Gjest BEM 30 år Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Hei Har hatt vond rygg i snart halvt år og vært til lege. Prøver å følge råd om å gå i ulendt terreng. Jeg sykler ellers til jobb og spiller innebandy. Får vondt stort sett bare når jeg sover, typisk i korsryggen, men også en del høyere i ryggsøylen under skulderbladene/ved nederste ribben. Problemet kan nok skyldes en utslitt seng og at jeg sover på magen. Når jeg står opp er jeg normalt bra etter 10-30 min og det hjelper å snu seg på ryggen, men jeg snur meg tilbake straks jeg sovner. Problemet er at det er vanskelig å finne gode råd for valg av seng når man sover på magen (min erfaring er at de fleste er godt tilpasset sideleie eller at man sover på ryggen); jeg får ein uheldig svai nesten i alle senger jeg sover i. Har du eller noen hos dere gode råd her? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest natttrollet Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Prøv å legg en pute under magen. Etterhvert vil du merke at du endrer sovestilling til sideleie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Jeg forguder tempursenga mi, men det er en smaksak. Jeg veksler på å sove på rygg og mage, men senga er super uansett. Jeg har skikkelig tempurseng, ikke bare overmadrass, det er ikke nok for min vonde rygg, men den som har tempur ned i madrassen og i tillegg overmadrass, er god. Sambo har bedre søvn i den også. Svindyr, men for meg var det verdt hver eneste krone, for nå fungerer jeg noenlunde om morgenen, og våkner ikke ørten ganger pga ryggsmerter. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest et velment tips Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 Dette er litt på siden, men kjenner til en ung mann som også hadde vondt i ryggen, det viste seg å være noe med testiklene. Det gjelder sikkert svært få av dem med ryggplager, men bare for å nevne det.... Like greit å få det sjekket, kanskje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 18. januar 2008 Del Skrevet 18. januar 2008 En ting er sengen men hva med ryggtrening ellers.? Jeg synes du skal snakke med legen din igjen om det er nødvendig med noe mere undersøkelser. Spør også om å få henvisning til en fysioterapeut for styrke- og stabiliserings-trening. Styrking av den såkalte kjerne (core m.)- muskulaturen ved slynge (terapimaster)-trening, kan være aktuelt -- og effektivt. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Jeg klarer ikke ligge noen minutter på sofaen på magen engang - kun hvis jeg har en liten pute under magen/hoftene. Den retter vel ut svaien antar jeg og da går det helt fint, da kan jeg ligge lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.