Gå til innhold

Er fordommer mot folk som heter Ronny vanlig?


Faure

Anbefalte innlegg

Gjest jeg som skiftet navn...

Synes menneskene rundt deg også at det nye navnet passer deg perfekt? Jeg sliter stort med å venne meg til det når folk jeg kjenner bytter navn. Det føles bare helt feil hver gang...:)

for enkelte tok det litt tid,men nå,noen år senere,er det igrunn full enighet om at jeg valgte et passende navn:)

men,må nok innrømme at min mor til tider bruker gamlenavnet...greit nok det.men alle mine voksne venner kjenner meg jo som det navnet jeg selv valgte:)

oppsummert;funket bra det å finne et navn jeg trives med:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    34

  • morsan

    32

  • Lotte :o)

    24

  • Dorthe

    17

Synes menneskene rundt deg også at det nye navnet passer deg perfekt? Jeg sliter stort med å venne meg til det når folk jeg kjenner bytter navn. Det føles bare helt feil hver gang...:)

Helt enig!

Navnet er en så stor del av ens identitet... Jeg kjenner et par som har bytta navn og tenker at det må ligge mer bak enn bare det at man ikke liker navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir tante igjen til sommeren, og hvis det blir en gutt, så skal han visst hete Bastian :)

Moren min liker ikke helt navnet og ønsker at foreldrene skal legge til "Se...." foran "Bastian" ;)

Jeg synes Bastian er litt kult :)

Jo kanskje, på en måte, hvis en bare greier å la være å nynne politimestersangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Richard er da et koselig navn?

Jeg kjenner to, en tidligere klassekamerat og onkelen min. Begge er veldig koselige.

Utenom dem, så forbinder jeg det bare med Richard Hermann.

Richard er et fint navn ja. Jeg forbinder navnet med denne mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kanskje, på en måte, hvis en bare greier å la være å nynne politimestersangen:)

Kanskje jeg liker navnet fordi jeg er døv og ikke har noe særlig forhold til sanger? ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av mine venninner på 80-tallet truet med å kalle sin førstefødte for Tobias. Men hun endte opp med bare døtre, så det ble med tanken.

Da hun nevnte det første gang, forbant jeg det bare med Tobias i tårnet i Kardemomme by. Men egentlig lå hun jo bare litt i forkant - det har etter hvert blitt helt naturlig at smågutter heter Tobias. Så nå reagerer jeg ikke i det hele tatt.

En annen venninne nølte leeenge før de klarte å velge navn på guttungen, født noen måneder før min egen, sent i 1998. De var bl.a. innom Jesper, men valgte til slutt noe annet.

Nå har de en hund som heter Kasper - og guttens voksne halvbror (farens sønn) har selv fått en sønn - og han heter Jonathan...

Når kommer Kamomilla på moten, tro?!

Da min yngste fetter ble født litt før 1970, fleipet brødrene hans med at han skulle kalles opp etter Auroras lillebror og hete Sokrates. Alle forsto selvsagt at det var en spøk, de navnene var jo kjemperare.

Nå er Aurora helt standard, og vi har en Sokrates (muligens Zokrates?) i nabolaget. Han har riktignok en far fra Sør-Amerika. Sønnen min synes ikke det navnet er noe rart, men han har jo også venner med de underligste navn fra alle verdenshjørner.

Jeg har hatt akkurat samme tanker vedrørende navnet Tobias før, om Kardemomme by, men er nå helt komfortabel med navnet.

''Når kommer Kamomilla på moten, tro?! '' ;-) Er vel bare et tidsspørsmål;-)

''Sønnen min synes ikke det navnet er noe rart, men han har jo også venner med de underligste navn fra alle verdenshjørner.''

Jeg har også merket meg at sønnen min ikke stusser over de navn som var ganske merkelig for min tid. Jeg husker da han første gang som 4-5-åring hørte om en som het Bjørn, da holdt han nesten på å le seg fillete! Tenk å hete noe så rart sorm _det_, da! ;-) For han da var det like rart som om noen skulle hett Gris, Hund eller Høne;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg vurderte lenge å kalle ungen sin det samme som andrenavnet til mellombarnet ditt. Det er et pent navn, men jeg hadde omtrent ikke hørt det før jeg leste det her inne.

Noen jeg kjenner har kalt barnet sitt for Selmer. Det synes jeg er litt spesielt. Jeg ser for meg en gammel mann.

Selmer?! Ja, det har jeg ikke hørt på noen under 80 :-D

Torjus er et sånt navn, men gutten min har en kamerat med det navnet, og nå er vi blitt veldig vant til det, og tneker ikke på en gammel mann lenger i det hele tatt!

Hva har dere gjort i dag da? Vi var en liten gåtur i lysløypa bort til en skole i nærheten - så til middag hos mamma. Koselig!

