Gå til innhold

Nå må vi visst avlive pusen...


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Takk! :-)

Jeg blir litt lei meg over at folk ser ut til å ta ganske lett på kjæledyrhold. Katter (og andre dyr!) er verdifulle liv og små "personligheter" med evne til å føle og være..En blir glad i dem, og venner med dem.

Det er for me helt uforståelig at en da ikke prøver virkelig hardt, og gjør så godt en kan for at kompisen skal kunne leve videre, selvom en da skulle bli så uheldig å bli allergisk. ( Hvilket jeg mistenker at ofte bare er et påskudd, uten at jeg nødvendigvis sier at det så i dette tilfellet)

Jeg synes at klær, stereoanlegg, biler og kjøkkenutstyr kan kastes om det ikke står til forventningene.

Å kaste ut dyr fordi det passer litt dårlig eller er mere jobb enn forventet er etter min mening helt forkastelig, og jeg verkn vil eller kan skjønne mentaliteten.

:-)

Syns du virkelig at mij tar lett på å være kattemor?

Hun forklarer jo bare hvorfor hun ikke orker å omplassere pusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 322
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    72

  • Goliath

    30

  • laguna1365380434

    15

  • cecily

    11

Jeg syns det virker som om mij kan masse om katter og katten sin jeg. At puser gjør som de vil er vel en kjent sak. De er ikke dummere enn at de godt vet hva som er lov og ikke.

Og jeg syns ditt svar til mij faktisk var ganske frekt. Og om du vil kalle meg uintelligent av den grunn - værsågod.

Har jeg kalt deg uintelligent? Jeg har da for lenge siden svar mij nøyaktig hvilken uttalelse som gjorde at jeg hintet til at hun kanskje ikke var så kompetent. Det er ferdig for lenge siden - hvorfor henger du deg fortsatt opp i det?

"........................................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg kalt deg uintelligent? Jeg har da for lenge siden svar mij nøyaktig hvilken uttalelse som gjorde at jeg hintet til at hun kanskje ikke var så kompetent. Det er ferdig for lenge siden - hvorfor henger du deg fortsatt opp i det?

"........................................"

Fordi jeg ikke er mij, fordi jeg ikke leser alt du skriver og fordi du kommenterte mitt innlegg, som altså var en kommentar på ditt.

Om det var jeg eller innlegget mitt som var uintelligent får så være.

Og at jeg "maser"...? Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

Syns du virkelig at mij tar lett på å være kattemor?

Hun forklarer jo bare hvorfor hun ikke orker å omplassere pusen.

Mij er sikkert en bra kattemor.

Jeg synes dog innleggene som hadde blitt skrevet innen jeg svarte inneholdt mye som burde ikke burde være relevant for om pus skulle leve eller dø..(som at han tro i vaska, gjorde ting med sofaen etc..Sånn burde vi katteiere vite at kan skje!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mij er sikkert en bra kattemor.

Jeg synes dog innleggene som hadde blitt skrevet innen jeg svarte inneholdt mye som burde ikke burde være relevant for om pus skulle leve eller dø..(som at han tro i vaska, gjorde ting med sofaen etc..Sånn burde vi katteiere vite at kan skje!)

Jo, skjønner hva du mener, men argumentet for avliving og ikke omplassering var jo beskrevet allerede. Pusen er en skremt og skeptisk pus og mij orker ikke tanken på at han skal måtte gjennom en kanskje for ham brutal omplassering. Hun har jo tydeligvis tenkt masse på dette og kommet fram til at avliving er det beste for pusen - ikke det å få ham ut av huset raskest mulig som var avgjørende.

At hun nevner en trasspus som hopper opp i hvite sofaer uten lov tolker jeg som en slags indre argumentasjon om hun gjør det rette eller ikke.

Det er jo forferdelig trist å måtte gi opp elskede kjæledyr.

Syns det er utrolig mye ufortjent pepper i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

Jo, skjønner hva du mener, men argumentet for avliving og ikke omplassering var jo beskrevet allerede. Pusen er en skremt og skeptisk pus og mij orker ikke tanken på at han skal måtte gjennom en kanskje for ham brutal omplassering. Hun har jo tydeligvis tenkt masse på dette og kommet fram til at avliving er det beste for pusen - ikke det å få ham ut av huset raskest mulig som var avgjørende.

At hun nevner en trasspus som hopper opp i hvite sofaer uten lov tolker jeg som en slags indre argumentasjon om hun gjør det rette eller ikke.

