morsan Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Jepp, og så må du ha sånne maxi bestemortruser. Hadde de i det hele tatt truser slik vi kjenner det i dag i gamledager, da? Kanskje man skulle bruke makko?? 0 Siter
Lurveline Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 *roter rundt nederst i skapet etter noen riktig gamle svære* Hva med bh,da? Bestemorsutgave i beigebrunt? Eller skal de henge fritt?? Må nok være bestemorutgaven der også ja, man kan da ikke risikere å egge opp mannfolka, det skulle man nemlig ikke gjøre attet i tiden. 0 Siter
Lillemus Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 *roter rundt nederst i skapet etter noen riktig gamle svære* Hva med bh,da? Bestemorsutgave i beigebrunt? Eller skal de henge fritt?? De skal henge fritt. Min mormor (f. 1912) fortalte at da hun fikk sin første bh (hun var voksen da) så var det nesten et stasplagg som ble brukt bare på søndager i begynnelsen! Så for over 100 år siden tror jeg nok stort sett stasen hang fritt. 0 Siter
citygirl Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 De skal henge fritt. Min mormor (f. 1912) fortalte at da hun fikk sin første bh (hun var voksen da) så var det nesten et stasplagg som ble brukt bare på søndager i begynnelsen! Så for over 100 år siden tror jeg nok stort sett stasen hang fritt. Hehe. Begynner å bli hardt å leve opp til de gamle idealer... 0 Siter
mumitrollet Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Hmmm... ang pkt 1. "Hodeplagg er obligatorisk". Det finnes hodeplagg til nordlandsbunaden, men den er svært lite brukt. Koster flesk gjør den også - kommer ikke til å anskaffe den samma hva "bunadspolitiet" måtte mene. Ang. punkt 7. Her er det meldt 2-3 grader og sludd. Jeg har full forståelse for de som tar på jakke... 0 Siter
Atene Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 Jepp, og så må du ha sånne maxi bestemortruser. Neinei. Det historisk korrekte må være ingen truser. 0 Siter
morsan Skrevet 14. mai 2006 Forfatter Skrevet 14. mai 2006 Neinei. Det historisk korrekte må være ingen truser. Ahhhh! Kanskje jeg skal kjøre komplett naturlig stil på onsdag? ;-) Enskjønt - det er for sent å oppnå det naturlige mht hår under armene!! 0 Siter
muriel Skrevet 14. mai 2006 Skrevet 14. mai 2006 De skal henge fritt. Min mormor (f. 1912) fortalte at da hun fikk sin første bh (hun var voksen da) så var det nesten et stasplagg som ble brukt bare på søndager i begynnelsen! Så for over 100 år siden tror jeg nok stort sett stasen hang fritt. Japp, og for ikke så alt for lenge siden var det status å få gebiss i konfirmasjonsgave. Og det er helt sant!! 0 Siter
Gjest liede Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Nja jeg vet ikke om jeg er så veldig enig med alle de punktene. Hvorfor er bunadsparaply fy f.eks? Jeg har ikke bunadsparaply selv men synes det er fint likevel. Dessuten har jeg alltid noe i ørene. Og hodeplagg synes jeg rett og slett ikke er så veldig fint, no offense til alle dere som bruker det. Mange av de bunadsparaplyene ser ut som de er laget i thailand. I alle fall gjør min det. (julegave) Da jeg bodde i Bergen måtte jeg av og til bruke thai-bunadparaplyen min når jeg hadde mistet alle de andre. Det var ganske flaut. :-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.