Gå til innhold

Mary Poppins


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

Jeg synes det spørsmålet ditt har så lite med dette her å gjøre at det bare ble dumt, så jeg lot være å svare. Jeg er så absolutt for å gi folk en sjanse, og hvis jeg ser at folk prøver å forbedre seg er jeg mer enn villig til å strekke ut en hånd. Jeg kan ikke se at det skjer her, tvert imot. Likevel fortsetter dere å støtte ham ved å kameratslig dulte ham i siden når han innimellom sier noe som ikke er ufyslig.

Vet du hva dere er? Dere er de stille mobberne. De som står på sidelinja og flirer litt nervøst mens sjefsbølla denger løs på et offer. Det kan virke mer uskyldig det dere gjør, men hvis det ikke var for deres aksept hadde han neppe kunnet holde på sånn. Det verste er at jeg faktisk tror dere gjør det i god tro, du og mora. Dette er virkelig snillisme på sitt verste.

''Vet du hva dere er? Dere er de stille mobberne. De som står på sidelinja og flirer litt nervøst mens sjefsbølla denger løs på et offer. Det kan virke mer uskyldig det dere gjør, men hvis det ikke var for deres aksept hadde han neppe kunnet holde på sånn.''

Jepp. Men da må jeg få skryte av "dere andre" dolere fra den perioden jeg hadde en stalker etter meg her inne. Så fort vedkommende var etter meg var det en eller flere som meldte fra til Webbis og fikk det slettet - så kjapt at vedkommende ga seg etterhvert. :o) Jeg var utrolig glad for den støtten dere ga meg den gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    28

  • Mary Poppins

    17

  • Bookworm

    14

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

Men da må du skjønne konsekvensene av hva du gjør og det tror jeg faktisk du ikke skjønner.

Det du da gjør er faktisk å gi en støtte til mobberen, selv om du ikke gjør det i klare ordlag, men mobberen vil se det som en støtte. Jeg skjønner faktisk ikke at voksne mennesker ikke ser det.

Det skjønner ikke jeg heller. Dessuten skjønner jeg ikke at de ikke kan forstå at Jølsens måte å oppføre seg på, automatisk smitter over på dem. Ikke fordi de oppfører seg ufint, men fordi man ser at "de er sammen med mobberen". Så kan man selvfølgelig skylde på at RL og nett er to forskjellige ting, men den forklaringen er ikke god nok, etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Man kaller ikke en kvinne for ei hore, slik er det bare.''

Men det er greit å kalle en mann (meg) for horekunde?

Resten gidder eg ikkje svare på, da det ser ut til å være skrevet i affekt!

Etter hva du mener Geir så skal vi jo klappe vedkommende på ryggen skal vi følge din måte å være på.

Hadde vedkommende stadig hatt slike innlegg mot deg så hadde mange her tatt avstand fra personen og det hadde du garantert satt pris på. Men når det ikke gjelder deg så har du stadig unnskyldninger på hvorfor dere skal være koselig mot vedkommende.

Du har reagert mer på det ene innlegget ditt enn MP har gjort på alle de hun har fått, i alle fall prosentvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjøre en ting jævlig klart for deg, Geir: Man er IKKE hårsår når man ikke aksepterer å gjentatte ganger bli kalt ei hore og hengt ut som prostituert. Bare det å ymte frampå om noe slik, synes jeg er så hinsides at jeg har i grunnen ikke ord for det. Man kaller ikke en kvinne for ei hore, slik er det bare.

Jølsen representerer et kvinnesyn som er way beyond hva som er akseptabelt og som overhodet ikke hører hjemme noe som helst sted. Ved å dille med Jølsen slik du og mora2 gjør, støtter dere opp under hans tilstedeværelse på dol, enten dere liker å høre det eller ikke. Jeg er meget forbauset over at ingen av dere ser ut til å (ville?) forstå dette når nesten alle andre gjør det, men det sier i grunnen det meste om deres sosiale antenner - eller manko på sådan.

