Gå til innhold

Ukas vekt - Uten en tråd


Gjest Kristine M

Anbefalte innlegg

''For meg blir det å skrive "200 g ned fra forrige uke" egentlig uinteressant fordi jeg ikke får frem hva utgangspunktet var.''

Men hva får deg til å tro at alle andre her inne vet at ugangspunktet var f eks 62 kilo når du nå skriver at ukas vekt er f eks 54 kilo?

Da får du eventuelt skrive:

"denne uka = ned 500 gram, dvs en total vektnedgang på 3,4 kilo siden september"

jeg kan virkelig ikke skjønne at det er så vanskelig

Men hva er egentlig problemet med at jeg dropper ut? Det er da vel helt og holdent min egen sak? Vil jeg ikke være med lengre fordi "reglene" for hvordan tråden skal være plutselig endres så er vel ikke det noen andre har noe med?

Nå blir det omtrent som da kjæresten min høylydt bemerket at jeg ikke hadde spist noe jeg ikke likte og jeg svarte:"Men jeg lager ikke noe oppstuss over det, det er det du som gjør."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Lillemus

    24

  • morsan

    17

  • frosken

    2

  • mariaflyfly

    2

Mest aktive i denne tråden

Men var ikke poenget nettopp at noen ble demotivert av andres _vekt_, ikke av deres vektnedgang???

de med tresifret kan jo ha gått ned like my om ikke mer, men saken var at det ikke var stas å lese at "alle andre" veier 54,3 kilo.

Jeg synes ikke sammenligningen med røyking er særlig relevant.

Mulig det ikke er særlig relevant, men jeg liker ikke sutring over slikt positivt tiltak som det Lillemus satte i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det ikke er særlig relevant, men jeg liker ikke sutring over slikt positivt tiltak som det Lillemus satte i gang.

Jeg husker ikke når vi begynte engang, men det var vel alt høsten 2006? Altså for over ett år siden? Jaja, alt har en ende og pølsa har to. :o)

Jeg orker ikke sånn surmuling og dropper altså ut av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke når vi begynte engang, men det var vel alt høsten 2006? Altså for over ett år siden? Jaja, alt har en ende og pølsa har to. :o)

Jeg orker ikke sånn surmuling og dropper altså ut av det hele.

Det er veldig synd. Jeg tror du klarte å motivere flere enn det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig problemet med at jeg dropper ut? Det er da vel helt og holdent min egen sak? Vil jeg ikke være med lengre fordi "reglene" for hvordan tråden skal være plutselig endres så er vel ikke det noen andre har noe med?

Nå blir det omtrent som da kjæresten min høylydt bemerket at jeg ikke hadde spist noe jeg ikke likte og jeg svarte:"Men jeg lager ikke noe oppstuss over det, det er det du som gjør."

For all del - dropp ut. Bare et forslag på å gjere alle til lags på et forum som jeg normalt aldri ser på engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig synd. Jeg tror du klarte å motivere flere enn det motsatte.

Det tror jeg også, fikk i alle fall masse positiv respons og vi har jo hatt mange, mange trivelige tråder hvor vi har oppmuntret hverandre her inne. Og de som er store og har klart å gå ned i vekt (lite eller mye) har jo alltid fått _mye_ skryt og oppmuntring av oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det ikke er særlig relevant, men jeg liker ikke sutring over slikt positivt tiltak som det Lillemus satte i gang.

Jeg synes det er lite forståelsesfullt å kalle det for sutring at noen med tresifret vekt synes det er vanskelig med slike tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke når vi begynte engang, men det var vel alt høsten 2006? Altså for over ett år siden? Jaja, alt har en ende og pølsa har to. :o)

Jeg orker ikke sånn surmuling og dropper altså ut av det hele.

Å kalle det '"sånn surmuling " står jo litt i kontrast til den mer hyggelige tonen du hadde i tråden om tresifrede da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle det '"sånn surmuling " står jo litt i kontrast til den mer hyggelige tonen du hadde i tråden om tresifrede da;-)

Jeg blir bare litt oppgitt når de klager over at vi oppgir vekten vår, men selv når vi kutter ut og legger landskapet åpent for dem så kommer de ikke på banen med en eneste tråd selv. Hvordan vil de egentlig ha det da!? Ikke skal vi få fortsette med tråden vår og ikke gidder de lage noen tråder selv heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blikkboks

Jeg blir bare litt oppgitt når de klager over at vi oppgir vekten vår, men selv når vi kutter ut og legger landskapet åpent for dem så kommer de ikke på banen med en eneste tråd selv. Hvordan vil de egentlig ha det da!? Ikke skal vi få fortsette med tråden vår og ikke gidder de lage noen tråder selv heller?

