Gå til innhold

Nå må vi visst avlive pusen...


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 322
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    72

  • Goliath

    30

  • laguna1365380434

    15

  • cecily

    11

Det er nok ikke jeg som er mest påvirket av sinnsstemninger i denne tråden.

Om du tror dette er en beslutning jeg plutselig kom til nå i kveld og hamret det ned på DOL i full frustrasjon for å få trøst, så tar du feil.

Dette er en veloverveid avgjørelse med mange faktorer, små og store. Og jeg forventet meg motbør, men er såpass sikker på at jeg har vurdert alle sidene her at jeg ikke lar meg hisse opp av mer eller mindre saklig kritikk.

Om du vil vite enda mer om faktorene her så les de siste to innleggene jeg postet. Men det er alldeles frivillig.

Men det virker desverre ikke som en veloverveid avgjørelse når du kommer med utsagn som at du ikke har hjerte til å la katten gå gjennom omplasseringsprossesen. Da har du hjertet for katten din på litt feil sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en maur er en maur

du har tydeligvis ikke forståelse for at dyr faktisk har et liv.. kunne aldri falt meg inn å avlive hunden min pga at jeg ikke tåler den... det samme med en katt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke vurdere hva som er rett og galt i denne situasjonen. Det vet bare du, mij. Men jeg vet hvor utrolig vondt det er å avlive et kjæledyr, jeg har selv vært med på mine to kjære hunders siste timer. Den siste sørger jeg fremdeles over på sett og vis, og vil alltid savne henne dypt.

Du har min medfølelse. Det må være veldig vanskelig for deg *klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tåler at andre er uenige. Jeg tar kritikk og svarer det saklig. Mens du har ikke kommet med noen skikkelige argumenter i det hele tatt, bare dilter etter kritikken fra Hymla. Det er bare slitsomt.

gjør jeg? jeg mener at dyr faktisk har et liv.. som de fleste mener! så jeg dilter overhodet ikke etter hymla.. ærligtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har tydeligvis ikke forståelse for at dyr faktisk har et liv.. kunne aldri falt meg inn å avlive hunden min pga at jeg ikke tåler den... det samme med en katt

Da er vi sikkert ulike :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

mens jeg avslutter innlegget hører jeg en lyd bak meg, og der sitter pus og spyr hårballer i den hvite sofaen på gjesterommet...

Han vet godt at han ikke får hoppe opp i den, men tar sjangsen så fort den byr seg. Sukk. 2-åringen er i seng, men katta holder det gående.

Jeg tror vi må bestille time hos veterinær til uka. Er så sliten av alt styret.

Hva med annonse i avisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke vurdere hva som er rett og galt i denne situasjonen. Det vet bare du, mij. Men jeg vet hvor utrolig vondt det er å avlive et kjæledyr, jeg har selv vært med på mine to kjære hunders siste timer. Den siste sørger jeg fremdeles over på sett og vis, og vil alltid savne henne dypt.

Du har min medfølelse. Det må være veldig vanskelig for deg *klem*

Det er vanskelig for hele familien, til og med samboeren min - han som var en glødende kattehater inntil jeg dro denne pjuskete lille hårballen i hus. Hvem tror du smeltet totalt da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med annonse i avisen?

Hoppet du inn fra 100 nyeste? :-)

Ikke frekt ment ;-) Har bare diskutert dette fram og tilbake i en uendelighet nå. Gidder ikke gjenta meg selv, men skal ikke be deg lese tråden, den ble jaggu lang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig for hele familien, til og med samboeren min - han som var en glødende kattehater inntil jeg dro denne pjuskete lille hårballen i hus. Hvem tror du smeltet totalt da? :-)

Det pleier å være slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være slik :)

Jeg har alltid sett for meg at jeg ville ende opp som en gammel enke i et hus fullt av katter, som jeg ikke klarte å holde styr på overhodet. Sjarmerende, ja? ;-)

Men sånn blir det nok ikke. Heldigvis for meg, synd for kattene som kunne levd det gode liv hos meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det pleier å være slik :)

Da er jeg unntaket - jeg hadde blitt hysterisk om jeg fikk en sånn i hus. Har hatt flere katter og greier bare ikke å knytte meg til dem - syns de er vemmelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten er frisk, så vil jeg kalle det drap å avlive den. Noen mennesker burde ikke hatt dyr. Det burde vært en "førerprøve" akkurat som med bil, for å få lov til å ha dyr...

