Gå til innhold

Mary Poppins


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

Eg tok det som en spøk.

Ikkje sikkert fks. sønnen min (som vet eg er her og kjenner nicket mitt) synes det var like festlig med den overskrifta.

Nettopp DERFOR skal man ta avstand Geir. Fullt og helt og ikke bare halvveis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    28

  • Mary Poppins

    17

  • Bookworm

    14

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

Eg tok det som en spøk.

Ikkje sikkert fks. sønnen min (som vet eg er her og kjenner nicket mitt) synes det var like festlig med den overskrifta.

"Eg tok det som en spøk."

Ja jeg mener å husker at vedkommende som skrev det skrev med blunkefjes osv.. altså at bare var en spøk.

"Ikkje sikkert fks. sønnen min (som vet eg er her og kjenner nicket mitt) synes det var like festlig med den overskrifta."

Den blir for dum. Du kan ikke sammenlikne det jeg blir utsatt for her inne med en spøk du ble utsatt for. Regner med at sønnen din tåler er spøk også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tok det som en spøk.

Ikkje sikkert fks. sønnen min (som vet eg er her og kjenner nicket mitt) synes det var like festlig med den overskrifta.

"Ikkje sikkert fks. sønnen min (som vet eg er her og kjenner nicket mitt) synes det var like festlig med den overskrifta."

Forresten, hva om min hypotetiske datter var her? Ikke sikkert hun ville synes det var så festlig å lese så mye dritt om moren sin heller. Nettopp derfor bør man ta avstand fra sånt, og vise det.

Men jeg tror ikke noen kommer gjennom til deg ang dette så vi får bare være enige om å være uenige tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp DERFOR skal man ta avstand Geir. Fullt og helt og ikke bare halvveis!

Da kan du svare meg på følgende hypotetiske situasjon:

NB! Du har kun TO svaralternativ, og ikkje noe "om og men" osv.

Situasjonen: Du har punktert på motorvegen!

Det kommer en bil og stopper, sjæføren kommer ut og spør høflig om han skal hjelpe deg å skifte dekk.

Du svarer ja, han hjelper deg og kjører til og med til nærmeste bensisntasjon og får lappet dekket ditt.

Når han er ferdig så drar du kjensel på vedkommende som er David Toska...

Hva gjør du da?

alt. 1. Smiler og sier tusen takk for hjelpen.

alt. 2. Spytter han i trynet og ber han dra til helvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du svare meg på følgende hypotetiske situasjon:

NB! Du har kun TO svaralternativ, og ikkje noe "om og men" osv.

Situasjonen: Du har punktert på motorvegen!

Det kommer en bil og stopper, sjæføren kommer ut og spør høflig om han skal hjelpe deg å skifte dekk.

Du svarer ja, han hjelper deg og kjører til og med til nærmeste bensisntasjon og får lappet dekket ditt.

Når han er ferdig så drar du kjensel på vedkommende som er David Toska...

Hva gjør du da?

alt. 1. Smiler og sier tusen takk for hjelpen.

alt. 2. Spytter han i trynet og ber han dra til helvete.

Enn neste gang du møter Toska på en sammekomst med folk du kjenner og liker? Han klapper deg jovialt på skulderen mens han slenger dritt og truer vennene dine. Smiler du fortsatt og klapper skulder tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mjaumjau

Eg har innkludert vedkommende.

Eg bare påpeikte andres innkonsekvente holdning.

Jeg har ikke sett dette innlegget jeg da, så antar at det er slettet. Ikke at det rettferdiggjør handlingen i noen grad.

Men jeg synes ikke en enkelt episode kan sammenlignes med det både Lillemus og Mary har vært utsatt for av Jølsen. Du blir ikke trakassert hver gang du drister deg til å skrive en kommentar her inne.

Dessuten har Jølsen skapt et bilde av seg selv som tilsier at han liker rollen som "drittsekk" her inne og det skaper selvsagt ikke symptati for han. Hadde han imidlertid som du sier fremstått som en som var lite ressurssterk, hadde en psykisk lidelse eller led under andre ting/omstendigheter så hadde nok graden av toleranse vært høyere for enkelte av tingene han legger ut på trykk her. Alle har dårlige dager.

