Gå til innhold

Mary Poppins


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra

Men dere hyller han jo nærmest og dere gir han jo en inndirekte støtte og at du som voksen person ikke ser det forundrer meg stort.

Den dagen du skulle få et barn som blir mobbet så kom ikke å si at du vil være kamerat med mobbern eller med hans venner, de gangene han oppfører seg bra.

''Den dagen du skulle få et barn som blir mobbet så kom ikke å si at du vil være kamerat med mobbern eller med hans venner, de gangene han oppfører seg bra.''

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    28

  • Mary Poppins

    17

  • Bookworm

    14

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest Hva tenker nye DOLere som kommer inn?

''Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...''

Om det hadde vært avstemming her inne på om Jølsen skulle bli sendt i gasskammer eller ei, så tror eg det faktisk hadde vært eg og mora2 som hadde stemt i mot.

Mange her inne lider av reine lynsjestemningen i forhold til Jølsen, og DET er betenkelig i 2009!

Så den "Mor Theresa" imagen som mange ønsker å kle seg i stikker tydeligvis ikkje så djupt allikevel..:-)

Gi deg da, for noe tåpelige greier.

Folk er da piss lei Jølsen med grunn

Plutselig så er det et innlegg på f.eks.seksualitet og noen spør "jeg har sånn og slik" og så klarer Jølsen å svare "du har Syflis" (dette er eksempel)

Hva slags måte er det å behandle nye folk på DOL på om jeg får spørre?

Jeg har "konfrontert" det jævla nautet hundre ganger og er veldig kjent her inne så jeg driter bang i alt oppgulpet, men kom nå fanden ikke å si at vi mobber den stakkaren så det ikke likner grisen.

Og så det er sakt, jeg holder helt med alle de som mener at det er å slikke oppetter ryggen så lenge en jatter med i noen tråder som tilfeldigvis er okey, når personen driver så mye faenskap som han gjør ellers i tusen tråder her inne.

Får en følelse av at redselen for å bli mobbet av det nautet er grunnen til at noen synes det er greit å holde seg inne med ham.

Greit å svar "gul" hvis han spør om fargen på sola i en tråd. Men å jattefjatte som har hendt her inne mener også jeg er å slikke oppetter ryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det var hovedbudskapet ditt, burde du latt være å slå beina under det ved å anklage MP for å være hårsår!

Hvis fredsprisvinneren holder en lang og vakker tale om fred, og avslutter med: "og forøvrig mener jeg alle kinsere bør drepes" - hva tror du folk husker?

Godt poeng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

''Det hjelper ikke å ha èn god side som skal veie opp for 13 jævlige. ''

Det skal bare én dråpe eddik til for å forsure et helt glass vann...

Nemlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det spørsmålet ditt har så lite med dette her å gjøre at det bare ble dumt, så jeg lot være å svare. Jeg er så absolutt for å gi folk en sjanse, og hvis jeg ser at folk prøver å forbedre seg er jeg mer enn villig til å strekke ut en hånd. Jeg kan ikke se at det skjer her, tvert imot. Likevel fortsetter dere å støtte ham ved å kameratslig dulte ham i siden når han innimellom sier noe som ikke er ufyslig.

Vet du hva dere er? Dere er de stille mobberne. De som står på sidelinja og flirer litt nervøst mens sjefsbølla denger løs på et offer. Det kan virke mer uskyldig det dere gjør, men hvis det ikke var for deres aksept hadde han neppe kunnet holde på sånn. Det verste er at jeg faktisk tror dere gjør det i god tro, du og mora. Dette er virkelig snillisme på sitt verste.

Akuratt det hadde jeg en samtale om i går kveld med ett familiemedlem om barnet hennes.

At selv om hun ikke er med å mobber, men står og ser på at det skjer, og ikke løfter en finger for å stoppe det, gjør henne like ille som resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akuratt det hadde jeg en samtale om i går kveld med ett familiemedlem om barnet hennes.

At selv om hun ikke er med å mobber, men står og ser på at det skjer, og ikke løfter en finger for å stoppe det, gjør henne like ille som resten.

