Gå til innhold

Er fordommer mot folk som heter Ronny vanlig?


Faure

Anbefalte innlegg

Ronny, Johnny, Tommy, Lonny, Donny, og i tillegg Roger er tvilsomme greier, ja. Men jeg må innrømme at jeg brent meg på den fordommen mer enn én gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    34

  • morsan

    32

  • Lotte :o)

    24

  • Dorthe

    17

Gjest Ulvinnen

Jeg kjente flere Ronnyer i min oppvekst, og jeg tror ikke noen reagerte på det navnet.

Men etter at jeg flyttet, har jeg erfart at mange har fordommer mot dem. Så det er kanskje en landsdelssak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronny, Johnny, Tommy, Lonny, Donny, og i tillegg Roger er tvilsomme greier, ja. Men jeg må innrømme at jeg brent meg på den fordommen mer enn én gang...

Lonny? Det navnet har jeg aldri hørt. Donny har jeg heller aldri truffet på i Norge.

Jeg ville vel heller nevnt navn som f eks Roger, Ronny, Roy, Rudi, Rodney, Harry, Glenn, mm

Altså en kraftig overrepresentasjon av navn på R....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ronny, Johnny, Tommy, Lonny, Donny, og i tillegg Roger er tvilsomme greier, ja. Men jeg må innrømme at jeg brent meg på den fordommen mer enn én gang...

Ken Ronny og Frank Ronny er ... tvilsomme greier - men fordommene gir seg med EN gang man blir kjent heldigvis :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente flere Ronnyer i min oppvekst, og jeg tror ikke noen reagerte på det navnet.

Men etter at jeg flyttet, har jeg erfart at mange har fordommer mot dem. Så det er kanskje en landsdelssak?

''landsdelssak'' Det tror jeg nok. *lurer på hvilken landsdel du kommer fra, da* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lonny? Det navnet har jeg aldri hørt. Donny har jeg heller aldri truffet på i Norge.

Jeg ville vel heller nevnt navn som f eks Roger, Ronny, Roy, Rudi, Rodney, Harry, Glenn, mm

Altså en kraftig overrepresentasjon av navn på R....

Du har mail....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

''landsdelssak'' Det tror jeg nok. *lurer på hvilken landsdel du kommer fra, da* :)

Jeg kommer fra det snille Vestlandet, og har havnet på Østlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente en Ronny da jeg var liten. Han var den mest sexye gutten i gata, og like snill som han var hot.

Hadde han motorsykkel? Det tror jeg ronnyer har! *blond i dag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ulvinnen

''det snille Vestlandet'' med de snille ronnyene :)

Nja, Ronnyene var vel som barn flest, men de ble behandlet som alle andre. Derimot var Vestlandet snillt siden det var uten fordommer mot dem. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Benny i "The Julekalender" sier han egentlig het Ronny, men så byttet han til Benny, ettersom Ronny var et så belastende navn;-)

Jeg kan - i likhet med mange - ha fordommer mot visse navn, men det er jo bare inntil man blir kjent.

den eneste Ronny jeg kjenner er en veldig hyggelig og morsom fyr, og ikke harry i det hele tatt.

Hehe, jeg syns nå ikke Benny er noe bedre enn Ronny...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to Ronny'er. Strake motsetninger kan man nok trygt si at DE er. Den ene er snill som dagen er lang og kan knapt gjøre en flue fortred... Den andre blir bare mer og mer kriminell....

Navnet skjemmer ingen... er det jo et ordtak som sier....

Men jeg vet at jeg engang leste om navn som var mer belastet enn andre. Ronny var ett av dem, Roger var et annet...(Jeg kjenner en Roger og han er så grei så... Det er vel andre forhold enn døpenavnet som avgjør om en person blir kriminell eller ikke vil jeg mene og tro... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

enten det, ellers så har de gjøkur...

http://home.online.no/~groennsl/tramteateret/rrrestaurant2.jpg

Min Ronny har verken motorsykkel eller jøkur...

Han er veldig snill og god min Ronny ;o)

Stakkars, han hadde aldri hørt at Ronny var stygt og belastet navn før han traff meg...

Og som min mamma sa da hun ble kjent med svigermors drøm "jeg vet ihvertfall nå, at navnet sjemmer ingen"...

Kjenner en Ronny til, og han er også veldig ok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om to Ronny'er. Strake motsetninger kan man nok trygt si at DE er. Den ene er snill som dagen er lang og kan knapt gjøre en flue fortred... Den andre blir bare mer og mer kriminell....

Navnet skjemmer ingen... er det jo et ordtak som sier....

Men jeg vet at jeg engang leste om navn som var mer belastet enn andre. Ronny var ett av dem, Roger var et annet...(Jeg kjenner en Roger og han er så grei så... Det er vel andre forhold enn døpenavnet som avgjør om en person blir kriminell eller ikke vil jeg mene og tro... ;-)

''Det er vel andre forhold enn døpenavnet som avgjør om en person blir kriminell eller ikke vil jeg mene og tro... ''

Navnet skjemmer ingen, men mange (noen?) skjemmer navnet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...