Gå til innhold

Kan jeg stevne den oppsagte?


Gjest Persille

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel

Saken, slik den er fremstilt her inne, bør være veldig lett gjennkjennelig for de den berører.

Skulle vedkommende du er i tvist med komme over alt det du har lagt ut om h*n her inne, tatt en print for så å ta med seg i retten, tror jeg du vil stå ovenfor et kjempeproblem når du skal prøve å fremstille deg som en seriøs arbeidsgiver.

Akkurat det tenker jeg også her jeg sitter å leser tråden. Det passer seg ikke å legge ut i det vide og brede om slikt. Jeg forstår veldig godt at det er frustrerende og vanskelig for Persille, men det unnskylder likevel ikke det å gå slik i detalj på et diskusjonsforum. Ser skjelden andre ledere skrive innlegg om sin arbeidsplass og arbeidstakere...Synes det virker useriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mumitrollet

    13

  • Mary Poppins

    11

  • mariaflyfly

    8

  • Elis31

    8

Gjest Persille

Jeg har ikke peiling på denne typen saker, men jeg synes du er knalltøff, og jeg skal holde fingra kryssa når du entrer lagmannsretten.

Og mine fingre gjør underverker.

Fortsett og stå på, og jeg håper du vinner! :)

Takk :)

I kveld skal jeg og mr. mojito holde hverandre med selskap, kun han og jeg hjemme i min sofa - så får vi se hva han klarer å løse til i morgen.

Kanskje er han så magisk at alle andre problemer virker som bagateller etter at han har vært inne i bildet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Takk :)

I kveld skal jeg og mr. mojito holde hverandre med selskap, kun han og jeg hjemme i min sofa - så får vi se hva han klarer å løse til i morgen.

Kanskje er han så magisk at alle andre problemer virker som bagateller etter at han har vært inne i bildet :)

Mr. mojito?

Har du ordna deg en japse? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zuleika

Jeg tror ikke du diskuterer med en person her, men noen er lettere å kjenne igjen enn andre. Særlig argumentet om at man er så ung, dum og uvitende, for det har jeg fått til stadighet sjøl. ;)

"for det har jeg fått til stadighet sjøl."

Interessant påstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zuleika

Jeg har ingen i ryggen, og jeg har ikke trukket med meg noen i dette.

Og, jeg har flere ganger tidligere skrevet at barnehagen formelt står i en annens navn, så jeg føler virkelig ikke at jeg har unnalurt informasjon på det området.

Jeg står ene og alene ansvarlig for alt dette, og det var jeg som forsvarte vår side i saken i retten, selv om hun måtte sitte på samme side som meg.

Det er meg alle er ansatt hos, det er jeg som har signert alle dokumenter, og det er jeg som har alt det økonomiske ansvaret.

Du er veldig aggressiv om dagen og det er ikke noe rart. Du må forstå at når jeg og flere nevner din unge alder så blir det trukket frem som din fordel, ikke som noe negativt.

Jeg må gjøre deg oppmerksom på at du har nå lagt så mye ut om den saken i denne tråden at jeg tror jeg vet hvilken sak det er, og da vet jeg eller kan lett få vite hvem du er. I tilfelle jeg får høre mer om denne saken har jeg ikke tenkt å diskutere den mer her. Det var ren tilfeldighet at jeg oppdaget i dag at det var snakk om samme sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seriøs barnehagedrift?

Akkurat det tenker jeg også her jeg sitter å leser tråden. Det passer seg ikke å legge ut i det vide og brede om slikt. Jeg forstår veldig godt at det er frustrerende og vanskelig for Persille, men det unnskylder likevel ikke det å gå slik i detalj på et diskusjonsforum. Ser skjelden andre ledere skrive innlegg om sin arbeidsplass og arbeidstakere...Synes det virker useriøst.

Hadde jeg jobbet i den bhg, og lest alt dette på dol, hadde jeg sagt opp på dagen.

Det er mange som er involvert i denne barnehagen, ansatte, x-ansatte, foreldre + + leser en av disse her på dol, må de jo skjønne hvem barnehage det dreier seg om. Og hva med de som er involvert i retten? Hvem som helst kan være inne på dol!

Tror nok som andre her nevner at Persille ligger tynt ang taushetsplikten, hvis dette blir lest av "rett" person!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Persille

Du er veldig aggressiv om dagen og det er ikke noe rart. Du må forstå at når jeg og flere nevner din unge alder så blir det trukket frem som din fordel, ikke som noe negativt.

Jeg må gjøre deg oppmerksom på at du har nå lagt så mye ut om den saken i denne tråden at jeg tror jeg vet hvilken sak det er, og da vet jeg eller kan lett få vite hvem du er. I tilfelle jeg får høre mer om denne saken har jeg ikke tenkt å diskutere den mer her. Det var ren tilfeldighet at jeg oppdaget i dag at det var snakk om samme sak.

Saken er jo offentlig, så det spiller ingen rolle om du vet hvilken sak det er eller ikke - jeg har ikke skrevet noe her som ikke allerede er publisert andre steder.

Om du er så sikker på at du vet, send en mail til [email protected] og informér meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

"I og med at det er et anonymt forum, bryter man ikke taushetsplikten..." skriver du. Dette er ikke nødvendigvis sant. Hvis man er omfattet av taushetsplikt i en eller annen sammenheng, så er det ikke nok å unngå å nevne navn, man skal heller ikke formidle såpass mange/vesentlige opplysninger at personer kan gjenkjennes.

