Gjest a believer Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Jeg bruker kors iblant. Hadde nok ikke gjort det hvis jeg ikke var kristen. 0 Siter
red Skrevet 28. august 2006 Skrevet 28. august 2006 Jada, bare synes det du. Men jeg forbeholder meg retten til å mene at du befinner deg et stykke ut på vidda i denne saken:) Jepp, det er helt i orden Er bare vas og tøv uansett 0 Siter
Ugga Bugga Skrevet 29. august 2006 Skrevet 29. august 2006 Jeg lurer på hva denne mannen er? http://home.no.net/pviken/prima/hertoe5.jpg Han er gal. 0 Siter
Gjest Syntes det er skikkelig nasty Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Korset er det ypperste kristne symbolet på FRELSE! Og det er derfor kristne går med det. Synes sammenlikningen med elektrisk stol er tåpelig. Ypperste tegnet på frelse? Frelse får man ikke ved å bære et kors eller andre symboler. Frelse får man på helt andre måter. Korset ER og BLIR et tortur redskap rundt halsen, enten du liker det eller ikke. Det er rett og slett uggent. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 1. september 2006 Skrevet 1. september 2006 Ypperste tegnet på frelse? Frelse får man ikke ved å bære et kors eller andre symboler. Frelse får man på helt andre måter. Korset ER og BLIR et tortur redskap rundt halsen, enten du liker det eller ikke. Det er rett og slett uggent. Det blir for teit hvis du ikke vil erkjenne at for kristne - gjennom alle tider - så har korset blitt et symbol på frelse. Ingen påstpår at man blir frelst ved å bære det. Ja, korsfestelse var inhumant. Men korset er ikke symbol for korsfestelsen for kristne, den er symbol på frelsen som fulgte av korsfestelsen. Det er helt latterlig at du prøver å vri det til noe annet. Hvorfor tror du at korset brukes i dødsannonser, altertavler osv? Fordi man skal påminnes et torturinstrument? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.