Veldig bra sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt pussig at omtrent alle har "hoppet over" hovedbudskapet mitt til MP, eg gjenntar:

''Eg synes det er hårreisende, injurierende, patetisk, dumt, sjikanøst, smakløst, latterlig og ondskapsfullt det meste av det Jølsen skriver til deg og om deg!!''

''Er det forstått?????????????????????????''

Fikk DU med deg det?

Eller var det ikkje så viktig det kanskje?

Det er ca. ei uke siden det stod et innlegg her med overskriften:

"Geir den første horekunden tatt i Oslo?"

(Eg bruker faktisk mitt døpenavn her inne, og har tidligere hatt hjemmeside her med bilde, adresse o.l., så for enkelte så er eg ikkje så anonym at det gjør noe)

Det var veldig lite "skrik & skrål" fra dere den gang, det var ingen som nevnte en dritt faktisk!

Rart eller tilfeldig? :-))))

Men i neste omgang så hyller du han. At du gidder.

Som jeg sa, ditt ene innlegg har du snart laget mer oppstyr enn alle MP har fått. Som jeg sa lenger opp, hadde du til stadighet blitt utsatt for dette Geir, så hadde vi reagert også og det hadde du kommet til å satt pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du svare meg på følgende hypotetiske situasjon:

NB! Du har kun TO svaralternativ, og ikkje noe "om og men" osv.

Situasjonen: Du har punktert på motorvegen!

Det kommer en bil og stopper, sjæføren kommer ut og spør høflig om han skal hjelpe deg å skifte dekk.

Du svarer ja, han hjelper deg og kjører til og med til nærmeste bensisntasjon og får lappet dekket ditt.

Når han er ferdig så drar du kjensel på vedkommende som er David Toska...

Hva gjør du da?

alt. 1. Smiler og sier tusen takk for hjelpen.

alt. 2. Spytter han i trynet og ber han dra til helvete.

Har han gitt noe sånn type hjelp da Geir? Det eneste han har gjort er å skrive motbydelig innlegg og noen få artige innlegg og du legger deg helt flat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter min mening er man helt syk i hodet om man smiler og sier takk for hjelpen fremfor å be han dra til helvete, dersom det er kun de to alternativene man har.

Han har tross alt en politimanns liv på samvittigheten, pluss en hel haug med annet.

Forøvrig en svært dårlig sammenlikning du trakk der synes jeg.

Da kan man jo snu på det og si:

Dersom du går på gaten og det plutselig kommer en gal mann som skyter vilt rundt seg, men tar en ørliten pause for å hjelpe deg med bæreposene mens han holder våpenet sitt siktet mot andre mennesker, ville du sagt "tusen takk for hjelpen" eller "dra til helvete"?

Det blir en mye mere riktig sammenlikning, da det jølsen driver med _pågår enda_ ...gjerne i andre tråder parallelt med en av deres dulle tråder.

Godt svart, MP:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det spørsmålet ditt har så lite med dette her å gjøre at det bare ble dumt, så jeg lot være å svare. Jeg er så absolutt for å gi folk en sjanse, og hvis jeg ser at folk prøver å forbedre seg er jeg mer enn villig til å strekke ut en hånd. Jeg kan ikke se at det skjer her, tvert imot. Likevel fortsetter dere å støtte ham ved å kameratslig dulte ham i siden når han innimellom sier noe som ikke er ufyslig.

Vet du hva dere er? Dere er de stille mobberne. De som står på sidelinja og flirer litt nervøst mens sjefsbølla denger løs på et offer. Det kan virke mer uskyldig det dere gjør, men hvis det ikke var for deres aksept hadde han neppe kunnet holde på sånn. Det verste er at jeg faktisk tror dere gjør det i god tro, du og mora. Dette er virkelig snillisme på sitt verste.

Veldig bra sagt og jeg kan ikke fatte at voksne personer ikke ser dette. Det er for meg helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg hadde også stemt i mot :o) Men ikke for at jeg ikke støtter MP i denne saken.

Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg. Da bør han jo behandles som alle andre her inne.

''Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg.''

