Gå til innhold

Kan jeg stevne den oppsagte?


Gjest Persille

Anbefalte innlegg

mumitrollet

Kan vi prøve å skille mellom de to sakene her?

I den saken vi snakker om her var jeg bare ute etter å formulere noen setninger sånn at vanlige folk skjønte dem, men uten at innholdet ble endret. Det fikk jeg hjelp til her, og var unødvendig å bruke advokat på.

Er det TO saker nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mumitrollet

    13

  • Mary Poppins

    11

  • mariaflyfly

    8

  • Elis31

    8

Gjest Persille

Er det TO saker nå?

Nei - men i akkurat det vedkommende refererte til her, så gjelder det noe annet.

Jeg spurte om hvordan jeg skulle formulere et par setninger i et brev til en som hadde søkt om permisjon pga sykdom i familien.

Og så får jeg pepper her fordi jeg da legger ut om personalopplysninger, noe jeg ikke har gjort.

Og så sier du at jeg burde ha kontaktet advokat - og det var helt unødvendig i denne sammenhengen.

Det jurdisike var tatt hånd om, avtalen var også grei - jeg ville bare vite om jeg kunne formulere det som jeg gjorde, og man da skjønte hva som sto der. Så fikk jeg et par forslag til endringer, og alt var ok.

Det er jo lurt å sjekke tidligere svar før man svarer, spesielt når man ikke svarer på det det snakkes om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Nei - men i akkurat det vedkommende refererte til her, så gjelder det noe annet.

Jeg spurte om hvordan jeg skulle formulere et par setninger i et brev til en som hadde søkt om permisjon pga sykdom i familien.

Og så får jeg pepper her fordi jeg da legger ut om personalopplysninger, noe jeg ikke har gjort.

Og så sier du at jeg burde ha kontaktet advokat - og det var helt unødvendig i denne sammenhengen.

Det jurdisike var tatt hånd om, avtalen var også grei - jeg ville bare vite om jeg kunne formulere det som jeg gjorde, og man da skjønte hva som sto der. Så fikk jeg et par forslag til endringer, og alt var ok.

Det er jo lurt å sjekke tidligere svar før man svarer, spesielt når man ikke svarer på det det snakkes om.

Jeg tror du trygt kan ta til deg mine råd uansett hvilken sak det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg tror du trygt kan ta til deg mine råd uansett hvilken sak det gjelder.

Det er godt mulig du mener det, men av forskjellige årsaker er det enkelte jeg velger å ikke feste meg ved.

Man oppnår sjelden at folk etterlever råd som blir gitt av personer man tidligere har vært sterkt uenige med ved flere anledninger, eller når rådene blir gitt på en lite tiltalende måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest polio

Dere er billigere enn advokat - om enn mer kranglete og kritiske.

Du er jo ikke seriøs på en flekk, og jeg håper virkelig ikke du kommer til å starte opp noen barnehage igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 43581

Takk :)

I kveld skal jeg og mr. mojito holde hverandre med selskap, kun han og jeg hjemme i min sofa - så får vi se hva han klarer å løse til i morgen.

Kanskje er han så magisk at alle andre problemer virker som bagateller etter at han har vært inne i bildet :)

Så du drikker også, altså?? Hmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Polio

Takk - det trengte jeg virkelig nå!

Det irriterer meg sånn at jeg ikke bare kan publisere alt - så alle kunne se hva dette faktisk handler om...

Da hadde nok pipen fått en annen lyd tror jeg. Men om jeg går til avisen, så vil dere jo kjenne meg igjen, og få vite alt :)

Er ikke det offentlige dokumenter uansett da, bare å legge ut en link det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Du er jo ikke seriøs på en flekk, og jeg håper virkelig ikke du kommer til å starte opp noen barnehage igjen.

Ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Er ikke det offentlige dokumenter uansett da, bare å legge ut en link det;-)

Nei, dommen og anken er offentlig. Ikke stevningen og tilsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Det er godt mulig du mener det, men av forskjellige årsaker er det enkelte jeg velger å ikke feste meg ved.

Man oppnår sjelden at folk etterlever råd som blir gitt av personer man tidligere har vært sterkt uenige med ved flere anledninger, eller når rådene blir gitt på en lite tiltalende måte.

Jeg håper ikke den der uttalelsen er et uttrykk for din din profesjonelle holdning til abreidsgiveransvaret. Som en av ganske få (den eneste?) her i tråden HAR jeg vært i din situasjon, der vi måtte si opp en ansatt pga lignende forhold som du beskriver (kanskje verre, med mediaoppslag osv). Og vi løste saken UTEN å bli trukket for retten. Når jeg så bruker av min tid på å gi deg seriøse/gode råd, så kan det være på sin plass å ta dem til etterretning, i stedet for å gneldre om en eller annen gang vi har vært uenige i et diskusjonsforum på internett. Jeg husker ikke en gang hva det er du mener, men du har tydeligvis kontroll på dine "venner" og "fiender" på DOL.

"...gitt på en lite tiltalende måte..." Er det mulig? Get a life, sier jeg bare!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg håper ikke den der uttalelsen er et uttrykk for din din profesjonelle holdning til abreidsgiveransvaret. Som en av ganske få (den eneste?) her i tråden HAR jeg vært i din situasjon, der vi måtte si opp en ansatt pga lignende forhold som du beskriver (kanskje verre, med mediaoppslag osv). Og vi løste saken UTEN å bli trukket for retten. Når jeg så bruker av min tid på å gi deg seriøse/gode råd, så kan det være på sin plass å ta dem til etterretning, i stedet for å gneldre om en eller annen gang vi har vært uenige i et diskusjonsforum på internett. Jeg husker ikke en gang hva det er du mener, men du har tydeligvis kontroll på dine "venner" og "fiender" på DOL.