'Når det gjelder din kommentar ang mobbing av barn:

'At selv om hun ikke er med å mobber, men står og ser på at det skjer, og ikke løfter en finger for å stoppe det, gjør henne like ille som resten.''

Det skal styrke til å være den ene som protesterer... Om den som står og ser på ikke er blant de kuleste og mest populære,- så skal det en del til for å tørre å stikke hodet fram selv. Det er selvsagt beundringsverdig av dem som tør,- men å si at en sjenert unge som ikke tør å gripe inn er like ille som mobberen, det er strengt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I RL jobber eg faktisk med personer som av forskjellige grunner "faller utenfor" og de er det viktig å behandle med respekt, uavhengig av mine personlige preferanser og idealer.

Vi er alle mennesker, og det gode kan lokkes frem i alle men da må de føle seg innkludert og ikkje ekskludert, for ellers vil en bare produsere bitre og farlige mennesker.

Håper det var svar godt nok!

''I RL jobber eg faktisk med personer som av forskjellige grunner "faller utenfor" og de er det viktig å behandle med respekt, uavhengig av mine personlige preferanser og idealer.''

Absolutt, dette er jeg helt enig med deg i. Jeg går også utfra at selvom du gir dem repekten for å finne tilbake til samfunnet, støtter du ikke handlingen som fikk dem ditt.

''Vi er alle mennesker, og det gode kan lokkes frem i alle men da må de føle seg innkludert og ikkje ekskludert, for ellers vil en bare produsere bitre og farlige mennesker.''

Dette er jeg også enig med deg, MEN du tror vel ikke at det er dette du holder på med her inne? Når du påstår du tar avstand fra Jølsens personangrep på MP og i samme innlegg skriver at hun er nærtagende og hårsår. Du da gir du ikke Jølsen repekt, du gir han kreditt på at ALLE andre her inne overdriver, og det han gjør overhode ikke er sjikane. MP er jo bare hårsår....

Håper det var svar godt nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'Når det gjelder din kommentar ang mobbing av barn:

'At selv om hun ikke er med å mobber, men står og ser på at det skjer, og ikke løfter en finger for å stoppe det, gjør henne like ille som resten.''

Det skal styrke til å være den ene som protesterer... Om den som står og ser på ikke er blant de kuleste og mest populære,- så skal det en del til for å tørre å stikke hodet fram selv. Det er selvsagt beundringsverdig av dem som tør,- men å si at en sjenert unge som ikke tør å gripe inn er like ille som mobberen, det er strengt...

Joda, men vedkommende er med på det. Det er sikkert strengt, og kan sikkert ses fra situasjon til situasjon.

Dette var snakk om nettmobbing, det var vedkommende sin msn, vekommende sitt rom, vedkommende sin data som ble brukt. Det var venninnen som skrev, vi har printet ut loggen, syns du fremdeles ikke hun var med på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men vedkommende er med på det. Det er sikkert strengt, og kan sikkert ses fra situasjon til situasjon.

Dette var snakk om nettmobbing, det var vedkommende sin msn, vekommende sitt rom, vedkommende sin data som ble brukt. Det var venninnen som skrev, vi har printet ut loggen, syns du fremdeles ikke hun var med på det?

Jo ;-)

Jeg så mer for meg en annen setting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne signerer jeg.

:0)

Signerte du litt fort, eller er du enig i følgende også:

''Ps! Det kan virke (på meg) som at du er unødvendig "hårsår" og tar deg sjøl litt for "høytidelig" av og til, men det er nå bare min oppfatning.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...''

Om det hadde vært avstemming her inne på om Jølsen skulle bli sendt i gasskammer eller ei, så tror eg det faktisk hadde vært eg og mora2 som hadde stemt i mot.

Mange her inne lider av reine lynsjestemningen i forhold til Jølsen, og DET er betenkelig i 2009!

Så den "Mor Theresa" imagen som mange ønsker å kle seg i stikker tydeligvis ikkje så djupt allikevel..:-)

Det hadde jo alle stemt i mot, nå får du slutte å drite deg ut.