''Ikke skal vi få fortsette med tråden vår og ikke gidder de lage noen tråder selv heller?''

Vi må ha lest di samme trådene, med forskjellige "briller". Det er da virkelig ingen som har skrevet at tråden må bort?

Kan man ikke bare legge saken "død" og fortsette som før da, så får man se om folk kommer seg på banen etterhvert eller ikke?

Veldig spennende på tv nå. Er det mulig. Jeg blir litt skremt, altså.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir bare litt oppgitt når de klager over at vi oppgir vekten vår, men selv når vi kutter ut og legger landskapet åpent for dem så kommer de ikke på banen med en eneste tråd selv. Hvordan vil de egentlig ha det da!? Ikke skal vi få fortsette med tråden vår og ikke gidder de lage noen tråder selv heller?

''Hvordan vil de egentlig ha det da!? ''

Ikke vet jeg, kanskje de ikke har noen klare tanker om hva de vil ha, bare det de ikke vil ha? Eller er det i det hele tatt riktig å skrive "de" - vet vi at det gjelder flere enn én person?

Og uansett hvor mange det er - kanskje den/de lettere slenger seg med hvis tråden utformes slik som jeg foreslo?

Er det noe _mindre_ surmulende å si at "hvis jeg ikke får lov til å skrive tråder akkurat som jeg selv vil på dol, uten å ta hensyn til andre, så kan det jammen meg være det samme!" - ?

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder dette her, ettersom jeg verken er i 50-kolosklassen eller i 3-sifretklassen, men var nå bare et forsøk på å strekke ut en hjelpende hånd slik at førstnevnte rguppe kan fortsette med trådene sine uten samtidig å være redd for å støte sistnevnte gruppe - sånn som det er nå så savner jo du/dere å ha slike tråder, så da må det vel være en no win situation...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ikke skal vi få fortsette med tråden vår og ikke gidder de lage noen tråder selv heller?''

Vi må ha lest di samme trådene, med forskjellige "briller". Det er da virkelig ingen som har skrevet at tråden må bort?

Kan man ikke bare legge saken "død" og fortsette som før da, så får man se om folk kommer seg på banen etterhvert eller ikke?

Veldig spennende på tv nå. Er det mulig. Jeg blir litt skremt, altså.....

''Vi må ha lest di samme trådene, med forskjellige "briller". Det er da virkelig ingen som har skrevet at tråden må bort?''

Enig, slik oppfattet jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hvordan vil de egentlig ha det da!? ''

Ikke vet jeg, kanskje de ikke har noen klare tanker om hva de vil ha, bare det de ikke vil ha? Eller er det i det hele tatt riktig å skrive "de" - vet vi at det gjelder flere enn én person?

Og uansett hvor mange det er - kanskje den/de lettere slenger seg med hvis tråden utformes slik som jeg foreslo?

Er det noe _mindre_ surmulende å si at "hvis jeg ikke får lov til å skrive tråder akkurat som jeg selv vil på dol, uten å ta hensyn til andre, så kan det jammen meg være det samme!" - ?

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder dette her, ettersom jeg verken er i 50-kolosklassen eller i 3-sifretklassen, men var nå bare et forsøk på å strekke ut en hjelpende hånd slik at førstnevnte rguppe kan fortsette med trådene sine uten samtidig å være redd for å støte sistnevnte gruppe - sånn som det er nå så savner jo du/dere å ha slike tråder, så da må det vel være en no win situation...

Jeg surmuler sikkert litt, men det er da heller ikke opplest og vedtatt at det er jeg som må starte disse trådene hver uke. :o) Så jeg har i grunnen ventet på at den/de om kritiserte skulle komme på banen med en tråd, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blikkboks

Jeg surmuler sikkert litt, men det er da heller ikke opplest og vedtatt at det er jeg som må starte disse trådene hver uke. :o) Så jeg har i grunnen ventet på at den/de om kritiserte skulle komme på banen med en tråd, men...

