Gå til innhold

Mary Poppins


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

Jeg holder meg egentlig unna disse diskusjonene, men jeg må bare si at du skuffer meg stort, mora2!

Jeg forstår dere legger mer følelser i dol enn det jeg gjør ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    28

  • Mary Poppins

    17

  • Bookworm

    14

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

Han koser seg sikkert med denne troden ihvertfall. Han slenger jo ut dritt akkurat for`at slike diskusjoner skal starte. Ignoer han og svar kun viss han er grei.

Det er jeg helt enig i! :0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dere legger mer følelser i dol enn det jeg gjør ;0)

Jeg legger nok ikke så tunge følelser i DOL, men jeg vet at det sitter levende mennesker bak disse nickene, og jeg kan ikke godta måten noen blir behandlet på.

Jeg vet at du har en annen mening enn det, men som sagt - du skuffer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forunderlig at dere ikke fatter dette... Handler bl.a. om lojalitet og medmenneskelighet, sånn jeg ser det.

Hvor man føler lojalitet er nok forskjellig. Du syns kanskje det ikke er personlig, det som ytres her? De forskjellige menneskenes ve og vel går ikke innpå deg? Aldri?

Så er det kanskje noen som setter grensen ved telefonen. Om jeg bare "kjenner" et menneske per telefon og vi snakker litt hyggelig nå og da om vær og vind, så ville jeg likevel hatt vanskelig for å snakke like hjertelig med en som trakasserer denne personen på regelmessig basis. Da ville jeg følt meg illojal. Sånn er det muligens for deg også?

Eller går din grense ved ansikt til ansikt kanskje..?

Samme det - uansett hvor deres grense går for når dere begynner å føle lojalitet, er det rart dere ikke ser at dette også dreier seg om folkeskikk og medmenneskelighet, hvordan man vil det skal være her i verden.

Jeg legger desverre ingen følelser i dol...

Og tar alt som blir skrevet med ei klype salt.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg legger desverre ingen følelser i dol...

Og tar alt som blir skrevet med ei klype salt.

:0)

Nå var det ikke dine følelser vi snakket om da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hva tenker nye DOLere som kommer inn?

Jeg forstår dere legger mer følelser i dol enn det jeg gjør ;0)

Det går vel kanskje ikke bare på å legge følelser i DOL som du sier.

Nå må vi faktisk ikke glemme at DOL skal være et seriøst sted for å søke hjelp til diverse en måtte bære på av spørsmål. Ikke en jævla lekegrind for idioter.

Jølsenkødden bombaderer til og med slike uskyldige tråder som kan se ut til å være skrevet at nye DOLfolk.

Hva føler vel ikke de stakkarne som kommer inn her, spør om noe seriøst og blir bombadert av "du har herpes" " gå og heng deg" etc fra det Jølsenfjolset-.

Jeg gir bang i driten hans, og alt annet useriøst her inne de sjeldne gangene jeg nå er her inne for tiden.

Men å se spyeriet hans mot uskyldige folk synes jeg ikke om.

Har konfrontert fjolset hundre ganger og selvskakt bakker Jølsen unna hver gang han blir frontet med seriøse spørsmål.

Synes jo lang veg at han bare er ute etter faenskap, og at han til en hver tid har svært lite kjøtt på bena.

Å ikke snu ryggen mot slik oppførsel er rimelig svakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå var det ikke dine følelser vi snakket om da....

Joda, du refererte til mine følelser. Og da svarer jeg at jeg ikke legger noen følelser i dol.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... here we go again.

Geir, jeg er på linje med deg i det meste av det du skriver.

Og til dere andre. Jeg har fremdeles mest tro på det å overse. Hadde jeg blitt oversett i alt jeg skriver, hadde jeg forsvunnet her for lenge siden. Men ikke det. Jeg har jo "forsvart" Jølsen før, så jeg merker jo at jeg blir oversett av en del allerede.

