Gå til innhold

Har DU trent i dag?


Orio

Anbefalte innlegg

Det har jeg. Og treningsgleden er tilbake for fullt. (Den var fraværende noen dager forrige uke, tragisk.) Hemmeligheten var å ikke presse meg selv for hardt, det er visst ikke alltid kropp og sinn er i humør til det.

Et problem er skrittelleren, den har visst bestemt seg for å leke gjemsel med meg. Den ligger i alle fall ikke der jeg trodde jeg hadde lagt den. Leteaksjon blir neste skritt.

Noen som har pulsklokke, by the way? Erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Orio

    14

  • AneM1365380603

    13

  • Lotte :o)

    7

  • frosken

    5

Gjest annlovinda

Nei, har ikke trent i dag. Vanligvis trener jeg mandag, onsdag og lørdag på treningssenteret. Men i dag har jeg så fryktelig vondt i ryggen etter at jeg slo meg for ikke lenge siden.

Så håper jeg får trent i morgen - i dag slapper jeg av på sofaen - i horisontalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg også! Første gang etter jul jeg trener, og prøvde meg på pilates (har ikke prøvd det før). Guri, så slitsomt! Gruer meg litt til i morgen, da er jeg sikkert støl som fy. Men akkurat nå er det bare deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ja, jeg har vært på 1 time spinning i dag. :-)

Å ikke presse for mye er viktig, det er også viktig å huske på å ikke trene hardt _for ofte_. Kroppen trenger restitusjon, så om man tar seg ut den ene dagen, så bør man i grunnen bare gå en trivelig tur dagen etter. :-) (Jeg er så gæærn i perioder at jeg ikke _greier_ å la være å slite skikkelig hver dag, men jeg kjenner jo at effekten ikke er den samme...)

Pulsklokke har jeg - bruker den hver gang jeg trener. Noe spesielt du lurer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har vært på 1 time spinning i dag. :-)

Å ikke presse for mye er viktig, det er også viktig å huske på å ikke trene hardt _for ofte_. Kroppen trenger restitusjon, så om man tar seg ut den ene dagen, så bør man i grunnen bare gå en trivelig tur dagen etter. :-) (Jeg er så gæærn i perioder at jeg ikke _greier_ å la være å slite skikkelig hver dag, men jeg kjenner jo at effekten ikke er den samme...)

Pulsklokke har jeg - bruker den hver gang jeg trener. Noe spesielt du lurer på?

Lurer på om jeg skal kjøpe en pulsklokke. Trenger noen gode argumenter for, og tips til hvilken jeg bør velge.

Noen ganger er det deilig å presse kroppen til siste dråpe, men tydeligvis ikke bestandig. Kommer vel litt an på formen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Lurer på om jeg skal kjøpe en pulsklokke. Trenger noen gode argumenter for, og tips til hvilken jeg bør velge.

Noen ganger er det deilig å presse kroppen til siste dråpe, men tydeligvis ikke bestandig. Kommer vel litt an på formen også.

Pulsklokke er et _hjelpemiddel_ for å finne ut hva man egentlig driver med, tenker jeg. Å følge med på pulsen, slik at man ser hvor hardt man jobber, er morsomt og kan være praktisk også. Man lærer kroppen sin å kjenne på en litt annerledes måte.

Jeg bruker pulsklokka til å telle forbrente kalorier, og jeg bruker den for å se hva jeg greier å tyne meg til. Det er alltid morsomt å se om man greier å forsere en bakke _litt_ fortere, om man greier å få opp pulsen _ett_ pulsslag mer enn forrige gang osv. Synes _jeg_, da, men alle er ikke som meg! :-)

En annen fordel med pulsklokke (og pulsbelte, naturligvis) er at man kan ha på beltet når man løper på tredemølle, og da kommuniserer pulsbeltet med tredemølla. Man kan velge program på tredemølla som f.eks. sier at man skal bedrive fettforbrenning og vil ligge på så-og-så mange pulsslag (prosentvis av max) i minuttet i en viss tid/over en viss distanse. Så styrer maskina sjøl hvor fort det skal gå.

Bakdelen med pulsklokke er at man ser seg blind på tallene, og at man ikke greier å løpe/bevege seg uten å se på klokka. At det blir mer en tvangshandling enn et hjelpemiddel.