Når dere gjør det, så ser han at han har heiagjeng. Om dere ikke aksepterer at han sjikanerer og truer MP, så vet han at dere er der for han.

Om man skal få Jølsen ut herfra, må han ties fullstendig ihjel. I alle innlegg. Når han får svar på "koseprat", så vil han forbli her og fortsette slibrighetene sine inntil MP anmelder han og det blir igangsatt politietterforskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Jeg synes det spørsmålet ditt har så lite med dette her å gjøre at det bare ble dumt, så jeg lot være å svare. Jeg er så absolutt for å gi folk en sjanse, og hvis jeg ser at folk prøver å forbedre seg er jeg mer enn villig til å strekke ut en hånd. Jeg kan ikke se at det skjer her, tvert imot. Likevel fortsetter dere å støtte ham ved å kameratslig dulte ham i siden når han innimellom sier noe som ikke er ufyslig.

Vet du hva dere er? Dere er de stille mobberne. De som står på sidelinja og flirer litt nervøst mens sjefsbølla denger løs på et offer. Det kan virke mer uskyldig det dere gjør, men hvis det ikke var for deres aksept hadde han neppe kunnet holde på sånn. Det verste er at jeg faktisk tror dere gjør det i god tro, du og mora. Dette er virkelig snillisme på sitt verste.

Utrolig godt sagt, signerer på denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner ikke jeg heller. Dessuten skjønner jeg ikke at de ikke kan forstå at Jølsens måte å oppføre seg på, automatisk smitter over på dem. Ikke fordi de oppfører seg ufint, men fordi man ser at "de er sammen med mobberen". Så kan man selvfølgelig skylde på at RL og nett er to forskjellige ting, men den forklaringen er ikke god nok, etter min mening.

De hadde garantert reagert annerledes hvis det var de som var offeret her, eller om det var deres barn som var utsatt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg hadde også stemt i mot :o) Men ikke for at jeg ikke støtter MP i denne saken.

Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg. Da bør han jo behandles som alle andre her inne.

''Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg. Da bør han jo behandles som alle andre her inne.''

Hvor mange saklige innlegg har han da? I det siste kan jeg ikke si at jeg har sett noen.

Han ønsker God morgen, men bare til noen utvalgte. Dermed har han på den måten fått inn et stikk til dem han hetser.

Jeg har sett mange ganger at folk her inne, ukjente og kjente spør om noe, og han svarer så usaklig, henger seg opp i en liten skrivefeil f.eks, eller svarer stygt. Han er rask ute med idiotstempelet. Heldigvis blir det slettet ganske kjapt.

Så jeg undrer meg på hvor disse saklige innleggene er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde også stemt i mot :o) Men ikke for at jeg ikke støtter MP i denne saken.

Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg. Da bør han jo behandles som alle andre her inne.

Det tror jeg jeg må si meg enig i, men da skal det være en tråd der han _kun_ oppfører seg normalt mot folk. I tråder der han er hyggelig mot noen og ekkel mot andre, fortjener han ikke svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også stemt i mot :o) Men ikke for at jeg ikke støtter MP i denne saken.

Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg. Da bør han jo behandles som alle andre her inne.

Det er forskjell på å svare helt nøkternt på et saklig innlegg (ikke så mange av dem, da), og komme med alskens "Hallais på deg, står til, da? Hatt det fint i helga, eller? "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''I RL jobber eg faktisk med personer som av forskjellige grunner "faller utenfor" og de er det viktig å behandle med respekt, uavhengig av mine personlige preferanser og idealer.''

Respekt er noe man gjør seg fortjent til, uansett hvilken bakgrunn man har.

''Vi er alle mennesker, og det gode kan lokkes frem i alle men da må de føle seg innkludert og ikkje ekskludert, for ellers vil en bare produsere bitre og farlige mennesker.''

Det hjelper ikke å ha èn god side som skal veie opp for 13 jævlige.

Jeg vokste opp med en ondskapsfull "slektning" tett innpå. Han kunne smøres på brødskiva når han var i godlune, gjorde masse godt for noen utvalgte. Men vrangsiden - fy faen. Jeg kunne ALDRI gi han respekt, selv om han var svært hyggelig mot meg, så lenge jeg så han slå andre helseløse og drev psykisk terror mot andre. ALDRI!

