Gå til innhold

Savner du noen dolere?


Gjest alle er velkommen!

Anbefalte innlegg

Du skriver klokt, morsan!

Hvis en virkelig ønsker å bli en del av DOL (og nå mener jeg ikke en del av noen klikk, men være med i DOL), må en være med å småprate litt, og ikke bare spørre/svare på fakta + at en må akseptere at en innimellom ikke får svar. Vil tro at alle i perioder/enkelttilfeller har opplevd ikke å få respons, evt få lav respons på innleggene.

Ja, enhver er sin egen lykkes smed:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    32

  • Peachy

    30

  • ShitDiddelyDo

    28

  • tzatziki1365380058

    17

ShitDiddelyDo

"Alle" er ikke velkommen, langt ifra.

Hvis du ikke skriver innlegg der, så blir profilen din sletta.

Jeg var så dum å skrive at jeg foretrekker å lese, fremfor å skrive masse hjernetomme innlegg, men fikk huden full, at hvis jeg ville lese kunne jeg helle kjøpe me en bok.

Der inne er det kun et diktatursamfunn, styrt av den gamle gjengen her inne.

Jg personlig har fjernet linken fra mine favoritter. Gidder faen ikke sånt tull.

MIN ANBEFALING: BLI HER.

For noe vannvittig pisspreik du kommer med her, Dardy.

Det nye forumet er et sted hvor folk i meget stor grad chatter. Trådene blir ødelagt av personlig diskusjoner. Du har sett det selv.

Og du forstår ikke hvorfor mange av forumets brukere foretrekker at utenforstående ikke kan følge med på deres private diskusjoner?

Det store spørsmålet her er hvorfor i himmelens navn du på ramme alvor sitter og leser våsetråder av den typen som er der inne uten å delta selv.

For øvrig er det helt vanlig at mange forum har krav til sine medlemmer. Som f.eks. et visst antall innlegg før man får gå inn på visse sider.

Og slutt med dette patetiske "bli her"-våset.

Du har vært der inne og lest selv. Du vet da så jævla godt at det forumet ikke er en konkurrent til dol, men mer eller mindre en forumchat.

Herregud hvor mye bullshit man skal måtte lese tidlig om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg forstår godt at folk misliker mistanke om at det er "klikk", fordi det fort kan tolkes til å hentyde at folk har rotta seg sammen (altså samarbeidet i større el mindre grad) om å la være å svare folk.

Og det er det jo selvsagt IKKE.

Jeg har vært "på begge sider av bordet", og det er ikke bare ulikheten på antall svar i en middagstråd kontra en hemorrhoide-tråd det reier seg om!

Jeg har selv (da som "ukjent"/"sporadisk" bruker) opplevd at jeg har tatt meg god tid til å skrive det jeg mener er et godt svar på det som det ble spurt om (Barn&Foreldre), bare for å oppleve at trådstarter takket en av de mer kjente for dennes adskillig kortere og - i mine øyne - mer unyanserte svar. Da ble "du er alltid så klok du, X, du har svar på det meste", mens mitt svar ble forbigått i stillhet.

Jeg har også lagt merke til at endel folk kjappere er "nebbete" til ukjente nick, det gjelder både når man selv er "ny"/"sporadisk" og når man senere har valgt å være anonym i en tråd. Jeg har også blitt beskyldt for å være troll når jeg har lagt inn anonyme innlegg om litt pinlige ting.

Poenget er at dersom man ikke er her så mye, så vil opplevelser som dette være mye mer fremtredende enn småpraten/hyggelige meldinger osv, og da kan det lett skape en følelse av at det er en "masse" der ute som kan oppføre seg litt klikkete.

Jeg var de første årene kun en sporadisk bruker, og jeg så da ikke verdien i dol på samme måte som jeg gjør nå, rett og slett fordi man ser på det fra utsiden og ikke skjønner helt den sosiale verdenen som er her inne.

Og man kan ikke skjønne den før man deltar mer selv. For meg skjedde det da jeg etterhvert sluttet å ha som hovedformål at Foreldre&Barn skulle være en kilde til å motta og gi informasjon, til å bruke Åpent mer aktivt og å "småprate" fremfor å bare motta/utlevere fakta-informasjon.

Altså: At kjerringer er hverandre kjerringer verst er det ingen tvil om, og at mange av kjerringene inne på kjerrinforumet er så himla svimle at det nesten ikke er til å fatte at de klarer å stå opp opp morgenen, vel, det er ikke akkurat noen bombe det heller.

Så at du ble halvveis utestengt av disse vandrende amøbene er jeg overhodet ikke overrasket over, og jeg har sett det selv der inne: Disse folka er ikke ved sine fulle fem.

