Gå til innhold

Mary Poppins


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

Du,... en voksen person som han vil du aldri klare å vite hvorfor han holder på. Det har da blittt forsøkt mange ganger, så hvorfor tror du det skulle bli noen endring på?

Det er ikke en unge vi snakker om her, selv om han oppfører seg som en.

Så er det stor forskjell på og overse og klappe han på skulda, men hvis noen av dere ønsker det så er det selvsagt fritt valg, men det er jeg sterkt uenig i, for det er å stå på moberens side.

Jeg gir også MP masse støtte, det burde du også har fått med deg.

Fortsett med å gi henne støtte. :-)

Husker du tråden hvor jeg spurte om oppvarming av stua? Da vi snakket om varmepumpe? Jølsen kom med en eller annen kommentar i den tråden, hvorpå du svarte ham. Så ble det litt utveksling mellom dere.

Siden jeg spurte på vegne av meg og bustemann, sendte jeg ham en link til tråden. Han leste de første svarene, så lo ham og lurte på hva slags skrullete kvinneforum jeg var inne på... med henvisning til utvekslingen mellom deg og Jølsen.

Kanskje ikke helt korrekt gjort av meg, men jeg gav ham mitt brukernavn og passord, sånn i tilfelle han ville spørre om ting selv. Og viste til at du hadde tross alt gitt meg noen gode råd til å begynne med... Men ut fra resten av tråden lo han bare og sa han nærmest var blitt skremt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    28

  • Mary Poppins

    17

  • Bookworm

    14

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

mil1365380270

Ja, ja... here we go again.

Geir, jeg er på linje med deg i det meste av det du skriver.

Og til dere andre. Jeg har fremdeles mest tro på det å overse. Hadde jeg blitt oversett i alt jeg skriver, hadde jeg forsvunnet her for lenge siden. Men ikke det. Jeg har jo "forsvart" Jølsen før, så jeg merker jo at jeg blir oversett av en del allerede.

Mrxx: Leste noe av diskusjonen mellom deg og Mora2 angående mobbing. Det er som regel alltid en grunn til at noen mobber. Og det betyr ikke alltid at mobberen er den drittsekken alle vil ha ham til å være. Det går an å være der for den som blir mobbet. Støtte opp om personen. Bygge opp og gjøre den som blir mobbet tryggere. Samtidig går det an å prøve å se hvorfor mobberen mobber.

Og i stedet for å skjelle ut Jølsen hver gang han kommer med oppgulp, hvorfor ikke heller gi Mary Poppins hundre roser og klemmer.

"Og i stedet for å skjelle ut Jølsen hver gang han kommer med oppgulp, hvorfor ikke heller gi Mary Poppins hundre roser og klemmer."

Veldig pedagogisk... ignorere og forsterke? Av og til skal man ikke være så naiv. Og av og til skal man ta tak i ting, kalle en spade for en spade og en drittsekk for en drittsekk. Synd på eller ikke. Er vel ikke så mange her inne som syns denne Jølsen-personen ikke er en stakkarslig tulling?! Er ikke riktig å la h*n slippe ut frustrasjonen sin på uskyldige folk for det. Særlig ikke på en så grov måte som i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg.''

Når dere gjør det, så ser han at han har heiagjeng. Om dere ikke aksepterer at han sjikanerer og truer MP, så vet han at dere er der for han.

Om man skal få Jølsen ut herfra, må han ties fullstendig ihjel. I alle innlegg. Når han får svar på "koseprat", så vil han forbli her og fortsette slibrighetene sine inntil MP anmelder han og det blir igangsatt politietterforskning.

Er da ikke noen heiagjeng om man svarer han på normale innlegg. Jeg svarer aldri Jølsen på innleggene mot MP, eller andre ekle kommentarer. Men det er det flere som gjør, og da blir han selvfølgelig tent på det. Om han kun får respons på det "normale", er det vel det som er mest interessant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan da ikke være så naiv og tro at han slutter av den grunnen? Han har hatt mange muligheter til å gi seg.

Jeg gidder rett og slett ikke å snu det andre kinnet til, har de begynt så får de tåle leken.

Tingen er at når du snur det andre kinn til, blir det rett og slett kjedelig her inne. Og om du fortsetter å støtte MP i stedet for å sende tunge skyts tilbake til Jølsen, så har han ikke så mye å skrive om lenger.

