Gå til innhold

HELT utenom tema - nymontert vedovn

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg som en unge. I dag - for første gang i mitt liv - har jeg vedovn!

Jeg vet selvsagt at vi ikke kan bruke ovnen med en gang, fordi det skal herdes - men glemte å spørre NÅR vi kan bruke den. SÅ, kloke Dolere: Når kan jeg kose meg med sprakende bål i ovnen og et godt glass rødvin?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/254952-helt-utenom-tema-nymontert-vedovn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest moren til jente på fire

Da jeg fikk montert vedovn i midten av august sa murerne som var her at jeg ikke måtte fyre i ovnen før det var gått 14 dager. Varme i ovnen før den tid ville visstnok føre til at mørtelen tørket for fort og kunne slå sprikker. Og det igjen kan være farlig både for hus og mennesker... I bruksanvisningen til ovnen sto det ei uke.. Men jeg valgte å høre på murerne for å være helt på den sikre siden.. :-)

Da jeg fikk montert vedovn i midten av august sa murerne som var her at jeg ikke måtte fyre i ovnen før det var gått 14 dager. Varme i ovnen før den tid ville visstnok føre til at mørtelen tørket for fort og kunne slå sprikker. Og det igjen kan være farlig både for hus og mennesker... I bruksanvisningen til ovnen sto det ei uke.. Men jeg valgte å høre på murerne for å være helt på den sikre siden.. :-)

Tusen takk - da blir det ei koselig adventstid, da :-)

Jeg vet ikke hvor lenge du må vente, men du har noe å se frem til!

Det er så deilig med varme fra vedovn å høre på sprakingen og gnitringen fra veden som brenner...Det er hovedvarmekilden her i huset.

Gratulerer!

Det blir fantastisk godt :-)

Vi har faktisk hatt ovnen i to år, men har ikke fått knøvla oss til å få satt den på plass før nå. Måtte få satt opp en brannmur etc. Men NÅ er den på plass.

Annonse

Fikk ny ovn for et år siden, og jeg tror vi måtte vente ca. 14 dager.

Tenk deg adventstiden med sprakende ild i peisen, og god rødvin og noe godt å spise.

:0) God advent!

Takk!

Jeg gleder meg til å sitte i juleryddet hus (DVS natt til julaften ;-) ) drikke litt rødvin, lene meg godt inn i armkroken til mannen min, og nyte levende flammer i ovnen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...