Gå til innhold

Er fordommer mot folk som heter Ronny vanlig?


Faure

Anbefalte innlegg

Gjest Løveføtter

Jeg vet om to Ronny'er. Strake motsetninger kan man nok trygt si at DE er. Den ene er snill som dagen er lang og kan knapt gjøre en flue fortred... Den andre blir bare mer og mer kriminell....

Navnet skjemmer ingen... er det jo et ordtak som sier....

Men jeg vet at jeg engang leste om navn som var mer belastet enn andre. Ronny var ett av dem, Roger var et annet...(Jeg kjenner en Roger og han er så grei så... Det er vel andre forhold enn døpenavnet som avgjør om en person blir kriminell eller ikke vil jeg mene og tro... ;-)

Men så var det en som het Ronny Johnny, og han drepte kona si, så kombinasjon av Ronny og Johnny er FARLIG ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 219
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AneM1365380603

    34

  • morsan

    32

  • Lotte :o)

    24

  • Dorthe

    17

Lonny? Det navnet har jeg aldri hørt. Donny har jeg heller aldri truffet på i Norge.

Jeg ville vel heller nevnt navn som f eks Roger, Ronny, Roy, Rudi, Rodney, Harry, Glenn, mm

Altså en kraftig overrepresentasjon av navn på R....

Mine Lonny- og Donny-opplevelser begrenser seg til Danmark. Ellers holder jeg med deg i rekka på R...

Det er nesten flere tvilsomme enn straighte navn på R. Blant de mindre tvilsomme r-navnene er: Ragnar, Rune, Runar (litt tvilsom)... og der kom jeg jammen ikke på flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine Lonny- og Donny-opplevelser begrenser seg til Danmark. Ellers holder jeg med deg i rekka på R...

Det er nesten flere tvilsomme enn straighte navn på R. Blant de mindre tvilsomme r-navnene er: Ragnar, Rune, Runar (litt tvilsom)... og der kom jeg jammen ikke på flere.

Rocco... Richard..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229981211' post='4046243]

Rocco... Richard..

Det var da voldsomt overbevisende, he, he.

Jeg har én eneste assosiasjon til navnet Rocco, og det plasserer ikke akkurat navnet i kolonnen med de "mindre tvilsomme" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg vokste opp het de verste pøblene Ronny og Tommy, men det var kun en av hver. Jim var også gatas skrekk.

De verste som jeg kan komme på nå, må ha vært Roger, Ivan og Bobby (tror sistnevnte egentlig het Robert??)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

De verste som jeg kan komme på nå, må ha vært Roger, Ivan og Bobby (tror sistnevnte egentlig het Robert??)

Det var mange som het Roger da jeg vokste opp, og de fleste var veldig greie.

Rart at ikke navnet Kevin er nevnt her, for jeg har flere ganger lest her inne at det er et tvilsomt navn. Spesielt hvis det er Kevin Andrè. Noen skreiv en gang at et slikt barn har tvilsomme foreldre ;)

Min mor ymtet frampå om ikke den yngste kunne bli kalt Ayla, men det var jo helt uaktuelt pga en viss Aylar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da voldsomt overbevisende, he, he.

Jeg har én eneste assosiasjon til navnet Rocco, og det plasserer ikke akkurat navnet i kolonnen med de "mindre tvilsomme" :)

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var mange som het Roger da jeg vokste opp, og de fleste var veldig greie.

Rart at ikke navnet Kevin er nevnt her, for jeg har flere ganger lest her inne at det er et tvilsomt navn. Spesielt hvis det er Kevin Andrè. Noen skreiv en gang at et slikt barn har tvilsomme foreldre ;)

Min mor ymtet frampå om ikke den yngste kunne bli kalt Ayla, men det var jo helt uaktuelt pga en viss Aylar ;)

''Min mor ymtet frampå om ikke den yngste kunne bli kalt Ayla, men det var jo helt uaktuelt pga en viss Aylar ;)''

Tenk så kjipt om dere hadde kalt henne f eks Ayla® FØR Aylar Lee slo gjennom!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1229983209' post='4046287]

Å fysj. Thomas er et enda verre navn...

