Gå til innhold

Savner du noen dolere?


Gjest alle er velkommen!

Anbefalte innlegg

"Er bare så lei av alle som klager over å bli "utelatt" på en eller annen måte. Makan til bitter og barnslig syting. Bidra selv i stedet for å anklage andre for å stenge deg ute" skriver du.

Ja, men det er det som er problemet. Nye kan forsøke bidra, men de får ingen respons. Et av nickene i denne tråden beskrev at h*n hadde lagt arbeid ned i svar - uten respons- mens kjente nick kunne få respons i samme tråd selv om de bare ga lettvindte råd.

Skjønner du blir lei klaging. Men siden dette gjentas- av flere- over tid- så synes jeg vi må ta det på alvor. Noen opplever dette som problem- og vi har ingen rett til å ikke ta deres opplevelser på alvor.

"Et av nickene i denne tråden beskrev at h*n hadde lagt arbeid ned i svar - uten respons- mens kjente nick kunne få respons i samme tråd selv om de bare ga lettvindte råd"

Dette er jo så uspesifikt som det kan få blitt. Og noen vil alltid være misfornøyde. Det er klart at folk har en tilbøyelighet til å gå inn på tråder skrevet av folk de "kjenner" - at man dermed ikke leser tråden til en ukjent etterpå er ikke nødvendigvis å utelate noen.

Å skrike opp om klikker og utestenging på en nettside som dette grenser til paranoia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    32

  • Peachy

    30

  • ShitDiddelyDo

    28

  • tzatziki1365380058

    17

Hva vet vel du om folk har lest inne på det nye forumet? Jeg har vært der inne og lest det meste jeg. Fenger meg ikke i det hele tatt, minner meg utelukkende om en syklubb...

Hvorfor så bitter da, om det ikke interesserer deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

"Et av nickene i denne tråden beskrev at h*n hadde lagt arbeid ned i svar - uten respons- mens kjente nick kunne få respons i samme tråd selv om de bare ga lettvindte råd"

Dette er jo så uspesifikt som det kan få blitt. Og noen vil alltid være misfornøyde. Det er klart at folk har en tilbøyelighet til å gå inn på tråder skrevet av folk de "kjenner" - at man dermed ikke leser tråden til en ukjent etterpå er ikke nødvendigvis å utelate noen.

Å skrike opp om klikker og utestenging på en nettside som dette grenser til paranoia.

Ja, jeg må medgi at det lett blir sånn at man åpner innlegg fra kjente nick.

Men dette resulterer jo i at de nye/ukjente kan føle seg utestengt. Føle at det er klikker etc.

At de føler/opplever det slik betyr ikke at noen bevisst lager klikker (eller at det _er_ klikker) . Men det er en opplevese noen nye har- og den opplevelsen er faktisk noe vi ikke kan avfeie.

Hva vi gjør med det?

vel- kanskej blir flinkere å svare/inkludere ukjente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Du er litt overparanoid i dag, synes jeg :)

Jeg har ikke et eneste paranoid trekk i hele legemet, men jeg er drittlei disse trolletullingene med deres intetsigende vissvass om klikker og Gud-veit, og disse trollene er vel strengt tatt en enda bedre årsak til å holde seg borte fra dol enn den nye designen.

Og det sier litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han forsvant fra dol lenge før omleggingen.

Vet du om det er Noen spesiell grunn for det??

Han har jo vært her i åresvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du om det er Noen spesiell grunn for det??

Han har jo vært her i åresvis....

Nei, jeg aner ikke. Har aldri hatt noen kontakt med ham utover dol, og har ikke noe mail el lign på ham.

Jeg bare merket at han hadde vært borte en stund. Vet det har vært snakket om før, men klarer ikke å huske noe konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg vært inne her så mye i det siste, men jeg synes også at det er flere trolleinnlegg her enn før.

Jeg er her inne endel fortsatt og synes det er svært lite trolleinnlegg her nå i motsetning til før. Nå må man ha en mailadresse pr. nick (tror jeg?), og det gjør nok sitt til at trollene ikke gidder å trolle for mye ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Jeg er her inne endel fortsatt og synes det er svært lite trolleinnlegg her nå i motsetning til før. Nå må man ha en mailadresse pr. nick (tror jeg?), og det gjør nok sitt til at trollene ikke gidder å trolle for mye ;-)

Enig med deg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo nesten så man begynner å føle seg hjemme her igjen ;-)

Psst togli!

Kan ikke du gi meg noen synspunkter på innlegget mitt om mistanke om dårlig hørsel på seksåringen min - på Foreldre&barn-forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psst togli!

Kan ikke du gi meg noen synspunkter på innlegget mitt om mistanke om dårlig hørsel på seksåringen min - på Foreldre&barn-forumet?

*iler inn på foreldre&barn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ylvali1365381015

Nei, det er klart jeg mente det.

Bare se hva som skjedde: Plutselig rant det inn med innlegg på dol igjen. Så det funka visst.

Når det gjelder klikkene: Det er klart folk kan se det fra ulike ståsteder, og noen føler seg sikkert fryktelig mistilpass når de ser at Flisas middagstråd får 30 innlegg mens den sytende personens eget innlegg om blod i avføringen ikke fikk svar i det hele tatt, og disse skruene er det ikke mulig å ta seriøst, noe jeg heller ikke gjør ei heller noen gang har gjort, men det jeg derimot reagerer på er at Sjøstjerna mener det må være noe i det fordi det har vært mange innlegg om det.

