Gå til innhold

Ukas trening


Lillemus

Anbefalte innlegg

Bane er ypperlig til intervalltrening. Eller løpe rundt og rundt. Hvorvidt det ser teit ut, er det første du driter i.

Ok da. Skal prøve å drite i det.... Nydelig vær her i dag, forresten - burde tatt meg en tur ut i ettermiddag.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    9

  • Lillemus

    8

  • Babette

    6

  • ....AV

    3

Ok da. Skal prøve å drite i det.... Nydelig vær her i dag, forresten - burde tatt meg en tur ut i ettermiddag.....

Du kan jo f. eks. prøve det intervallopplegget jeg fortalte om i et annet innlegg, forutsatt at du er såpass i form fra før at du klarer å spurte.

Oppskriften er slik:

Varm opp med rask gange som går over i rolig jogging - ca. 2 minutter. * Så girer du opp i femte og spurter alt du kan i 20 sekunder. Deretter rolig i gange i 10 sekunder så du får pusten noenlunde tilbake. Gjenta fra * 8 ganger. He he, det høres ut som en strikkemønsteroppskrift når jeg skriver gjenta fra * .

Hele treningsøkta tar bare ca. 5 minutter. Tren slik 3 ganger i uka, så loves det i artikkelen at det skal gi utslag på både form og vekt. Jeg kan dog ikke garantere noe som helst, men det er jo verdt å prøve. Og midt i blinken hvis du f. eks. kun har et felt på 100 meter med u-glatt underlag å boltre deg på. En idrettsbane, park eller lignende, kanskje?

Så kan du få med en av ungene til å passe klokka og dirigere, hvis de er store nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo f. eks. prøve det intervallopplegget jeg fortalte om i et annet innlegg, forutsatt at du er såpass i form fra før at du klarer å spurte.

Oppskriften er slik:

Varm opp med rask gange som går over i rolig jogging - ca. 2 minutter. * Så girer du opp i femte og spurter alt du kan i 20 sekunder. Deretter rolig i gange i 10 sekunder så du får pusten noenlunde tilbake. Gjenta fra * 8 ganger. He he, det høres ut som en strikkemønsteroppskrift når jeg skriver gjenta fra * .

Hele treningsøkta tar bare ca. 5 minutter. Tren slik 3 ganger i uka, så loves det i artikkelen at det skal gi utslag på både form og vekt. Jeg kan dog ikke garantere noe som helst, men det er jo verdt å prøve. Og midt i blinken hvis du f. eks. kun har et felt på 100 meter med u-glatt underlag å boltre deg på. En idrettsbane, park eller lignende, kanskje?

Så kan du få med en av ungene til å passe klokka og dirigere, hvis de er store nok.

Det høres jo veldig OK ut! Var i grei form før jul, men nå er jeg slapp og blubbete.

Har lyst til å prøve dette :-)

Det ble forresten bare til at jeg gikk 5 minutter til skolen på foreldremøte og 5 minutter tilbake - ikke noe mer trim i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det høres jo veldig OK ut! Var i grei form før jul, men nå er jeg slapp og blubbete.

Har lyst til å prøve dette :-)

Det ble forresten bare til at jeg gikk 5 minutter til skolen på foreldremøte og 5 minutter tilbake - ikke noe mer trim i dag....

Jeg har også blitt utrolig slapp. Lite trening denne uka :( Tenker å kanskje gjøre en bedre innsats i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også blitt utrolig slapp. Lite trening denne uka :( Tenker å kanskje gjøre en bedre innsats i morgen.

I morgon, i morgon, men ikkje i dag....!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt elendig for min del---

Tok 50 sit-ups en kveld, men det ble med den kvelden.

Rant slalåm 3 dager på rad i helga, men det hører vel med til nest rapportering. Kommer litt sterkere tilbake da.

Blir ikke noe jogging når det enten er glatt ute, eller søkk blaut, og jeg ikke kan løpe på asfalt :-(

Og jeg er litt lei av Friskis....

Og trimsykkelen frister ikke :-(

Kjøp deg joggesko med pigg!

Friskis er jo gøy da! Prøv en annen time enn du pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp deg joggesko med pigg!

