Gå til innhold

Kan jeg stevne den oppsagte?


Gjest Persille

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel

Nei det er ikke det samme.

Herregud saken ligger jo ute på nett. Jeg synes ihvertfal ikke at Persille har brutt taushetsplikten her. At en sak diskuteres på dol er jo ikke så veldig uvanlig.

jeg har heller ikke sagt at det er brudd med taushetsplikten. Jeg sier bare at _jeg synes_ det er uproft. Det er _min_ mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 204
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mumitrollet

    13

  • Mary Poppins

    11

  • mariaflyfly

    8

  • Elis31

    8

ShitDiddelyDo

Neinei, du vet - han som henger med Bacardi, mynte og soda :)

Åh, han, ja! sier jeg verdensvant og nekter å innrømme at jeg måtte gjøre et nettsøk for å finne ut hva i alle dager du snakker om. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest basunen

jeg har heller ikke sagt at det er brudd med taushetsplikten. Jeg sier bare at _jeg synes_ det er uproft. Det er _min_ mening.

Men ei barnslig kranglekjerring er du, det kommer du ikke fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Men ei barnslig kranglekjerring er du, det kommer du ikke fra.

hehe, er jeg det? Sier bare hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seriøs barnehagedrift?

Jeg synes ikke du har brutt taushetsplikten din ang din tidligere ansatt. Du skriver jo stort sett bare om saken og så vidt jeg kan se har du ikke gitt ut noen sensitive opplysninger om denne personen, bortsett fra at vedkommende er psyk men det er jo mye av det denne saken dreier seg om. Og som du sier ligger jo alt ute på nett.

La meg nevne en annen ting som Persille spurte om for noen uker tilbake.

Da gjalt det en ansatt som søkte om permisjon en og en uke av gangen. Denne ansatte hadde ikke gitt videre beskjed om h*n søkte videre permisjon eller kom tilbake bla bla bla osv osv osv.

Her kom det fram at vedkommende hadde et nært familiemedlem som var syk, derfor permisjon.

Er det evnt noen som leser på dol, og kjenner til bhg etter alt som har blitt skrevet om denne her på dol, ja så er det heller ikke vanskelig å skjønne hvilken ansatt som søker om permisjon, pga sykdom i nær familie, og som ikke holder avtaler ved videre søknad om permisjon osv.

Jeg syns alt dette Persille skriver om her inne blir på kanten av hva man kan skrive/fortelle andre om uten å bryte taushetsplikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

La meg nevne en annen ting som Persille spurte om for noen uker tilbake.

Da gjalt det en ansatt som søkte om permisjon en og en uke av gangen. Denne ansatte hadde ikke gitt videre beskjed om h*n søkte videre permisjon eller kom tilbake bla bla bla osv osv osv.

Her kom det fram at vedkommende hadde et nært familiemedlem som var syk, derfor permisjon.

Er det evnt noen som leser på dol, og kjenner til bhg etter alt som har blitt skrevet om denne her på dol, ja så er det heller ikke vanskelig å skjønne hvilken ansatt som søker om permisjon, pga sykdom i nær familie, og som ikke holder avtaler ved videre søknad om permisjon osv.

Jeg syns alt dette Persille skriver om her inne blir på kanten av hva man kan skrive/fortelle andre om uten å bryte taushetsplikten.

Er det ikke andre steder man kan få undersøkt slikt? Regner med at de kommunale barnehagene har det greiere slik, der har styrerene hverandre å spørre til råds.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest basunen

hehe, er jeg det? Sier bare hva jeg mener...

Skal du komme på godfot med folka her inne bør du ikke skrive hva du mener.

Da må du dulle med dem, åkke som er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Skal du komme på godfot med folka her inne bør du ikke skrive hva du mener.

Da må du dulle med dem, åkke som er.

Hehe, det har jeg skjønt. Persille har mange venner her, så jeg beveger meg vel ut på farlig grunn. Jaja, jeg står for det jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest basunen

Hehe, det har jeg skjønt. Persille har mange venner her, så jeg beveger meg vel ut på farlig grunn. Jaja, jeg står for det jeg mener.

