Gå til innhold

Hvilke ting kan en konservativ kristen ikke gjør?


Gjest Hilsen diskusjonsparterne

Anbefalte innlegg

Dette er bare tull...

Vet du i det hele tatt hva ordet "konservativ" betyr? Du later til å ha misforstått betydningen fullstendig.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 212
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • hidi

    39

  • Prozak

    20

  • ShitDiddelyDo

    20

  • keinstein

    17

Mest aktive i denne tråden

"og drakk sikkert vin ved minst en anledning."

Vin er jo overhodet ikke forbudt i kristendommen - det er en grov misforståelse enkelte kristne gjør. Det er jo uendelig mange tilfeller av vindrikking (og vann til vin etc.) i den boken.

"......................................."

Derfor er ikke alle kristne avholds, men de koservativer er det!

Som vi sier her på sørlandet: -Mi vet at Jesus gjorde vann om til vin, men mi liger det ikkje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du i det hele tatt hva ordet "konservativ" betyr? Du later til å ha misforstått betydningen fullstendig.

"........................................."

De som bevarer det gamle! Ja, jeg vet det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen faste holdepunkter for hva en kristen kan gjøre. Alle tolker bibelen ulikt, og kan derfor gjøre nøyaktig som de vil.

Se på Paster Formo! Pulte vilt, tok liv, var utro og drakk sikkert vin ved minst en anledning.

For ikke å snakke om alle prestene som forgriper seg på barn og unge konfirmanter.

Det er det som er så fint med kristendommen. Du kan gjøre akkurat som du vil og likevel komme unna med det.

Er de skrullete i hodet, så oppsøker de miljøer hvor de kan få utløp for trangen og maktsyken, og så adopterer de alt som kan hjelpe dem.

En gærning ser en gjeng altruistiske overtroiske vrak, og ser en mulighet for å lage tilfredstillende djevelskap. En intelligent, men forstyrret person. De ikler seg hva som helst for å makt og leke sine leker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derfor er ikke alle kristne avholds, men de koservativer er det!

Som vi sier her på sørlandet: -Mi vet at Jesus gjorde vann om til vin, men mi liger det ikkje!

Og det er faktisk hykleri på lik linje med annet hykleri.

Men huff...don't get me startet når det gjelder sørlandsk helvetesmoral, dobbeltmoral og forkvaklede halvpsykotiske kristendomsekstremisme. Det er en av de få tingene jeg blir irritert av.

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og det er faktisk hykleri på lik linje med annet hykleri.

Men huff...don't get me startet når det gjelder sørlandsk helvetesmoral, dobbeltmoral og forkvaklede halvpsykotiske kristendomsekstremisme. Det er en av de få tingene jeg blir irritert av.

"........................................."

Skal ikke det!

Jeg røyker og drikker øl og er sikkert ikke en populær troende i visse kretser, men dem om det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som bevarer det gamle! Ja, jeg vet det!

Så du skriver med to forskjellige nick her, og diskuterer med deg selv, heh?

Hint: Se hvilke svar som er til deg, og hvilke svar som er til andre. Det svaret du svarte på var et svar til kandss...

"..........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig har du helt rett i det, men NT nevner ikke onani. Men masse om homofili som igjen står skrevet side ved side amed skilte (meg), løgnere (sikkert oòg meg) tyver, drapsmenn etc. De skal ikke arve himmelens rike...

Da er det Guds nåde som hjelper oss.

Nevner ikke bibelen noe om ikke å spille sæd på steingrunn eller noe sånt?

Jeg har spilt en del sæd på ... ok, muligens ikke så ofte på steingrunn (bortsett fra ved et par anledninger), men jeg har spilt den relativt mange andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke hva jeg gjør eller ikke gjør! Jeg svarer trådstarter! Og konservative kristne liker ikke homofili eller abort.

Du trenger jaggu ikke være kristen for å være mot drap (jfr. abort).

"........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skriver med to forskjellige nick her, og diskuterer med deg selv, heh?

Hint: Se hvilke svar som er til deg, og hvilke svar som er til andre. Det svaret du svarte på var et svar til kandss...

"..........................................."

Ups, sorry, ble vist litt ivrig og svarte på alt som var negativt, i den tro det var til meg...

*LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nevner ikke bibelen noe om ikke å spille sæd på steingrunn eller noe sånt?

Jeg har spilt en del sæd på ... ok, muligens ikke så ofte på steingrunn (bortsett fra ved et par anledninger), men jeg har spilt den relativt mange andre steder.

Joda. Det var vel Onan som gjorde det i protest, da "gud" beordret ham om å sette unge på søsteren, kona til broren eller noe i den duren.

".........................................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

Er de skrullete i hodet, så oppsøker de miljøer hvor de kan få utløp for trangen og maktsyken, og så adopterer de alt som kan hjelpe dem.

En gærning ser en gjeng altruistiske overtroiske vrak, og ser en mulighet for å lage tilfredstillende djevelskap. En intelligent, men forstyrret person. De ikler seg hva som helst for å makt og leke sine leker.

Fy søren du er utrolig fordømmende. Kristne også er veldig forskjellige. Du kan ikke si at det er snakk om overtroiske vrak. Det var det mest idiotiske du har lagt igjen her på forum.

Men jeg også mener det ikke skal være slik at så lenge en er kristen så skal en slippe unna med det meste og herje på. En skal ta ansvar og stå for det en gjør. De ti bud er en bra rettesnor å starte med.

I dagens samfunn skal det være "moderne" å ikke tro på noe. Bare tro på det en kan ta på med hånda. Gratulerer med å være "moderne" da? Du vinner med det... ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Det var vel Onan som gjorde det i protest, da "gud" beordret ham om å sette unge på søsteren, kona til broren eller noe i den duren.

".........................................."

Kult navn. Onan. Det er det alt for få som kaller unga sine i dag. Det og Bongo.

Men Gud er jo åpenbart en tolerant figur når han ikke engang har noe imot at folk setter unger på søstrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevner ikke bibelen noe om ikke å spille sæd på steingrunn eller noe sånt?

Jeg har spilt en del sæd på ... ok, muligens ikke så ofte på steingrunn (bortsett fra ved et par anledninger), men jeg har spilt den relativt mange andre steder.

Ja, du er meg en syndens mann....

Det var Onan i GT, som spilte sin sæd til jorden, og Gud ble sint, den skulle brukes til noe bedre.

Er sikker på at du og Gud er enige for en gangs skyld, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på hva du definerer som konservativt kristen.

Jeg var i min ungdom med i et kristent ungdomskor - indremisjonen. Noen var oppvokst i indremisjonsmiljøet og var absolutt mer konservative enn oss andre.

For dem var det umulig å danse og spille kort. Sex før ekteskapet var uhørt.

Men, de kunne godt kline skikkelig heftig. Gjerne gå omtrent så langt man kan før man har samleie. Så uten at jeg vet personlig vil jeg anta de onanerte!

Og ja, de barberte seg under armene og på bena og bikinilinjen.

Alkohol var ikke aktuelt for dem, men røyk og snus var greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Humlepungen

De ti bud er bra start. De er en viktig grunnstein.

Synd å barbere seg under armene eller onanere??? Hallo. Det handler vel mer om individuelle eller kulturelle holdninger enn kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jaggu ikke være kristen for å være mot drap (jfr. abort).

"........................................."

Enig, men det blir tillagt kristne som regel. Hvis jeg sier at jeg er omot abort, så blir jeg automatisk spurt om jeg er kristen. Men jeg var imot abort, da jeg var 25 år også, og da var jeg ikke en troende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...