Gjest Hmm Skrevet 13. mai 2001 Del Skrevet 13. mai 2001 Jeg har ikke hatt kjæreste før, så jeg har ikke så mye peiling på dette her. Da er det greit å kunne spørre på DOL hvor det finnes så mange flinke folk :-) Hvis to mennesker er veldig tiltrukket av hverandre, holder det til å bli kjærester? Eller bør man ha mange felles interesser også? Og hva er det som gjør at 2 mennesker kan snakke hyggelig sammen så lenge de omgås andre mennesker (f.eks. på jobb), mens når de er på tomannshånd er det ingen som (tør å) åpne munnen? Bør man alltid ha noe å prate om sammen for at man skal passe som kjærester? Eller holder det med spenningen og tiltrekningen? Jeg føler det slik at hver dag vi er på jobben sammen så må vi bryte en "spennings-sperre" før jeg/vi blir lett og ledig i praten. På jobben er vi trygge på hverandre, mens når vi kommer hjem føler ihvertfall jeg meg utrygg. Det blir en prestasjonsangst som gjør at jeg ikke klarer å komme på noe å si! Dårlig tegn, eller hjelper det når vi blir litt tryggere på hverandre? Det skal nevnes at vi er fra forskjellige sosiale klasser, og derfor har forskjellige interesser. Men jeg føler at vi har en egen "link" som gjør at vi som personligheter er veldig like. Pluss at den sexuelle spenningen er der. Er dette nok? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27133-m%C3%A5-man-ha-like-interesser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 13. mai 2001 Del Skrevet 13. mai 2001 Hei! Jeg oppfatter at dere er kolleger på jobb som nå er blitt kjærester. Hvorfor er vi forskjellige på jobb og hjemme? På jobben er det på en måte lagt et løp for samspillet, i forholdet til arbeidsoppgaver og de mennesker som jobber der. Premissene er lagt av flere enn dere. Hjemme må partnerne selv utvikle sitt private samspill. Det kan være lurt å fortelle hverandre hvordan dere ønsker å være sammen privat. Kommunikasjonen mellom dere er viktig å forstå. Snakk om det. Det er dumt hvis dere skuler på hverandre og ikke tør å snakke om samspillet på hjemmebane. Ingen kommer gratis til et godt samspill på hjemmebane. Du kan lese en artikkel her på DOL, under Samliv som heter "Kommunikasjon i Samliv". Den gjensidige tiltrekningen og spenningen er nok det som gjør oss til kjærester. Om forholdet skal bli noe mer og varig, beror på om dere klarer å utvikle tillit og trygghet til hverandre. Her tror jeg den største utfordringen ligger. Felles interesser behøver ikke være til stede, men respekt for hverandres interesser er viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/27133-m%C3%A5-man-ha-like-interesser/#findComment-110728 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.