Er det hun barnehagehushaien som er gått konk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Er det hun barnehagehushaien som er gått konk?

jeg tror ikke det er noe i veien for å være uenig med folk, men jeg vil råde deg til å ordlegge deg annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zuleika

Saken er jo offentlig, så det spiller ingen rolle om du vet hvilken sak det er eller ikke - jeg har ikke skrevet noe her som ikke allerede er publisert andre steder.

Om du er så sikker på at du vet, send en mail til [email protected] og informér meg!

Jeg er ikke sikker og ikke interesser dette meg noe særlig så jeg kommer ikke til å prøve å finne det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest midia

"Det spiller ingen rolle hvor gammel jeg er, eller hvem som rent formelt eier"

Nei, det spiller inge rolle, men saken er at du i et par år nå hele tiden har skrevet at du er eier ev en barnehage.

Jeg synes synd på deg da jeg leste innlegget ditt i dag, men jeg begynner å lure på om det er en grunn til at du havner i så mye trøbbel.

I dette "Hvor gammel er jeg" innlegget ditt, kom det frem at du eier et hus. Eier du også det sammen med moren din, i og med at du skrev huset "vårt" her i denne tråden. Så vidt jeg vet har du ingen samboer.

Det er ikke meningen å være frekk og dette har jeg egentlig ikke noe med, men man kommer som regel i trøbbel etterhvert om man ikke holder seg til sannheten fra første stund.

Ærlighet varer lengst.

Her er jeg så kjempe enig!

En sak har oftest to sider å når vi ikke hører begge sidene så kan/skal vi heller ikke ta noens part i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Her er jeg så kjempe enig!

En sak har oftest to sider å når vi ikke hører begge sidene så kan/skal vi heller ikke ta noens part i saken.

tenkte på det samme, men isåfall er det mange innlegg her på dol som ikke kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest midia

tenkte på det samme, men isåfall er det mange innlegg her på dol som ikke kan diskuteres.

Hehe jo da det er det, men denne saken er ganske spesiell å jeg tror ikke vi har hatt en så utfyllende sak på dol i min tid her.

Hadde hatt veldig lyst til å høre hva den oppsagte sier i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aimabel

Hehe jo da det er det, men denne saken er ganske spesiell å jeg tror ikke vi har hatt en så utfyllende sak på dol i min tid her.

Hadde hatt veldig lyst til å høre hva den oppsagte sier i saken.

helt enig. Det er derfor jeg mener det er upassende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest basunen

jeg tror ikke det er noe i veien for å være uenig med folk, men jeg vil råde deg til å ordlegge deg annerledes.

Hvordan skal jeg klare å terge på meg noen da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Åh, han, ja! sier jeg verdensvant og nekter å innrømme at jeg måtte gjøre et nettsøk for å finne ut hva i alle dager du snakker om. :)

*fnise*

Han og GinTonic har gjort underverker! Lewgg merke tila t jeg klarer å srkive samrtidig :)

Nesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

*fnise*

Han og GinTonic har gjort underverker! Lewgg merke tila t jeg klarer å srkive samrtidig :)

Nesten...

Jeg ser daten funka. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Er det ikke andre steder man kan få undersøkt slikt? Regner med at de kommunale barnehagene har det greiere slik, der har styrerene hverandre å spørre til råds.

Nei, det er det som er problemet - det finnes ikke noen base man kan søke i for å finne svar på slike ting, og det finnes heller ingen fasit.

Det er bedre å spørre om råd her hvordan man skal formulere ting, enn å tråkke på folks tær. Jeg vil så langt det er mulig strekke meg for å møte de ansattes forespørsler, men jeg vil likevel sikre meg så jeg ikke skriver noe jeg ikke kan stå inne for senere, eller noe som blir feil.

Derfor er det greit å lufte formuleringer med dere - og det gjorde jeg.

Jeg lurer veldig på hvordan noen skal finne ut hvem det er snakk om slik flere skriver her, det er ingen andre enn meg som vet om det, og det er ingen andre som er informert i ettertid heller.

Om jeg skal spørre en advokat om hvordan jeg skal formulere alt jeg skriver, så blir det mildt sagt jævlig dyrt etterhvert, og det er enklere og billigere å undersøke med dere hva dere synes det er greit å skrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...