Men det har ikke vært sånn på Åpent, Samliv og Sex, som er de forumene jeg har vært på.

Ok, så svarer plutselig Dorthe Laguna et eller annet internt i en tråd, mens hun ikke svarer "anonym i dag" et eller annet internt i en annen tråd, men det er fordi Dorthe kjenner Laguna mens hun ikke kjenner den andre skruen.

Og sånn vil det alltid være, overalt, det gjelder ikke bare dol, men også RL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså: At kjerringer er hverandre kjerringer verst er det ingen tvil om, og at mange av kjerringene inne på kjerrinforumet er så himla svimle at det nesten ikke er til å fatte at de klarer å stå opp opp morgenen, vel, det er ikke akkurat noen bombe det heller.

Så at du ble halvveis utestengt av disse vandrende amøbene er jeg overhodet ikke overrasket over, og jeg har sett det selv der inne: Disse folka er ikke ved sine fulle fem.

Men det har ikke vært sånn på Åpent, Samliv og Sex, som er de forumene jeg har vært på.

Ok, så svarer plutselig Dorthe Laguna et eller annet internt i en tråd, mens hun ikke svarer "anonym i dag" et eller annet internt i en annen tråd, men det er fordi Dorthe kjenner Laguna mens hun ikke kjenner den andre skruen.

Og sånn vil det alltid være, overalt, det gjelder ikke bare dol, men også RL.

Ja, sånn er det i RL også.

Men forhåpentligvis er ikke folk like nebbete i RL mot dem man ikke kjenner. Jeg synes mange på internett kan være kjappe med å slenge ut "er du helt idiot" og tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teatrika

Nei vel, så gjør ikke du det. Men det gjør jeg, fordi det var en del mennesker jeg satte pris på som ikke er her inne lenger. Blant annet flisa, som var kjempefestlig.

Det hjelper jo lite å forlate dette forumet, for da er det jo andre jeg ville savne, så klart. Det er jo problemet når folk "deler seg".

Nå er det uansett ikke sånn at jeg ligger søvnløs om natten på grunn av dette. Hvis bare det tar seg opp igjen her, etterhvert, så er det egentlig det samme hvem som er her, for så vidt. Og det ser heldigvis ut som det gjør det nå - tar seg opp, altså. Men det var dårlig ei stund, ja.

Jeg skjønner overhodet ikke tankegangen din jeg. Du framstiller det som om du bare kan være på ETT forum. Jeg sier til deg at du kan gå på "egetforum" for å få snakket med de menneskene du savner, men da svarer du at du ikke vil forlate Doktoronline, fordi da kommer du til å savne mennesker her... Hvem i all verden har sagt at man bare kan være på ett eneste forum, du kan være på 100vis, så kan du snakke med de menneskene du ønsker, uavhengig av på hvilket forum de befinner seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner overhodet ikke tankegangen din jeg. Du framstiller det som om du bare kan være på ETT forum. Jeg sier til deg at du kan gå på "egetforum" for å få snakket med de menneskene du savner, men da svarer du at du ikke vil forlate Doktoronline, fordi da kommer du til å savne mennesker her... Hvem i all verden har sagt at man bare kan være på ett eneste forum, du kan være på 100vis, så kan du snakke med de menneskene du ønsker, uavhengig av på hvilket forum de befinner seg...

De færreste av oss har vel tid til å være på 100-vis av fora...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hel enig med deg.

Det var den faste rølpegjengen, som nesten ikke slapp andre til.

Helt greit for meg at de er borte.

Hva er galt med å være rølpete? jeg bare spør. Så lenge man ikke er slemme...for det liker jeg ikke. Jeg syns dol var morsommere med denne rølpegjengen. Jeg likte blandingen som var her. Nå syns jeg dol har blitt tamt. Samtidig som jeg likte variasjonen som var her. Alle temaene og at det er en MYE MYE større brukermasse. Det er en verdi som dol har. Håper de bare får denne siden ordentlig teknisk til. Enda er det endel som står igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

De som har dratt, var de som forurenset DOL og brukte det som en chat.

Hmmmmm... kanskje jeg også burde dra, da, for jeg har også brukt dol som et chattested, ikke som et helsested.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annlovinda

Nei.

De som har dratt, var de som forurenset DOL og brukte det som en chat.

Skjønner ikke helt at det er galt å bruke dol som chat jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teatrika

Men du er da for helvete ikke så tilbakestående at du tror flertallet av brukerne her inne kan svare på medisinske spørsmål?

