Gå til innhold

Typen min er russ.......

Anbefalte innlegg

Gjest litt bekymret nå

Hei!

Jeg går og er litt urolig for tiden. Typen min er russ i år, og jeg er så redd for hva som vil skje. Det er jo så mye som skjer når man er russ, mye å være med på, ordne med russebilen, feste osv...

Vil han i det hele tatt få særlig tid til meg?

Jeg er så redd for at han skal begynne å like noen andre jenter når han er på disse festene...det er jo sååå mange andre jenter der ute som er så mye penere og sprekere enn meg!!!!

Og jeg er redd for at han skal få deg så gøy at han vil fortsette med festinga og drekkinga til og med etter russefeiringa er over...

Han har sagt selv at han ikke skal på alle festene osv, men jeg kan ikke la være å bekymre meg litt.

jeg skjønner jo selfølgelig at han må få gjøre det som han vil og at det tross alt er russetiden hans, men alikevel....

Det er vel frivillig hva man vil være med på også...?

Ting vil vel roe seg når russefeiringen og 17. mai er over??

Har noen et godt råd til meg?

Vet at jeg er litt dum når jeg tenker sånn men....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25801-typen-min-er-russ/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jeg synes ikke det er rart at du er bekymret for de neste ukene med din russe-type.

Jeg tror gruppe-presset er stort i russe-miljøet, både mht rus og kjærsting.

Du kan ta spørsmålet opp nå, på forhånd. Da kan du vise dine egne holdninger til parforhold,overfor kjæresten din. Samtidig har du gitt beskjed i forkant om hva du ønsker og håper for deg selv og for dere to sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25801-typen-min-er-russ/#findComment-106749
Del på andre sider

Om han har kjæreste og likevel oppfører seg som dritt under russetiden, så fortjener han ikke din bekymring en gang. Min erfaring (selv om det er noen år siden jeg var russ nå) er likevel at det kun i spesielle gjenger at presset er sterkt om å ikke være "dårligere" enn andre, mht. sex, jenter/gutter osv. Svært mange går igjennom russetiden uten å gjøre noe som helst galt, og forhåpentligvis kan du stole på at typen din gjør det samme.

For oss (jeg bor i Oslo-området) var russetiden for det meste slutt med 17. mai. Etter det kom eksamen, og kun de minst seriøse fortsatte da. Mange av oss var dessuten drittlei hele festinga, enda vi ikke hadde vært med på alle kroer og arrangementer.

Fortell kjæresten din hvordan du føler. Litt engstelse er nok naturlig, men ta ikke sorgene på forskudd. Skulle det skje noe, og han virkelig setter forholdet sitt på spill for litt festing og moro i russetiden, så er han dessverre heller ikke så mye å spare på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25801-typen-min-er-russ/#findComment-106762
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor gammel DU er, men jeg syns du skulle unne typen din å være med på de fleste arrangementer i russetida. Jeg er sikker på at du også vil det når den tid kommer(om du er yngre). Husk at dette er en feiring, man er snart ferdig med 12årig utdannelse! Og dette foregår jo en gang i livet.. I tillegg varer jo hele russefeiringa en liten måned..

Du bør snakke med han litt på forhånd, så han vet hvor bekymra du er.. Så forklarer han sikkert hvor høyt han elsker deg og at han ikke ser på noen andre jenter..

Jeg var selv sammen med en gutt i russetida, og fikk mye tid til han (som oftest er arrangementene i skoleuka, grr). Jeg drakk tilogmed en god del, og var ikke utro. Det er ikkeno som sier at man 'har lov' til å være utro når man er russ.. Er han det, er han ikke noe å samle på.

På den annen side, venninna mi ble dumpa like før russetida, så typen 'skulle ha lov til' å rote med andre.. Merkelig nok ville han ha henne tilbake etterpå.. DUST!

Jeg vil sterkt anta at typen din kommer til å sove gjennom 17.mai, etter russetoget, for så å lese som et uvær den 18. (Ergo, hvis han vil klare eksamen(e), så roer han seg *knips* sånn)

Vil ikke tro at han blir 'avhengig' av festinga ihvertfall:-) Og JA, det er frivillig hva man vil være med på:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25801-typen-min-er-russ/#findComment-106774
Del på andre sider

Ikke bekymre deg for mye, jeg gikk gjennom hele russetiden uten å få meg noe, og enda var jeg single! ;)

Jeg er like nervøs, men problemet mitt er at jeg og dama har en pause som venner,for å finne tilbake til hverandre,men etter å ha lest dette lurer jeg på om hun gjør det bare for at hun er russ.Droppet selv russetida mens vi var sammen, for at hun skulle føle seg vel......men men. det er no meg da.Jeg elsker bare den jenta, og vil ikke miste hu.

Føler på meg at noe vil skje, men da mister hun vennskapet vårt ihvertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/25801-typen-min-er-russ/#findComment-106850
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...