Mrxx: Leste noe av diskusjonen mellom deg og Mora2 angående mobbing. Det er som regel alltid en grunn til at noen mobber. Og det betyr ikke alltid at mobberen er den drittsekken alle vil ha ham til å være. Det går an å være der for den som blir mobbet. Støtte opp om personen. Bygge opp og gjøre den som blir mobbet tryggere. Samtidig går det an å prøve å se hvorfor mobberen mobber.

Og i stedet for å skjelle ut Jølsen hver gang han kommer med oppgulp, hvorfor ikke heller gi Mary Poppins hundre roser og klemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går vel kanskje ikke bare på å legge følelser i DOL som du sier.

Nå må vi faktisk ikke glemme at DOL skal være et seriøst sted for å søke hjelp til diverse en måtte bære på av spørsmål. Ikke en jævla lekegrind for idioter.

Jølsenkødden bombaderer til og med slike uskyldige tråder som kan se ut til å være skrevet at nye DOLfolk.

Hva føler vel ikke de stakkarne som kommer inn her, spør om noe seriøst og blir bombadert av "du har herpes" " gå og heng deg" etc fra det Jølsenfjolset-.

Jeg gir bang i driten hans, og alt annet useriøst her inne de sjeldne gangene jeg nå er her inne for tiden.

Men å se spyeriet hans mot uskyldige folk synes jeg ikke om.

Har konfrontert fjolset hundre ganger og selvskakt bakker Jølsen unna hver gang han blir frontet med seriøse spørsmål.

Synes jo lang veg at han bare er ute etter faenskap, og at han til en hver tid har svært lite kjøtt på bena.

Å ikke snu ryggen mot slik oppførsel er rimelig svakt.

Dol er en diger lekegrind for alle som er her.

Men ja, dumt at nye og gamle blir svart på en stygg måte.

Men hadde folk hevet seg over det, hadde det ikke blitt så mye dritt heller... Og så lenge det er samme nicket som går igjen, er det bare la være å lese svarene. Verre er det ikke.

I stedet blir det masse drama hver gang. Og meg & Geir blir hengt hver gang fordi vi ikke gidder ta del i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... here we go again.

Geir, jeg er på linje med deg i det meste av det du skriver.

Og til dere andre. Jeg har fremdeles mest tro på det å overse. Hadde jeg blitt oversett i alt jeg skriver, hadde jeg forsvunnet her for lenge siden. Men ikke det. Jeg har jo "forsvart" Jølsen før, så jeg merker jo at jeg blir oversett av en del allerede.

Mrxx: Leste noe av diskusjonen mellom deg og Mora2 angående mobbing. Det er som regel alltid en grunn til at noen mobber. Og det betyr ikke alltid at mobberen er den drittsekken alle vil ha ham til å være. Det går an å være der for den som blir mobbet. Støtte opp om personen. Bygge opp og gjøre den som blir mobbet tryggere. Samtidig går det an å prøve å se hvorfor mobberen mobber.

Og i stedet for å skjelle ut Jølsen hver gang han kommer med oppgulp, hvorfor ikke heller gi Mary Poppins hundre roser og klemmer.

Here we go again ja! ;0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde garantert reagert annerledes hvis det var de som var offeret her, eller om det var deres barn som var utsatt for det.

På en dårlig dag kom Jølsen med noen kommentarer på noe jeg hadde skrevet. Disse kommentarene fikk faktisk frem tårene hos meg den dagen.

Men herre min hatt. Jeg hadde en dårlig dag og burde kanskje ikke vært her inne i det hele tatt. Og jeg overså ham i den tråden, selv om jeg hadde lyst å både skjelle ham ut, forsvare meg og det som var.

Det er forskjell på RL og internett. Vi aner ikke noe om dem som sitter i andre enden av linja. Derfor jeg følger opp jentene mine og snakker med dem om farene som finnes her inne. Og jeg blir ikke forundret i det hele tatt over hva som finnes eller hva de opplever. Eller hvilke sider de oppsøker.