Men om det hadde vært avsteming om han skulle utestenges fra forumet (noe som ikke kan sammelinges i det hele tatt), i en periode, for at han skulle lære at handlinger får konsekvenser.

Ja, da tipper jeg vel at du og Mora2 ville stemt i mot og resten for.

Men nei, ikke få være på dol i noen måneder kan ikke sammenlignes med å ta ett menneskets liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerte du litt fort, eller er du enig i følgende også:

''Ps! Det kan virke (på meg) som at du er unødvendig "hårsår" og tar deg sjøl litt for "høytidelig" av og til, men det er nå bare min oppfatning.''

Jeg var faktisk i tvil om jeg skulle skrive noe til det. Men jeg syns ikke MP er akkurat hårsår. Jeg forstår godt hun reagerer.

Om hun tar seg selv høytidlig, tror ikke det heller.

Men hun burde slutte lese Jølsens svar, for sin egen del.

For hun er jo litt sårbar, det legger hun ikke skjul på.

Og for meg blir det litt mye drama rundt Jølsen og MP...

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt pussig at omtrent alle har "hoppet over" hovedbudskapet mitt til MP, eg gjenntar:

''Eg synes det er hårreisende, injurierende, patetisk, dumt, sjikanøst, smakløst, latterlig og ondskapsfullt det meste av det Jølsen skriver til deg og om deg!!''

''Er det forstått?????????????????????????''

Fikk DU med deg det?

Eller var det ikkje så viktig det kanskje?

Det er ca. ei uke siden det stod et innlegg her med overskriften:

"Geir den første horekunden tatt i Oslo?"

(Eg bruker faktisk mitt døpenavn her inne, og har tidligere hatt hjemmeside her med bilde, adresse o.l., så for enkelte så er eg ikkje så anonym at det gjør noe)

Det var veldig lite "skrik & skrål" fra dere den gang, det var ingen som nevnte en dritt faktisk!

Rart eller tilfeldig? :-))))

''Det er litt pussig at omtrent alle har "hoppet over" hovedbudskapet mitt til MP, eg gjenntar:

Eg synes det er hårreisende, injurierende, patetisk, dumt, sjikanøst, smakløst, latterlig og ondskapsfullt det meste av det Jølsen skriver til deg og om deg!!

Er det forstått?????????????????????????''

Ja, og sånt må man regne med at man ikke kan ta alvorlig når du slengte med den ps du gjorde.

Det var ett valg du tok, ergo, får hovedbudskapet en helt annen mening en du hadde tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere hyller han jo nærmest og dere gir han jo en inndirekte støtte og at du som voksen person ikke ser det forundrer meg stort.

Den dagen du skulle få et barn som blir mobbet så kom ikke å si at du vil være kamerat med mobbern eller med hans venner, de gangene han oppfører seg bra.

Mobberen har sannsynligvis problemer selv, og trenger hjelp ikke juling.

Eks. Snuppen går på turn. Der har det vært en gutt som har plaget alle de andre. Snuppen blir redd, og vil helst ikke gå på turn lengre. hva gjør vi, jo vo følger hver gang på turn, og er ute på banen sammen med snuppen. Vi snakker hyggelig til den slemme gutten, og sier fra på en grei måte at han må oppføre seg. Så klart var jeg forbanna inni meg.

Til snuppen forklarte vi at mobber sannsynligvis var redd selv, og derfor oppførselen. Sa at snuppen bare måtte holde avstand, og være hyggelig. Det hele endte med at mobberen ble tryggere, og nå har de det greit alle sammen.

Jeg kunne skjelt ut både mobber og ungen, men det tror jeg bare ville forverret situasjonen.

Dette er dol... Det er begrenset hvor mye jeg gidder å innvolvere meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...''

Om det hadde vært avstemming her inne på om Jølsen skulle bli sendt i gasskammer eller ei, så tror eg det faktisk hadde vært eg og mora2 som hadde stemt i mot.

