Gå til innhold

Skrive opp hva ungene får til jul

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AneM1365380603

Jeg lager liste på forhånd som er klar til utfylling når ungene åpner presangene. Det synes jeg er greit, for da husker vi lettere hva ungene får av hvem. Når de skal takke for presangene er det jo greit å vite hva de har fått. Min mor gjorde det alltid sånn, så det er noe jeg har tatt med videre :)

Annonse

Det er veldig lurt å skrive opp, det gjorde jeg når ungene var små. Så husket jeg alltid hva de fikk av hvem slik at jeg takket for de riktige presangene. Det er pinlig når man ikke husker hvilken presang man har fått når man møter giverne.

Jepp, det gjør jeg. kjekt åha litt hjelp tilå huske hva man fikk av hvem. De eldste gjør forresten det sjølv nå.

En del av listene er gjemt, mest for moro skyld.

Jeg skriver forresten opåå hva jeg gir, slik at det ikke blir det samme vhert år.

Puh, en liten surfepause når det verste har roet seg!

Ja, vi skrev opp alt barna fikk, ikke for å bevare for ettertiden, men for å huske i det minste noen gaver dagen derpå :). Barna er for små for å huske noe som helst, og litt pinlig overfor familie og venner om vi overhodet ikke har oversikt over hva barna fikk fra dem.

Vi skriver det ikke i ei bok, men på ark. Dette for å ha oversikt over hva de har fått av hvem, og hvem vi skal takke for hva.

Med 2 voksne og 3 barn er det fullstendig umulig for noen av oss å huske på alt uten å skrive det ned :)

Annonse

Det trenger man ikke om man klarer å huske hva ungene har fått fra de forskjellige. Men det er jo litt avhengig av både mengden pakker og hvor mange unger du har da:-)

Jeg skriver ikke opp men klarer å huske hva ungene fikk fra de forskjellige. Jeg ville synest det var utrolig pinlig om jeg ikke husket hva ungene hadde fått når det var tid for å takke for pakkene. "Takk for gaven" blir liksom litt upersonlig synest jeg. Men "takk for den fine genseren" blir noe helt annet.

Gutta her er bare 3 og 6, men jeg prøver å få dem til å huske hva de har fått fra de forskjellige. Storebror husker mye mens lillebror har større problemer:-) Og det er da mamman bør tre hjelpende til...

Nei jeg har ikke gjort det, men skal gjøre det til neste år. Ikke for å gjemme for evig og alltid, men det var litt pinlig når familieselskapet begynte idag, og jeg hadde glemt ut hva jeg og ungene hadde fått hva av.

Så å skrive det ned var smart.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...