Gå til innhold

Mary Poppins


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

Er da ikke noen heiagjeng om man svarer han på normale innlegg. Jeg svarer aldri Jølsen på innleggene mot MP, eller andre ekle kommentarer. Men det er det flere som gjør, og da blir han selvfølgelig tent på det. Om han kun får respons på det "normale", er det vel det som er mest interessant.

''Er da ikke noen heiagjeng om man svarer han på normale innlegg.''

Jo.

Se forøvrig tråd på Psykiatri nå, der NHD anbefaler TOTAL stillhet mot Jølsen. For også "normale" spørsmål trigger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    28

  • Mary Poppins

    17

  • Bookworm

    14

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Det er forskjell på å svare helt nøkternt på et saklig innlegg (ikke så mange av dem, da), og komme med alskens "Hallais på deg, står til, da? Hatt det fint i helga, eller? "

Kikk på Psykiatri, der det er en tråd hvor NHD sier noe helt annet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

candyqueen_83

''Er da ikke noen heiagjeng om man svarer han på normale innlegg.''

Jo.

Se forøvrig tråd på Psykiatri nå, der NHD anbefaler TOTAL stillhet mot Jølsen. For også "normale" spørsmål trigger.

Det er nå i hvertfall verre med denne opphausinga visse personer driver med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Tro meg bustebeisa – jeg har prøvd og prøvd og prøvd å forstå hvorfor han er sånn og skriver sånne ting til meg. Jeg har også skrevet hundrevis av ganger til han at om det er sånn at jeg virkelig har gjort han noe vondt så kan han sende meg en mail så kan vi ta det der. Jeg får bare latterlige svar tilbake og får selvfølgelig ingen mail. Jeg tror med relativt stor sikkerhet at han ikke har noen grunn til å trakassere meg, men at jeg er et mer eller mindre tilfeldig offer. Eller... eneste lille grunnen jeg kan finne for at det akkurat er meg han er ute etter kan være fordi jeg var relativt aktiv på sexforumet før i tiden og med tanke på at han er muslim så har han funnet ut at meg kan han gå på..:/

Heretter: Se om du klarer å overse ham du også, kfr. NHDs svar i annen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Det er nå i hvertfall verre med denne opphausinga visse personer driver med nå.

Jeg skjønner at du synes det. Jeg synes mobbing, trakassering, sjikane og drapstrusler er verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg må presisere at jeg ikke er ute etter andres medlidenhet og at alle skal synes synd på meg (ref det at jeg tar meg selv for høytidlig). For all del.. jeg klarer meg jeg, og dessuten ønsker jeg ikke at fokuset skal være meg, men mobberen, og stilletiende mobbere. Slik diskusjonen nå har utviklet seg så føler jeg det handler mer om folks moral på generelt grunnlag enn noe annet. For min del så ville jeg aldri kosesnakket med en person som mobber, det være seg på et forum på internet eller i RL. Det handler om medmenneskelighet og å vise at man ikke aksepterer slik oppførsel. Jeg synes det er skremmendre hvordan noen kan mene at det er greit å mobbe på nettet men ikke i RL. For litt siden leste jeg om en jente som tok livet sitt etter å ha blitt mobbet via en nettside av noen anonyme klassekamerater. Dette synes jeg er noe å tenke på.. skrevne ord kan såre like mye som snakkede ord...

Argumentet ”_jeg_ tar det ikke så seriøst” er etter min mening derfor helt irrilevant da det kan tenkes at andre reagerer forskjellig, f..eks dine egne barn..

For min egel del så blir jeg ikke spesielt såret over jølsens kommentarer, men heller mere forbannet og en smule paranoid også ja..

Men likevel er det tema som tas opp her i denne tråden, noe jeg mener er mer og mer dagsaktuelt i det samfunnet vi nå lever i, der mye kommunikasjon går via internet/sms osv.

Når det er sagt gjør det meg svært glad å se så mange engasjerte mennesker si og _vise_ at de tar avstand fra mobbing. Det gir en følelse av at man står i felleskap mot en mobber og det er etter min mening akkurat sånn det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare at du skal vite at jeg støtter deg fullt ut i denne saken, og synes det er helt horribelt den måten du blir behandlet på. Jeg engasjerer meg dog sjelden i diskusjonene, fordi jeg _prøver_ å følge overse-teknikken.