Jølsen har skapt et bilde av seg selv som ressurssterk, vellykket, kommer fra en stor og god familie, er gift og reiser til stadighet rundt i verden.

Det kan være at det noe som ikke stemmer med måten han selv fremstiller seg på, altså han har løyet på seg noe helt annet enn det som er virkeligheten og trenger å bli møtt av en stor grad av sympati (altså litt din vinkling, han er kanskje et offer for noe?).

Hvis det han sier imidlertid er sant, gjenstår bare det faktum at han er en drittsekk som vil være upopulær. Noe du tydelig synes er både tøft, ukonvensjonellt og gjør han til en gåtefull person. Vi andre ser han ikke slik. Det er ikke slik han har valgt å fremstille seg. Og ikke nok med det, han lover at det skal bli verre??? Og dette skal møtes med respekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan du svare meg på følgende hypotetiske situasjon:

NB! Du har kun TO svaralternativ, og ikkje noe "om og men" osv.

Situasjonen: Du har punktert på motorvegen!

Det kommer en bil og stopper, sjæføren kommer ut og spør høflig om han skal hjelpe deg å skifte dekk.

Du svarer ja, han hjelper deg og kjører til og med til nærmeste bensisntasjon og får lappet dekket ditt.

Når han er ferdig så drar du kjensel på vedkommende som er David Toska...

Hva gjør du da?

alt. 1. Smiler og sier tusen takk for hjelpen.

alt. 2. Spytter han i trynet og ber han dra til helvete.

Etter min mening er man helt syk i hodet om man smiler og sier takk for hjelpen fremfor å be han dra til helvete, dersom det er kun de to alternativene man har.

Han har tross alt en politimanns liv på samvittigheten, pluss en hel haug med annet.

Forøvrig en svært dårlig sammenlikning du trakk der synes jeg.

Da kan man jo snu på det og si:

Dersom du går på gaten og det plutselig kommer en gal mann som skyter vilt rundt seg, men tar en ørliten pause for å hjelpe deg med bæreposene mens han holder våpenet sitt siktet mot andre mennesker, ville du sagt "tusen takk for hjelpen" eller "dra til helvete"?

Det blir en mye mere riktig sammenlikning, da det jølsen driver med _pågår enda_ ...gjerne i andre tråder parallelt med en av deres dulle tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er man helt syk i hodet om man smiler og sier takk for hjelpen fremfor å be han dra til helvete, dersom det er kun de to alternativene man har.

Han har tross alt en politimanns liv på samvittigheten, pluss en hel haug med annet.

Forøvrig en svært dårlig sammenlikning du trakk der synes jeg.

Da kan man jo snu på det og si:

Dersom du går på gaten og det plutselig kommer en gal mann som skyter vilt rundt seg, men tar en ørliten pause for å hjelpe deg med bæreposene mens han holder våpenet sitt siktet mot andre mennesker, ville du sagt "tusen takk for hjelpen" eller "dra til helvete"?

Det blir en mye mere riktig sammenlikning, da det jølsen driver med _pågår enda_ ...gjerne i andre tråder parallelt med en av deres dulle tråder.

''Dersom du går på gaten og det plutselig kommer en gal mann som skyter vilt rundt seg, men tar en ørliten pause for å hjelpe deg med bæreposene mens han holder våpenet sitt siktet mot andre mennesker, ville du sagt "tusen takk for hjelpen" eller "dra til helvete"?''

Om du ikke vil få hodet blåst av, er det vel best å si takk for hjelpen??....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dersom du går på gaten og det plutselig kommer en gal mann som skyter vilt rundt seg, men tar en ørliten pause for å hjelpe deg med bæreposene mens han holder våpenet sitt siktet mot andre mennesker, ville du sagt "tusen takk for hjelpen" eller "dra til helvete"?''

Om du ikke vil få hodet blåst av, er det vel best å si takk for hjelpen??....