Og jeg har stått ved siden av mine jenter når det gjelder mobbing. Jeg har til og med vært inne til mekling.

Ikke er jeg kristen. Men jeg har faktisk mest tro på nestekjærlighet. Og det å vende det andre kinn til. Det trenger ikke bety at man skal la seg tråkke på, men jeg ville hatt et helt annet syn på mange av dere her inne i Jølsen saker om dere hadde oppført dere anderledes.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Joda, du refererte til mine følelser. Og da svarer jeg at jeg ikke legger noen følelser i dol.

:0)

Vanskelig dette.... Forsøkte å appellere til din fornuft, ved å få deg til å kjenne etter hvor du har dine grenser. Da var håpet at du forsto at når dine er like mye verd som andres grenser, uavhengig av hvor de går, da er andres viktige å ta hesnyn til også.

Det var tydeligvis bortkastet tid. Men oppfordringen er altså å ta hensyn til andres følelser selv om du ikke har noen selv, også når du ikke en gang er i stand til å sette deg inn i problemstillingen. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja... here we go again.

Geir, jeg er på linje med deg i det meste av det du skriver.

Og til dere andre. Jeg har fremdeles mest tro på det å overse. Hadde jeg blitt oversett i alt jeg skriver, hadde jeg forsvunnet her for lenge siden. Men ikke det. Jeg har jo "forsvart" Jølsen før, så jeg merker jo at jeg blir oversett av en del allerede.

Mrxx: Leste noe av diskusjonen mellom deg og Mora2 angående mobbing. Det er som regel alltid en grunn til at noen mobber. Og det betyr ikke alltid at mobberen er den drittsekken alle vil ha ham til å være. Det går an å være der for den som blir mobbet. Støtte opp om personen. Bygge opp og gjøre den som blir mobbet tryggere. Samtidig går det an å prøve å se hvorfor mobberen mobber.

Og i stedet for å skjelle ut Jølsen hver gang han kommer med oppgulp, hvorfor ikke heller gi Mary Poppins hundre roser og klemmer.

Du,... en voksen person som han vil du aldri klare å vite hvorfor han holder på. Det har da blittt forsøkt mange ganger, så hvorfor tror du det skulle bli noen endring på?

Det er ikke en unge vi snakker om her, selv om han oppfører seg som en.

Så er det stor forskjell på og overse og klappe han på skulda, men hvis noen av dere ønsker det så er det selvsagt fritt valg, men det er jeg sterkt uenig i, for det er å stå på moberens side.

Jeg gir også MP masse støtte, det burde du også har fått med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en dårlig dag kom Jølsen med noen kommentarer på noe jeg hadde skrevet. Disse kommentarene fikk faktisk frem tårene hos meg den dagen.

Men herre min hatt. Jeg hadde en dårlig dag og burde kanskje ikke vært her inne i det hele tatt. Og jeg overså ham i den tråden, selv om jeg hadde lyst å både skjelle ham ut, forsvare meg og det som var.

Det er forskjell på RL og internett. Vi aner ikke noe om dem som sitter i andre enden av linja. Derfor jeg følger opp jentene mine og snakker med dem om farene som finnes her inne. Og jeg blir ikke forundret i det hele tatt over hva som finnes eller hva de opplever. Eller hvilke sider de oppsøker.

Og jeg har stått ved siden av mine jenter når det gjelder mobbing. Jeg har til og med vært inne til mekling.

Ikke er jeg kristen. Men jeg har faktisk mest tro på nestekjærlighet. Og det å vende det andre kinn til. Det trenger ikke bety at man skal la seg tråkke på, men jeg ville hatt et helt annet syn på mange av dere her inne i Jølsen saker om dere hadde oppført dere anderledes.....

Men du kan da ikke være så naiv og tro at han slutter av den grunnen? Han har hatt mange muligheter til å gi seg.

Jeg gidder rett og slett ikke å snu det andre kinnet til, har de begynt så får de tåle leken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dol er en diger lekegrind for alle som er her.

