Gå til innhold

Ukas trening


Lillemus

Anbefalte innlegg

Jeg var selvfølgelig ikke så flink som jeg hadde håpet på, men her er ukas trening i alle fall:

fredag - 30 min styrke

lørdag - 5 km jogging + 2,5 km aktiv gange i motbakke

torsdag - 42 min på trimsykkelen

Skulle trent mer, men... Har 1000 unnskyldninger (ledd-/muskelsmerter, besøk osv.), men jeg kan ikke skylde på andre enn meg selv. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    9

  • Lillemus

    8

  • Babette

    6

  • ....AV

    3

candyqueen_83

Jeg har ikke trent så veldig mye, men en stor forbedring fra tidligere som var lik null :o)

Fredag: 40 min gåtur. Hadde tenkt til å gå lenger da, men det var superglatt ute så jeg ga opp. Tempoet ble litt varierende pga føret.

Tirsdag: 20 min sykling (tilsammen etter flere små økter :P)

Onsdag:

*Tilsammen 15 min sykling. Klarte ikke mer enn 8 min på den lengste økta . Flaut :P

*30 rette situps, 10 skrå situps til hver side

*30 minutter rask gange

Torsdag:

20 min sykling sammenhengende :o))

20 knebøy

30 rette situps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Søndag- Tur i skogen i bratt terreng.

Tirsdag- 40 min på sykkelen, så 15 min øvelser etterpå, på gulvet.

Onsdag- 6 km tur i rask gange, 15 min øvelser etterpå.

Etter planen skal jeg sykle i dag, men turen var på asfalt, og det angrer jeg bittert på nå. Så fysioterapeuten la ned forbud noen dager, bare ta tøyeøvelser, så intensiv behandling hos henne. Mulig jeg sniker meg til en liten spasertur i løpet av helga. Jeg venter og venter på at isen skal forsvinne på grusveien vår, slik at jeg får gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har vært veldig flink denne uka.

fredag: 10729 steg

lørdag: 20232 steg

søndag: 18209 steg

mandag: 10787 steg

tirsdag: 28844 steg

onsdag: 33708 steg og 25 situps

torsdag: 30067 steg og 25 situps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig flink denne uka.

fredag: 10729 steg

lørdag: 20232 steg

søndag: 18209 steg

mandag: 10787 steg

tirsdag: 28844 steg

onsdag: 33708 steg og 25 situps

torsdag: 30067 steg og 25 situps.

Hvordan i all verden klarer du 33.000 steg?! Du må da løpe rundt _hele_ dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hvordan i all verden klarer du 33.000 steg?! Du må da løpe rundt _hele_ dagen?

Ja, jeg løper mye rundt til musikk. Det ble f eks mange steg under barne-tv i går. En halv time intens trening nå og da gir resultater. Halvannen time ute gir ca 10 tusen steg. shopperunden i går ga ca 3000 steg.

Jeg har fått litt konkurranse nå fra ei som har kjøpt seg teller, og da blir jeg utrolig seig ;) I går kveld løp de to eldste etter meg rundt i huset her. De synes det er morsomt når jeg setter i gang.

Rekorden min er langt høyere enn 33000 tusen steg, men jeg pleier ikke å snakke så høyt om det, for jeg har inntrykk av at ingen tror meg. Jeg har konkurrert endel med en doler, og hun er også rå på å skritte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag: 15 km skitur i forholdsvis rolig tempo (9-åringstempo)

Torsdag: 1 time puls-trening med Friskis&Svettis

Wow! Har du en 9-åring som går 15 km på ski?! Jeg tror jeg må stramme opp mine to...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Hvordan i all verden klarer du 33.000 steg?! Du må da løpe rundt _hele_ dagen?

Glemte å si noe vesentlig. Når jeg går inn for det, slik som nå, så prioriterer jeg trening. Om kveldene tar jeg gjerne en økt på 1-2 timer.

I slappe perioder ligger jeg stort sett under 10 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg løper mye rundt til musikk. Det ble f eks mange steg under barne-tv i går. En halv time intens trening nå og da gir resultater. Halvannen time ute gir ca 10 tusen steg. shopperunden i går ga ca 3000 steg.

Jeg har fått litt konkurranse nå fra ei som har kjøpt seg teller, og da blir jeg utrolig seig ;) I går kveld løp de to eldste etter meg rundt i huset her. De synes det er morsomt når jeg setter i gang.

Rekorden min er langt høyere enn 33000 tusen steg, men jeg pleier ikke å snakke så høyt om det, for jeg har inntrykk av at ingen tror meg. Jeg har konkurrert endel med en doler, og hun er også rå på å skritte :)

Få høre rekorden, da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si noe vesentlig. Når jeg går inn for det, slik som nå, så prioriterer jeg trening. Om kveldene tar jeg gjerne en økt på 1-2 timer.

I slappe perioder ligger jeg stort sett under 10 tusen.