Merker jo at det er enkelte her inne som overser meg når jeg skriver i andre tråder. Litt leit av og til, litt kjedelig av og til. Men, men... ikke noe jeg går og tenker all verdens på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og i stedet for å skjelle ut Jølsen hver gang han kommer med oppgulp, hvorfor ikke heller gi Mary Poppins hundre roser og klemmer."

Veldig pedagogisk... ignorere og forsterke? Av og til skal man ikke være så naiv. Og av og til skal man ta tak i ting, kalle en spade for en spade og en drittsekk for en drittsekk. Synd på eller ikke. Er vel ikke så mange her inne som syns denne Jølsen-personen ikke er en stakkarslig tulling?! Er ikke riktig å la h*n slippe ut frustrasjonen sin på uskyldige folk for det. Særlig ikke på en så grov måte som i dette tilfellet.

Jeg velger å være naiv. Og på den måten være åpen for alle.

Av og til får jeg noen slag i fjeset av den grunn, men det er et valg jeg har tatt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

Det er forskjell på å svare helt nøkternt på et saklig innlegg (ikke så mange av dem, da), og komme med alskens "Hallais på deg, står til, da? Hatt det fint i helga, eller? "

Jeg har aldri svart han på disse "hallais" innleggene, men spør han om en ting i et innlegg syns jeg ikke at det er noe galt å svare han som hvilken som helst annen her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri svart han på disse "hallais" innleggene, men spør han om en ting i et innlegg syns jeg ikke at det er noe galt å svare han som hvilken som helst annen her.

Nei, som en sa e annet sted her - dersom Jølsen spør hva slags farge folk har på sofaen, kan man gjerne få svare "gul" uten at det er noe mer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dråpenhengerder

Geir: Liker deg, du har god humor o.l. I denne saken syns jeg du blir litt naiv. Forstår at din holdning er å behandle andre med respekt, høflighet og håpe på å få det samme tilbake (fin holdning), men det er naivt å tro at alle andre her kommer til å følge deg, og personlig tviler jeg på om det ville hjulpet uansett (meg om det).

Mary Poppins: Kjipt at du må oppleve sjikanering på nettet. Prøv å overse og prøv å ikke bry deg om hva du tror andre mener. Det gjelder også å unngå og forsvare deg. Du trenger ikke å forsvare deg. Du får mye støtte i tråden her, og håper det hjelper deg i å klare og overse mer.

Jeg mener at det er best å overse vedkommende. Send mail istedet for å legg ut meldinger ifht sletting av innlegg. Prøv å la være å bli dratt inn i provokasjoner.

De som har lyst til å være hyggelige og høflige må få lov til å være det.

(Jeg skjønner også lysten til å ta igjen med samme mynt, og lufte følelsene sine).

-det var min mening om saken-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett med å gi henne støtte. :-)

Husker du tråden hvor jeg spurte om oppvarming av stua? Da vi snakket om varmepumpe? Jølsen kom med en eller annen kommentar i den tråden, hvorpå du svarte ham. Så ble det litt utveksling mellom dere.

Siden jeg spurte på vegne av meg og bustemann, sendte jeg ham en link til tråden. Han leste de første svarene, så lo ham og lurte på hva slags skrullete kvinneforum jeg var inne på... med henvisning til utvekslingen mellom deg og Jølsen.

Kanskje ikke helt korrekt gjort av meg, men jeg gav ham mitt brukernavn og passord, sånn i tilfelle han ville spørre om ting selv. Og viste til at du hadde tross alt gitt meg noen gode råd til å begynne med... Men ut fra resten av tråden lo han bare og sa han nærmest var blitt skremt....

Å bli "skremt" på den måten der tror jeg noen hver kunne ha blitt når man plustelig kommer inn i noe krangel som har en forhistorie, hva enten det skjer på nettet eller f eks på en arbeidsplass eller mellom svigermor og svigerdatter som er i tottene på hverandre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fornuft sier meg at jeg skal ta alt på nettet (spes.Dol) med ei klype salt. Og det gjør jeg.

Og jeg har tatt hensyn. Men det betyr ikke at noen her skal fortelle meg hvem jeg skal snakke med, eller hvordan jeg snakker. Om det gir et dårlig inntrykk av meg, bryr jeg meg pent lite om. Som sagt dol er dol, og her er mange forskjellige mennesker.

''Og jeg har tatt hensyn. Men det betyr ikke at noen her skal fortelle meg hvem jeg skal snakke med, eller hvordan jeg snakker.''