Hvem som helst kan svare på spørsmål om hva de skal ha til middag den aktuelle dagen.

Hvem som helst kan ikke svare på spørsmål om blod i avføringa.

Er det legene her du mener har dannet klikker da eller? For det er de eneste som er i stand til å svare på den typen spørsmål. Og jeg antar du ikke lever i den absurde troden på at flertallet av brukerne her inne er utdanna innen medisin.

Vet du, måten du svarer på er forferdelig irriterende, poenget ditt er liksom bare å fordumme folk "at jeg er så inn i helvetes tilbakestående"!!! What??

Nei, jeg mener ikke at flertallet av brukerne her inne har medisinsk kompetanse, men mange har egne erfaringer som de kan dele med andre... Hvis jeg tror at mitt blod i avføringen utelukkende skyldes tarmkreft (uff, dette var et ekkelt eksempel...) så er det helt klart beroligende å få tilbakemeldinger på at det kan være helt andre, helt ufarlige ting...Selvfølgelig tar jeg ikke de svarene jeg får her for god fisk, jeg konsulterer selvfølgelig med min egen lege, men hvis det er over en uke til jeg får time der, så er det klart godt å få roet nervene i mellomtiden.

Og just for the record - JEG har ikke anklaget noen for å danne klikker her inne, har fått svar på det meste jeg har lurt på jeg, men jeg sier bare at muligheten for at NOEN synes det er til stede, og derfor mitt eksempel... Men hvis du kun skal angripe min intelligens, så er ikke jeg interessert i å diskutere saken med deg mer. Det må være mulig å holde en diskusjon på et sivilsert nivå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Ja, sånn er det i RL også.

Men forhåpentligvis er ikke folk like nebbete i RL mot dem man ikke kjenner. Jeg synes mange på internett kan være kjappe med å slenge ut "er du helt idiot" og tilsvarende.

Er du helt idiot?

Der ser du. Jeg skrev det til deg, et nick jeg kjenner og som jeg synes bare positive ting om, og jeg har heller ingen problemer med å svare andre nick jeg "kjenner" i morgengrettenordlag.

Men dette har da intet med klikker eller andre sammensvergelser å gjøre.

Ja, folk er mer ufine på nettet enn i RL, men du har vært her en stund og ser det selv: De mest ufine skruene er feigingene som må gjemme seg bak anonyme nick når de slenger dritt.

Disse er det uansett ikke mulig å ta seriøst. De ble helt sikkert holdt under vann som barn og mista derfor enkelte sanser vi normale folk i stor grad er i besittelse av.

Dol er uansett det desidert snilleste forumet jeg noensinne har sett på nettet. Enkelte ganger kan det se hardt ut når Morsk braker sammen med en muslimvenn, men disse kjenner gamet, og ingen blir såret av driten som slenges. For utenforstående kan dette muligens se tøft ut, men da får de gå innom andre midtøstendiskusjoner og se hva som foregår: Der er det nummeret før de bomber hverandres hus så fort de logger av nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt at det er galt å bruke dol som chat jeg da.

Nei, det er jo nettopp derfor man HAR opprettet forum som f eks Åepent, hvor det ikke er fagfolk som svarer. Hvis DOL-ledelesen ville nekte chat, hadde de helt sikkert klart å fikse det på noe vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teatrika

De færreste av oss har vel tid til å være på 100-vis av fora...;-)

Nei nei, det er så:-) Det var en mild overdrivelse, men her er det snakk om 2 stk... og hvis man virkelig savner folk så mye, så kan man faktisk lese på 2 fora...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CouldHaveBeenMe

Jeg skjønner overhodet ikke tankegangen din jeg. Du framstiller det som om du bare kan være på ETT forum. Jeg sier til deg at du kan gå på "egetforum" for å få snakket med de menneskene du savner, men da svarer du at du ikke vil forlate Doktoronline, fordi da kommer du til å savne mennesker her... Hvem i all verden har sagt at man bare kan være på ett eneste forum, du kan være på 100vis, så kan du snakke med de menneskene du ønsker, uavhengig av på hvilket forum de befinner seg...

Tankegangen er enkel:

Sett at jeg har en sykdom eller et problem. Jeg går til Doktor Online for å lære mer om sykdommen. Det er jo tross alt en legetjeneste. Her ser jeg at det er et trivlig miljø. Så trivlig at selv etter at jeg har blitt frisk, så fortsetter jeg å være her.

Så kommer en annen person forbi, med den samme sykdommen. Da kan jeg hjelpe, jeg kan støtte og denne personen får mye mer hjelp enn bare et klinisk svar fra en lege.

