Gå til innhold

Samliv og økonomi!

Anbefalte innlegg

Gjest bollapinnsvin

Gift og tre barn!

Jeg har det meget vanskelig for tiden, jeg bekymrer meg for økonomien. Fra juni har jeg ingen inntekt, noe vi er helt avhengig at jeg har.

Får jeg ikke en ny jobb kan vi ikke beholde huset, og må flytte. Mye av min tid går med til å gruble.

Min mann bekymrer seg overhode ikke. Han lever i nuet.

Det er blitt mindre tid og overskudd til ham i den siste tiden. Noe han ikke takler. Nå bad han meg søke hjelp. Jeg svarte at ja en familierådgiver hadde vel vært tingen.

Vi har jo låst oss fast. Han er nemelig sur for at jeg ikke skriver under på å ta opp et forbrukslån på 40000,-. Neida det var jeg som skulle søke legehjelp for de jeg bekymret meg for økonomien. Prøvde å forklare at jeg er ikke intr. i å ta opp et lån jeg ikke vet om jeg kan forsvare. Jeg sa at jeg trodde de fleste tok litt ansvar for økonomien.

Han var ikke villig til å høre hva de andre gjorde. Han var kun gift med meg.

Tror du en familierådgiver kan være til hjelp?

Jeg greier ikke å strø om meg med kjærtegn til en mann som ikke tar ansvar. Han mener at jeg må skille denne saken(og alle de andre) fra seksuallivet, men jeg greier ikke. Det er jo samme mannen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27526-samliv-og-%C3%B8konomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Ta for all del ikke opp mer lån før dere vet om dere klarer å håndtere det. Må man spare så må man spare. Nye lån er ikke løsningen, da vil bare problemene hope seg opp.

Skjønner deg veldig godt jeg. Vi kvinner er ikke alltid så flinke til å skille sak og person. Det er bare noe han bør akseptere. Han burde heller konsentrere seg om å løse problemene. For derigjennom å få et bedre samliv.

Ja forsøk familierådgiver, det er helt sikkert verdt det.

Når det gjelder jobb så vet ikke jeg hva slags utdanning du har og hvorfor du ikke lenger har jobb. Jeg vil likevel anta at det burde være relativt enkelt å få seg jobb i en butikk, dagligvare for eksempel. Ellers så kan du gå til Manpower eller lignenede.

Lykke til

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27526-samliv-og-%C3%B8konomi/#findComment-112184
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Når ting skjærer seg i familien og samlivet, er det vanlig at det også virker på overskuddet og trivselen. Hodet og kroppen vår henger sammen. Det samme gjør sex og trygghet. Spesielt for kvinner. Lysten til nærhet og intimitet er knyttet til følelsen av å bli bekreftet. Det høres ut som om du savner det fra din partner.

Jeg tror forslaget om å bruke en familierådgiver kan være nyttig.

Forøvrig synes jeg du er ansvarlig som ikke tar opp forbrukslån før du har oversikt over hvordan lånet skal betjenes.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/27526-samliv-og-%C3%B8konomi/#findComment-112485
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...