Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg får helt angst når det gjelder fysisk nærhet med min samboer. Jeg er glad i han, men klarer bare ikke å være fysisk, så jeg prøver å unngå det noe som igjen fører til at han føler seg avvist og prøver hardere å få meg til å kose.. Jeg har egentlig ikke noe imot kos, men i 90% av tilfellene ender det med at han vil ha sex, selv om jeg ikke har lyst. Så det har ført til at jeg prøver å unngå alt som heter kos.. Det er jo ikke bra for noen av oss, jeg føler meg presset til å ha sex og han føler at behovene hans ikke blir dekt. I den siste tiden har jeg stått på mitt og heller taklet at han blir sint/sur når jeg ikke vil ha sex, så nå er det ganske lenge siden sist vi hadde sex. Kanskje en måned. Men før det var det ca 1 gang i uka og han syntes det var alt for lite. Jeg vet jeg ikke er normal, for jeg kunne fint ha levd helt uten sex i det heletatt, men jeg vet ikke hvor mye jeg skal "ofre" for å gjøre han fornøyd. Vi er 30 år og har vært sammen i 5 år. Jeg har ikke vært utsatt for overgrep, jeg har bare angst for sex.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299224-er-det-bare-min-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hva er problemet?

Du kan jo ikke akkurat kreve at et annet voksent menneske som lever i et parforhold, nærmest skal leve i sølibat.

Og hvis dere har hatt sex så sjeldent som en gang i uken, så forstår jeg godt at når din samboer først "kommer til", så ønsker han faktisk sex.

Har du angst for sex generelt eller kun i relasjon til din samboer?

Om din angst for sex er et psykisk problem du sliter med, så har du også en plikt til å ta tak i dette problemet og gjøre noe med det, synes jeg.

Hivs dette går på din samboer, så må dere nesten snakke sammen og finne en måte å løse dette på i fellesskap, eller rett og slett avslutte forholdet.

Spørsmålet kan like gjerne være hvor mye han skal "ofre" for å gjøre deg fornøyd. Dvs sex max en gang pr.mnd.

Jeg hadde ikke greid å leve med min mann på slike premisser, uten at det forelå "gyldig" grunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299224-er-det-bare-min-feil/#findComment-2419901
Del på andre sider

Jeg syns det høres ut som du egentlig er ferdig med denne mannen, men ikke vil innrømme det for deg selv. Jeg har selv opplevd noe liknende. Jeg orket ikke at mannen min tok i meg til slutt. Det må til en viss dose fysisk begjær til for å ha lyst på sex. Det hender at følelser slukner hen og ikke er mulig å vekkes til live.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/299224-er-det-bare-min-feil/#findComment-2420307
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...