Gå til innhold

Mary Poppins


Gjest Geir

Anbefalte innlegg

candyqueen_83

''Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...''

Om det hadde vært avstemming her inne på om Jølsen skulle bli sendt i gasskammer eller ei, så tror eg det faktisk hadde vært eg og mora2 som hadde stemt i mot.

Mange her inne lider av reine lynsjestemningen i forhold til Jølsen, og DET er betenkelig i 2009!

Så den "Mor Theresa" imagen som mange ønsker å kle seg i stikker tydeligvis ikkje så djupt allikevel..:-)

Jeg hadde også stemt i mot :o) Men ikke for at jeg ikke støtter MP i denne saken.

Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg. Da bør han jo behandles som alle andre her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 264
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mrxx

    28

  • Mary Poppins

    17

  • Bookworm

    14

  • morsan

    9

Mest aktive i denne tråden

Jeg hadde også stemt i mot :o) Men ikke for at jeg ikke støtter MP i denne saken.

Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg. Da bør han jo behandles som alle andre her inne.

Akkurat det syns jeg også!

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også stemt i mot :o) Men ikke for at jeg ikke støtter MP i denne saken.

Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg. Da bør han jo behandles som alle andre her inne.

''Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg. Da bør han jo behandles som alle andre her inne.''

Helt enig, det er mitt poeng og men eg får det tydeligvis ikkje klart nok frem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten er vel for liten til at det kan være samme person, men man begynner å lure og kanskje er jeg en smule paranoid. Taximann-episodene var for et år siden (januar). Jølsen begynte i tidlig våres mener jeg å huske.

''Taximann-episodene var for et år siden (januar). Jølsen begynte i tidlig våres mener jeg å huske.''

Neida, Jølsen kommenterte i den der taxi episoden.

Taxifyren hadde ringt deg eller noe å sagt du hadde mista lommebok, kredittkort eller mobil og ville levere den til deg eller noe.?

Utifra det Jølsen skreiv da (slik eg opplevde det) så var han nok ikkje samme mannen, så det kan du nok ta helt med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mjaumjau

''Hvis det han sier imidlertid er sant, gjenstår bare det faktum at han er en drittsekk som vil være upopulær.''

Det er dine ord.

''Noe du tydelig synes er både tøft, ukonvensjonellt og gjør han til en gåtefull person.''

Nei, eg tar avstand fra trakkaseringen av MP, det har eg skrevet flere ganger.

Men det er de "andre" sidene av Jølsens personlighet som eg har sansen for, først og fremst humoren og de kjappe formuleringene som kommer innimellom.

''Vi andre ser han ikke slik. Det er ikke slik han har valgt å fremstille seg.''

Tydeligvis.

''Og ikke nok med det, han lover at det skal bli verre??? Og dette skal møtes med respekt?''

Det er ikkje bra!!

Men det er viktig å skille mellom sak og person, eg tar klart og tydelig avstand fra trakkaseringen av MP, men eg avviser ikkje Jølsen som person.

Du gjør selvsagt som du vil i denne saken. Jeg har selv ledd av noen av Jølsens kjappe replikker, men det er lenge siden han glimtet til. Og med denne stadige trakasseringen (som ser ut til å oppta han mer og mer) av enkeltpersoner og i tillegg hans egne uttalelser rundt at dette har han tenkt å fortsette med og verre skal det bli, har jeg dessverre mistet totalt sansen for fyren.

I hereby rest my case....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør selvsagt som du vil i denne saken. Jeg har selv ledd av noen av Jølsens kjappe replikker, men det er lenge siden han glimtet til. Og med denne stadige trakasseringen (som ser ut til å oppta han mer og mer) av enkeltpersoner og i tillegg hans egne uttalelser rundt at dette har han tenkt å fortsette med og verre skal det bli, har jeg dessverre mistet totalt sansen for fyren.

I hereby rest my case....

''Jeg har selv ledd av noen av Jølsens kjappe replikker, men det er lenge siden han glimtet til.''

Det har du helt rett i, forhåpentligvis kan dette endre seg til det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mjaumjau

''Jeg har selv ledd av noen av Jølsens kjappe replikker, men det er lenge siden han glimtet til.''

Det har du helt rett i, forhåpentligvis kan dette endre seg til det bedre.

Så lenge det er liv er det håp sier dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...''

