Gå til innhold

Nå må vi visst avlive pusen...


Gjest mij

Anbefalte innlegg

nei driter ikke i de. men et kjæledyr betyr mere for meg..

Jøss. Jeg mener alle dyr er likeverdige. Ikke som mennesker, men likeverdige som dyr. Og man skal behandle alle dyr med respekt.

Tror ikke dyra ville blitt så glade om de kunne høre hva du sa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 322
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • meg__123!

    72

  • Goliath

    30

  • laguna1365380434

    15

  • cecily

    11

Jøss. Jeg mener alle dyr er likeverdige. Ikke som mennesker, men likeverdige som dyr. Og man skal behandle alle dyr med respekt.

Tror ikke dyra ville blitt så glade om de kunne høre hva du sa.

respekterer du katta di ved å avlive den pga at DU ikke tåler den??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.. jeg mener hvertfall det jeg har sagt.. samme for meg om du er uenig..

Jeg mener bare det ville vært mer naturlig å ha like mye respekt for _alle_ dyr, ikke sette seg til dommer over hvem som er verdt mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener bare det ville vært mer naturlig å ha like mye respekt for _alle_ dyr, ikke sette seg til dommer over hvem som er verdt mest.

ja forståelig at du mener det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

respekterer du katta di ved å avlive den pga at DU ikke tåler den??

Ja, jeg gjør det. Jeg respekterer den og tar hensyn til dens beste ved å se på alternativene jeg har - og alternativene virker på meg som dyremishandling. Han skal ikke omplasseres for enhver pris, men jeg kan heller ikke beholde han, for enhver pris.

Men hadde han vært en ku, hadde ikke diskusjonen eksistert med deg, for da hadde det ikke spilt noen rolle. Jeg hadde derimot vært like lei meg for å avlive en ku i fjøset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes, som mange andre her, at unnskyldningene for å kvitte seg med katten, var lite gode. For i det første innlegget, var det ikke allergi som ble vektlagt som hovedgrunn. Da var det også at hun ikke _orket_ å ha katten mer, fordi dem førte med seg så mye jobb.

mij sier samtidig at hun har høøøy kompetanse når det gjelder dyr. Men med det, bør man også vite hva et dyr faktisk krever. Man er ikke garantert at en dyr er 100% frisk eller problemfritt når man får det eller at det forblir det. Man bør også tenke litt frem i tid når man skaffer seg et dyr. Om man er i en alder der barn kan blir aktuelt om noen år, bør man tenke på om man har ork og tid til dyret når man får barn.

Jeg har hund, som jeg skaffet meg noen år før vi fikk barn. Den har vært mye syk og medført mer hodebry enn først antatt. Selvsagt er det tungtvint. Man må tidlig opp å lufte den, gjerne med ungene på slep. Man kan ikke reise bort når som helst og man må alltid ta hensyn til den. Men det visste jeg jo når jeg fikk den! Og jeg visste da også at det ville bli mer tungvint når vi fikk barn. Men det kunne ikke falt meg inn å kvitte meg med den. Det er jo ikke dens skyld at livssituasjonen vår har forandret seg.

mij skriver også at katten ikke har det bra der mer. Den har tydeligvis hatt det bra i de seks årene den har vært der, så hvorfor skal det forandre seg nå?

Det er ikke kattens skyld at familien har blitt større, og at de dermed ikke orker mer. For det er jo det hun skriver. "Med en til på vei, orker jeg ikke tanken på å vaske gulvene annenhver dag". Vel, det er slik man før tenke på FØR man skaffer seg et dyr. Livet forandrer seg, og man bør være forberedt på at dyret skal passe inn i "alle" livsfaser.

"mij sier samtidig at hun har høøøy kompetanse når det gjelder dyr."

Hva er poenget med sarkasmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg gjør det. Jeg respekterer den og tar hensyn til dens beste ved å se på alternativene jeg har - og alternativene virker på meg som dyremishandling. Han skal ikke omplasseres for enhver pris, men jeg kan heller ikke beholde han, for enhver pris.

Men hadde han vært en ku, hadde ikke diskusjonen eksistert med deg, for da hadde det ikke spilt noen rolle. Jeg hadde derimot vært like lei meg for å avlive en ku i fjøset.

ja om du hadde bodd på gård ja. for da hadde den vært et kjæledyr for deg. det hadde den vært for meg og.

katta di kan jo få det bra hos andre også. men ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja om du hadde bodd på gård ja. for da hadde den vært et kjæledyr for deg. det hadde den vært for meg og.

katta di kan jo få det bra hos andre også. men ditt valg.

Du kan godt få ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg får meg en ku som kjæledyr, slutter du å spise biff da?

hvis JEG får meg en ku som kjæledyr så.. spiller ingen rolle om du har en ku som kjæledyr. det er det mange som har allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis JEG får meg en ku som kjæledyr så.. spiller ingen rolle om du har en ku som kjæledyr. det er det mange som har allerede..

Videreutvikling: Hvis du får deg en ku som kjæledyr, skal _jeg_ slutte å spise biff da?

For det er jo det du sier angående katter. Siden _du_ ser katter som et kjæledyr, er livene deres mer verd enn livet til en ku.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei tror ikke bikkja mi hadde blitt så glad da.. ikke katta heller. ellers hadde jeg tatt den..

Så du tror ikke katten min heller vil bo hos deg enn å bli avlivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis JEG får meg en ku som kjæledyr så.. spiller ingen rolle om du har en ku som kjæledyr. det er det mange som har allerede..

Du har jo hund, ikke katt. Hvorfor gidder du å forsvare katta mi da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videreutvikling: Hvis du får deg en ku som kjæledyr, skal _jeg_ slutte å spise biff da?

For det er jo det du sier angående katter. Siden _du_ ser katter som et kjæledyr, er livene deres mer verd enn livet til en ku.

de er mer verdt for MEG.. jeg har ikke noe forhold til kuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo hund, ikke katt. Hvorfor gidder du å forsvare katta mi da?

fordi jeg ser på det som et kjæledyr. noe jeg kunne hatt i sofaen og kost med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tror ikke katten min heller vil bo hos deg enn å bli avlivet?

nei. for den hadde nok blitt plaget av bikkja ved å bo her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi jeg ser på det som et kjæledyr. noe jeg kunne hatt i sofaen og kost med.

Katten min får du garantert aldri opp i sofaen din for å kose med, han er altfor engstelig.

Så, er han fremdeles like verdifull som "kjæledyr"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvilken rett har du til å påtvinge andre din subjektive moral?

skjerp deg.. du får mene hva du vil.. ferdig med diskusjonen.. kommer ingen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...