Men ja, dumt at nye og gamle blir svart på en stygg måte.

Men hadde folk hevet seg over det, hadde det ikke blitt så mye dritt heller... Og så lenge det er samme nicket som går igjen, er det bare la være å lese svarene. Verre er det ikke.

I stedet blir det masse drama hver gang. Og meg & Geir blir hengt hver gang fordi vi ikke gidder ta del i det.

Men husk at det er ingen som er så opptatt av at der svarer han vanlig i tråder som han har oppført seg bra, men dere nærmest hyller han og det kan også skje i samme tråd som han har vært motbydelig. Det er det vi ikke forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig dette.... Forsøkte å appellere til din fornuft, ved å få deg til å kjenne etter hvor du har dine grenser. Da var håpet at du forsto at når dine er like mye verd som andres grenser, uavhengig av hvor de går, da er andres viktige å ta hesnyn til også.

Det var tydeligvis bortkastet tid. Men oppfordringen er altså å ta hensyn til andres følelser selv om du ikke har noen selv, også når du ikke en gang er i stand til å sette deg inn i problemstillingen. .

Min fornuft sier meg at jeg skal ta alt på nettet (spes.Dol) med ei klype salt. Og det gjør jeg.

Og jeg har tatt hensyn. Men det betyr ikke at noen her skal fortelle meg hvem jeg skal snakke med, eller hvordan jeg snakker. Om det gir et dårlig inntrykk av meg, bryr jeg meg pent lite om. Som sagt dol er dol, og her er mange forskjellige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Men husk at det er ingen som er så opptatt av at der svarer han vanlig i tråder som han har oppført seg bra, men dere nærmest hyller han og det kan også skje i samme tråd som han har vært motbydelig. Det er det vi ikke forstår.

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men husk at det er ingen som er så opptatt av at der svarer han vanlig i tråder som han har oppført seg bra, men dere nærmest hyller han og det kan også skje i samme tråd som han har vært motbydelig. Det er det vi ikke forstår.

''det kan også skje i samme tråd som han har vært motbydelig. Det er det vi ikke forstår.''

Get ovet it...Det er leeenge siden har skjedd.

Men siden ingen legger merke til hvor jeg kødder med han, burde det jo være det samme!? Dette blir dratt frem gang etter gang, selv om jeg ikke har "herpet" flere tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest langt over streken

Dol er en diger lekegrind for alle som er her.

Men ja, dumt at nye og gamle blir svart på en stygg måte.

Men hadde folk hevet seg over det, hadde det ikke blitt så mye dritt heller... Og så lenge det er samme nicket som går igjen, er det bare la være å lese svarene. Verre er det ikke.

I stedet blir det masse drama hver gang. Og meg & Geir blir hengt hver gang fordi vi ikke gidder ta del i det.

''Men hadde folk hevet seg over det, hadde det ikke blitt så mye dritt heller... Og så lenge det er samme nicket som går igjen, er det bare la være å lese svarene. Verre er det ikke.''

Jeg er enig i at om brukere ikke hadde gitt Jølsen oppmerksomhet, så ville det avtatt. Men man må ikke glemme at dette er et helsenettsted som man kan søke opp via en startside. På den måten kan det naturligvis komme til nye brukere som kansje er her bare en gang for å få et fagsvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men hadde folk hevet seg over det, hadde det ikke blitt så mye dritt heller... Og så lenge det er samme nicket som går igjen, er det bare la være å lese svarene. Verre er det ikke.''

Jeg er enig i at om brukere ikke hadde gitt Jølsen oppmerksomhet, så ville det avtatt. Men man må ikke glemme at dette er et helsenettsted som man kan søke opp via en startside. På den måten kan det naturligvis komme til nye brukere som kansje er her bare en gang for å få et fagsvar...

Ja, det er sant. Og dumt. Men desverre ingenting å gjøre med det, annet enn å overse.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...