Ville absolutt levert den til Kattehuset eller andre steder hvor de omplasserer katter. 6 År er ingen alder for en katt!

Fy deg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katten er frisk, så vil jeg kalle det drap å avlive den. Noen mennesker burde ikke hatt dyr. Det burde vært en "førerprøve" akkurat som med bil, for å få lov til å ha dyr...

Ville absolutt levert den til Kattehuset eller andre steder hvor de omplasserer katter. 6 År er ingen alder for en katt!

Fy deg;)

Jeg tviler på at jeg finner noen ny eier til en voksen pus man må ta såpass mye ekstra hensyn til som min, når de ikke engang får gitt bort kattunger. Leser du ikke aviser - om hvor overfylt slike omplasseringssteder er?

Han er ikke vant til andre katter i det hele tatt, og så skal han sperres inne i et kattehus overfylt av ukjente mennesker, dyr og lukter? Han kommer til å sitte dødsredd i en krok og gjemme seg. Om han etterhvert skulle bliomplassert vil det antakelig gå såpass lang tid at han rekker å lide ganske mye i mellomtiden. Og det grenser til mishandling i mine øyne.

Så, mange sier sikkert fy meg, men ærlig talt, så vondt vil ikke jeg pusen min. Faktsk.

Og "førerprøve" for å få lov å ha dyr kan jeg forsikre deg om at jeg har. Mer enn de fleste her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at jeg finner noen ny eier til en voksen pus man må ta såpass mye ekstra hensyn til som min, når de ikke engang får gitt bort kattunger. Leser du ikke aviser - om hvor overfylt slike omplasseringssteder er?

Han er ikke vant til andre katter i det hele tatt, og så skal han sperres inne i et kattehus overfylt av ukjente mennesker, dyr og lukter? Han kommer til å sitte dødsredd i en krok og gjemme seg. Om han etterhvert skulle bliomplassert vil det antakelig gå såpass lang tid at han rekker å lide ganske mye i mellomtiden. Og det grenser til mishandling i mine øyne.

Så, mange sier sikkert fy meg, men ærlig talt, så vondt vil ikke jeg pusen min. Faktsk.

Og "førerprøve" for å få lov å ha dyr kan jeg forsikre deg om at jeg har. Mer enn de fleste her.

... katten din er dødsdømt?

Skal du få den henrettet med dødssprøyten eller et kakk i hodet? Hva galt har den gjort?

Les flygebladet fra kattens Vern i Pdf format her:

http://www.kattensvern.no/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=1

Hvem skal være leiemorderen? Skal du selv utføre dette drapet?

SKAM DEG!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at jeg finner noen ny eier til en voksen pus man må ta såpass mye ekstra hensyn til som min, når de ikke engang får gitt bort kattunger. Leser du ikke aviser - om hvor overfylt slike omplasseringssteder er?

Han er ikke vant til andre katter i det hele tatt, og så skal han sperres inne i et kattehus overfylt av ukjente mennesker, dyr og lukter? Han kommer til å sitte dødsredd i en krok og gjemme seg. Om han etterhvert skulle bliomplassert vil det antakelig gå såpass lang tid at han rekker å lide ganske mye i mellomtiden. Og det grenser til mishandling i mine øyne.

Så, mange sier sikkert fy meg, men ærlig talt, så vondt vil ikke jeg pusen min. Faktsk.

Og "førerprøve" for å få lov å ha dyr kan jeg forsikre deg om at jeg har. Mer enn de fleste her.

Men er det ikke vært et forsøk. Du VET da ikke at katten din ikke får et nytt hjem... Og du VET da ikke at han ikke vil trives på Kattehuset el.l....

Det må da være bedre enn å dø (så ikke er det ikke på Kattehuset...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...