Men det er selvsagt ikke poenget..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dersom du går på gaten og det plutselig kommer en gal mann som skyter vilt rundt seg, men tar en ørliten pause for å hjelpe deg med bæreposene mens han holder våpenet sitt siktet mot andre mennesker, ville du sagt "tusen takk for hjelpen" eller "dra til helvete"?''

Om du ikke vil få hodet blåst av, er det vel best å si takk for hjelpen??....

Med mindre dere mener dere er hyggelige mot jølsen pga frykt da.. noe jeg neppe tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er selvsagt ikke poenget..

Å nei... Trodde spørsmålet ditt var hva man ville gjort i den situasjonen.

Forøvrig er jeg enig med deg i at Geirs horetråd ikke kan sammenlignes med hva du har måtte tåle her inne.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja så klart det må jo være Mary Poppins sin feil hvordan Jølsen oppfører seg. At vi ikke har skjønt det før nå? Det finns ikke ondskapsfulle trakasserende mennesker. Det er kun de som tar seg nær av andres ondskap som er hårsåre....

Av og til blir jeg sjokkert over hvor jævla lite medfølelse det finnes i mennesker. Og jeg blir "imponert" over at det er mulig å skylde på offeret i denne saken. Hun kan bare overse, og slutte å ta seg nær av. Men den gjøken Jølsen som holder på, han skal bare holde på.

Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre dere mener dere er hyggelige mot jølsen pga frykt da.. noe jeg neppe tror.

Hehe, kan ikke si han skremmer meg nei ;0)

Men jeg forstår du får noia... Kan du ikke søke å finne ut om mobbingen startet etter taxi episoden? Jeg kan ikke tro det er samme person, men greit å sjekke ut kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei... Trodde spørsmålet ditt var hva man ville gjort i den situasjonen.

Forøvrig er jeg enig med deg i at Geirs horetråd ikke kan sammenlignes med hva du har måtte tåle her inne.

:0)

"Forøvrig er jeg enig med deg i at Geirs horetråd ikke kan sammenlignes med hva du har måtte tåle her inne."

Det var hyggelig å vite. Tusen takk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn neste gang du møter Toska på en sammekomst med folk du kjenner og liker? Han klapper deg jovialt på skulderen mens han slenger dritt og truer vennene dine. Smiler du fortsatt og klapper skulder tilbake?

Hvis du svarer på min skal eg svare på din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kan ikke si han skremmer meg nei ;0)

Men jeg forstår du får noia... Kan du ikke søke å finne ut om mobbingen startet etter taxi episoden? Jeg kan ikke tro det er samme person, men greit å sjekke ut kanskje..

Sannsynligheten er vel for liten til at det kan være samme person, men man begynner å lure og kanskje er jeg en smule paranoid. Taximann-episodene var for et år siden (januar). Jølsen begynte i tidlig våres mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten er vel for liten til at det kan være samme person, men man begynner å lure og kanskje er jeg en smule paranoid. Taximann-episodene var for et år siden (januar). Jølsen begynte i tidlig våres mener jeg å huske.

Ser den! Men så lenge han ikke skriver noe du kjenner deg igjen i, tror jeg du kan være trygg på at han ikke vet hvem du er.

Prøv å overse 100%. Du vet jo du har alle i ryggen.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett dette innlegget jeg da, så antar at det er slettet. Ikke at det rettferdiggjør handlingen i noen grad.

Men jeg synes ikke en enkelt episode kan sammenlignes med det både Lillemus og Mary har vært utsatt for av Jølsen. Du blir ikke trakassert hver gang du drister deg til å skrive en kommentar her inne.

Dessuten har Jølsen skapt et bilde av seg selv som tilsier at han liker rollen som "drittsekk" her inne og det skaper selvsagt ikke symptati for han. Hadde han imidlertid som du sier fremstått som en som var lite ressurssterk, hadde en psykisk lidelse eller led under andre ting/omstendigheter så hadde nok graden av toleranse vært høyere for enkelte av tingene han legger ut på trykk her. Alle har dårlige dager.