Mange her inne lider av reine lynsjestemningen i forhold til Jølsen, og DET er betenkelig i 2009!

Så den "Mor Theresa" imagen som mange ønsker å kle seg i stikker tydeligvis ikkje så djupt allikevel..:-)

Jeg er ikke mor Theresa, men jeg har ignorert Jølsen siden han kaldte niesa mi på ti år for negerslave. Dette var kort tid etter han hadde vært hyggelig i noen tråder og jeg trodde at hodet hans var skrudd sammen på riktig vis. Snakk om surprise.

Jeg er så dundranes enig med dem som ikke støtter skribenter som Jølsen, han er en skam for forumet, og alle burde ignorere hva pappskallen sier.

Dere virker som fornuftige mennesker ellers, men det er nettopp fordi at dere jatter med vedkommende, at han fortsatt er her.

Nå må dere våkne og se at det er folk som blir såret her, og dere er med på sørge for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mobberen har sannsynligvis problemer selv, og trenger hjelp ikke juling.

Eks. Snuppen går på turn. Der har det vært en gutt som har plaget alle de andre. Snuppen blir redd, og vil helst ikke gå på turn lengre. hva gjør vi, jo vo følger hver gang på turn, og er ute på banen sammen med snuppen. Vi snakker hyggelig til den slemme gutten, og sier fra på en grei måte at han må oppføre seg. Så klart var jeg forbanna inni meg.

Til snuppen forklarte vi at mobber sannsynligvis var redd selv, og derfor oppførselen. Sa at snuppen bare måtte holde avstand, og være hyggelig. Det hele endte med at mobberen ble tryggere, og nå har de det greit alle sammen.

Jeg kunne skjelt ut både mobber og ungen, men det tror jeg bare ville forverret situasjonen.

Dette er dol... Det er begrenset hvor mye jeg gidder å innvolvere meg...

Men det du ikke ser er jo at du ufarliggjør mobbingen, og den som mobber ser at du smiler, snakker blidt osv. Det er jo det samme som å si at dette ikke er så farlig.

Det er helt utrolig.

Jeg tror rett og slett du ikke skjønner dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest langt over streken

Men det du ikke ser er jo at du ufarliggjør mobbingen, og den som mobber ser at du smiler, snakker blidt osv. Det er jo det samme som å si at dette ikke er så farlig.

Det er helt utrolig.

Jeg tror rett og slett du ikke skjønner dette.

går det ikke an å anmelde denne jølsen da :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det du ikke ser er jo at du ufarliggjør mobbingen, og den som mobber ser at du smiler, snakker blidt osv. Det er jo det samme som å si at dette ikke er så farlig.

Det er helt utrolig.

Jeg tror rett og slett du ikke skjønner dette.

Nei, det gjør jeg ikke. Snuppen skjønte godt at dette var gal oppførsel. Men at han ta igjen med samme mynt i den saken, var ikke ønskelig for noen.

Mobbing er en uting, men en medalje har alltid to sider.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt pussig at omtrent alle har "hoppet over" hovedbudskapet mitt til MP, eg gjenntar:

''Eg synes det er hårreisende, injurierende, patetisk, dumt, sjikanøst, smakløst, latterlig og ondskapsfullt det meste av det Jølsen skriver til deg og om deg!!''

''Er det forstått?????????????????????????''

Fikk DU med deg det?

Eller var det ikkje så viktig det kanskje?

Det er ca. ei uke siden det stod et innlegg her med overskriften:

"Geir den første horekunden tatt i Oslo?"

(Eg bruker faktisk mitt døpenavn her inne, og har tidligere hatt hjemmeside her med bilde, adresse o.l., så for enkelte så er eg ikkje så anonym at det gjør noe)

Det var veldig lite "skrik & skrål" fra dere den gang, det var ingen som nevnte en dritt faktisk!

Rart eller tilfeldig? :-))))

Hovedbudskapet ble liksom litt fadet iom du la til den ps'en - men det er du tydeligvis ikke i stand til å skjønne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...