Svigermor og eldstemann reiser nordover i morgen . vi fire andre reiser lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kanskje, på en måte, hvis en bare greier å la være å nynne politimestersangen:)

:-) Ja, jeg må nok vennes til det navnet også.

Det blir litt som Mikke og Landbein og Doffen - ikke et "ordentlig" navn.;-) (ennå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig!

Navnet er en så stor del av ens identitet... Jeg kjenner et par som har bytta navn og tenker at det må ligge mer bak enn bare det at man ikke liker navnet?

Ja, det tror jeg også. Det er en dramatisk forandring som involverer alle omkring dem. Det blir noe ganske annet enn å farge håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hilde er et veldig pent navn. Sønnen min skulle hete det om han ble jente :) Det ville vært en oppkalling da.

Jeg tror aldri navnet mitt har vært på mote. Det er bare ca tusen stk som har navnet. Hvis en endrer en bokstav er det tusenvis som heter det :)

Jeg kjenner i hvert fall to til som heter det samme som deg så det kan ikke være så få som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Selmer?! Ja, det har jeg ikke hørt på noen under 80 :-D

Torjus er et sånt navn, men gutten min har en kamerat med det navnet, og nå er vi blitt veldig vant til det, og tneker ikke på en gammel mann lenger i det hele tatt!

Hva har dere gjort i dag da? Vi var en liten gåtur i lysløypa bort til en skole i nærheten - så til middag hos mamma. Koselig!

Svigermor og eldstemann reiser nordover i morgen . vi fire andre reiser lørdag.

Vi har hatt et par runder med besøk. I ettermiddag tok den eldste playstationen sin opp til stua, så vi har sunget karaoke hele kvelden. Jeg er virkelig elendig. Det er Abba singstar det går i. Småsnuppene er kjempeflinke :) Den eldste får langt høyere score enn oss andre.

Fikk du videosnutten av 5-åringen som synger Mamma mia? Det ble litt mørkt.

Så koselig at svigermor ville ha den ene med seg. Jeg tipper de to får skikkelig kvalitetstid sammen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt akkurat samme tanker vedrørende navnet Tobias før, om Kardemomme by, men er nå helt komfortabel med navnet.

''Når kommer Kamomilla på moten, tro?! '' ;-) Er vel bare et tidsspørsmål;-)

''Sønnen min synes ikke det navnet er noe rart, men han har jo også venner med de underligste navn fra alle verdenshjørner.''

Jeg har også merket meg at sønnen min ikke stusser over de navn som var ganske merkelig for min tid. Jeg husker da han første gang som 4-5-åring hørte om en som het Bjørn, da holdt han nesten på å le seg fillete! Tenk å hete noe så rart sorm _det_, da! ;-) For han da var det like rart som om noen skulle hett Gris, Hund eller Høne;-)

"Er ikke rev?" sa datteren min da hun for første gang skulle møte en tremenning ved navn Mikkel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt et par runder med besøk. I ettermiddag tok den eldste playstationen sin opp til stua, så vi har sunget karaoke hele kvelden. Jeg er virkelig elendig. Det er Abba singstar det går i. Småsnuppene er kjempeflinke :) Den eldste får langt høyere score enn oss andre.

Fikk du videosnutten av 5-åringen som synger Mamma mia? Det ble litt mørkt.

Så koselig at svigermor ville ha den ene med seg. Jeg tipper de to får skikkelig kvalitetstid sammen :o)

Nei - har ikke fått noen videosnutt av deg? Har du sendt den i kveld - da må jeg løfte mitt legeme ut av sofaen og bevege meg ut i gangen og finne mobilen i jakka.... :-)

Fikk sånn ei flott jakke av min kjære til jul! Skal se om jeg finner en link!

Hørtes gøy ut med karaoke med ungene!!!! Vi har prøvd karaoke en eneste gang, men det var på en fest, og promillen var temmelig høy :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt et par runder med besøk. I ettermiddag tok den eldste playstationen sin opp til stua, så vi har sunget karaoke hele kvelden. Jeg er virkelig elendig. Det er Abba singstar det går i. Småsnuppene er kjempeflinke :) Den eldste får langt høyere score enn oss andre.

Fikk du videosnutten av 5-åringen som synger Mamma mia? Det ble litt mørkt.

Så koselig at svigermor ville ha den ene med seg. Jeg tipper de to får skikkelig kvalitetstid sammen :o)

http://bergans.no/sider/start_produkter.asp

1441 Granite Lady Parka :-)

Knalltøff og veldig god å gå med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er visst mange som synes det er et pent navn :)

Selv ville jeg ikke kalt min unge det, men navnet er egentlig helt okei...

Men så var det det med sanger igjen da

Jeg kjenner barn som er oppkalt etter denne togli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sort som natta

Men så var det det med sanger igjen da

Jeg kjenner barn som er oppkalt etter denne togli

ikke så verst sang det vel?hadde jeg selv skulle hatt barn,er det godt mulig de ville blityt oppkalt etter mine favoritter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...