Gå til innhold

Samboere som er uenige om framtida

Anbefalte innlegg

Gjest limepeach

Etter 4.5 år som samboere, kommer det fram at vi vil forskjellige ting når det angår framtida.

Jeg vil etablere meg, (gifte meg,få barn etter hvert), bo litt landlig, ha noen dyr (høns, hund, fugler, kaniner), jobbe delvis som lærer/forfatter (liker å skrive), mens han vil bo mer urbant, ha tilgang til aktivitetstilbud o.l, være uavhengig av at noen passer dyr/barn når han vil ut og reise og se verden.

I tillegg bor vi i Midt-Norge, jeg vil fortsette å bo her vi bor, mens han vil flytte til Østlandet etter hvert.

Jeg er fryktelig trist over at dette kommer fram først nå; vi har vel begge antatt at den andre vil det samme som seg selv??

Hva kan løsningen være på dette.... Brudd...?

Sukk....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/298087-samboere-som-er-uenige-om-framtida/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gurojenta

Det er iallfall viktig at dere tenker over situasjonen og selv prøver å vurdere hvor langt man er villig til selv å strekke seg. Ønsker en av dere å ofre seg for den andre eller kan dere komme til en løsning dere begge kan leve med?

Slike problemer som dette går ikke over av seg selv, vær obs på at dere kanskje aldri blir enige og at kanskje en av dere alltid vil måtte være den som har ofret sine egne ønsker og drømmer for livet. Ønsker dere at det skal være sånn?

Jeg sier ikke at brudd er løsningen. Er kjærligheten sterk nok kan man klare å komme seg gjennom dette, men det vil nok ikke være så enkelt.

Jeg vil bare si at jeg vet hvordan du har der og at jeg håper dere finner en løsning dere er enige i, uansett utfall.

Uffda.. er ikke en enkel situasjon.. det er jo veldig mange ulikheter i hvordan man ønsker at livet skal fortone seg her da.. så og si alt?

Lærer eller forfatter kan man vel forsåvidt være de fleste steder.. hva med å bo rett utenfor byen.. (her jeg bor er det ca 20 min med bil til Oslo sentrum) men allikevel veldig "landlig".. Hus med plass til kaniner i hagen?? De klarer seg jo selv når man er borte en liten stund.. katt med egen inngangsdør?? 1 kanskje 2 barn? (kanskje lettest å få barnevakt i nærheten av familien?) hmmm... man kan vel finne en middelvei i de fleste situasjoner.. men klart.. dere har jo endel å finne ut av... Lykke til :)

Annonse

Oj - dere var temmelig forskjellige ja!

Hvis ingen av dere er det minste interessert i å fire for å møtes på en eller annen halvvei så er vel det hele ganske dødfødt?

Eksen og jeg var egentlig veldig forskjellige på punktene bolig og sånt vi også, unger fikk vi da. Jeg ville hele tiden egentlig flytte mer landlig, han kunne vel tenke seg å bo midt i byen tror jeg. :o) Vel - nå har jeg en kjæreste som bor på landet og det er herlig!

Det kommer an på hvor sterk kjærligheten er i forhold til drømmer og framtidsplaner. Kanskje kan dere møtes på halvveien?

Jeg bor sammen med en som kunne trives i midt i New York, mens jeg har en gammel drøm om å bo på et avsidesliggende småbruk med fire katter og fire hunder.

Men heller sammen med ham i storbyen enn alene på småbruket. Og vi har i grunnen funnet et kompromiss, og koser oss her vi bor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...