Gå til innhold

Sunne familievennlige middagstips å dele?


Spirello

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231320646' post='4057833]

Signerer. Baccalao er grusomt.

Neiiiida, bacalao er kjempegodt. Men den må være brennhet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    20

  • Lotte :o)

    17

  • Katt-ja

    11

  • Lillemus

    9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Neiiiida, bacalao er kjempegodt. Men den må være brennhet! :)

Gurimalla, det står omtrent nederst på matrangstigen min ;-)

Øverst står nord-italienske mannfolk ;-) Eller pizza, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231320646' post='4057833]

Signerer. Baccalao er grusomt.

Dere som synes baccalao er ekkelt,- liker dere ikke fisk? Det er jo bare kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes baccalao er ekkelt,- liker dere ikke fisk? Det er jo bare kjempegodt :)

Jeg elsker fisk :-)

Men baccalao, OMG, det er virkelig å ødelegge råvarer :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231321307' post='4057858]

Jeg elsker fisk :-)

Men baccalao, OMG, det er virkelig å ødelegge råvarer :-(

Er det da behdlingen av fisken (at den er tørket) - eller er det krydringen du ikke liker?

Jeg har samme forhold som deg til lutefisk ;-) Det er mishandling av god torsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som synes baccalao er ekkelt,- liker dere ikke fisk? Det er jo bare kjempegodt :)

Jeg liker fisk kjempegodt, men dette smaker bare vondt!

Lukta er enda verre enn pusten til bikkja etter at den har satt til livs en tørrfisk, og smaken likeså;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231321307' post='4057858]

Jeg elsker fisk :-)

Men baccalao, OMG, det er virkelig å ødelegge råvarer :-(

Da har du ikke smakt ekte baccalao!!! Det er jo helt fantastisk nydelig :))

Jeg pleier å tenke at man ikke kan kaste bort klippfisk på å spise den "naturell" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det hadde opprinnelse fra Baskerland, jeg? Men det er mulig jeg tar feil. :)

Det jeg har hørt er at Portugiserne dro med skip til Kristiansund og tok med seg matretten derfra. Med mormor fra Kristiansund, har jeg hørt denne historien noen ganger :)

Jeg har smakt baccalao lagd på feil vis også, og det er ikke godt! Noen bruker attpåtil annen fisk enn klippfisk *urk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da behdlingen av fisken (at den er tørket) - eller er det krydringen du ikke liker?

Jeg har samme forhold som deg til lutefisk ;-) Det er mishandling av god torsk.

Krydring og tomatsaus. *urk* Jeg har smak forskjellige varianter, og liker det ikke.

Jeg makter heller ikke lutefisk.

Her fiskes fisken selv, og jeg er bortskjemt med nydelig fersk fisk. Mannen min er en kløpper på å tilberede fisk, og lager fiskmat (-boller og -kaker) selv også. For meg er kveite, torsk, laks og ørret yummi :-) Ren mat er det beste, gryter og gratenger kan jeg styre min begeistring for :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du ikke smakt ekte baccalao!!! Det er jo helt fantastisk nydelig :))

Jeg pleier å tenke at man ikke kan kaste bort klippfisk på å spise den "naturell" ;-)

*s* Smaken er delt, og det er bra! Du tar klippfisken, jeg tar den ferske kveita ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Noe sier meg at du er veldig opptatt av brennhet mat! :-)

Hehe, men denne gangen tenkte jeg på krydder og ikke temperatur :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker fisk kjempegodt, men dette smaker bare vondt!

Lukta er enda verre enn pusten til bikkja etter at den har satt til livs en tørrfisk, og smaken likeså;-)

Hehe,- jeg velger å tro at du har fått servert en dårlig bacalao ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231322094' post='4057883]

*s* Smaken er delt, og det er bra! Du tar klippfisken, jeg tar den ferske kveita ;-)

Kveite?????!!! Mulig jeg misforsto deg nå, men du bruker vel ikke kveite i baccalaoen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, flaskene er fine. :o) Jeg kunne nok funnet på å kjøpe en for å bruke den som karafel, men ikke bare for vannets del nei.

Legg heller penga i en slik en: ;-)

http://butikk.hytteavisen.no/stores/eddaextra/images/prodimages/large/450599-829407.jpg

Jeg skjønner ikke dette med å bruke Voss-flasker som karaffel. De er jo bare fine med korka på. Når den står fremme uten kork, ser man jo disse gjengene og alt det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg heller penga i en slik en: ;-)

http://butikk.hytteavisen.no/stores/eddaextra/images/prodimages/large/450599-829407.jpg

Jeg skjønner ikke dette med å bruke Voss-flasker som karaffel. De er jo bare fine med korka på. Når den står fremme uten kork, ser man jo disse gjengene og alt det der...

Voss-flasker? Nok en ting jeg ikke har hørt om...

Men den Rosendahl-karaffelen er fin.

Paul Masson vinflasker er også fine både som vaser og karafler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveite?????!!! Mulig jeg misforsto deg nå, men du bruker vel ikke kveite i baccalaoen?

Jeg ramsa opp god fisk i et annet innlegg i tråden. Kveite er god fisk - jeg tar kveita. Du koser deg videre med fysjomretten ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,- jeg velger å tro at du har fått servert en dårlig bacalao ;-)

Jeg har fått det flere ganger, og det har smakt like vondt hver gang. En av gangene var det dertil laget av en som har bodd i Brasil, der Bacalao er like berømt som i Portugal.

Men du har kanskje bare fått servert dårlig pinnekjøtt du da? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...