Tusen takk bookworm det har jeg lagt merke til og setter stor pris på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moffedille

Jeg føler at jeg må presisere at jeg ikke er ute etter andres medlidenhet og at alle skal synes synd på meg (ref det at jeg tar meg selv for høytidlig). For all del.. jeg klarer meg jeg, og dessuten ønsker jeg ikke at fokuset skal være meg, men mobberen, og stilletiende mobbere. Slik diskusjonen nå har utviklet seg så føler jeg det handler mer om folks moral på generelt grunnlag enn noe annet. For min del så ville jeg aldri kosesnakket med en person som mobber, det være seg på et forum på internet eller i RL. Det handler om medmenneskelighet og å vise at man ikke aksepterer slik oppførsel. Jeg synes det er skremmendre hvordan noen kan mene at det er greit å mobbe på nettet men ikke i RL. For litt siden leste jeg om en jente som tok livet sitt etter å ha blitt mobbet via en nettside av noen anonyme klassekamerater. Dette synes jeg er noe å tenke på.. skrevne ord kan såre like mye som snakkede ord...

Argumentet ”_jeg_ tar det ikke så seriøst” er etter min mening derfor helt irrilevant da det kan tenkes at andre reagerer forskjellig, f..eks dine egne barn..

For min egel del så blir jeg ikke spesielt såret over jølsens kommentarer, men heller mere forbannet og en smule paranoid også ja..

Men likevel er det tema som tas opp her i denne tråden, noe jeg mener er mer og mer dagsaktuelt i det samfunnet vi nå lever i, der mye kommunikasjon går via internet/sms osv.

Når det er sagt gjør det meg svært glad å se så mange engasjerte mennesker si og _vise_ at de tar avstand fra mobbing. Det gir en følelse av at man står i felleskap mot en mobber og det er etter min mening akkurat sånn det skal være.

Da får alle ignorere da så det blir slutt på denne galskapen,jeg tar sterk avstand fra mobbing både her og i rl.

Det er veldig trist at folk føler behov for å trykke andre ned i dritten! Det er umulig å forstå hvorfor noen har glede av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og i stedet for å skjelle ut Jølsen hver gang han kommer med oppgulp, hvorfor ikke heller gi Mary Poppins hundre roser og klemmer."

Veldig pedagogisk... ignorere og forsterke? Av og til skal man ikke være så naiv. Og av og til skal man ta tak i ting, kalle en spade for en spade og en drittsekk for en drittsekk. Synd på eller ikke. Er vel ikke så mange her inne som syns denne Jølsen-personen ikke er en stakkarslig tulling?! Er ikke riktig å la h*n slippe ut frustrasjonen sin på uskyldige folk for det. Særlig ikke på en så grov måte som i dette tilfellet.

Helt enig, med deg Mil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo forstått at du ikke skjønner noe som helst. Når du i tillegg da ikke skjønner hvorfor vi reagerer så blir det ekstra ille.

''Vi har jo forstått at du ikke skjønner noe som helst.''

Du er virkelig Gentleman i dag tydeligvis.

Slik pleier Jølsen å uttrykke seg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Og man skal ikke glemme at mange er syke...

:0)

''Og man skal ikke glemme at mange er syke...''

Nei det er viktig å huske på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Dol er en diger lekegrind for alle som er her.

Men ja, dumt at nye og gamle blir svart på en stygg måte.

Men hadde folk hevet seg over det, hadde det ikke blitt så mye dritt heller... Og så lenge det er samme nicket som går igjen, er det bare la være å lese svarene. Verre er det ikke.

I stedet blir det masse drama hver gang. Og meg & Geir blir hengt hver gang fordi vi ikke gidder ta del i det.

''Dol er en diger lekegrind for alle som er her. ''

Dette er etter vår oppfatning feil. Vi har daglig nye brukere som registrerer seg, og mange av disse gjør det for å stille spørsmål av faglig karakter. Det er derfor for doktoronline et stort problem at deres spørsmål evt. besvares med harselas eller ufine kommentarer, noe som Jølsen gjør i vesentlig større grad enn alle andre brukere her inne tilsammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg føler at jeg må presisere at jeg ikke er ute etter andres medlidenhet og at alle skal synes synd på meg (ref det at jeg tar meg selv for høytidlig). For all del.. jeg klarer meg jeg, og dessuten ønsker jeg ikke at fokuset skal være meg, men mobberen, og stilletiende mobbere. Slik diskusjonen nå har utviklet seg så føler jeg det handler mer om folks moral på generelt grunnlag enn noe annet. For min del så ville jeg aldri kosesnakket med en person som mobber, det være seg på et forum på internet eller i RL. Det handler om medmenneskelighet og å vise at man ikke aksepterer slik oppførsel. Jeg synes det er skremmendre hvordan noen kan mene at det er greit å mobbe på nettet men ikke i RL. For litt siden leste jeg om en jente som tok livet sitt etter å ha blitt mobbet via en nettside av noen anonyme klassekamerater. Dette synes jeg er noe å tenke på.. skrevne ord kan såre like mye som snakkede ord...

