Gå til innhold

Singel eller samboer

Gjest Hvordan har dere det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes man skal se fordelene i den sitasjonen man er i.

Er man singel, skal man nyte den tilværelsen og se fordelene, for det er mange fordeler med å være singel.

Men det er mange fordeler ved å være samboer også. Og da skal man nyte dem.

Og kanskje ikke lengte og tenke for mye på de fordelene som er i det motsatte tilfellet av det man lever i.

Kloke ord :-)

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• Sofline

7

• Dorthe

5

• AneM1365380603

4

Skrevet

10-15 grader!? Jeg hadde fått min kjære til å oppsøke lege om han ville ha det så iskaldt inne - mannen må jo være syk?!

Enig, han kan da ikke være frisk..

Jeg må helst ha 27grader, da er det godt å sitte under pleddet å kose seg.Jeg sitter alltid under teppe,ellers fryser jeg.

Så jeg er helt motsatt..

Mannen kunne ha det kaldere, men nå har jeg visst stilt på hans indre "tempraturmåler", for han er blitt en frysepinne han også! ;0)

Skrevet

Jeg er samboer, og har vært det siden jeg var 17år.

(med samme mann tilog med;0)

Fordeler, det er mange det! En å sovne inntil, en å våkne sammen med, en å snakke med, en å leke med, en som bryr seg om meg,som venter på meg når jeg kommer hjem, en å spise mat sammen med,En å le sammen med, en å dele huslige oppgaver med, alltid en handyman tilgjengelig ;0)

Kan skrive side på side om det positive jeg og. :0)

Det negative...Tja, det er jo en ekstra som roter da..Ellers kan jeg ikke komme på noe negativt..

Jeg kunne aldri bodd alene...

Men hva gjør du hvis du blir alene, hvis han går eller hva som helst? Høres rart ut at du ikke kan bo alene?

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvem man er samboer med :). Jeg er nå gift med en mann som jeg trives utrolig godt å leve sammen med. Vi er et godt team som utfyller hverandre fint.

Jeg har vært i et samboerforhold som ikke fungerte. F eks ble vi aldri enige om hva støy er, innetemperatur, hvor mye vi skulle snakke, hva vi skulle snakke om osv. Det var en lettelse å bli singel etter det samboerskapet.

Jeg kjenner et par som er særboere pga at de ikke er enige om innetemperatur. Det fungerer fint for dem.

''hvor mye vi skulle snakke''

LOL!! Den synes jeg tok kaka!

Uenighet om innetemperatur kan jeg dog forstå, selv om jeg heldigvis har unngått det selv. :-)

Skrevet

Jøss - jeg har hørt mange rare ting par kan krangle om, men å krangle så til de grader om innetemperaturen var nytt for meg. :o) Du verden.

Rart du synes det er rart! Hvis de har veldig ulik oppfatning av hva som er en behagelig innetemperatur, skjønner jeg jo at man kan irritere seg over at den andre skrur ovnene opp eller ned.

Hos oss er vi ganske så enige om at en innetemperatur på et par-og-tjue grader er akkurat passe.

Jeg kunne ha godtatt litt kaldere - man kan jo ha på seg en genser. Men jeg hadde mistrivdes stort med en som insisterte på 27 grader inne. Etter å ha vært på besøk bare én kveld hos folk som har det så vart har jeg skikkelig hodepine.

Det hjelper jo ikke å kle av seg heller, da det er _hodet_ som ikke takler slik badstu;-)

Gjest Hvordan har dere det?
Skrevet

Oj, den var vanskelig.

Det er mange fordeler ved å være alene, og stundom skulle jeg nesten ønske jeg var det.

Men så er det mannen min da, som er så god å ha også.

Jeg tror nok jeg foretrekker å være samboer - eller for å være helt ærlig tror jeg det å være særboer hadde passet meg ypperlig :)

Særboer kunne nok vært noe for meg også kanskje. Blir nok sær av å bo alene:)

Var bare litt nysgjerrig på dere her inne. Synest det er så fryktelig mange triste og ensomme single. Me slik trenger det ikke være:) Det viktigste er å være fornøyd her og nå,enten man er særboer,samboer eller singel.

Gjest Elextra
Skrevet

Vi kranglet ikke, men han uffet og oiet seg mye. Når han kom hjem fra arbeid slo han straks av alle ovnene. Det var godt å flytte vekk og selv bestemme temperaturen inne. Dessuten klaget han over strømregningen fra den ene regningen kom og til den neste ;)

Det paret jeg kjenner som er særboere har veldig ulike meninger om innetemperatur. Hun synes ca 25 grader er bra, mens han foretrekker 10-15 grader, og da går han med t-skjorte ;)

Jeg skjønner deg godt.

Husker jeg hadde en kjæreste som gjerne ville stuetemperatur på soverommet om natten. Selv foretrekker jeg å ha det iskaldt med frisk luft og en varm dyne. Lite kompatibelt! :-)

En venninne av meg har mann som foretrekker å ha det iskaldt i stuen, og liker å gå med strikket genser inne. Min venninne fryser stadig, og tar en varm dusj nesten hver kveld før hun legger seg for å få opp varmen. De har holdt sammen i mange år, dette blir de visst ikke enige om, men det fungerer visst på et vis.

Ikke lett det der :-).

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg elsker å ha en mann (dvs. mannen) i livet mitt, men sånn praktisk ellers kunne jeg gjerne bodd alene. Med andre ord: Jeg ville aldri delt hus/leilighet med en mann (eller en kvinne for den saks skyld) om vi ikke nettopp delte livet sammen :-).