Det er jo forferdelig trist å måtte gi opp elskede kjæledyr.

Syns det er utrolig mye ufortjent pepper i denne tråden.

Det er selvsagt en hard avgjørelse, og det burde det jo være også? Jeg har sympati for Mij som må gjøre dette.

Jeg har dog IKKE sympati for mere enn halvparten av argumentene som blir brukt, og skjønner ikke hvorfor de er skrevet ned i det hele tatt...Det er slike argumenter som skaper holdningene jeg prøver å adressere i mine tidligere innlegg.

Jeg håper jo at du har rett i forhold til hvorfor de står nedskrevet sammen med med mere tungtveiene årsaker, men jeg klarer ikke å sympatisere med at de er med på å rettferdiggjøre avlivning.

Det blir litt som om, for å sette det på spissen, om jeg sitter å hører på ei som vil kaste typen ut fra sofaen og inn i den mørke singeltilværelsen..;-) Fordi de har dårlig dynamikk,..han har slått henne..vært utro....Også tok han det siste skinkestykket og liker gult! Og særlig om det var snakk om bli sendt til det store intet og ikke til hybel med kjøleskap, playstation og TV liksom..Noe beside the point, men jeg kom ikke på noen bedre illustrasjon..;-P

Mij hadde fått mye mere av min sympati og medføelse i denne saken, om hun hadde styrt unna å snakke om at pus tro i vaska og slikt..Det synes jeg var flåsete og dumt i en sak som går på hennes personlige pusekatt væren eller ikke væren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du får ufortjent mye pepper av enkelte nedover i denne tråden. Jeg syens det er mer humant å avlive katten enn å levere ham til en skjebne som kanskje innebærer mange år i bur hvor han må dele omsorgsmenneske med ørten andre katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du får ufortjent mye pepper av enkelte nedover i denne tråden. Jeg syens det er mer humant å avlive katten enn å levere ham til en skjebne som kanskje innebærer mange år i bur hvor han må dele omsorgsmenneske med ørten andre katter.

Takk for realistisk tilbakemelding :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hi-hi-hi

Noen ganger er det mer humant å avlive et dyr enn å omplassere det.

Dyr får bedre behandling hos veterinæren enn det de fleste gamle syke mennesker får.

Kanskje ikke så rart - veterinæren har ingen særlig kompetanse når det gjelder å behandle gamle mennesker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Hei, du :-)

Mye lettere å gi fra seg en katt enn å avlive den, rart de som er glade i dyr ikke ser det?!

Enig med de som sier alle de negative tingene du trekker frem om pus ikke på noen måte er grunner til å avlive en katt. De gulper hårballer i senger og sofaer, de røyter og de har ulykker med ekskrementer. Del av pakka. Men tror jeg skjønner hvorfor du nevner det. Mon tro det ikke er fordi du vet pus helst bør avlives, og prøver å bygge opp nok mot og argumenter for din egen del? Tro det er vanlig å prøve å distansere seg litt følelsesmessig for å klare ta sånne tunge avgjørelser.

Du virker som en ansvarsfull eier. At du tar den tunge veien til dyrlegen i stedet for å risikere at pusekatten ikke får det stellet den trenger resten av livet hos noen andre, er bevis på det. Din pus kan ikke overlates til hvemsom helst, og den kommer antakelig ikke til å ha det særlig bra i ventetiden på et passende hjem.

Lykke til mij, også må jeg bare si jeg skulle ønske alle tok dyreholdet sitt like alvorlig som deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvsagt en hard avgjørelse, og det burde det jo være også? Jeg har sympati for Mij som må gjøre dette.

Jeg har dog IKKE sympati for mere enn halvparten av argumentene som blir brukt, og skjønner ikke hvorfor de er skrevet ned i det hele tatt...Det er slike argumenter som skaper holdningene jeg prøver å adressere i mine tidligere innlegg.

Jeg håper jo at du har rett i forhold til hvorfor de står nedskrevet sammen med med mere tungtveiene årsaker, men jeg klarer ikke å sympatisere med at de er med på å rettferdiggjøre avlivning.

