Gå til innhold

Er fordommer mot folk som heter Ronny vanlig?


Faure

Anbefalte innlegg

ikke så verst sang det vel?hadde jeg selv skulle hatt barn,er det godt mulig de ville blityt oppkalt etter mine favoritter:)

Jeg liker den sangen jeg og har ikke noe i mot navnet heller. Selv om jeg kanskje heller ville kalt opp Cecilia Lind av Cornelis Vreeswijk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    34

  • morsan

    32

  • Lotte :o)

    24

  • Dorthe

    17

AneM1365380603

Jeg kjenner i hvert fall to til som heter det samme som deg så det kan ikke være så få som heter det.

Åh? Trodde ingen på den kanten heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Nei - har ikke fått noen videosnutt av deg? Har du sendt den i kveld - da må jeg løfte mitt legeme ut av sofaen og bevege meg ut i gangen og finne mobilen i jakka.... :-)

Fikk sånn ei flott jakke av min kjære til jul! Skal se om jeg finner en link!

Hørtes gøy ut med karaoke med ungene!!!! Vi har prøvd karaoke en eneste gang, men det var på en fest, og promillen var temmelig høy :-D

Må sånn le. Vi har sunget helt til nå, og jeg har jo tapt hver eneste runde. Den ene runden ledet jeg kraftig, og da begynte datteren min å hoste kraftig. Hun sier hun fikk noe i halsen. Så sa jeg på spøk at det var da tilfeldig at den kom idet jeg ledet med 200 poeng. Hun eksploderte ;o) Der og da kom alle tenåringsfaktene fram, og det er ille skal jeg si deg. Det endte opp med at hun begynte å le selv.

Får ta en pause til i morgen, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sånn le. Vi har sunget helt til nå, og jeg har jo tapt hver eneste runde. Den ene runden ledet jeg kraftig, og da begynte datteren min å hoste kraftig. Hun sier hun fikk noe i halsen. Så sa jeg på spøk at det var da tilfeldig at den kom idet jeg ledet med 200 poeng. Hun eksploderte ;o) Der og da kom alle tenåringsfaktene fram, og det er ille skal jeg si deg. Det endte opp med at hun begynte å le selv.

Får ta en pause til i morgen, he he.

Høres morsomt ut! Ja, det blir litt av en tid, med 3 tenåringer i huset om noen år!

Hadde forresten en fantastisk drøm i natt - drømte at vi skulle ha nr fire, og jeg var på sykehuset for å ta keisersnitt :-)

Vi satt nemlig og så på film fra minstemor var baby i går.....

*drømme, drømme....*

Men - vi er jo ferdige med en slags!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Høres morsomt ut! Ja, det blir litt av en tid, med 3 tenåringer i huset om noen år!

Hadde forresten en fantastisk drøm i natt - drømte at vi skulle ha nr fire, og jeg var på sykehuset for å ta keisersnitt :-)

Vi satt nemlig og så på film fra minstemor var baby i går.....

*drømme, drømme....*

Men - vi er jo ferdige med en slags!!!!!!!

''Men - vi er jo ferdige med en slags!!!!!!!''

Har du gitt opp drømmen om en til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Men - vi er jo ferdige med en slags!!!!!!!''

Har du gitt opp drømmen om en til?

Ja - har jo det.... Det er utrolig deilig at ungene er bblitt så store. Og da jeg så filmen i går av magen min - helt enormt hvor stor jeg var - ikke rart at magen min nå er litt slapp og myk..... Godt å ha min egen kropp....

Men - jeg tror nok jeg alltid vil savne å ha barn nr fire... På en måte har jeg utrolig lyst på et barn til, men jeg torr vi skal være fornøyde med de tre vi har, og gi all vår støtte til dem nå.

Og så er jeg jo i siget med jobbenm og stortrives der. Hadde ikke vært noe særlig med permisjon igjen...

Nå må jeg legge meg. De reisende ville reise seinest klokka 9......! Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja - har jo det.... Det er utrolig deilig at ungene er bblitt så store. Og da jeg så filmen i går av magen min - helt enormt hvor stor jeg var - ikke rart at magen min nå er litt slapp og myk..... Godt å ha min egen kropp....

Men - jeg tror nok jeg alltid vil savne å ha barn nr fire... På en måte har jeg utrolig lyst på et barn til, men jeg torr vi skal være fornøyde med de tre vi har, og gi all vår støtte til dem nå.

Og så er jeg jo i siget med jobbenm og stortrives der. Hadde ikke vært noe særlig med permisjon igjen...

Nå må jeg legge meg. De reisende ville reise seinest klokka 9......! Natta!

