Gå til innhold

Sunne familievennlige middagstips å dele?


Spirello

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 134
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    20

  • Lotte :o)

    17

  • Katt-ja

    11

  • Lillemus

    9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231320927' post='4057842]

Gurimalla, det står omtrent nederst på matrangstigen min ;-)

Øverst står nord-italienske mannfolk ;-) Eller pizza, hehe!

''Øverst står nord-italienske mannfolk'' Hehe :)

''Eller pizza'' God pizza er godt, men det står ikke øverst på listen min, akkurat :).

Forøvrig synes jeg faktisk ikke jeg har fått den beste pizzaen i Italia. Har fått like god italiensk pizza i Oslo :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått det flere ganger, og det har smakt like vondt hver gang. En av gangene var det dertil laget av en som har bodd i Brasil, der Bacalao er like berømt som i Portugal.

Men du har kanskje bare fått servert dårlig pinnekjøtt du da? ;-)

Hehe :)

Nei,- _smaken_ på pinnekjøtt er det ikke noe i veien med - selv om jeg ikke synes det er helt utrolig fantastisk godt - det er mer andelen kjøtt i forhold til bein og fett jeg reagerer på. I kombinasjon med prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voss-flasker? Nok en ting jeg ikke har hørt om...

Men den Rosendahl-karaffelen er fin.

Paul Masson vinflasker er også fine både som vaser og karafler.

Slik ser Voss-flaskene ut.

http://weblogs.variety.com/photos/uncategorized/2007/04/11/voss.jpg

Det er rådyrt vann på flaske. Ergo er flaska en _drikkeflaske_ med skrukork og ikke en karaffel;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Øverst står nord-italienske mannfolk'' Hehe :)

''Eller pizza'' God pizza er godt, men det står ikke øverst på listen min, akkurat :).

Forøvrig synes jeg faktisk ikke jeg har fått den beste pizzaen i Italia. Har fått like god italiensk pizza i Oslo :).

Enig i det med pizza i Italia - jeg synes faktisk den noen ganger har vært direkte kjedelig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Øverst står nord-italienske mannfolk'' Hehe :)

''Eller pizza'' God pizza er godt, men det står ikke øverst på listen min, akkurat :).

Forøvrig synes jeg faktisk ikke jeg har fått den beste pizzaen i Italia. Har fått like god italiensk pizza i Oslo :).

''Forøvrig synes jeg faktisk ikke jeg har fått den beste pizzaen i Italia. Har fått like god italiensk pizza i Oslo :)''

Enig, men de nord-italienske mannfolka kan brukes som dessert, etter pizza'n ;-) Evt som topping ;-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231322711' post='4057904]

''Forøvrig synes jeg faktisk ikke jeg har fått den beste pizzaen i Italia. Har fått like god italiensk pizza i Oslo :)''

Enig, men de nord-italienske mannfolka kan brukes som dessert, etter pizza'n ;-) Evt som topping ;-p

''Enig, men de nord-italienske mannfolka kan brukes som dessert, etter pizza'n ;-) Evt som topping ;-p''

*lol* Nå er jeg litt "bevandret" etterhvert, men tror faktisk ikke jeg har prøvd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får assossiasjoner til forvokste flasker med innhold fra parfymeriet...

Ja,- ikke sant? Det var det jeg tenkte på også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får assossiasjoner til forvokste flasker med innhold fra parfymeriet...

*he he* når du sier det, så minner den litt om de flaskene med leggevann som min mormor kjøpte! :-)

I rekken av spørsmål om hyllepapir og andre fortidsminner: Finnes det fortsatt leggevann?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den skal vel ikke være vakker. Den skal være kul! ;)

Ja, og den er jo ekstremt mye kulere enn f eks Imsdal-flaskene, som jeg synes det er mye mer nærliggende å sammenligne med enn med en pen vannkaraffel:-)

Jeg sier det igjen: Det blir som å gjenbruke Harrods-poser...;-)

http://www.ringnes.no/brands/PublishingImages/Bottles/Vann/Imsdal-0,5L.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*he he* når du sier det, så minner den litt om de flaskene med leggevann som min mormor kjøpte! :-)

I rekken av spørsmål om hyllepapir og andre fortidsminner: Finnes det fortsatt leggevann?