Det blir litt som om, for å sette det på spissen, om jeg sitter å hører på ei som vil kaste typen ut fra sofaen og inn i den mørke singeltilværelsen..;-) Fordi de har dårlig dynamikk,..han har slått henne..vært utro....Også tok han det siste skinkestykket og liker gult! Og særlig om det var snakk om bli sendt til det store intet og ikke til hybel med kjøleskap, playstation og TV liksom..Noe beside the point, men jeg kom ikke på noen bedre illustrasjon..;-P

Mij hadde fått mye mere av min sympati og medføelse i denne saken, om hun hadde styrt unna å snakke om at pus tro i vaska og slikt..Det synes jeg var flåsete og dumt i en sak som går på hennes personlige pusekatt væren eller ikke væren.

"Mij hadde fått mye mere av min sympati og medføelse i denne saken, om hun hadde styrt unna å snakke om at pus tro i vaska og slikt..Det synes jeg var flåsete og dumt i en sak som går på hennes personlige pusekatt væren eller ikke væren."

Jeg er ikke ute etter deres sympati og medfølelse, jeg har tatt en avgjørelse og ville lufte tankene mine. Det er flott å få tilbakemeldinger som sier at folk bryr seg - men det må være mulig å forstå at dette er en vond sak sammenfiltret av både mindre og større faktorer.

At jeg har kompetanse på dyr og tatt fullt ansvar for kattens ulike lidelser frem til nå er visst ikke interessant.

Hvilke faktorer jeg skrev i første innlegg ble egentlig tilfeldig, ettersom jeg er frustrert over avgjørselsen, og ikke ville blande inn for mye medisinsk. Sikkert dumt det, men skulle ikke forundre meg om jeg da hadde fått kritikk for det også.

Noen skal alltid kritisere, og noen skal aldri klare å se hovedpoenget fordi man har formulert seg krøkkete.

Og som du selv skriver - den sammenligningen din henger ikke helt på greip.

Så det jeg blir skuffet over er når jeg har utdypået og utdypet, og f.eks du ikke vil gi deg med å trekke fram faktorene du mener er helt uvesentlige. Og fortsatt "dømme" meg på bakgrunn av det.

Jeg er også idealist, men jeg er faen ta like mye realist, i tillegg med faglig kompetanse. Sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laguna1365380434

"Mij hadde fått mye mere av min sympati og medføelse i denne saken, om hun hadde styrt unna å snakke om at pus tro i vaska og slikt..Det synes jeg var flåsete og dumt i en sak som går på hennes personlige pusekatt væren eller ikke væren."

Jeg er ikke ute etter deres sympati og medfølelse, jeg har tatt en avgjørelse og ville lufte tankene mine. Det er flott å få tilbakemeldinger som sier at folk bryr seg - men det må være mulig å forstå at dette er en vond sak sammenfiltret av både mindre og større faktorer.

At jeg har kompetanse på dyr og tatt fullt ansvar for kattens ulike lidelser frem til nå er visst ikke interessant.

Hvilke faktorer jeg skrev i første innlegg ble egentlig tilfeldig, ettersom jeg er frustrert over avgjørselsen, og ikke ville blande inn for mye medisinsk. Sikkert dumt det, men skulle ikke forundre meg om jeg da hadde fått kritikk for det også.

Noen skal alltid kritisere, og noen skal aldri klare å se hovedpoenget fordi man har formulert seg krøkkete.

Og som du selv skriver - den sammenligningen din henger ikke helt på greip.

Så det jeg blir skuffet over er når jeg har utdypået og utdypet, og f.eks du ikke vil gi deg med å trekke fram faktorene du mener er helt uvesentlige. Og fortsatt "dømme" meg på bakgrunn av det.

Jeg er også idealist, men jeg er faen ta like mye realist, i tillegg med faglig kompetanse. Sånn.

Synes du jeg pleier å kritisere bare for å kritisere? Meg bekjent gjør jeg ikke det.

Jeg kjenner ikke deg eller katten din, og utifra de to første innleggene dine her synes jeg du hadde plenty med fjasete og flåsete årsaker til hvorfor du måtte ha livet av katten, i tillegg til et par realistiske og beklagelige grunner. Jeg liker ikke sånt.

Om du hadde skrevet et innlegg basert på at katta var sjuk, og du allergisk i ørste omgang, hadde jeg ikke reagert negativt på ditt innlegg. Men det gjorde du ikke, du blandet inn masse andre greier om sofaer og tøyvask, og dermed klarte jeg bare ikke å se på deg om en person som tar sitt dyreeieransvar helt på alvor.