Hvis det ikke hadde vært et miljø her, men alle hadde vært på egoforum. så hadde ikke jeg blitt her heller. Og den nye personen ville aldri ha opplevd det fellesskapet og den hjelpen hun nå får.

Derfor er det viktig å opprettholde et godt miljø. Det gjøres best ved å ha mange hyggelige og konstruktive innlegg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei, det er så:-) Det var en mild overdrivelse, men her er det snakk om 2 stk... og hvis man virkelig savner folk så mye, så kan man faktisk lese på 2 fora...

Ja det kan man.

Men så savner man kanksje ikke folk "nok", da.

Og slik er det vel med de fleste av oss. Så lenge man er aktiv på et forum, vil man lett savne dem som var der før, uten at man gjør noe som helst for å opprettholde kontakten med dem utenfor forumet.

Det blir litt som "den gemene hop" av dem man gikk på skole sammen med: Man hang sammen i friminuttene og på sosiale sammnkomster, men når skoletiden var slutt opprettholdt man bare kontakt med noen av dem.

Man har ikke "tatt avstand" fra de gamle kjente, det er bare det at det naturlige treffstedet har forandret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teatrika

Tankegangen er enkel:

Sett at jeg har en sykdom eller et problem. Jeg går til Doktor Online for å lære mer om sykdommen. Det er jo tross alt en legetjeneste. Her ser jeg at det er et trivlig miljø. Så trivlig at selv etter at jeg har blitt frisk, så fortsetter jeg å være her.

Så kommer en annen person forbi, med den samme sykdommen. Da kan jeg hjelpe, jeg kan støtte og denne personen får mye mer hjelp enn bare et klinisk svar fra en lege.

Hvis det ikke hadde vært et miljø her, men alle hadde vært på egoforum. så hadde ikke jeg blitt her heller. Og den nye personen ville aldri ha opplevd det fellesskapet og den hjelpen hun nå får.

Derfor er det viktig å opprettholde et godt miljø. Det gjøres best ved å ha mange hyggelige og konstruktive innlegg her.

Ja, det er jeg helt enig med deg i, og det er også grunnen til at jeg er på dol. Men jeg svarte ut fra din kommentar om at det er visse personer som du savner, og hvis du savner personene for deres del, eller for svarene du fikk fra dem, så vet du jo hvor du finner dem. Hvis du får like gode svar fra de menneskene som er igjen her på dol, så er det jo egentlig det samme HVEM svarene kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Vet du, måten du svarer på er forferdelig irriterende, poenget ditt er liksom bare å fordumme folk "at jeg er så inn i helvetes tilbakestående"!!! What??

Nei, jeg mener ikke at flertallet av brukerne her inne har medisinsk kompetanse, men mange har egne erfaringer som de kan dele med andre... Hvis jeg tror at mitt blod i avføringen utelukkende skyldes tarmkreft (uff, dette var et ekkelt eksempel...) så er det helt klart beroligende å få tilbakemeldinger på at det kan være helt andre, helt ufarlige ting...Selvfølgelig tar jeg ikke de svarene jeg får her for god fisk, jeg konsulterer selvfølgelig med min egen lege, men hvis det er over en uke til jeg får time der, så er det klart godt å få roet nervene i mellomtiden.

Og just for the record - JEG har ikke anklaget noen for å danne klikker her inne, har fått svar på det meste jeg har lurt på jeg, men jeg sier bare at muligheten for at NOEN synes det er til stede, og derfor mitt eksempel... Men hvis du kun skal angripe min intelligens, så er ikke jeg interessert i å diskutere saken med deg mer. Det må være mulig å holde en diskusjon på et sivilsert nivå?

Dol er et meget sivilsert forum. Stikk innom andre forumer av litt størrelse, som f.eks. VG og Aftenposten, og du vil se at selv harmløse temaer som musikkdiskusjoner ofte ender i det reneste texas.

Vi er ikke en barnehage her der noen plikter å holde nye i hendene bare fordi de har en god tone med nick de kjenner godt fra tidligere av, og folk må få lov til å svare hvem de vil.

Jeg har ofte sett folk hyle og bære seg over klikker fordi de selv stiller seriøse spørsmål og ikke får svar, mens en del annen bullshit får haugevis av svar.

Så spør jeg: Kan du linke til spørsmålet ditt, og det er aldri noen som kan fortelle meg hva personen ikke fikk svar på.