Jølsen har skapt et bilde av seg selv som ressurssterk, vellykket, kommer fra en stor og god familie, er gift og reiser til stadighet rundt i verden.

Det kan være at det noe som ikke stemmer med måten han selv fremstiller seg på, altså han har løyet på seg noe helt annet enn det som er virkeligheten og trenger å bli møtt av en stor grad av sympati (altså litt din vinkling, han er kanskje et offer for noe?).

Hvis det han sier imidlertid er sant, gjenstår bare det faktum at han er en drittsekk som vil være upopulær. Noe du tydelig synes er både tøft, ukonvensjonellt og gjør han til en gåtefull person. Vi andre ser han ikke slik. Det er ikke slik han har valgt å fremstille seg. Og ikke nok med det, han lover at det skal bli verre??? Og dette skal møtes med respekt?

''Hvis det han sier imidlertid er sant, gjenstår bare det faktum at han er en drittsekk som vil være upopulær.''

Det er dine ord.

''Noe du tydelig synes er både tøft, ukonvensjonellt og gjør han til en gåtefull person.''

Nei, eg tar avstand fra trakkaseringen av MP, det har eg skrevet flere ganger.

Men det er de "andre" sidene av Jølsens personlighet som eg har sansen for, først og fremst humoren og de kjappe formuleringene som kommer innimellom.

''Vi andre ser han ikke slik. Det er ikke slik han har valgt å fremstille seg.''

Tydeligvis.

''Og ikke nok med det, han lover at det skal bli verre??? Og dette skal møtes med respekt?''

Det er ikkje bra!!

Men det er viktig å skille mellom sak og person, eg tar klart og tydelig avstand fra trakkaseringen av MP, men eg avviser ikkje Jølsen som person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja så klart det må jo være Mary Poppins sin feil hvordan Jølsen oppfører seg. At vi ikke har skjønt det før nå? Det finns ikke ondskapsfulle trakasserende mennesker. Det er kun de som tar seg nær av andres ondskap som er hårsåre....

Av og til blir jeg sjokkert over hvor jævla lite medfølelse det finnes i mennesker. Og jeg blir "imponert" over at det er mulig å skylde på offeret i denne saken. Hun kan bare overse, og slutte å ta seg nær av. Men den gjøken Jølsen som holder på, han skal bare holde på.

Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...

Takk for innlegget ditt og jeg må si jeg er enig med deg selv om jeg ikke akkurat tar meg nær av å bli kalt hårsår men synes ikke det er berettiget akkurat her.

En ting er at jeg blir kalt hore og alt det greiene der, enda verre er det når han forsøker skremme meg ved å si at han kjenner meg og at alle synes ditt og datt og meg. Og aller verst er det når han skriver at jeg ikke er verdt noe, at jeg bør skyte megselv og at ingen ville savnet meg om jeg døde . Alt det _vet_ jeg jo ikke stemmer men det er litt av noen syke ting å skrive.

Hårsår? Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja så klart det må jo være Mary Poppins sin feil hvordan Jølsen oppfører seg. At vi ikke har skjønt det før nå? Det finns ikke ondskapsfulle trakasserende mennesker. Det er kun de som tar seg nær av andres ondskap som er hårsåre....

Av og til blir jeg sjokkert over hvor jævla lite medfølelse det finnes i mennesker. Og jeg blir "imponert" over at det er mulig å skylde på offeret i denne saken. Hun kan bare overse, og slutte å ta seg nær av. Men den gjøken Jølsen som holder på, han skal bare holde på.

Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...

''Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...''

Om det hadde vært avstemming her inne på om Jølsen skulle bli sendt i gasskammer eller ei, så tror eg det faktisk hadde vært eg og mora2 som hadde stemt i mot.

Mange her inne lider av reine lynsjestemningen i forhold til Jølsen, og DET er betenkelig i 2009!

Så den "Mor Theresa" imagen som mange ønsker å kle seg i stikker tydeligvis ikkje så djupt allikevel..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...