Sånn ser _jeg_ på det - andre har sikkert andre argumenter. :-)

(Jeg har en Sigma-klokke, den er veldig kjekk å bruke - men jeg synes selve klokka er litt stor for håndleddet mitt nå. Veldig mange sverger til Polar, så den er også sikkert helt fin. :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Masse skritt her, og skritttelleren var med! Men - den ville ikke telle og påstår den mangler batteri. Så da blir det leteaksjon her og, sukk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsklokke er et _hjelpemiddel_ for å finne ut hva man egentlig driver med, tenker jeg. Å følge med på pulsen, slik at man ser hvor hardt man jobber, er morsomt og kan være praktisk også. Man lærer kroppen sin å kjenne på en litt annerledes måte.

Jeg bruker pulsklokka til å telle forbrente kalorier, og jeg bruker den for å se hva jeg greier å tyne meg til. Det er alltid morsomt å se om man greier å forsere en bakke _litt_ fortere, om man greier å få opp pulsen _ett_ pulsslag mer enn forrige gang osv. Synes _jeg_, da, men alle er ikke som meg! :-)

En annen fordel med pulsklokke (og pulsbelte, naturligvis) er at man kan ha på beltet når man løper på tredemølle, og da kommuniserer pulsbeltet med tredemølla. Man kan velge program på tredemølla som f.eks. sier at man skal bedrive fettforbrenning og vil ligge på så-og-så mange pulsslag (prosentvis av max) i minuttet i en viss tid/over en viss distanse. Så styrer maskina sjøl hvor fort det skal gå.

Bakdelen med pulsklokke er at man ser seg blind på tallene, og at man ikke greier å løpe/bevege seg uten å se på klokka. At det blir mer en tvangshandling enn et hjelpemiddel.

Sånn ser _jeg_ på det - andre har sikkert andre argumenter. :-)

(Jeg har en Sigma-klokke, den er veldig kjekk å bruke - men jeg synes selve klokka er litt stor for håndleddet mitt nå. Veldig mange sverger til Polar, så den er også sikkert helt fin. :-))

Har vurdert det lenge, nettopp for som du sier, bli mer kjent med hvordan kroppen virker. Men - virker så klaustrofobisk med det beltet - skal det sitte veldig stramt eller hvordan kjennes det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Jeg har rocket litt med rockeringen i dag, men pga blåmerker i sideflesket etter gårsdagens harde økt, så orket jeg ikke så mye :(

Jeg har pulsklokke, men den holder skrittelleren min med selskap i skuffa på badet. Den motiverte meg litt ved at jeg økte hastigheten på turer, for kalorier forbrennes hurtigere når pulsen er høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rocket litt med rockeringen i dag, men pga blåmerker i sideflesket etter gårsdagens harde økt, så orket jeg ikke så mye :(

Jeg har pulsklokke, men den holder skrittelleren min med selskap i skuffa på badet. Den motiverte meg litt ved at jeg økte hastigheten på turer, for kalorier forbrennes hurtigere når pulsen er høy.

''Jeg har rocket litt med rockeringen i dag, men pga blåmerker i sideflesket etter gårsdagens harde økt, så orket jeg ikke så mye :(''

Du har sideflesk?! Nå har jeg hørt _det_ også. Du vet ikke hva sideflesk er du... Du er jo som en tannpirker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, en kan vel ikke akkurat kalle det trenig: senga - badet - senga - ned trappa - sofaen - kjøkkenet - sofaen.... :-(

Kjære deg, du har jo gått mye fram og tilbake, da! Flink er du :-) Du skal ta det med ro i noen uker nå. God bedring forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsklokke er et _hjelpemiddel_ for å finne ut hva man egentlig driver med, tenker jeg. Å følge med på pulsen, slik at man ser hvor hardt man jobber, er morsomt og kan være praktisk også. Man lærer kroppen sin å kjenne på en litt annerledes måte.

Jeg bruker pulsklokka til å telle forbrente kalorier, og jeg bruker den for å se hva jeg greier å tyne meg til. Det er alltid morsomt å se om man greier å forsere en bakke _litt_ fortere, om man greier å få opp pulsen _ett_ pulsslag mer enn forrige gang osv. Synes _jeg_, da, men alle er ikke som meg! :-)

En annen fordel med pulsklokke (og pulsbelte, naturligvis) er at man kan ha på beltet når man løper på tredemølle, og da kommuniserer pulsbeltet med tredemølla. Man kan velge program på tredemølla som f.eks. sier at man skal bedrive fettforbrenning og vil ligge på så-og-så mange pulsslag (prosentvis av max) i minuttet i en viss tid/over en viss distanse. Så styrer maskina sjøl hvor fort det skal gå.