Men jeg har vært her så lenge at jeg enkelt ser hvilke spørsmål som ikke får haugevis av svar, og det er spørsmål ikke enhver idiot kan svare på, spørsmål der en eller annen skrue har skrevet en A4-side uten linjeskift eller avsnitt (og jeg skal da ikke tvinges til å lese den slags galskap), eller andre komplekse problemstillinger de færreste er i stand til å svare på uten at det tar tid, og tid er ofte ikke noe folk har da svært mange sitter på jobben mens de er på dol, eller av andre grunner ikke er villige til å bruke 15 minutter til å svare på et spørsmål.

Bullshittrådene kan de fleste svare på i løpet av 20 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teatrika

Ja det kan man.

Men så savner man kanksje ikke folk "nok", da.

Og slik er det vel med de fleste av oss. Så lenge man er aktiv på et forum, vil man lett savne dem som var der før, uten at man gjør noe som helst for å opprettholde kontakten med dem utenfor forumet.

Det blir litt som "den gemene hop" av dem man gikk på skole sammen med: Man hang sammen i friminuttene og på sosiale sammnkomster, men når skoletiden var slutt opprettholdt man bare kontakt med noen av dem.

Man har ikke "tatt avstand" fra de gamle kjente, det er bare det at det naturlige treffstedet har forandret seg.

Ja, det var nettopp det som var poenget mitt. Jeg trives veldig godt på dol, men jeg har ingen spesielle relasjoner til folk her. Jeg bryr meg ikke om hva vedkommende som svarer meg har som nick, jeg er ute etter svarene. Og siden disse er tilfredsstillende fra de som fortsatt er her, ja så da er jeg fortsatt her også. Hadde jeg savnet spesifikke personer direkte, så hadde jeg kontaktet dem på annen måte (egetforum e.l.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teatrika

Dol er et meget sivilsert forum. Stikk innom andre forumer av litt størrelse, som f.eks. VG og Aftenposten, og du vil se at selv harmløse temaer som musikkdiskusjoner ofte ender i det reneste texas.

Vi er ikke en barnehage her der noen plikter å holde nye i hendene bare fordi de har en god tone med nick de kjenner godt fra tidligere av, og folk må få lov til å svare hvem de vil.

Jeg har ofte sett folk hyle og bære seg over klikker fordi de selv stiller seriøse spørsmål og ikke får svar, mens en del annen bullshit får haugevis av svar.

Så spør jeg: Kan du linke til spørsmålet ditt, og det er aldri noen som kan fortelle meg hva personen ikke fikk svar på.

Men jeg har vært her så lenge at jeg enkelt ser hvilke spørsmål som ikke får haugevis av svar, og det er spørsmål ikke enhver idiot kan svare på, spørsmål der en eller annen skrue har skrevet en A4-side uten linjeskift eller avsnitt (og jeg skal da ikke tvinges til å lese den slags galskap), eller andre komplekse problemstillinger de færreste er i stand til å svare på uten at det tar tid, og tid er ofte ikke noe folk har da svært mange sitter på jobben mens de er på dol, eller av andre grunner ikke er villige til å bruke 15 minutter til å svare på et spørsmål.

Bullshittrådene kan de fleste svare på i løpet av 20 sekunder.

Jeg gjentar: JEG har aldri beskyldt noen for klikkdannelser, og har, som jeg skrev, bestandig fått tilbakemeldinger på mine spørsmål og innlegg. Det jeg vil fram til er at det finens to sider i saken, jeg jeg prøver å se dem begge - uten at intelligensen min blir angrepet av den grunn. Heller stikk motsatt, at selv om JEG ikke føler noen klikkdannelse og får tilbakemeldinger som jeg synes er tilfredsstillende - så er jeg i stand til å se at NOEN kan føle det slik. De som seriøst mener dette, får selv dokumentere det med linker, men jeg føler meg såpass oppegående at jeg kan i hvert fall prøve å sette meg inn i at noen føler og mener noe annet enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teatrika

Du er flink å forsøke vri på ordene. :-)

Neida, demoner meg hit og dit. Gidder ikke kommentere det.

Tror aldri jeg får deg til å forstå at nye kan føle at det er "klikk" her. At det er vanskelig å få svar eller å bli sett. Selv om du ikke forstår det, så er det tilfelle. Det føler jeg meg overbevist om.

Hvorvidt det faktisk et bevisst handling - dette med "klikk-dannelse"... vel , der er vi enige. Jeg tror ikke du- eller andre- bevisst ønsker å utestenge noen som helst.

Vi har helt likt syn på dette, sjøstjerna... Jeg føler jeg stanger i veggen her med mitt syn, men jeg synes det er godt å lese innleggene dine. Selv om det kanskje ikke er tilfelle, og i hvert fall ikke bevisst, så må det være mulig å se ting fra flere sider:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...