Når noe da ligger på et åpent forum, som i teorien ethvert menneske (som forstår norsk) kan lese, så er det opplagt at det i en sak som denne er gitt opplysninger mer enn tilstrekkelig til gjenkjennelse.

Jeg har også stor forståelse for Persilles vanskelige situasjon, men deler bekymringen om brudd på taushetsplikt. Eller, hvis jeg tar feil i det ovennevnte, så er det i alle fall nær taushetsplikts-brudd...

Hvem er det hun har taushetsplikt ovenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Hvem er det hun har taushetsplikt ovenfor?

Som arbeidsgiver har man taushetsplikt om sensitive personopplysninger.

Men man har ikke taushetsplikt om saker i bedriften generelt, og heller ikke offentlige saker som dette tross alt er iom at den har vært gjennom en åpen rettssak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Som arbeidsgiver har man taushetsplikt om sensitive personopplysninger.

Men man har ikke taushetsplikt om saker i bedriften generelt, og heller ikke offentlige saker som dette tross alt er iom at den har vært gjennom en åpen rettssak.

Jeg synes ikke du har brutt taushetsplikten din ang din tidligere ansatt. Du skriver jo stort sett bare om saken og så vidt jeg kan se har du ikke gitt ut noen sensitive opplysninger om denne personen, bortsett fra at vedkommende er psyk men det er jo mye av det denne saken dreier seg om. Og som du sier ligger jo alt ute på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Som arbeidsgiver har man taushetsplikt om sensitive personopplysninger.

Men man har ikke taushetsplikt om saker i bedriften generelt, og heller ikke offentlige saker som dette tross alt er iom at den har vært gjennom en åpen rettssak.

Den kan så være, men jeg synes likevel det virker uprofesjonelt. Du sier du har mange rundt deg som støtter deg. Har du virkelig behov for støtte her inne på dol? Og isåfall, hvorfor?

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

Den kan så være, men jeg synes likevel det virker uprofesjonelt. Du sier du har mange rundt deg som støtter deg. Har du virkelig behov for støtte her inne på dol? Og isåfall, hvorfor?

Ønsker deg lykke til!

Jeg synes ikke det er så rart at hun finner støtte på dol. Denne saken er jo en rimelig stor påkjenning og noen ganger er det godt å snakke med andre som ikke personlig kjenner en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aimabel

Hadde jeg jobbet i den bhg, og lest alt dette på dol, hadde jeg sagt opp på dagen.

Det er mange som er involvert i denne barnehagen, ansatte, x-ansatte, foreldre + + leser en av disse her på dol, må de jo skjønne hvem barnehage det dreier seg om. Og hva med de som er involvert i retten? Hvem som helst kan være inne på dol!

Tror nok som andre her nevner at Persille ligger tynt ang taushetsplikten, hvis dette blir lest av "rett" person!

hvorvidt hun ligger tynt an ang taushetsplikt skal jeg ikke uttale meg om, men jeg mener uansett at det ikke passer seg å gå så til de grader i detalj på et diskusjonsforum.

Jeg hadde også mislikt sterkt å oppdage at min arbeidsgiver gjorde det samme. Jeg ville mistet respekten for vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Jeg synes ikke det er så rart at hun finner støtte på dol. Denne saken er jo en rimelig stor påkjenning og noen ganger er det godt å snakke med andre som ikke personlig kjenner en.

joda, men jeg synes ikke det passer seg. Ville du likt å oppdage deres evt jobbkonflikt utbrodert på et diskusjonsforum på nettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest signerer den

hvorvidt hun ligger tynt an ang taushetsplikt skal jeg ikke uttale meg om, men jeg mener uansett at det ikke passer seg å gå så til de grader i detalj på et diskusjonsforum.

Jeg hadde også mislikt sterkt å oppdage at min arbeidsgiver gjorde det samme. Jeg ville mistet respekten for vedkommende.

vi er nok flere som

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

joda, men jeg synes ikke det passer seg. Ville du likt å oppdage deres evt jobbkonflikt utbrodert på et diskusjonsforum på nettet?

Det hadde ikke gjort meg noe nei. Hvis jeg hadde gått til sak så hadde jeg vært forberedt på at det kan skje.

Kanskje sitter hun på et annet diskusjonsforum og gjør det samme? Hvem vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Det hadde ikke gjort meg noe nei. Hvis jeg hadde gått til sak så hadde jeg vært forberedt på at det kan skje.

Kanskje sitter hun på et annet diskusjonsforum og gjør det samme? Hvem vet..

hehe, det er akkurat som å høre et barn som blir konfrontert med noe galt h*n har gjort: - "nei, det var ikke bare jeg som slo, h*n slo også!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Jeg synes ikke du har brutt taushetsplikten din ang din tidligere ansatt. Du skriver jo stort sett bare om saken og så vidt jeg kan se har du ikke gitt ut noen sensitive opplysninger om denne personen, bortsett fra at vedkommende er psyk men det er jo mye av det denne saken dreier seg om. Og som du sier ligger jo alt ute på nett.

Enig.

Og jeg har ikke sagt at vedkommende er psyk, bare at h*n hevdet det i retten. Jeg har tilgode å se det dokumentert utover egne påstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

hehe, det er akkurat som å høre et barn som blir konfrontert med noe galt h*n har gjort: - "nei, det var ikke bare jeg som slo, h*n slo også!"

Nei det er ikke det samme.

Herregud saken ligger jo ute på nett. Jeg synes ihvertfal ikke at Persille har brutt taushetsplikten her. At en sak diskuteres på dol er jo ikke så veldig uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...