Om du hadde en kollega A som konsekvent og åpenlyst plaget kollega B i det offenltige rom. Ville det da ha vært helt ok av øvrige kolleger å være flørtende kompis med kollega A, så lenge vedkommende avsto fra å plage kollega B? Ville det ha vært ok at de bare stakk av når kollega B ble plaget?

Og ville du ha synsa det var rart om noen forsøkte å få de deg til å forstå at det er problematisk å tulle og tøyse med kollega A, og tilsynelatende oppføre seg som om hans oppførsel forøvrig var ok? Og at det er problematisk at de som står han nærmest ikke tar et oppgjør?

Selv om DOL bare er et anonymt nettsted, så er det mennesker bak nickene. Mobbing bør vi ikke akseptere verken her eller i rl.

Det er enkelt og behagelig å være inne i varmen, men av og til bør man kanskje ta noen standpunkt i den situasjonen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... here we go again.

Geir, jeg er på linje med deg i det meste av det du skriver.

Og til dere andre. Jeg har fremdeles mest tro på det å overse. Hadde jeg blitt oversett i alt jeg skriver, hadde jeg forsvunnet her for lenge siden. Men ikke det. Jeg har jo "forsvart" Jølsen før, så jeg merker jo at jeg blir oversett av en del allerede.

Mrxx: Leste noe av diskusjonen mellom deg og Mora2 angående mobbing. Det er som regel alltid en grunn til at noen mobber. Og det betyr ikke alltid at mobberen er den drittsekken alle vil ha ham til å være. Det går an å være der for den som blir mobbet. Støtte opp om personen. Bygge opp og gjøre den som blir mobbet tryggere. Samtidig går det an å prøve å se hvorfor mobberen mobber.

Og i stedet for å skjelle ut Jølsen hver gang han kommer med oppgulp, hvorfor ikke heller gi Mary Poppins hundre roser og klemmer.

Tro meg bustebeisa – jeg har prøvd og prøvd og prøvd å forstå hvorfor han er sånn og skriver sånne ting til meg. Jeg har også skrevet hundrevis av ganger til han at om det er sånn at jeg virkelig har gjort han noe vondt så kan han sende meg en mail så kan vi ta det der. Jeg får bare latterlige svar tilbake og får selvfølgelig ingen mail. Jeg tror med relativt stor sikkerhet at han ikke har noen grunn til å trakassere meg, men at jeg er et mer eller mindre tilfeldig offer. Eller... eneste lille grunnen jeg kan finne for at det akkurat er meg han er ute etter kan være fordi jeg var relativt aktiv på sexforumet før i tiden og med tanke på at han er muslim så har han funnet ut at meg kan han gå på..:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og jeg har tatt hensyn. Men det betyr ikke at noen her skal fortelle meg hvem jeg skal snakke med, eller hvordan jeg snakker.''

Om du hadde en kollega A som konsekvent og åpenlyst plaget kollega B i det offenltige rom. Ville det da ha vært helt ok av øvrige kolleger å være flørtende kompis med kollega A, så lenge vedkommende avsto fra å plage kollega B? Ville det ha vært ok at de bare stakk av når kollega B ble plaget?

Og ville du ha synsa det var rart om noen forsøkte å få de deg til å forstå at det er problematisk å tulle og tøyse med kollega A, og tilsynelatende oppføre seg som om hans oppførsel forøvrig var ok? Og at det er problematisk at de som står han nærmest ikke tar et oppgjør?

Selv om DOL bare er et anonymt nettsted, så er det mennesker bak nickene. Mobbing bør vi ikke akseptere verken her eller i rl.

Det er enkelt og behagelig å være inne i varmen, men av og til bør man kanskje ta noen standpunkt i den situasjonen også.

Det nytter ikke, bikku - det nytter ikke!

Jeg vet ikke om det er stahet eller dumskap som gjør det, men de nekter å se saken fra noen annen side enn sin egen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og jeg har tatt hensyn. Men det betyr ikke at noen her skal fortelle meg hvem jeg skal snakke med, eller hvordan jeg snakker.''

Om du hadde en kollega A som konsekvent og åpenlyst plaget kollega B i det offenltige rom. Ville det da ha vært helt ok av øvrige kolleger å være flørtende kompis med kollega A, så lenge vedkommende avsto fra å plage kollega B? Ville det ha vært ok at de bare stakk av når kollega B ble plaget?