"...gitt på en lite tiltalende måte..." Er det mulig? Get a life, sier jeg bare!!!

"Jeg håper ikke den der uttalelsen er et uttrykk for din din profesjonelle holdning til abreidsgiveransvaret."

Et godt eksempel på hva jeg mener med lite tiltalende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

"Jeg håper ikke den der uttalelsen er et uttrykk for din din profesjonelle holdning til abreidsgiveransvaret."

Et godt eksempel på hva jeg mener med lite tiltalende.

Ytterligere kommentarer synes overflødig, det der oppgulpet sier vel det meste...

Lykke til videre. Er spent om om din "taktikk" fører frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Ytterligere kommentarer synes overflødig, det der oppgulpet sier vel det meste...

Lykke til videre. Er spent om om din "taktikk" fører frem.

Det er ikke jeg som kommer med oppgulp her.

Jeg har valgt å distansere meg fra kommentarene til tre dol'ere jeg ikke synes

1 har meninger forenelig med mine

2 fremmer sine meninger på en måte jeg finner særlig appelerende og tiltalende

3 har en argumentasjonstaktikk jeg trives med å diskutere med, som blant går på at man angriper person fremfor sak.

Det må faktisk være opp til meg å gjøre det valget, og om du tror at det har noe med hvordan jeg opptrer i jobbsammenheng å gjøre, så spiller ikke det noen rolle for meg.

Det handler ikke om venner og fiender som du skrev her et sted, det handler bare om hva jeg ønsker å bruke tiden min på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke jeg som kommer med oppgulp her.

Jeg har valgt å distansere meg fra kommentarene til tre dol'ere jeg ikke synes

1 har meninger forenelig med mine

2 fremmer sine meninger på en måte jeg finner særlig appelerende og tiltalende

3 har en argumentasjonstaktikk jeg trives med å diskutere med, som blant går på at man angriper person fremfor sak.

Det må faktisk være opp til meg å gjøre det valget, og om du tror at det har noe med hvordan jeg opptrer i jobbsammenheng å gjøre, så spiller ikke det noen rolle for meg.

Det handler ikke om venner og fiender som du skrev her et sted, det handler bare om hva jeg ønsker å bruke tiden min på.

Du vil altså bare snakke med de som er enige med deg og de som fremmer sine meninger på en for deg tiltalende måte. Du verden! Det var klar tale.

Det bør du kanskje gjøre oppmerksom på i innleggene dine heretter så alle de andre slipper å bruke tid på dem.

Regner ikke med svar;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mumitrollet

Du vil altså bare snakke med de som er enige med deg og de som fremmer sine meninger på en for deg tiltalende måte. Du verden! Det var klar tale.

Det bør du kanskje gjøre oppmerksom på i innleggene dine heretter så alle de andre slipper å bruke tid på dem.

Regner ikke med svar;-)

He, he, du sa det...

Jeg husket ikke hvilke tidligere diskusjoner hun referte til i innlegget lengre opp, men jeg må si at det begynner å demre for meg etterhvert nå, ja... Det er sånn Persille diskuterer. Får gjøre som andre her i tråden, relatere denne umodenheten til alderen (22 år?) og håpe det ikke er hennes personlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Du vil altså bare snakke med de som er enige med deg og de som fremmer sine meninger på en for deg tiltalende måte. Du verden! Det var klar tale.

Det bør du kanskje gjøre oppmerksom på i innleggene dine heretter så alle de andre slipper å bruke tid på dem.

Regner ikke med svar;-)

Nei jeg vil ikke det - og stort sett svarer jeg alle som skriver til meg og takker for innspillet, positive som negative.

Men det er (kun) tre brukere som har utmerket seg som spesielt negative, kritiske og kritiserende til alt jeg skriver i lang tid, og de velger jeg å ikke gå i videre dialog med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juommer

Du vil altså bare snakke med de som er enige med deg og de som fremmer sine meninger på en for deg tiltalende måte. Du verden! Det var klar tale.

Det bør du kanskje gjøre oppmerksom på i innleggene dine heretter så alle de andre slipper å bruke tid på dem.

Regner ikke med svar;-)

hehe.. ja utrolig moden. Kan begynne å lure på om hun gikk i denne barnehagen eller om hun jobbet der;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

He, he, du sa det...

Jeg husket ikke hvilke tidligere diskusjoner hun referte til i innlegget lengre opp, men jeg må si at det begynner å demre for meg etterhvert nå, ja... Det er sånn Persille diskuterer. Får gjøre som andre her i tråden, relatere denne umodenheten til alderen (22 år?) og håpe det ikke er hennes personlighet.

Du kan relatere det til hva du vil, det er som sagt ikke så relevant.

Og det er merkelig at spesielt dere to det gjelder stadig skylder på alderen min når jeg velger å ikke ta det dere sier til meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

He, he, du sa det...

Jeg husket ikke hvilke tidligere diskusjoner hun referte til i innlegget lengre opp, men jeg må si at det begynner å demre for meg etterhvert nå, ja... Det er sånn Persille diskuterer. Får gjøre som andre her i tråden, relatere denne umodenheten til alderen (22 år?) og håpe det ikke er hennes personlighet.

*Dere to det gjelder _nå_...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...