Gå til innhold

Nå må vi visst avlive pusen...


Gjest mij

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 322
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    72

  • Goliath

    30

  • laguna1365380434

    15

  • cecily

    11

Men er ikke kyr dyr da? Jeg syns ikke det er noen som helst sammenheng i det du prøver å presentere som logisk tenking

nei nei.. det mener du.. ferdig med denne diskusjonen nå.. alle mener forskjellige ting her, så ikke vits i å fortsette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei nei.. det mener du.. ferdig med denne diskusjonen nå.. alle mener forskjellige ting her, så ikke vits i å fortsette..

Vet du, det er faktisk interessant å vite hva du mener. Om ikke annet for at du selv skal tenke deg om.

Er det greit å drepe dyr for matens skyld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du, det er faktisk interessant å vite hva du mener. Om ikke annet for at du selv skal tenke deg om.

Er det greit å drepe dyr for matens skyld?

det er selvfølgelig trist at man skal drepe dyr for at vi skal spise de. men det er ikke jeg som velger å drepe de. men jeg har ikke noe forhold til kuer, kyllinger osv heller. katter og hunder er noe helt annet.. mener JEG. skjønt at dere mener noe helt annet. men jeg gidder ikke å bruke mer av tiden min på å diskutere noe som vi aldri blir enige i.. alle får mene hva de vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er selvfølgelig trist at man skal drepe dyr for at vi skal spise de. men det er ikke jeg som velger å drepe de. men jeg har ikke noe forhold til kuer, kyllinger osv heller. katter og hunder er noe helt annet.. mener JEG. skjønt at dere mener noe helt annet. men jeg gidder ikke å bruke mer av tiden min på å diskutere noe som vi aldri blir enige i.. alle får mene hva de vil...

Du er søren ikke sann....! :o)

Det er altså greitt å drepe kyr og sauer fordi _du_ ikke kjenner dem personlig og vet hva de føler. Når det er søte myke dyr med pen pels som du har blitt glad i, så teller altså dyrenes følelser mer? Så da er det altså _deg_ det handler om, ikke dyrene.

Jaja, du om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er selvfølgelig trist at man skal drepe dyr for at vi skal spise de. men det er ikke jeg som velger å drepe de. men jeg har ikke noe forhold til kuer, kyllinger osv heller. katter og hunder er noe helt annet.. mener JEG. skjønt at dere mener noe helt annet. men jeg gidder ikke å bruke mer av tiden min på å diskutere noe som vi aldri blir enige i.. alle får mene hva de vil...

Så det du sier om at _alle dyr_ har rett på et liv gjelder egentlig bare de dyrene du _liker_ best? Det gjelder ikke kuer og sauer, fordi du ikke har noe forhold til dem? Og så lenge det ikke er ditt valg å drepe dem så kan du like gjerne spise dem også?

Vet du at de i Kina spiser hund? Er det verre enn å spise gris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er søren ikke sann....! :o)

Det er altså greitt å drepe kyr og sauer fordi _du_ ikke kjenner dem personlig og vet hva de føler. Når det er søte myke dyr med pen pels som du har blitt glad i, så teller altså dyrenes følelser mer? Så da er det altså _deg_ det handler om, ikke dyrene.

Jaja, du om det.

Jeg kan egentlig forstå henne, jeg var akkurat sånn selv før jeg ble litt eldre og fikk på meg realitetsbrillene ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er søren ikke sann....! :o)

Det er altså greitt å drepe kyr og sauer fordi _du_ ikke kjenner dem personlig og vet hva de føler. Når det er søte myke dyr med pen pels som du har blitt glad i, så teller altså dyrenes følelser mer? Så da er det altså _deg_ det handler om, ikke dyrene.