Og ville du ha synsa det var rart om noen forsøkte å få de deg til å forstå at det er problematisk å tulle og tøyse med kollega A, og tilsynelatende oppføre seg som om hans oppførsel forøvrig var ok? Og at det er problematisk at de som står han nærmest ikke tar et oppgjør?

Selv om DOL bare er et anonymt nettsted, så er det mennesker bak nickene. Mobbing bør vi ikke akseptere verken her eller i rl.

Det er enkelt og behagelig å være inne i varmen, men av og til bør man kanskje ta noen standpunkt i den situasjonen også.

Mobbing bør ikke aksepteres nei. Men usanheter, som alle skjønner, burde ignoreres.Når det er det eneste som hjelper!

Men det er stor forskjell på dol og RL.

Og alt som skrives her bør tas med ei klype salt.

Det er unødvendig å lage like stort drama hver gang.

Jølsen koser seg han, det kan jeg love deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:-)

Vil bare at du skal vite at jeg støtter deg fullt ut i denne saken, og synes det er helt horribelt den måten du blir behandlet på. Jeg engasjerer meg dog sjelden i diskusjonene, fordi jeg _prøver_ å følge overse-teknikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nytter ikke, bikku - det nytter ikke!

Jeg vet ikke om det er stahet eller dumskap som gjør det, men de nekter å se saken fra noen annen side enn sin egen!

''Jeg vet ikke om det er stahet eller dumskap som gjør det''

Kanskje begge deler også. Jeg håper bare ikke det er ondskap, og jeg anser dem begge for å være fornuftige mennesker. Derfor sniker jeg meg inn i en debatt jeg vanligvis holder meg unna. Dessuten er jeg av dem som i rl ikke fikser å være passiv tilskuer til mobbe-situasjoner.

DOL og lignende fora vil bli en del av våre barns framtid. Min deltakelse her er like mye en måte å tenke gjennom hva jeg må forberede ungene på: Noen mennesker er onde, noen bare later som om de er onde, og noen støtter dem. Sånn er verden, og sånn kan det komme til uttrykk på Internett. Hvordan skal barna våre forholde seg til det? Hva vi som foreldre forberede dem på?

Dette er et nettsted som hovedsakelig besøkes av voksne, som burde være i stand til å tenke på menneskene bak nickene. Hva må ikke barn som leser dette tenke om hva som er ok på Internett? Og hvordan kan andre barn reagere på å bli utsatt for tilsvarende gjentatt hetsing? Har nettopp hatt en sak som medlem i konflitrådet, hvor Nettby var mobbearenaen. Fy f..n, sier jeg bare!

At en og annen psyk sjel friker ut er så sin sak. Men passiv støtte er noe helt annet. Der kan vi nå noen vei. Tror jeg. I min naive tro på det gode i mennesket - som ser ut til å være en frase som tolkes på flere vis i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vet ikke om det er stahet eller dumskap som gjør det''

Kanskje begge deler også. Jeg håper bare ikke det er ondskap, og jeg anser dem begge for å være fornuftige mennesker. Derfor sniker jeg meg inn i en debatt jeg vanligvis holder meg unna. Dessuten er jeg av dem som i rl ikke fikser å være passiv tilskuer til mobbe-situasjoner.

DOL og lignende fora vil bli en del av våre barns framtid. Min deltakelse her er like mye en måte å tenke gjennom hva jeg må forberede ungene på: Noen mennesker er onde, noen bare later som om de er onde, og noen støtter dem. Sånn er verden, og sånn kan det komme til uttrykk på Internett. Hvordan skal barna våre forholde seg til det? Hva vi som foreldre forberede dem på?

Dette er et nettsted som hovedsakelig besøkes av voksne, som burde være i stand til å tenke på menneskene bak nickene. Hva må ikke barn som leser dette tenke om hva som er ok på Internett? Og hvordan kan andre barn reagere på å bli utsatt for tilsvarende gjentatt hetsing? Har nettopp hatt en sak som medlem i konflitrådet, hvor Nettby var mobbearenaen. Fy f..n, sier jeg bare!

At en og annen psyk sjel friker ut er så sin sak. Men passiv støtte er noe helt annet. Der kan vi nå noen vei. Tror jeg. I min naive tro på det gode i mennesket - som ser ut til å være en frase som tolkes på flere vis i denne tråden.

Jeg forstår din oppgitthet og frustrasjon. Jeg lar meg sjokkere av hvordan noen mennesker kan ta så lett på empatien, bare fordi dette dreier seg om internett.