Det har vært mange innlegg om at webbis er meg eller Prozak også, men det gjør det ikke mer sant av den grunn.

Ikke minn oss på prozak... >-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her inne endel fortsatt og synes det er svært lite trolleinnlegg her nå i motsetning til før. Nå må man ha en mailadresse pr. nick (tror jeg?), og det gjør nok sitt til at trollene ikke gidder å trolle for mye ;-)

Det har man da måtte hatt hele tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her inne endel fortsatt og synes det er svært lite trolleinnlegg her nå i motsetning til før. Nå må man ha en mailadresse pr. nick (tror jeg?), og det gjør nok sitt til at trollene ikke gidder å trolle for mye ;-)

Se bare i denne tråden, det florer av motbydelig innlegg og det er ikke bare i denne tråden. Det er helt ukjente nick som lirer av seg faenskap. Forundrer meg stort at du ikke ser at dette har blitt mye verre enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slapp da inn, før noen fant ut at de ikke kjente nicket mitt, og at jeg derfor ikke var velkommen. (Jeg har et annet innlegg om det i denne tråden). Rakk ikke skrive et innlegg engang før jeg ble kastet ut. Men jeg fikk sett meg om.

Dessuten, hvis du ikke har lagt merke til det, så står nickene på de som er pålogget, nederst på førstesiden. Og den er åpen.

Troll avsløres ellers gjerne gjennom innrømmelser, eller gjennom forsnakkelser.

Du har rett i at dette ikke skaper hygge, jeg angrer allerede. (Har forresten du skapt dol-hygge gjennom dine siste innlegg?)

Det er stor forskjell på å svare på tiltale og spre møkk uten videre på gode innlegg. Den forskjellen bør selv du se og skjønne. Nå skjønner du kanskje hvorfor mine innlegg i denne debatten er krasse. Jeg har aldri svart krast på innlegg som er gode.

Du svarer i denne tråden som et troll ville ha gjort. Se forøvrig svaret som Hatsumomo ga deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det absolutt ikke full fart der inne, skikkelig "lame" er det... Og for det andre, dere stakk herfra fordi dere ikke likte den nye layouten (som forresten har blitt mye bedre, og nesten tilbake til det gode gamle), og hva ser jeg der inne?? Jo, innlegg på rekke og rad nedover, ikke mulig å ha den minste oversikt!!!

Så jeg håper inderlig at de med alle de patetiske syteinnleggene sine tok farvel her inne, har såpass til stolthet igjen i kroppen, at de ikke kommer krypende tilbake hit fordi det nå er nesten som før igjen. Mye bedre her nå!!!

Det er helt utrolig hvordan dere her inn sitter og syter over de som er på et annet forum i tillegg til her. Man skulle tro at dol har blitt en stor barnehage. Slik blir det når det stort sett er bare kvinner som sitter her og kakler. Dere er som snurtne høns.

Dette er helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke sett mange trolleinnlegg i går og i dag?

Du må i så fall være blind.

At det ikke var trolleinnlegg her for to uker siden er ikke spesielt snålt da det tidvis var 10 innlegg i timen. Selv trollene gidder ikke når de ikke får respons.

Men nå har aktiviteten tatt seg opp igjen, og da smetter trollene fram.

Dette burde for øvrig dol gjort noe med, som de sa de skulle gjøre, men så vidt jeg ser er det ingen forandring der i gården, med samme banale registreringa som tidligere og muligheten til å skifte nick, som jeg gjør nå.

Man er ikke nødvendigvis troll fordi om man er frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Et av nickene i denne tråden beskrev at h*n hadde lagt arbeid ned i svar - uten respons- mens kjente nick kunne få respons i samme tråd selv om de bare ga lettvindte råd"

Dette er jo så uspesifikt som det kan få blitt. Og noen vil alltid være misfornøyde. Det er klart at folk har en tilbøyelighet til å gå inn på tråder skrevet av folk de "kjenner" - at man dermed ikke leser tråden til en ukjent etterpå er ikke nødvendigvis å utelate noen.

Å skrike opp om klikker og utestenging på en nettside som dette grenser til paranoia.

Det var meg som skrev det, og det skjedde da jeg var ganske fersk, skrev et svar på foreldre&barn og fikk ikke ett eneste ord til takk eller kommentar mens en annen _i samme tråd_ fikk det;-)

Men det var et enkeltstående tilfelle, og man skal jo ikke dømme hele dol nord og ned på bakgrunn av det.

Man bør kunne forvente alminnelig høflighet også overfor nye, og også at man bryr seg med å svare dem.

Men jeg tror at følelsen av "klikk" dukker opp fordi man er ny/sporadisk og ikke forstår at andre ikke bruker forumet like lite som det en selv gjør, men at folk faktisk har blitt kjent her inne.

Men da jeg var ny var internett som massegreie også relativt nytt. Nå burde det jo være kjent for folk flest at man kan bli "med i gjengen" ved bare å være aktiv, akkurat som i real life. Det burde derfor ikke komme som noen overraskelse når man trer inn i et nytt forum at mange der føler at det er litt 'gamle kjente', slik at det er ingen grunn til å føle seg 'utestengt' eller at det er en 'klikk' bare fordi andre er mer husvarm enn en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...