Gjest Angela26
Skrevet

''Ogsaa slipper jeg aa legge ned dolokket hver gang jeg skal paa do.''

Er min samboer et unikum som legger ned dolokket mon tro? Vi har aldri snakket om det, han gjør det bare, men jeg har hørt mange som klager over det samme som deg. :-)

Jeg har aldri i mitt liv opplevd en mann som legger ned dolokket etter seg! Du er heldig :-)

Og for ikke aa snakke om aa fjerne _alle_ skjeggstubber etter barbering, som havner overalt.... grrrr....

Skrevet

Hvis dolokk og tannkremtube er roten til alt vondt så har man små problemer...Mener jeg :-)

Dolokk har vi ingen problemer med. Står det oppe, legger jeg det ned når jeg skal på do, ligger det nede, slipper jeg den enorme belastningen det er å legge det ned.... *s*

Mannen min tar alltid på korken på tannkremtuben. Men sønnen vår på snart 9 - han er en slask med akkurat det! Skrur nesten aldri på korken! Prøver flere ganger i uka å minne ham på det.... Stakkars kommende kone :-)

Gjest Elextra
Skrevet

''I den perfekte verden deler mannen og jeg en tomannsbolig der ungene kan fly ut og inn som de vil - vi voksne også for den del, men at vi har mulighet til å være litt i fred når man føler for det.''

Min erfaring er at man kommer langt på vei ved å bare ha stort nok hus;-)

Ja, i så måte kan jeg ikke forstå alle de som har fallt fullstendig for helt åpne løsningen hjemme som har vært så moderne de senere årene - eneste stedet man kan være alene i slike hus er på soverommet.

Skrevet

Ja, i så måte kan jeg ikke forstå alle de som har fallt fullstendig for helt åpne løsningen hjemme som har vært så moderne de senere årene - eneste stedet man kan være alene i slike hus er på soverommet.

Enig.

AneM1365380603
Skrevet

''hvor mye vi skulle snakke''

LOL!! Den synes jeg tok kaka!

Uenighet om innetemperatur kan jeg dog forstå, selv om jeg heldigvis har unngått det selv. :-)

Det kan jo bli et problem hvis den ene har langt større behov for å snakke enn den andre. F eks var det utrolig kjedelig å fortelle noe når eneste responsen var "M-m". Jeg har aldri følt meg så ensom som da vi bodde sammen.

Vi greide å beholde vennskapet, og han er en langt bedre venn enn han var en kjæreste. Jeg har ingen forventninger til at vi skal snakke om alt lenger :)

Skrevet

Det kan jo bli et problem hvis den ene har langt større behov for å snakke enn den andre. F eks var det utrolig kjedelig å fortelle noe når eneste responsen var "M-m". Jeg har aldri følt meg så ensom som da vi bodde sammen.

Vi greide å beholde vennskapet, og han er en langt bedre venn enn han var en kjæreste. Jeg har ingen forventninger til at vi skal snakke om alt lenger :)

Ja, jeg skjønner at man kan være forskjellige og at det er frustrerende, men så nesten for meg at dere hadde krangler/diskusjoner om dette.;-)

Jeg har forørvig også vært sammen med en 'østers' og syntes ikke det var noe stas.

Skrevet

Men hva gjør du hvis du blir alene, hvis han går eller hva som helst? Høres rart ut at du ikke kan bo alene?

Jeg er faktisk mye alene i perioder, da mannen jobber skift.

Så er jo ikke det at jeg ikke klarer meg..Men tanken på å skulle bo alene, den synes jeg er skremmende.Jeg tror jeg hadde gått på veggene..Hadde blitt fryktlig ensom..

Jeg har aldri bodd alene, så det er utenkelig for meg..

Men kan jo være jeg hadde klart det om jeg måtte.

Man klarer jo det man vil ;0)

Gjest Aimabel
Skrevet

Dolokk har vi ingen problemer med. Står det oppe, legger jeg det ned når jeg skal på do, ligger det nede, slipper jeg den enorme belastningen det er å legge det ned.... *s*

Mannen min tar alltid på korken på tannkremtuben. Men sønnen vår på snart 9 - han er en slask med akkurat det! Skrur nesten aldri på korken! Prøver flere ganger i uka å minne ham på det.... Stakkars kommende kone :-)

Er det korken på tuben som er problemet? hos oss klager mannen min over at jeg klemmer midt på tuben, men det løses på den enkle måten at vi har hver vår tube :-)

Gjest Aimabel
Skrevet

Ja, det tror jeg jeg må si meg enig i ;)

Ja, jeg synes jo det er greiest å være singel for da kan jeg klemme hvor jeg vil på tuben, og ha dolokket åpent uten av noen klager ;-)

Skrevet

Ja, jeg synes jo det er greiest å være singel for da kan jeg klemme hvor jeg vil på tuben, og ha dolokket åpent uten av noen klager ;-)

Det gjelder å se det positive i det ;-)

Skrevet

''Stakkars kommende kone :-)''

Bare pass deg, for det er du som får skylda;-)

Skrevet

Er det korken på tuben som er problemet? hos oss klager mannen min over at jeg klemmer midt på tuben, men det løses på den enkle måten at vi har hver vår tube :-)

Det å klemme midt på tuben skjønner jeg kunne være et problem i gamle dager, da tannkremtubene var av metall og kunne knekke.

Særlig vanskelig eller hardt er det neppe å klemme ut tannkremen fra en tube der noen har klemt på midten....;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...