Friskis er jo gøy da! Prøv en annen time enn du pleier.

Friskis ER gøy, jeg vet det. Men hvis jeg skal ha en annen type time, må jeg KJØRE til treningen. Det er så lettvint å gå i fem minutter til skolen her.....

Men det blir jo ikke mye trening av å sitte her og syte da.... Har jammen meg lyst til å svømme en dag!!! Kankse jeg skal bevilge meg en tur i svømmehallen uten barn en dag og svømme en time? Gjorde det et par ganger i høst, og det var deilig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cookiemonster

Slitsomt, men effektivt! I den grad det finnes snarveier til god form, er jeg overbevist om at hard intervalltrening er cluet. Kondisjon kan bl.a. defineres som evnen til å få ned pulsen igjen på kort tid, og slik sett har jeg stor tro på et slikt intervallopplegg.

Hvis du kan kalle geriljakardio for en "snarvei", så :) Det er jo steintungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt, men effektivt! I den grad det finnes snarveier til god form, er jeg overbevist om at hard intervalltrening er cluet. Kondisjon kan bl.a. defineres som evnen til å få ned pulsen igjen på kort tid, og slik sett har jeg stor tro på et slikt intervallopplegg.

Det sies vel at 4x4 minutter intervall skal være noe av det mest effektive? Man skal yte alt man klarer i hvert av de 4 intervallene, og for å klare det så må man vel ha et visst utgangspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så kult at det er sånne "ukas-trening" tråder her! Kanskje jeg kan bli med på en sånn tråd, og få mer motivasjon til å trene:-)

Jeg har prøvd terapimaster, men fikk heller anbefaling om å trene mer generelt, så jeg skal melde meg inn på treningssenter fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så kult at det er sånne "ukas-trening" tråder her! Kanskje jeg kan bli med på en sånn tråd, og få mer motivasjon til å trene:-)

Jeg har prøvd terapimaster, men fikk heller anbefaling om å trene mer generelt, så jeg skal melde meg inn på treningssenter fortløpende.

Jeg var totalt umotivert i går klveld, men tanken på at jeg skulle rapportere til dere her inn på fredag gjorde at jeg satte meg på trimsykkelen alikevel. Det er jo herlig når jeg bare får gjort det! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg var totalt umotivert i går klveld, men tanken på at jeg skulle rapportere til dere her inn på fredag gjorde at jeg satte meg på trimsykkelen alikevel. Det er jo herlig når jeg bare får gjort det! :o)

Jeg har også slitt denne uka, men med rapporten i bakhodet har jeg trimmet litt :( Det har vært ufattelig tungt i forhold til forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var totalt umotivert i går klveld, men tanken på at jeg skulle rapportere til dere her inn på fredag gjorde at jeg satte meg på trimsykkelen alikevel. Det er jo herlig når jeg bare får gjort det! :o)

Ja, så har man noe å skryte av. Det er viktig!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, så har man noe å skryte av. Det er viktig!:-)

''Ja, så har man noe å skryte av. Det er viktig!:-)''

Nemlig! Og i de to ukentlige trådene "Ukas vekt" og "Ukas trening" er det lov å skryte villt og uhemmet av seg selv! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ja, så har man noe å skryte av. Det er viktig!:-)''

Nemlig! Og i de to ukentlige trådene "Ukas vekt" og "Ukas trening" er det lov å skryte villt og uhemmet av seg selv! :o)

DET gjorde utslaget, i morgen rapporterer også jeg! Jeg har nemlig vært redd for å virke skrytete, men når en trener til maraton MÅ en jo trene mye! Det nytter ikke å skippe unna et par uker da!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET gjorde utslaget, i morgen rapporterer også jeg! Jeg har nemlig vært redd for å virke skrytete, men når en trener til maraton MÅ en jo trene mye! Det nytter ikke å skippe unna et par uker da!

mvh

Pøh - her er det som sagt lov å skryte! :o) Alle starter jo et sted, da helst på et sted som er tilpasset sin egen form og jobber ut fra det. Jeg er et stjerneeksempel - i fjor på denne tiden klarte jeg vel knapt å løpe 100 meter, nå jogger jeg greit 5 km. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...