Gå til innhold

Savner du noen dolere?


Gjest alle er velkommen!

Anbefalte innlegg

For ordens skyld så snakker jeg nå kun om dol og ikke egetforum! :-)

Jeg har sett mange innlegg om klikker på dol oppigjennom årene. I begynnelsen på dol, faktisk over flere år, var jeg bare en ytterst sjelden gjest her (og stort sett bare på foreldreforum). Og da kunne jeg kjenne meg litt igjen i klikke-beskyldningene!

Jeg la kanskje ned mye arbeid i å gi et seriøst svar, for ikke å bli takket, mens adskillig kjappere svar fra mer 'kjente' nick kunne få allverdens takksigelser.

Og også etter at jeg selv ble et mer kjent nick, merker jeg godt forskjellen på tilbakemelding i innlegg med eget nick og innlegg med anonymt nick.

Så jeg skjønner godt at klikke-tankene meølder seg fra tid til annen.

Men: Nå som jeg da ER mer aktiv her, så føler jeg det også litt urettferdig når det kommer opp klikkebeskyldninger, for jeg også svarer jo lettere dem jeg "kjenner". Og man får kanskje en viss intern humor og en viss sjargong med noen. Akkurat som i det virkelige liv.

Men selv om mange og meg inkludert kanskje svarer ekstra mye til dem vi kjenner, så svarer vi jo også på mer ukjente nick og anonyme nick! Man utestenger ikke noen, selv om man "småprater" mer med noen.

Dessuten så har jeg erfart selv at det er lett å bli et mer "kjent" nick - det er bare å skrive masse det! :-)

Hvis man ikke ønsker det, er det jo selvsagt helt OK. :-D

Og selv om jeg til tider doler mye, så er jeg f eks ikke på MSN chat, ei heller møter jeg dolere på fritiden. jeg har jo merket at dem som også møtes over MSN har enda bedre kontakt og kjenner hverandre enda bedre enn det jeg gjør, men det synes jeg er helt uproblematisk - jeg har heller ikke lagt ned den "arbeidsinnsatsen" som kreves for å bli med på det.

Du morsan - igjen kunne jeg trodd at det var jeg som hadde skrevet innlegget du skrev! Vi bruker visst dol omtrent på samme måte og på samme nivå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 315
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    32

  • Peachy

    30

  • ShitDiddelyDo

    28

  • tzatziki1365380058

    17

Jeg mener ikke "sviker" helt bokstavelig, altså. Jeg må slutte med å bruke sterke ord og gå ut i fra at alle skjønner at jeg "spissformulerer", for å si det mildt.

Så klabert må alle bruke tiden sin der de vil. Jeg skulle bare ønske alle ville være her :)

Og det er i bunn og grunn et kompliment til dere "svikere"... Upps, I did it again :)

Men jeg er jo her også. Og så er jeg på enda et forum, et amerikansk forum, hvor vi diskuterer andre ting igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Da er det surt å få disse klikkebeskyldningene slengt etter seg hele tiden."

Det er da ingen som angrep deg personlig?

Nei, det er vel ingen som har beskyldt noen personlig.

Men akkurat som jeg selv følte meg enig i at det var litt klikkete her da jeg var bare en sporadisk bruker, så kan jeg nå faktisk frykte at noen sikter til _meg_ når de sier at det er klikkete her! ;-)

Ikke fordi jeg selv synes at jeg oppfører meg klikkete, men jeg har tross alt vært på den "andre siden" og følt meg litt oversett.

Det er kanskje noen som er ekskluderende - ikke vet jeg, men jeg kan jo skjønne at mange er litt forsiktige også pga all trollingen som har vært her til tider.

Men for de fleste tror jeg at det bare handler om ståsted - bruker man forumet lite og/eller er nykommer, vil man lettere føle seg "oversett", mens den som er her mye vil bli "kjent" med folk og derfor chatte litt ekstra med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angelica :o)

Ikke noe å bry seg om.

Reklame dukker ofte opp når produktet ikke klarer selge seg selv.

Hva gjør man med reklame?

1) irriterer seg

2) kaster den

3) går fem på.

Velg selv.

Forumet går som det suser. Reklame er uansett ikke nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ta det så tungt. Vi snakket vel her generelt, og ikke om spesifikke personer. At du også trives på et annet forum er selvsagt helt greit. :-)

Tar det ikke så tungt, jeg. Får vel bare akseptere at folk synes vi er klikkete, men før de vet ordet av det er de en del av "klikken" selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1176323811' post='3588968]

Forumet går som det suser. Reklame er uansett ikke nødvendig.

men reklamen dukker allikevel opp her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det er vel ingen som har beskyldt noen personlig.

Men akkurat som jeg selv følte meg enig i at det var litt klikkete her da jeg var bare en sporadisk bruker, så kan jeg nå faktisk frykte at noen sikter til _meg_ når de sier at det er klikkete her! ;-)

Ikke fordi jeg selv synes at jeg oppfører meg klikkete, men jeg har tross alt vært på den "andre siden" og følt meg litt oversett.

Det er kanskje noen som er ekskluderende - ikke vet jeg, men jeg kan jo skjønne at mange er litt forsiktige også pga all trollingen som har vært her til tider.

Men for de fleste tror jeg at det bare handler om ståsted - bruker man forumet lite og/eller er nykommer, vil man lettere føle seg "oversett", mens den som er her mye vil bli "kjent" med folk og derfor chatte litt ekstra med dem.

P.S. Det er jo én fordel med det nye forumet da: Man kan ikke skrive med tullenick. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du morsan - igjen kunne jeg trodd at det var jeg som hadde skrevet innlegget du skrev! Vi bruker visst dol omtrent på samme måte og på samme nivå :-)

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men reklamen dukker allikevel opp her?

Ja, ikke fatter jeg hvem som har lagt det ut, og det er sinte tråder på egetforumet om det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tzatziki1365380058

Men jeg er jo her også. Og så er jeg på enda et forum, et amerikansk forum, hvor vi diskuterer andre ting igjen.

Men du er mindre her enn før, Dorthe. Før kunne jeg alltid stole på en eller annen kommentar fra deg, eller jeg kunne lese festlige ordvekslinger mellom deg og mange andre, flisa, laguna, og fler med. Hvor er det blitt av laguna? Er hun på eget?

Men jeg er strålende glad for at du er her, om ikke så hyppig som før. Forresten har ikke jeg vært her i det hele tatt i påsken, så kanskje tar jeg helt feil.

Du får hilse til de på eget, da. Og fortsett å være her også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest test fra morsan m å endre nick

P.S. Det er jo én fordel med det nye forumet da: Man kan ikke skrive med tullenick. ;)

På egetforum, mener du?

det var litt slik her også at man ikke kunne skifte nick, men jeg har faktisk ikke prøvd om de har endret det, så nå gjør jeg det: *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke fatter jeg hvem som har lagt det ut, og det er sinte tråder på egetforumet om det også.

*hi hi* tenker vedkommende som la inn tråden føler seg _litt_ dum nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På egetforum, mener du?

det var litt slik her også at man ikke kunne skifte nick, men jeg har faktisk ikke prøvd om de har endret det, så nå gjør jeg det: *S*

Jeg mente på egetforumet, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*hi hi* tenker vedkommende som la inn tråden føler seg _litt_ dum nå :-)

:P

Får håpe det ikke var så veldig gjennomtenkt, for h*ns skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...