Jaja, du om det.

er det virkelig mulig...! det det hele begynte med var at katten skulle avlives pga at hun ikke tåler den.. snakker ikke om kuer eller sauer eller noenting. jeg synes det er latterlig det dere prater om, og det syns dere også.

sier meg ferdig med denne diskusjonen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier om at _alle dyr_ har rett på et liv gjelder egentlig bare de dyrene du _liker_ best? Det gjelder ikke kuer og sauer, fordi du ikke har noe forhold til dem? Og så lenge det ikke er ditt valg å drepe dem så kan du like gjerne spise dem også?

Vet du at de i Kina spiser hund? Er det verre enn å spise gris?

jeg er ikke for at dyr skal slaktes for at vi skal spise de. men jeg velger ikke å bli vegeterianer for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan egentlig forstå henne, jeg var akkurat sånn selv før jeg ble litt eldre og fikk på meg realitetsbrillene ;-)

ja det er jo fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke for at dyr skal slaktes for at vi skal spise de. men jeg velger ikke å bli vegeterianer for det..

Da synes jeg du skal slutte å påstå at du mener _alle dyr har rett på et liv_. For du rangerer dyrs verdi etter om du liker dem eller ikke.

Og det er vanvittig mye mer respektløst enn å ta ansvar når man ikke lenger har alternativer som gagner katten.

Ser du forskjellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke for at dyr skal slaktes for at vi skal spise de. men jeg velger ikke å bli vegeterianer for det..

Så du er ikke vegetarianer, du vil bare ikke at dyrene skal slaktes først.

Ku-sushi på en måte altså.

Si fra hordan det smaker da. For ikke å si hvordan du får det ned halsen. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da synes jeg du skal slutte å påstå at du mener _alle dyr har rett på et liv_. For du rangerer dyrs verdi etter om du liker dem eller ikke.

Og det er vanvittig mye mer respektløst enn å ta ansvar når man ikke lenger har alternativer som gagner katten.

Ser du forskjellen?

jeg ser ikke på ei ku som et kjæledyr heller da.. så tror ikke du skal snakke så mye om det egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det virkelig mulig...! det det hele begynte med var at katten skulle avlives pga at hun ikke tåler den.. snakker ikke om kuer eller sauer eller noenting. jeg synes det er latterlig det dere prater om, og det syns dere også.

sier meg ferdig med denne diskusjonen..

Jo, dette er et tema, fordi igjennom hele denne tråden hyler opp om at dyr har like mye rett til å leve som mennesker.

Men du mener jo ikke det.

Det gjelder bare katter og hunder, fordi de er søte. Dyr du ikke liker, kan godt avlives selv om de er friske, det spiller ingen rolle for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, dette er et tema, fordi igjennom hele denne tråden hyler opp om at dyr har like mye rett til å leve som mennesker.

Men du mener jo ikke det.

Det gjelder bare katter og hunder, fordi de er søte. Dyr du ikke liker, kan godt avlives selv om de er friske, det spiller ingen rolle for deg.

kjæledyr!! kan du ikke lese??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ser ikke på ei ku som et kjæledyr heller da.. så tror ikke du skal snakke så mye om det egentlig..

Så det du egentlig mener er at

"alle kjæledyr som jeg liker og er søte, har like mye rett på et liv som mennesker. Resten driter jeg i"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du egentlig mener er at

"alle kjæledyr som jeg liker og er søte, har like mye rett på et liv som mennesker. Resten driter jeg i"?

nei driter ikke i de. men et kjæledyr betyr mere for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjæledyr!! kan du ikke lese??

Det er ikke det du har skrevet ellers i tråden. Men det gjør ikke saken bedre at det nå plutselig kun gjelder kjæledyr.

Hva skal man med dyrevernere som deg, når du kun vil beskytte kjæledyra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det du har skrevet ellers i tråden. Men det gjør ikke saken bedre at det nå plutselig kun gjelder kjæledyr.

Hva skal man med dyrevernere som deg, når du kun vil beskytte kjæledyra.

jaja.. jeg mener hvertfall det jeg har sagt.. samme for meg om du er uenig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...