Uansett er det vel ikke akkurat _navnet_ som er det verste ved han der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var mange som het Roger da jeg vokste opp, og de fleste var veldig greie.

Rart at ikke navnet Kevin er nevnt her, for jeg har flere ganger lest her inne at det er et tvilsomt navn. Spesielt hvis det er Kevin Andrè. Noen skreiv en gang at et slikt barn har tvilsomme foreldre ;)

Min mor ymtet frampå om ikke den yngste kunne bli kalt Ayla, men det var jo helt uaktuelt pga en viss Aylar ;)

Godt du trosset din mor! Ayla er datteren til moren som mangler bakkekontakt. Hun er helt ute og svever faktisk, blant engler og demoner og isfolket og tarotkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

''Min mor ymtet frampå om ikke den yngste kunne bli kalt Ayla, men det var jo helt uaktuelt pga en viss Aylar ;)''

Tenk så kjipt om dere hadde kalt henne f eks Ayla® FØR Aylar Lee slo gjennom!!

''Tenk så kjipt om dere hadde kalt henne f eks Ayla® FØR Aylar Lee slo gjennom!!''

Uff, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Godt du trosset din mor! Ayla er datteren til moren som mangler bakkekontakt. Hun er helt ute og svever faktisk, blant engler og demoner og isfolket og tarotkort.

''Hun er helt ute og svever faktisk, blant engler og demoner og isfolket og tarotkort''

Sier en svevende tonie :) Ayla er likevel ikke et navn jeg har falt for, så det var uaktuelt.

Mannen min og den eldste bestemte navnet hun fikk. Jeg hadde visst ikke noe jeg skulle ha sagt. Jeg foreslo Sara, men det kunne jeg bare glemme. Noe jeg er glad for i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun er helt ute og svever faktisk, blant engler og demoner og isfolket og tarotkort''

Sier en svevende tonie :) Ayla er likevel ikke et navn jeg har falt for, så det var uaktuelt.

Mannen min og den eldste bestemte navnet hun fikk. Jeg hadde visst ikke noe jeg skulle ha sagt. Jeg foreslo Sara, men det kunne jeg bare glemme. Noe jeg er glad for i dag :)

Svevende, jeg? Jeg er så jordnær som bare det jeg, faktisk:) Men jeg kan jo på en måte forstå hvorfor du sier det. Det er bare fordi jeg tenker litt annerledes og så tror jeg at folk skjønner uten at jeg trenger å utdype så veldig. Det gjør de jo forståelig nok ikke, men jeg glemmer det hele tiden.

Hva er galt med Sara? Jeg liker det, det er enkelt og rent og pent. Hva ble det? Du trenger ikke å svare:) Ikke noe med mange c´erog h´er i alle fall...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du trosset din mor! Ayla er datteren til moren som mangler bakkekontakt. Hun er helt ute og svever faktisk, blant engler og demoner og isfolket og tarotkort.

LOL!! Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Svevende, jeg? Jeg er så jordnær som bare det jeg, faktisk:) Men jeg kan jo på en måte forstå hvorfor du sier det. Det er bare fordi jeg tenker litt annerledes og så tror jeg at folk skjønner uten at jeg trenger å utdype så veldig. Det gjør de jo forståelig nok ikke, men jeg glemmer det hele tiden.

Hva er galt med Sara? Jeg liker det, det er enkelt og rent og pent. Hva ble det? Du trenger ikke å svare:) Ikke noe med mange c´erog h´er i alle fall...?

Jeg bare tullet om det med svevende ;)

Jeg synes Sara er veldig pent, men de to hadde falt for en person som var på tv ofte på den tiden, så da bestemte de seg for akkurat det navnet. Det er like enkelt som Sara :) Ikke noe dilldall med ch osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt du trosset din mor! Ayla er datteren til moren som mangler bakkekontakt. Hun er helt ute og svever faktisk, blant engler og demoner og isfolket og tarotkort.

*hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...