Syns der høres kjempemotiverende ut med skritt-teller :o)

Problemet er bare at jeg har hatt to stykker, og de tåler jo ingenting! Den første var riktignok en billigdings, tror jeg fikk den da jeg meldt meg inn i en bokklubb - og varte i to dager. Men den andre kjøpte jeg på apotek, og den skulle da vel være av brukbar kvalitet? Den falt i gulvet etter et par dager (datt ut av bukselinningen da jeg dro ned buksa for å gå på do) og selv om det ikke var noen hard deis, så ville den ikke mer ettr det :-(

Noen forslag til en god, men ikke for dyr teller? Og hvor og hvordan jeg plasserer den så den sitter, men likevel registrerer det det skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag: 45 minutter hard trening på crosstraineren

mandag: 1 time Aerobic etterfulgt av 1 time troppsgymnastikk

tirsdag og onsdag var jeg i utlandet så da ble det ikke mer trening denne rapporteringsuken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også være med:

5 km joggetur med etterfølgende liten runde situps+ryggøvelser

en gåtur på omlag 5 km

Ikke så mye å skryte av det, men alt er bedre enn ittno'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Rask gange 30 minutter søndag, mandag, tirsdag og onsdag.

Aerobics 60 minutter torsdag

30 min snømåking en gang denne uka.

MEN jeg har spist opp en stor pose med julemarsipan/sjokolade og snickers denne uke... og matlysta er enorm...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

61183.

Jeg angret på å at jeg ikke hadde med skrittelleren da jeg gikk i fjellet i sommer. Jeg må ut på laaaange turer for å få så høyt antall skritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg angret på å at jeg ikke hadde med skrittelleren da jeg gikk i fjellet i sommer. Jeg må ut på laaaange turer for å få så høyt antall skritt.

Veldig mange av de stega der er raske steps til musikk. Det er også noen runder i turløypa vi har her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Syns der høres kjempemotiverende ut med skritt-teller :o)

Problemet er bare at jeg har hatt to stykker, og de tåler jo ingenting! Den første var riktignok en billigdings, tror jeg fikk den da jeg meldt meg inn i en bokklubb - og varte i to dager. Men den andre kjøpte jeg på apotek, og den skulle da vel være av brukbar kvalitet? Den falt i gulvet etter et par dager (datt ut av bukselinningen da jeg dro ned buksa for å gå på do) og selv om det ikke var noen hard deis, så ville den ikke mer ettr det :-(

Noen forslag til en god, men ikke for dyr teller? Og hvor og hvordan jeg plasserer den så den sitter, men likevel registrerer det det skal?

For min del har skritteller betydd enormt mye. Fra naturens side er jeg bedagelig anlagt, men jeg har også konkurranseinstinkt. Jeg fikk skritteller til jula for ett år siden. Jeg har virkelig kommet i bedre form. Det aller beste er når jeg kan konkurrere med noen, men jeg klarer også å konkurrere med meg selv. Jeg ble utrolig gearet da Babette og Lillemus startet "Ukas trening" her, så det førte til at jeg gasset på litt ekstra :)

Min første teller ble også kjøpt på apoteket. Det var en sølvgrå/svart Silva. Jeg hadde også en rød Silva som nullet seg ut bare jeg kom bort i en tast. Begge disse tellerne var ok, men det hendte ofte at de ikke tok steg som var gått.

Til slutt valgte jeg Omron skritteller som ble best i test hos "Tv 2 hjelper deg". Jeg er kjempefornøyd med den. Den har en solid klips på baksiden som jeg klipser på beltet. Båndet har jeg som dobbeltsikring i i beltehempa. Den nullstiller seg automatisk hver natt, men lagrer de siste 7 dagers resultater. Her er link:

http://www.walkforlife.no/walkforlife-2.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har skritteller betydd enormt mye. Fra naturens side er jeg bedagelig anlagt, men jeg har også konkurranseinstinkt. Jeg fikk skritteller til jula for ett år siden. Jeg har virkelig kommet i bedre form. Det aller beste er når jeg kan konkurrere med noen, men jeg klarer også å konkurrere med meg selv. Jeg ble utrolig gearet da Babette og Lillemus startet "Ukas trening" her, så det førte til at jeg gasset på litt ekstra :)

Min første teller ble også kjøpt på apoteket. Det var en sølvgrå/svart Silva. Jeg hadde også en rød Silva som nullet seg ut bare jeg kom bort i en tast. Begge disse tellerne var ok, men det hendte ofte at de ikke tok steg som var gått.

Til slutt valgte jeg Omron skritteller som ble best i test hos "Tv 2 hjelper deg". Jeg er kjempefornøyd med den. Den har en solid klips på baksiden som jeg klipser på beltet. Båndet har jeg som dobbeltsikring i i beltehempa. Den nullstiller seg automatisk hver natt, men lagrer de siste 7 dagers resultater. Her er link:

http://www.walkforlife.no/walkforlife-2.html

Tusen takk for svar og tips :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...