Gå til innhold

Savner du noen dolere?


Gjest alle er velkommen!

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo

Man er ikke nødvendigvis troll fordi om man er frekk.

Det er flere typer troll.

Du har de som produserer den ene absurde problemstillingen etter den andre under ulike nick, du har de som spammer ned forumet med søppel og du har de du ser i denne tråden; altså folk som er så store i kjeften at de ikke tør å skrive under sine faste nick.

Jeg har vært på dol så lenge at jeg ser hvordan tendensen har vært spesielt det siste året, og det er at de tre gruppene over står for utrolig mange av innleggene på dette forumet - noe som ødelegger forumet.

Webbis sa de skulle gjøre noe med problemet under omlegginga. Har de gjort det? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    32

  • Peachy

    30

  • ShitDiddelyDo

    28

  • tzatziki1365380058

    17

Det var meg som skrev det, og det skjedde da jeg var ganske fersk, skrev et svar på foreldre&barn og fikk ikke ett eneste ord til takk eller kommentar mens en annen _i samme tråd_ fikk det;-)

Men det var et enkeltstående tilfelle, og man skal jo ikke dømme hele dol nord og ned på bakgrunn av det.

Man bør kunne forvente alminnelig høflighet også overfor nye, og også at man bryr seg med å svare dem.

Men jeg tror at følelsen av "klikk" dukker opp fordi man er ny/sporadisk og ikke forstår at andre ikke bruker forumet like lite som det en selv gjør, men at folk faktisk har blitt kjent her inne.

Men da jeg var ny var internett som massegreie også relativt nytt. Nå burde det jo være kjent for folk flest at man kan bli "med i gjengen" ved bare å være aktiv, akkurat som i real life. Det burde derfor ikke komme som noen overraskelse når man trer inn i et nytt forum at mange der føler at det er litt 'gamle kjente', slik at det er ingen grunn til å føle seg 'utestengt' eller at det er en 'klikk' bare fordi andre er mer husvarm enn en selv.

Det må jo ha vært år og dag siden!? ;-)

Men når det gjelder å svare andre, velger jeg oftere tråder utifra tema enn hvem som har postet.

Respons fra hovedinnlegger er generelt sjeldent, synes jeg - noen får svar tilbake, andre ikke. Dette syntes jeg var merkelig i begynnelsen, men har rett og slett bare vent meg til det. Selv synes jeg det er naturlig å takke for tips eller råd, eller gi en tilbakemelding, men gjør det ikke alltid. Uansett om det er et kjent nick eller ei.

Selv om mye kan relateres til RL her inne, er det samtidig vanskelig å sammenligne helt. Mye av kommunikasjonen innebærer tolkning av ansiktsuttrykk, tonefall osv, slikt har man ikke her. At man ikke får svar betyr ikke at alle andre har rotta seg sammen og kikker skjevt på deg fra andre siden av rommet, og det er slik jeg mener enkelte indignerte her fremstiller det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg må medgi at det lett blir sånn at man åpner innlegg fra kjente nick.

Men dette resulterer jo i at de nye/ukjente kan føle seg utestengt. Føle at det er klikker etc.

At de føler/opplever det slik betyr ikke at noen bevisst lager klikker (eller at det _er_ klikker) . Men det er en opplevese noen nye har- og den opplevelsen er faktisk noe vi ikke kan avfeie.

Hva vi gjør med det?

vel- kanskej blir flinkere å svare/inkludere ukjente?

Jeg personlig åpner oftere innlegg utifra tema enn hvem som har skrevet det. Å få respons fra hovedinnlegger når du har svart i et innlegg er heller ingen selvfølge, noe jeg egentlig synes er merkelig. Kommer jo selvsagt an på antall svar man får, noen tråder blir jo vanvittig lange, men å takke for tips og råd f.eks, er helt naturlig synes jeg. Så der synes jeg selv jeg er "flink".

Se forøvrig svar til morsan :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo ha vært år og dag siden!? ;-)

Men når det gjelder å svare andre, velger jeg oftere tråder utifra tema enn hvem som har postet.

Respons fra hovedinnlegger er generelt sjeldent, synes jeg - noen får svar tilbake, andre ikke. Dette syntes jeg var merkelig i begynnelsen, men har rett og slett bare vent meg til det. Selv synes jeg det er naturlig å takke for tips eller råd, eller gi en tilbakemelding, men gjør det ikke alltid. Uansett om det er et kjent nick eller ei.

Selv om mye kan relateres til RL her inne, er det samtidig vanskelig å sammenligne helt. Mye av kommunikasjonen innebærer tolkning av ansiktsuttrykk, tonefall osv, slikt har man ikke her. At man ikke får svar betyr ikke at alle andre har rotta seg sammen og kikker skjevt på deg fra andre siden av rommet, og det er slik jeg mener enkelte indignerte her fremstiller det.