Hos frisørene skulle jeg tro det gjør. Moren min går fortsatt til "vask og legg". Vet ikke om det er i salg.

Men jeg vet om en butikk der man kunne få kjøpt hårnett, inntil den ble nedlagt for noe sånt som 7-8 år siden. Det var en gammeldags "trikotasjeforretning" like ved der jeg bor, som solgte barneklær (mye fint - derfor var jeg der iblant) og dameklær, inkludert sære saker for gamle damer, f.eks. strømper, hofteholdere og altså hårnett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Ja, og den er jo ekstremt mye kulere enn f eks Imsdal-flaskene, som jeg synes det er mye mer nærliggende å sammenligne med enn med en pen vannkaraffel:-)

Jeg sier det igjen: Det blir som å gjenbruke Harrods-poser...;-)

http://www.ringnes.no/brands/PublishingImages/Bottles/Vann/Imsdal-0,5L.png

Hehe, litt enig i det.

Men husker jeg i "gamle dager" pleide å bruke fine vinflasker som vannkarafler, evt. helte jeg over pappvin på slike flasker. Og hverken vannet eller vinen mente jeg å utgi for å være annet enn det det var. Vinetiketter var fjernet.

Husker spesielt jeg brukte spanske bastflasker (noe sånt: http://vinsiderne.dk/billeder/andet/fiasco.jpg ) og noen amerikanske med vid hals (husker ikke hva de het).

*støtter Lotte ørlite*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Legg heller penga i en slik en: ;-)

http://butikk.hytteavisen.no/stores/eddaextra/images/prodimages/large/450599-829407.jpg

Jeg skjønner ikke dette med å bruke Voss-flasker som karaffel. De er jo bare fine med korka på. Når den står fremme uten kork, ser man jo disse gjengene og alt det der...

''Jeg skjønner ikke dette med å bruke Voss-flasker som karaffel. De er jo bare fine med korka på. Når den står fremme uten kork, ser man jo disse gjengene og alt det der...''

Ja, det har du rett i. Kanskje de står med korkene på når bordet er dekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg heller penga i en slik en: ;-)

http://butikk.hytteavisen.no/stores/eddaextra/images/prodimages/large/450599-829407.jpg

Jeg skjønner ikke dette med å bruke Voss-flasker som karaffel. De er jo bare fine med korka på. Når den står fremme uten kork, ser man jo disse gjengene og alt det der...

Kjempefin! Vi har en fra Eva Solo som er veldig fin og vanvittig praktisk da det ikke renner nedover karafelen når man har helt, det er en slags anti-søle-greie på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hos frisørene skulle jeg tro det gjør. Moren min går fortsatt til "vask og legg". Vet ikke om det er i salg.

Men jeg vet om en butikk der man kunne få kjøpt hårnett, inntil den ble nedlagt for noe sånt som 7-8 år siden. Det var en gammeldags "trikotasjeforretning" like ved der jeg bor, som solgte barneklær (mye fint - derfor var jeg der iblant) og dameklær, inkludert sære saker for gamle damer, f.eks. strømper, hofteholdere og altså hårnett.

Mener å huske de nylig solgte hårnett hos Dr.Scholl, av alle steder :-). De kjenner vel tyngden av kundekretsen sin ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Enig, men de nord-italienske mannfolka kan brukes som dessert, etter pizza'n ;-) Evt som topping ;-p''

*lol* Nå er jeg litt "bevandret" etterhvert, men tror faktisk ikke jeg har prøvd ;)

Noen er bevandret, andre er beskrevet *hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...