Argumentet ”_jeg_ tar det ikke så seriøst” er etter min mening derfor helt irrilevant da det kan tenkes at andre reagerer forskjellig, f..eks dine egne barn..

For min egel del så blir jeg ikke spesielt såret over jølsens kommentarer, men heller mere forbannet og en smule paranoid også ja..

Men likevel er det tema som tas opp her i denne tråden, noe jeg mener er mer og mer dagsaktuelt i det samfunnet vi nå lever i, der mye kommunikasjon går via internet/sms osv.

Når det er sagt gjør det meg svært glad å se så mange engasjerte mennesker si og _vise_ at de tar avstand fra mobbing. Det gir en følelse av at man står i felleskap mot en mobber og det er etter min mening akkurat sånn det skal være.

''Jeg synes det er skremmendre hvordan noen kan mene at det er greit å mobbe på nettet men ikke i RL.''

Det finnes dessverre personer som det virker som ikke skjønner at det de skriver på nettet blir lest.

Jeg er på et forum der mange etterhvert har blitt så godt kjent med hverandre at de møtes i RL. Det legges ut bilder og folk kjenner hverandres identitet.

Ei jente la ut et bilde av seg i en kjole hun hadde hatt på en fest. En gutt presterte da å spørre henne om hun var blitt gravid, eller bare småfeit. Det fikk han selvsagt en del reaksjoner på.

Uken etter var vi en gruppe fra forumet som traff han ute. Han ble igjen konfrontert med innlegget sitt. Fyren svarte: "Slapp av, jeg ville aldri ha sagt det til henne i virkeligheten, jeg er da ikke uhøflig!" Men å skrive det i tråden hennes, slik at både hun og alle andre på forumet kunne lese det, mente han var helt i orden.

Jeg har en sterk følelse av at det er flere her på dol som tenker på akkurat samme måte. Og som med ham, er det ikke mulig å få dem til å skjønne hva de gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler at jeg må presisere at jeg ikke er ute etter andres medlidenhet og at alle skal synes synd på meg (ref det at jeg tar meg selv for høytidlig). For all del.. jeg klarer meg jeg, og dessuten ønsker jeg ikke at fokuset skal være meg, men mobberen, og stilletiende mobbere. Slik diskusjonen nå har utviklet seg så føler jeg det handler mer om folks moral på generelt grunnlag enn noe annet. For min del så ville jeg aldri kosesnakket med en person som mobber, det være seg på et forum på internet eller i RL. Det handler om medmenneskelighet og å vise at man ikke aksepterer slik oppførsel. Jeg synes det er skremmendre hvordan noen kan mene at det er greit å mobbe på nettet men ikke i RL. For litt siden leste jeg om en jente som tok livet sitt etter å ha blitt mobbet via en nettside av noen anonyme klassekamerater. Dette synes jeg er noe å tenke på.. skrevne ord kan såre like mye som snakkede ord...

Argumentet ”_jeg_ tar det ikke så seriøst” er etter min mening derfor helt irrilevant da det kan tenkes at andre reagerer forskjellig, f..eks dine egne barn..

For min egel del så blir jeg ikke spesielt såret over jølsens kommentarer, men heller mere forbannet og en smule paranoid også ja..

Men likevel er det tema som tas opp her i denne tråden, noe jeg mener er mer og mer dagsaktuelt i det samfunnet vi nå lever i, der mye kommunikasjon går via internet/sms osv.

Når det er sagt gjør det meg svært glad å se så mange engasjerte mennesker si og _vise_ at de tar avstand fra mobbing. Det gir en følelse av at man står i felleskap mot en mobber og det er etter min mening akkurat sånn det skal være.

Nb! Dette er mitt _nest siste_ innlegg i denne tråden, du svarte/responderte på min melding til DEG i går, men unlot å kommentere eller svare på hovedbudskapet.