Ok, om du ikke har andre valg, som det kommer frem etterhvert at du ikke har, og må ta livet av den grunnet at den er sjuk, har du selvfølgelig min sympati. Om du derimot putter møkkete klasvask på vektskåla har du det ikke.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du jeg pleier å kritisere bare for å kritisere? Meg bekjent gjør jeg ikke det.

Jeg kjenner ikke deg eller katten din, og utifra de to første innleggene dine her synes jeg du hadde plenty med fjasete og flåsete årsaker til hvorfor du måtte ha livet av katten, i tillegg til et par realistiske og beklagelige grunner. Jeg liker ikke sånt.

Om du hadde skrevet et innlegg basert på at katta var sjuk, og du allergisk i ørste omgang, hadde jeg ikke reagert negativt på ditt innlegg. Men det gjorde du ikke, du blandet inn masse andre greier om sofaer og tøyvask, og dermed klarte jeg bare ikke å se på deg om en person som tar sitt dyreeieransvar helt på alvor.

Ok, om du ikke har andre valg, som det kommer frem etterhvert at du ikke har, og må ta livet av den grunnet at den er sjuk, har du selvfølgelig min sympati. Om du derimot putter møkkete klasvask på vektskåla har du det ikke.

Lykke til.

"Synes du jeg pleier å kritisere bare for å kritisere? Meg bekjent gjør jeg ikke det."

Det har jeg ikke sagt. Beklager hvis det jeg skrev fremsto slik.

Men nå synes jeg du furter laguna. Og gjentar de uvesentlige detaljene NOK en gang, så akkurat nå synes jeg du drar kritikken litt langt, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laguna1365380434

"Synes du jeg pleier å kritisere bare for å kritisere? Meg bekjent gjør jeg ikke det."

Det har jeg ikke sagt. Beklager hvis det jeg skrev fremsto slik.

Men nå synes jeg du furter laguna. Og gjentar de uvesentlige detaljene NOK en gang, så akkurat nå synes jeg du drar kritikken litt langt, ja.

Grunnen til at jeg drar dem frem er jo at de er hele grunnen til at jeg reagerte negativt på det du skrev, sant..

Hadde du ikke skrevet dette hadde jeg jo ikke hatt noen årsaker til å skrive kappe svar til deg heller...:-)

Det virker uansett som om du har tatt en vanskelig avgjørelse som det kommer frem av dine fortsettende inlegg kanskje neppe kunne vært gjort annerledes. Du får ha lykke til, det er fælt når det ender slik.

Jeg synes foøvrig ikke jeg furter, jeg reagerte på noe som sto svart på hvitt, og som jeg hvertfall ikke klarte å tolke som annet enn tynt. Du har sikkert hatt andre årsaker til å skrive ned dette, selvm jeg må innrømme at det går over hodet på meg. Skjønner ikke hva sånt hadde i samme innlegg å gjøre, om det ikke skulle være med å veie som grunner til at du må ta katten.

Uansett, du får kose deg med pus den siste tiden, og jeg har ikke kritisert annet ved dine evner som dyremor annet enn det du skrev selv.

Men jeg får håpe og tro jeg misforstår litt, og at det ikke var så harskt og kaldt ment, som det så ut som..;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under forutsetning av at du spiser kjøtt, så lar du andre avlive dyrene for deg i stedet - uten samvittighetskvaler av den grunn....?

det kan ikke sammenliknes engang.. at det virkelig går an..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du kjøtt?

Er svaret ja til det, så er det meste av alt annet du har skrevet her kun ren dobbeltmoral - og intet annet.

at det går an.. vi kan spise kjøtt selv om vi aldri hadde klart å avlive kjæledyret vårt. får du gi deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hun har jo hatt katten mange år. Men er hun allergisk så kan hun ikke ha katt, så enkelt er det faktisk.

men katten skal lide for at hun ikke tåler den? er katten syk så kan jeg jo skjønne at hun vil avlive den, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lalala1365380457

et par forslag, hvis du vil prøve litt til??

homeopat for allergien..mitt søskenbarn var så allergisk for pelsdyr at han måtte flyes med helikopter til sykehus om det hadde vært f.eks. en katt i rommet han kom inn i for et par timer siden.. han er helt bra nå etter å ha gått til homeopat..

og en til ting, har du prøvd dyrebutikken sitt dyrefor, royal canin? kjempebra, full av vitaminer..kattene våre nekter å spise annet og nabokattene er vill etter det(sniker seg inn og spiser opp)..

bare som råd om du vil prøve litt til..

men skjønner godt at situasjonen er håpløs! lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...