Natta :)

Jeg synes det er utrolig deilig at jeg ikke er babysyk lenger. Jeg kjente et snev da den minste var nyfødt, men nå er jeg definitivt ferdig med denslags :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker den sangen jeg og har ikke noe i mot navnet heller. Selv om jeg kanskje heller ville kalt opp Cecilia Lind av Cornelis Vreeswijk

''Selv om jeg kanskje heller ville kalt opp Cecilia Lind av Cornelis Vreeswijk''

Jeg også liker Cecilia bedre enn Veronica, og sangen om Cecilia Lind er så utrolig vakker:-)

Jeg kan forresten skjønne at man kan bli fristet til oppkalling basert på sanger;-) Før vi fikk sønnen vår, var vi begge en periode inne på tanken om at Agnete var et fint navn, pga Lillebjørn Nilsens "Se deg aldri tilbake":

''Og jeg var havmannen i din sang.

Jeg hadde kommet for å lete.

Jeg fant deg og ga deg et navn:

Agnete skal du hete.''

http://www.allthelyrics.com/lyrics/lillebjorn_nilsen/se_deg_aldri_tilbake-lyrics-1209653.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Selv om jeg kanskje heller ville kalt opp Cecilia Lind av Cornelis Vreeswijk''

Jeg også liker Cecilia bedre enn Veronica, og sangen om Cecilia Lind er så utrolig vakker:-)

Jeg kan forresten skjønne at man kan bli fristet til oppkalling basert på sanger;-) Før vi fikk sønnen vår, var vi begge en periode inne på tanken om at Agnete var et fint navn, pga Lillebjørn Nilsens "Se deg aldri tilbake":

''Og jeg var havmannen i din sang.

Jeg hadde kommet for å lete.

Jeg fant deg og ga deg et navn:

Agnete skal du hete.''

http://www.allthelyrics.com/lyrics/lillebjorn_nilsen/se_deg_aldri_tilbake-lyrics-1209653.html

Jeg ville kalle dattera mi for Katerini etter en av Theodorakissangene. Jeg fikk ikke lov og da hadde hun greskt etternavn også så det hadde passet så godt.

Nå heter hun to helt vanlige norske navn i steden ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilde er et veldig pent navn. Sønnen min skulle hete det om han ble jente :) Det ville vært en oppkalling da.

Jeg tror aldri navnet mitt har vært på mote. Det er bare ca tusen stk som har navnet. Hvis en endrer en bokstav er det tusenvis som heter det :)

Enig, trøndere kan ødelegge navn ved å uttale m/ tjukk L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville kalle dattera mi for Katerini etter en av Theodorakissangene. Jeg fikk ikke lov og da hadde hun greskt etternavn også så det hadde passet så godt.

Nå heter hun to helt vanlige norske navn i steden ;o)

Eg ville kalle sønnen vår enten Jimi (Hendrix), Chuck (Berry) eller Keith (Richards) men fikk ikkje lov, heldigvis...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest æ e itj trønder nei men

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230296221' post='4048073]

Enig, trøndere kan ødelegge navn ved å uttale m/ tjukk L.

FY :-/////////////

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville kalle sønnen vår enten Jimi (Hendrix), Chuck (Berry) eller Keith (Richards) men fikk ikkje lov, heldigvis...:)

Jeg kjenner en som heter Jimi faktisk etter Henrix. Og i sommer møtte vi en som het Axl etter Axl Rose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som heter Jimi faktisk etter Henrix. Og i sommer møtte vi en som het Axl etter Axl Rose.

''Jeg kjenner en som heter Jimi faktisk etter Henrix.''

Eg og kjenner en som heter Jimi (og spiller gitar) han er opprinnelig fra Nord Norge, kanskje det er samme mann?

Axl var verre, men det er mulig å bytte navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kjenner en som heter Jimi faktisk etter Henrix.''

Eg og kjenner en som heter Jimi (og spiller gitar) han er opprinnelig fra Nord Norge, kanskje det er samme mann?

Axl var verre, men det er mulig å bytte navn.

Nei, det er en fra Oslo.

Axl var fra Nederland, jeg bare kalte ham Aksel jeg, han var like gammel som minstemann, 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronny og Roger er ille, men Ali er verre og verst er Richart

''Ronny og Roger er ille, men Ali er verre og verst er Richart''

Ali kan ikke regnes med, det er jo ikke Norsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Ronny og Roger er ille, men Ali er verre og verst er Richart''

Ali kan ikke regnes med, det er jo ikke Norsk!

Men likevel er det det et av de vanligste navnene i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...