Jeg er veldig enig i din beskrivelse og dine kommentarer!! :-)

Og det ville blitt litt pussig dersom man alltid hver gang skulle takke hver enkelt som ga svar! ;-) Hadde blitt lange tråder av det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg svarer et nick og så svarer du meg med et annet nick

Det stemmer at jeg svarte på et svar du hadde til andre, men dette her er da vel en diskusjon? Har jeg ikke lov til å si min mening fordi du har postet en svar til en annen? Visste ikke at det var noen regler på det. Jeg leser da alle innleggene i en tråd, og hvis jeg har lyst til å svare på eller kommentere noen av dem så gjør jeg det - men dessverre har du ikke rett i din antakelse om at det er under flere nick...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Det er helt utrolig hvordan dere her inn sitter og syter over de som er på et annet forum i tillegg til her. Man skulle tro at dol har blitt en stor barnehage. Slik blir det når det stort sett er bare kvinner som sitter her og kakler. Dere er som snurtne høns.

Dette er helt utrolig.

så så.

Trenger ikke feie alle over en kam.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer at jeg svarte på et svar du hadde til andre, men dette her er da vel en diskusjon? Har jeg ikke lov til å si min mening fordi du har postet en svar til en annen? Visste ikke at det var noen regler på det. Jeg leser da alle innleggene i en tråd, og hvis jeg har lyst til å svare på eller kommentere noen av dem så gjør jeg det - men dessverre har du ikke rett i din antakelse om at det er under flere nick...

Greit det. Jeg bare ble grinete fordi jeg plutselig trodde at du opererte med flere nick i samme tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det. Jeg bare ble grinete fordi jeg plutselig trodde at du opererte med flere nick i samme tråden.

Ja, men det er jo et godt eksempel på hvor lett det slynges ut beskyldninger her da, uten at man egentlig vet hva som er riktig... Men det er greit det, jeg bare synes det var forholdsvis urettferdig å få den beskyldningen slengt mot seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se bare i denne tråden, det florer av motbydelig innlegg og det er ikke bare i denne tråden. Det er helt ukjente nick som lirer av seg faenskap. Forundrer meg stort at du ikke ser at dette har blitt mye verre enn før.

Noen av de faste lirer av seg endel faenskap de også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest får vi se

Nei, før var det mulig å bare endre nicket uten å bytte mailadresse...

Det har ikke jeg fått med meg. Men folk kan jo opprette nick på mange mailadresser da.

Dorthe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om ikke han skulle vært vervet inn i hespetreklubben, noe å tenke på før årsmøtet?

;o)

Så absolutt, kjære hespetre. Ovenikjøbet kan han være aktuell som 2. nestleder i det øverste råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg fått med meg. Men folk kan jo opprette nick på mange mailadresser da.

Dorthe

Enig i det, men jeg tipper det blir litt mer slitsomt å bruke ulike nick på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av de faste lirer av seg endel faenskap de også ;-)

Joda, men det er stor forskjell på å svare på tiltale med et fast nick og stå for det enn de som lager kvalme for å lage kvalme og da under ukjente nick.

Merkelig at de fleste ikke forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Joda, men det er stor forskjell på å svare på tiltale med et fast nick og stå for det enn de som lager kvalme for å lage kvalme og da under ukjente nick.

Merkelig at de fleste ikke forstår det.

Så du mener at så lenge man bruker sitt faste nick så kan man lage kvalme? Men ikke med anonymt nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Så du mener at så lenge man bruker sitt faste nick så kan man lage kvalme? Men ikke med anonymt nick?

Hvis du lager kvalme under annlovinda er du i hvert fall ingen feig jævel som ikke tør å stå for det du skriver.

Men nå er det vel ikke så ofte man ser kjente nick lage kvalme. Det er trollene og de patetiske feigingene som står for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Hvis du lager kvalme under annlovinda er du i hvert fall ingen feig jævel som ikke tør å stå for det du skriver.

Men nå er det vel ikke så ofte man ser kjente nick lage kvalme. Det er trollene og de patetiske feigingene som står for det.

Nei, det er vel slik at kvalme og trolling ikke forekommer noe særlig under faste nick. Du har nok rett i det.

Men ellers synes jeg faktisk ikke det har vært så mye trolling og kvalme her i det siste. Så klart, rett etter 'omlegginga' var det jo veldig, veldig få innlegg her, men det har jo tatt seg opp betraktelig nå etter påske. Men så klart, denne tråden her, den har utartet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at så lenge man bruker sitt faste nick så kan man lage kvalme? Men ikke med anonymt nick?

Ble faktisk litt usikker på om jeg burde svare på dette innlegget. Dette burde ikke være så vanskelig å forstå. De som lirer av seg faenskap og ikke tør å stå frem burde ikke si noe. Det er stor forskjell på å stå for det man mener og skriver enn å skjule seg bak et ukjent nick for anledningen og spre møkk.

Det er også stor forskjell på å svare på tiltale enn å plutselig angipe på en stygg måte med ukjent nick for anledningen.

Men kvinner har en større angst for å si det de mener og stå for det, de smiler og er blid og er sååå god venninne, men så fort venninnen snur ryggen til, så hviskes og tiskes det i krokene.

Så må jeg legge til da, så dere forstår det, det er selvsagt ikke alle som er sånn.

Skjønte du det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...