Gå til innhold

Er fordommer mot folk som heter Ronny vanlig?


Faure

Anbefalte innlegg

AneM1365380603

Huffda! Du burde jo ha vent deg til det nå. Mange setter jo mer pris på navnet sitt etterhvert som man vokser til, inklusive meg selv.

Men venninneoppkalling?? Altså opkalt etter din mors venninne, f eks? Det ville i såfall være litt sært.

Hun var vel ikke en nær venninne, i og med at jeg aldri har møtt henne, men damen hadde et navn hun likte godt.

Jeg tenkte aldri over navnet mitt da jeg vokste opp, men nå synes jeg det er ille. Der jeg vokste opp var det et ganske vanlig navn. Her er det ikke mange som heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    34

  • morsan

    32

  • Lotte :o)

    24

  • Dorthe

    17

''Får jeg ei jente noen gang, så blir det ei lita Inga :)''

Skulle hun da bli kalt opp etter noen, eller liker du bare navnet så godt?

Jeg traff en gammel bekjent som hadde fått en datter. Hun har kalt jenta Åse. Hun sa at om hun skulle følge moten ville det blitt Åsa, men hun ville følge hjertet :) Jeg tror ikke det er mange som bruker det navnet nå for tiden.

Begge deler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv skiftet jeg navn så fort jeg ble mynig,og har aldri angret!dte navnet mine foreldre ga meg passet meg aldri.så,det varierer nok

Ja, da er det fint at man har muligheten til å endre det senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var vel ikke en nær venninne, i og med at jeg aldri har møtt henne, men damen hadde et navn hun likte godt.

Jeg tenkte aldri over navnet mitt da jeg vokste opp, men nå synes jeg det er ille. Der jeg vokste opp var det et ganske vanlig navn. Her er det ikke mange som heter det.

Uff, leit at du føler det slik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Uff, leit at du føler det slik!

Så ille er det ikke, men når jeg tenker på det er det slettes ikke bra :)

Hvorfor kunne de ikke kalt meg Hege eller Line som alle andre nyfødte ble kalt på den tiden :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får jeg ei jente noen gang, så blir det ei lita Inga :)

Det er neste litt rart at selv om jentenavn som slutter på -a har blitt superpopulære (Anna, Hanna, Emma etc), så har ikke dette omfattet -a-navn som f eks Inga, Olga, Petra osv. Men de komme rkanskje rundt neste sving?

Jeg kjenner foresten tre små Inga'er, så helt uvanlig er det dog ikke:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronny og Roger er ille, men Ali er verre og verst er Richart

Jeg kjenner én Richard, og han er meget oppegående. Men han er en eldre herre - det er kanskje annerledes da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Det er neste litt rart at selv om jentenavn som slutter på -a har blitt superpopulære (Anna, Hanna, Emma etc), så har ikke dette omfattet -a-navn som f eks Inga, Olga, Petra osv. Men de komme rkanskje rundt neste sving?

Jeg kjenner foresten tre små Inga'er, så helt uvanlig er det dog ikke:-)

''Jeg kjenner foresten tre små Inga'er, så helt uvanlig er det dog ikke:-)''

Åh, jeg vet ikke om noe små som heter det. Jeg vet om et par som heter Konstanse og Alvilde. Veldig uvant til å begynne med, men nå er det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ille er det ikke, men når jeg tenker på det er det slettes ikke bra :)

Hvorfor kunne de ikke kalt meg Hege eller Line som alle andre nyfødte ble kalt på den tiden :o)

Om 25 år synes ungdommene at Hege, Line, Bente, Hilde osv er skikkelig gammelkjerringnavn;-) Så kanskje like greit at du heter noe annet? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg kjenner foresten tre små Inga'er, så helt uvanlig er det dog ikke:-)''

Åh, jeg vet ikke om noe små som heter det. Jeg vet om et par som heter Konstanse og Alvilde. Veldig uvant til å begynne med, men nå er det greit :)

Jeg hadde en Alfhild i parallellklassen. Klarte aldri helt å venne meg til det;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Om 25 år synes ungdommene at Hege, Line, Bente, Hilde osv er skikkelig gammelkjerringnavn;-) Så kanskje like greit at du heter noe annet? ;-)

Hilde er et veldig pent navn. Sønnen min skulle hete det om han ble jente :) Det ville vært en oppkalling da.

Jeg tror aldri navnet mitt har vært på mote. Det er bare ca tusen stk som har navnet. Hvis en endrer en bokstav er det tusenvis som heter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AneM1365380603

Jeg hadde en Alfhild i parallellklassen. Klarte aldri helt å venne meg til det;-)

Alfhild høres mer gammeldags ut enn Alvilde. Alf er jo også et gubbenavn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ille er det ikke, men når jeg tenker på det er det slettes ikke bra :)

Hvorfor kunne de ikke kalt meg Hege eller Line som alle andre nyfødte ble kalt på den tiden :o)

Synes du virkelig det er så ille? Jeg er enig i at det ikke er så vanlig navn, men jo mer jeg bruker det, jo finere blir det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfhild høres mer gammeldags ut enn Alvilde. Alf er jo også et gubbenavn ;)

Enig *he he*

Men kanskje du ender opp som bestemor til en liten Alf en gang? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Synes du virkelig det er så ille? Jeg er enig i at det ikke er så vanlig navn, men jo mer jeg bruker det, jo finere blir det :-)

Takk prust :o)

Du har et flott navn da! (Selv om jeg kjenner ei rimelig spesiell dame som har samme navn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det er vanlig med fordommer mot Ronny. Og veldig mange andre guttenavn som begynner på R, av en eller annen grunn....Roger, Roy, Remy, Ruben osv ( men kanskje ikke Rolf tror jeg?? Hehe...) Må innrømme at jeg nok har et snev av fordommene selv også. Kjenner faktisk ingen som heter Ronny, så veldig urettferdig og alt det der.

Finnes det tilsvarende jentenavn med samme tvilsomme "ære" som Ronny? Kommer ikke på noen i farten.

Veronica og Celine..... (nåtidens barn)

Når vi var små var det kanskje Merete, Jeanette og Kathrine som var "bøller"? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Enig *he he*

Men kanskje du ender opp som bestemor til en liten Alf en gang? ;-)

Min eldste datter sier at sønnen hennes skal hete Markus ;o) Håper hun ikke forandrer smak. Jenta skal hete Marie. Det skal være tvillinger også, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...