Slik opptrer også Jølsen.

''Det hjelper ikke å ha èn god side som skal veie opp for 13 jævlige. ''

Det skal bare én dråpe eddik til for å forsure et helt glass vann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt pussig at omtrent alle har "hoppet over" hovedbudskapet mitt til MP, eg gjenntar:

''Eg synes det er hårreisende, injurierende, patetisk, dumt, sjikanøst, smakløst, latterlig og ondskapsfullt det meste av det Jølsen skriver til deg og om deg!!''

''Er det forstått?????????????????????????''

Fikk DU med deg det?

Eller var det ikkje så viktig det kanskje?

Det er ca. ei uke siden det stod et innlegg her med overskriften:

"Geir den første horekunden tatt i Oslo?"

(Eg bruker faktisk mitt døpenavn her inne, og har tidligere hatt hjemmeside her med bilde, adresse o.l., så for enkelte så er eg ikkje så anonym at det gjør noe)

Det var veldig lite "skrik & skrål" fra dere den gang, det var ingen som nevnte en dritt faktisk!

Rart eller tilfeldig? :-))))

Hvis det var hovedbudskapet ditt, burde du latt være å slå beina under det ved å anklage MP for å være hårsår!

Hvis fredsprisvinneren holder en lang og vakker tale om fred, og avslutter med: "og forøvrig mener jeg alle kinsere bør drepes" - hva tror du folk husker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I RL jobber eg faktisk med personer som av forskjellige grunner "faller utenfor" og de er det viktig å behandle med respekt, uavhengig av mine personlige preferanser og idealer.

Vi er alle mennesker, og det gode kan lokkes frem i alle men da må de føle seg innkludert og ikkje ekskludert, for ellers vil en bare produsere bitre og farlige mennesker.

Håper det var svar godt nok!

Jeg må innrømme at jeg er enig med deg i akkurat dette!

Jeg tror det bor godhet i alle mennesker (kanskje jeg er naiv?) og at når man blir møtt med respekt, så er det større sjanse for at man klarer å oppføre seg skikkelig. Blir man møtt med utestengelse vil man bare bli enda mer bitter og ekkel.

På den annen side handler dette også om å støtte folk her inne som er lagt for hat av Jølsen (og det uten grunn).

Jeg tenker det er greit å svare Jølsen når han skriver normale innlegg, men man trenger ikke akkurat dulle med han slik at han tror han har ei høy stjerne hos noen her inne.

Det aller beste hadde vært om alle kunne svart ham på normalt vis når han skrev en normalt hyggelig tråd. I tråder der han begynner med oppgulpa sine, burde alle la være å svare ham (uansett om han har svart akkurat _deg_ hyggelig i samme tråd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å svare helt nøkternt på et saklig innlegg (ikke så mange av dem, da), og komme med alskens "Hallais på deg, står til, da? Hatt det fint i helga, eller? "

Enig! Akkurat slik jeg tenker, men ikke klarer å sette på papiret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det spørsmålet ditt har så lite med dette her å gjøre at det bare ble dumt, så jeg lot være å svare. Jeg er så absolutt for å gi folk en sjanse, og hvis jeg ser at folk prøver å forbedre seg er jeg mer enn villig til å strekke ut en hånd. Jeg kan ikke se at det skjer her, tvert imot. Likevel fortsetter dere å støtte ham ved å kameratslig dulte ham i siden når han innimellom sier noe som ikke er ufyslig.

Vet du hva dere er? Dere er de stille mobberne. De som står på sidelinja og flirer litt nervøst mens sjefsbølla denger løs på et offer. Det kan virke mer uskyldig det dere gjør, men hvis det ikke var for deres aksept hadde han neppe kunnet holde på sånn. Det verste er at jeg faktisk tror dere gjør det i god tro, du og mora. Dette er virkelig snillisme på sitt verste.

Tiltredes!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...