Ikke at jeg har noe med det, Lillemus, så du må ikke svare, om du ikke vil.

Men hvor mye har du godt ned totalt? For sånne som meg som ikke har fulgt så nøye med.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ikke skal vi få fortsette med tråden vår og ikke gidder de lage noen tråder selv heller?''

Vi må ha lest di samme trådene, med forskjellige "briller". Det er da virkelig ingen som har skrevet at tråden må bort?

Kan man ikke bare legge saken "død" og fortsette som før da, så får man se om folk kommer seg på banen etterhvert eller ikke?

Veldig spennende på tv nå. Er det mulig. Jeg blir litt skremt, altså.....

Jeg vet de ikke sa at tråden måtte bort, men at den måtte endres. Vi som har hatt tråden i over ett år synes den har fungert fint, at den har oppmuntret mange til å slenge seg med og har vært et friskt pust på et ellers ganske stille forum.

Så kom denne/disse og ville endre den, jeg var ikke enig i det og holdt meg derfor unna og regnet da med at den/de ville starte opp egne tråder, noe som ikke har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg surmuler sikkert litt, men det er da heller ikke opplest og vedtatt at det er jeg som må starte disse trådene hver uke. :o) Så jeg har i grunnen ventet på at den/de om kritiserte skulle komme på banen med en tråd, men...

''det er da heller ikke opplest og vedtatt at det er jeg som må starte disse trådene hver uke. ''

Selvsagt ikke! :-)

Men hvis DU savner trådene og samtidig er redd for å begynne på'n igjen av frykt for å støte noen, har du i grunnen bare tre valgmuligheter:

1. Start opp igjen akkurat som før. Den/de som kommenterte at det var demotiverende å lese om 50-kilosklassen er sikkert både i midnretall og sjelden på dette forum, og uansett kan man ikke gjera alle til lags.

2. Start opp igjen, men skriv bare vektnedgangen, for ikke å demotivere dem med helt annen kroppslengde eller vektklasse enn deg selv.

3. La være å starte opp igjen og lev med at du selv valgte å kutte ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

''Hvordan vil de egentlig ha det da!? ''

Ikke vet jeg, kanskje de ikke har noen klare tanker om hva de vil ha, bare det de ikke vil ha? Eller er det i det hele tatt riktig å skrive "de" - vet vi at det gjelder flere enn én person?

Og uansett hvor mange det er - kanskje den/de lettere slenger seg med hvis tråden utformes slik som jeg foreslo?

Er det noe _mindre_ surmulende å si at "hvis jeg ikke får lov til å skrive tråder akkurat som jeg selv vil på dol, uten å ta hensyn til andre, så kan det jammen meg være det samme!" - ?

Skjønner ikke hvorfor jeg gidder dette her, ettersom jeg verken er i 50-kolosklassen eller i 3-sifretklassen, men var nå bare et forsøk på å strekke ut en hjelpende hånd slik at førstnevnte rguppe kan fortsette med trådene sine uten samtidig å være redd for å støte sistnevnte gruppe - sånn som det er nå så savner jo du/dere å ha slike tråder, så da må det vel være en no win situation...

Jeg har bare fulgt med disse trådene fra sidelinja, men jeg synes ditt innspill var svært kontruktivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe med det, Lillemus, så du må ikke svare, om du ikke vil.

Men hvor mye har du godt ned totalt? For sånne som meg som ikke har fulgt så nøye med.....

Ikke så mye, ca. 6 kg, men når jeg er bare 152 cm så vises det godt. :o) Og nå er jeg opptatt av å holde meg på denne vekta og da var det greit å ha denne ukentlige tråden synes jeg, men bevares - om noen blir såret av den så dropper jeg ut, ikke noe problem. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg har noe med det, Lillemus, så du må ikke svare, om du ikke vil.

Men hvor mye har du godt ned totalt? For sånne som meg som ikke har fulgt så nøye med.....

Ikke så mye, ca. 6 kg, men når jeg er bare 152 cm så vises det godt. :o) Og nå er jeg opptatt av å holde meg på denne vekta og da var det greit å ha denne ukentlige tråden synes jeg, men bevares - om noen blir såret av den så dropper jeg ut, ikke noe problem. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare fulgt med disse trådene fra sidelinja, men jeg synes ditt innspill var svært kontruktivt.

Takk for det! :-)

Fredsmegling i Midt-Østen neste!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...