Derfor gjentar eg (det du ikkje svarte på):

''Eg synes det er hårreisende, injurierende, patetisk, dumt, sjikanøst, smakløst, latterlig og ondskapsfullt det meste av det Jølsen skriver til deg og om deg!!''

''Er det forstått????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????''

Ps! Eg la på noen flere spørsmålstegn for å understreke at eg ønsker å vite om du forstår og aksepterer det eg skriver ovenfor.

Du trenger bare svare: JA eller NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Hadde vi hatt tekniske muligheter til det, er det ingen tvil om at Jølsen ville blitt permanent stengt ute fra doktoronline.no. Hans virksomhet er svært ødeleggende for nettsidene, og vi bruker urimelig mye ressurser på å slette kommentarer han har skrevet. I tillegg til den type kommentarer som blir diskutert i denne tråden (og som primært rettes mot MP), kommer alle de ufine kommentarene han poster til helt nye brukere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mjaumjau

Nb! Dette er mitt _nest siste_ innlegg i denne tråden, du svarte/responderte på min melding til DEG i går, men unlot å kommentere eller svare på hovedbudskapet.

Derfor gjentar eg (det du ikkje svarte på):

''Eg synes det er hårreisende, injurierende, patetisk, dumt, sjikanøst, smakløst, latterlig og ondskapsfullt det meste av det Jølsen skriver til deg og om deg!!''

''Er det forstått????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????''

Ps! Eg la på noen flere spørsmålstegn for å understreke at eg ønsker å vite om du forstår og aksepterer det eg skriver ovenfor.

Du trenger bare svare: JA eller NEI.

Alle har forstått dette, men det du predikerer og det du praktiserer henger ikke på greip. Har du forstått det????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Svar gjerne på det. Det holder med et JA eller et NEI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsett med å gi henne støtte. :-)

Husker du tråden hvor jeg spurte om oppvarming av stua? Da vi snakket om varmepumpe? Jølsen kom med en eller annen kommentar i den tråden, hvorpå du svarte ham. Så ble det litt utveksling mellom dere.

Siden jeg spurte på vegne av meg og bustemann, sendte jeg ham en link til tråden. Han leste de første svarene, så lo ham og lurte på hva slags skrullete kvinneforum jeg var inne på... med henvisning til utvekslingen mellom deg og Jølsen.

Kanskje ikke helt korrekt gjort av meg, men jeg gav ham mitt brukernavn og passord, sånn i tilfelle han ville spørre om ting selv. Og viste til at du hadde tross alt gitt meg noen gode råd til å begynne med... Men ut fra resten av tråden lo han bare og sa han nærmest var blitt skremt....

Jeg skjønte ikke helt hva du ville med dette innlegget.

Hvem hadde ikke reagert på dette når de ikke vet forhistorien?

Jeg vet liksom ikke helt hvem dette ble dumt for skal jeg være ærlig, selv om jeg skjønner hva du prøver deg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Nb! Dette er mitt _nest siste_ innlegg i denne tråden, du svarte/responderte på min melding til DEG i går, men unlot å kommentere eller svare på hovedbudskapet.

Derfor gjentar eg (det du ikkje svarte på):

''Eg synes det er hårreisende, injurierende, patetisk, dumt, sjikanøst, smakløst, latterlig og ondskapsfullt det meste av det Jølsen skriver til deg og om deg!!''

''Er det forstått????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????''

Ps! Eg la på noen flere spørsmålstegn for å understreke at eg ønsker å vite om du forstår og aksepterer det eg skriver ovenfor.

Du trenger bare svare: JA eller NEI.

Hvordan kan du klippe ut bare det avsnittet, når hele hovedinnlegget fører til at du uttrykker noe helt annet?

Det er ingen grunn til at MP skal trenge å svare på det, så lenge dine handlinger viser at du støtter Jølsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at når du snur det andre kinn til, blir det rett og slett kjedelig her inne. Og om du fortsetter å støtte MP i stedet for å sende tunge skyts tilbake til Jølsen, så har han ikke så mye å skrive om lenger.

Merker jo at det er enkelte her inne som overser meg når jeg skriver i andre tråder. Litt leit av og til, litt kjedelig av og til. Men, men... ikke noe jeg går og tenker all verdens på.

Har ikke den teknikken også blitt prøvd? Hvis du har fulgt med på dette, så vet du utmerket godt at det meste er prøvd, uten at det har gitt resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Vi vil herved oppfordre våre brukere til å avslutte denne debatten nå, samt å ikke besvare Jølsens innlegg i tiden fremover.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...