Bakdelen med pulsklokke er at man ser seg blind på tallene, og at man ikke greier å løpe/bevege seg uten å se på klokka. At det blir mer en tvangshandling enn et hjelpemiddel.

Sånn ser _jeg_ på det - andre har sikkert andre argumenter. :-)

(Jeg har en Sigma-klokke, den er veldig kjekk å bruke - men jeg synes selve klokka er litt stor for håndleddet mitt nå. Veldig mange sverger til Polar, så den er også sikkert helt fin. :-))

Ja, det var den pulsklokka mi, ja... Det ble IKKE til at jeg fikk sett nærmere på den i julferien - men kanskje jeg kan gjøre det nå mens jeg er sykemeldt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231800182' post='4063457]

Kjære deg, du har jo gått mye fram og tilbake, da! Flink er du :-) Du skal ta det med ro i noen uker nå. God bedring forresten!

Takk... Har hatt mye vondt i leggmuskelen i dag, tenkte apå forhånd at på mandag må det vel gå fremover.... og det har det ikke gjort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231800077' post='4063453]

''Jeg har rocket litt med rockeringen i dag, men pga blåmerker i sideflesket etter gårsdagens harde økt, så orket jeg ikke så mye :(''

Du har sideflesk?! Nå har jeg hørt _det_ også. Du vet ikke hva sideflesk er du... Du er jo som en tannpirker ;-)

''Du har sideflesk?! Nå har jeg hørt _det_ også. Du vet ikke hva sideflesk er du... Du er jo som en tannpirker ;-)''

Som jeg har skrevet før, så har jeg kropp som en frosk. Tynne armer og bein, ingen rumpe, men plenty mage :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk... Har hatt mye vondt i leggmuskelen i dag, tenkte apå forhånd at på mandag må det vel gå fremover.... og det har det ikke gjort....

Tålmodighet er en dyd :-) Sånne ting tar alltid litt lengre tid enn man på forhånd tror. Hovedsaken er at du ikke overanstrenger deg nå. Håper du har laptop og trådløst nettverk, slik at du kan DOLe på sengekanten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Ja, det var den pulsklokka mi, ja... Det ble IKKE til at jeg fikk sett nærmere på den i julferien - men kanskje jeg kan gjøre det nå mens jeg er sykemeldt?

''Ja, det var den pulsklokka mi, ja... Det ble IKKE til at jeg fikk sett nærmere på den i julferien - men kanskje jeg kan gjøre det nå mens jeg er sykemeldt?''

He he. Jeg husker jo godt at du tok den opp i sommer, men så la du den vekk igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du har sideflesk?! Nå har jeg hørt _det_ også. Du vet ikke hva sideflesk er du... Du er jo som en tannpirker ;-)''

Som jeg har skrevet før, så har jeg kropp som en frosk. Tynne armer og bein, ingen rumpe, men plenty mage :(

Jeg ler hver gang du sier det derre,,, En frosk!!!! Morsomt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Du har sideflesk?! Nå har jeg hørt _det_ også. Du vet ikke hva sideflesk er du... Du er jo som en tannpirker ;-)''

Som jeg har skrevet før, så har jeg kropp som en frosk. Tynne armer og bein, ingen rumpe, men plenty mage :(

Pøh! Du er så fin, atte! Klart det gjør vondt på sidene, du gnager vel høl ved hoftebeinet snart. Kjøp deg Wii Fit, og unngå blåmerker ;-) Det skal jeg gjøre... men de er utsolgt denne uka... *venter på neste leveranse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1231800539' post='4063464]

Tålmodighet er en dyd :-) Sånne ting tar alltid litt lengre tid enn man på forhånd tror. Hovedsaken er at du ikke overanstrenger deg nå. Håper du har laptop og trådløst nettverk, slik at du kan DOLe på sengekanten :-)

Jeg sa så overmodig på jobb at jeg nok ble sykemeldt i to uker, men at jeg sikkert kunne jobbe hjemmefra den siste uka... En av mine kolleger sa da snusfornuftig at de kanksje skulle gå ut fra at jeg faktisk ble helt vekke i to uker, og så kunne det heller komme som en bonus hvis jeg var såpass at jeg kunn ejobb elitt siste uka.....

Og jeg har lagt opp til å holde kurs i Oslo første uka etter jeg er frsikmeldt.... Det var nok ikke så lurt. Men jeg har ordnet back-up med en av kollegane, i tilfelle jeg ikke er så mobil... Sånn som det er nå frister det i alle fall ikke med tog, buss, taxi og orden og styre i to hele dager.... :-((((((

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...