Det blir mer og mer vanlig, og er i dag en vel benyttet sosial arena, og enda mer normalt vil det bli for våre barn og barnebarn. Da synes jeg det er skremmende at voksne mennesker kan uttale ting som "det er ikke så farlig hvordan vi oppfører oss her inne, det er jo ikke RL".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobbing bør ikke aksepteres nei. Men usanheter, som alle skjønner, burde ignoreres.Når det er det eneste som hjelper!

Men det er stor forskjell på dol og RL.

Og alt som skrives her bør tas med ei klype salt.

Det er unødvendig å lage like stort drama hver gang.

Jølsen koser seg han, det kan jeg love deg!

''Mobbing bør ikke aksepteres nei. Men usanheter, som alle skjønner, burde ignoreres.Når det er det eneste som hjelper!''

Men forstår du ikke at gjentatte usannheter som henger ut enkeltpersoner/nick er nettopp det som ER mobbing?

''Men det er stor forskjell på dol og RL. Og alt som skrives her bør tas med ei klype salt. Det er unødvendig å lage like stort drama hver gang.''

Ja, det er _stor_ forskjell. Og det vet de fleste. Men det er betenkelig å se hvor fri for normal oppdragelse og etikk vi kan bli her inne fordi vi er anonyme. Det var derfor jeg forsøkte å gi det et rl-eksempel jeg har vært borti gjennom konfliktrådet.

''Jølsen koser seg han, det kan jeg love deg!''

Selvsagt gjør han det! Jeg tviler på at han er ond, men han benytter anonymitetens store privilegium, og har sannsynligvis både glede og nytte av dette i sin kreative jobb. Og det er faktisk ikke han som er problemet. Det er ikke dere som utgjør ""hoffet" heller. Det er de som gidder å svare han og argumentere med han - i den grad han ikke gjør det selv.

MEN: Jeg mener at dere som er bestiser med han her inne har et ansvar i fhd til å ta avstand. Ikke bare å fortelle MP at det er "fryyyyktelig dumt og slemt det Jølsen gjør med henne" á la Geir, men rett og slett at dere be han holde opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Mobbing bør ikke aksepteres nei. Men usanheter, som alle skjønner, burde ignoreres.Når det er det eneste som hjelper!''

Men forstår du ikke at gjentatte usannheter som henger ut enkeltpersoner/nick er nettopp det som ER mobbing?

''Men det er stor forskjell på dol og RL. Og alt som skrives her bør tas med ei klype salt. Det er unødvendig å lage like stort drama hver gang.''

Ja, det er _stor_ forskjell. Og det vet de fleste. Men det er betenkelig å se hvor fri for normal oppdragelse og etikk vi kan bli her inne fordi vi er anonyme. Det var derfor jeg forsøkte å gi det et rl-eksempel jeg har vært borti gjennom konfliktrådet.

''Jølsen koser seg han, det kan jeg love deg!''

Selvsagt gjør han det! Jeg tviler på at han er ond, men han benytter anonymitetens store privilegium, og har sannsynligvis både glede og nytte av dette i sin kreative jobb. Og det er faktisk ikke han som er problemet. Det er ikke dere som utgjør ""hoffet" heller. Det er de som gidder å svare han og argumentere med han - i den grad han ikke gjør det selv.

MEN: Jeg mener at dere som er bestiser med han her inne har et ansvar i fhd til å ta avstand. Ikke bare å fortelle MP at det er "fryyyyktelig dumt og slemt det Jølsen gjør med henne" á la Geir, men rett og slett at dere be han holde opp selv.

Jeg støtter MP i denne saken. Men tar meg den frihet til å svare alle jeg vil, som skriver hyggelig. Mer gidder jeg ikke innvolvere meg i denne heksejakten, som gpr begge veier.

Mer har jeg ikke tenkt å si i denne tråden. Den vil bli slettet om kort tid likevel.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter MP i denne saken. Men tar meg den frihet til å svare alle jeg vil, som skriver hyggelig. Mer gidder jeg ikke innvolvere meg i denne heksejakten, som gpr begge veier.

Mer har jeg ikke tenkt å si i denne tråden. Den vil bli slettet om kort tid likevel.

:0)

*Jeg besinner meg, jeg besinner meg og skriver ikke det jeg hadde tenkt!*

en-to-tre-fire-fem-seks-sju-åtte-ni-ti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...