Om det hadde vært avstemming her inne på om Jølsen skulle bli sendt i gasskammer eller ei, så tror eg det faktisk hadde vært eg og mora2 som hadde stemt i mot.

Mange her inne lider av reine lynsjestemningen i forhold til Jølsen, og DET er betenkelig i 2009!

Så den "Mor Theresa" imagen som mange ønsker å kle seg i stikker tydeligvis ikkje så djupt allikevel..:-)

Det jeg reagerte på i ditt innlegg er at du først sier at du tar avstand fra når Jølsen ikke oppfører seg bra. Men i neste åndedrag sier du at MP er nærtagende. Så jeg synes du nesten sier at hun har skylden selv. Jeg synes Jølsen har gått alt for langt hvis det stemmer alt det som sies at han har skrevet. Og jeg kan ikke fatte at Dol ikke har kastet han for lenge siden. I tillegg sier MP at hun synes dette er ganske ekkelt. Jeg synes hun skal anmelde til politiet. Om ikke annet så for å få Dol til å kaste Jølsen ut.

1) Jeg synes folk på nett har relativt lav empati for andre i alt for mange tilfeller. Håper det ikke stemmer med hvordan de oppfører seg i RL.

2) Jeg tror ikke man skjønner hvordan det er å bli utsatt for slik sjikane før man har opplevd det selv. Og det er faktisk den som blir utsatt for noe sånt, som kan si om det er for mye eller ikke .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Eg aner ikkje om vedkommende vet hvem eg er i virkeligheten, men eg tror ikkje h*n vet det.

Dessuten så har eg ikkje vært i Oslo siden 2005. :-)

Da er det ikke sammenlignbart, vel, siden Jølsen påstår at han kjenner MP, og derfor er et "sannhetsvitne".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg reagerte på i ditt innlegg er at du først sier at du tar avstand fra når Jølsen ikke oppfører seg bra. Men i neste åndedrag sier du at MP er nærtagende. Så jeg synes du nesten sier at hun har skylden selv. Jeg synes Jølsen har gått alt for langt hvis det stemmer alt det som sies at han har skrevet. Og jeg kan ikke fatte at Dol ikke har kastet han for lenge siden. I tillegg sier MP at hun synes dette er ganske ekkelt. Jeg synes hun skal anmelde til politiet. Om ikke annet så for å få Dol til å kaste Jølsen ut.

1) Jeg synes folk på nett har relativt lav empati for andre i alt for mange tilfeller. Håper det ikke stemmer med hvordan de oppfører seg i RL.

2) Jeg tror ikke man skjønner hvordan det er å bli utsatt for slik sjikane før man har opplevd det selv. Og det er faktisk den som blir utsatt for noe sånt, som kan si om det er for mye eller ikke .

Det er en grunn til at han ikke har blitt kastet ut. Webmaster tror at han vil komme tilbake med nytt nick evnt anonyme nick istedet og mener det er bedre å la han holde på med eget nick for å unngå nye spekulsjoner om et nytt "troll"..Har jeg blitt fortalt..

Ellers prøver de å slette så mange av innleggene hans de kan men de kan desverre ikke følge med her hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Denne tråden har vokst seg så lang alt, at jeg ikke gidder å lese gjennom hele for å finne igjen det innlegget der du sutrer over å ha blitt kalt horekunde EN gang.

Hvem er det som er nærtagende her? Mener du at en enkelt spøk kan sammenlignes med den stadige trakkaseringen av MP? Nå er det på tide at du klarer å sette ting i perspektiv.

Jeg ser at du også sutrer over at folk ikke ikke leser hva du skrev i hovedinnlegget i denne tråden. Hadde du nøyd deg med første avsnitt, hadde alt vært bra. Men du dreper det du selv har skrevet ved å anklage MP for hårsårhet nederst i innlegget. Da virker første avsnitt bare som en unskyldning for å kunne kritisere henne nederst.

Det Jølsen gjør er fullstendig forkastelig, helt uavhengig av om offeret tar seg nær av det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg ville forsvunnet herfra/byttet nick om jeg var deg. Forstår at det betyr endel for deg det sosiale her, men jeg ville ikke synes at det var vært det.

Dette er nettet, du kan jo starte pånytt :-)

Syns du at Jølsen fortjener å oppdage at han har drevet henne vekk?

Det er ikke det minste merkelig om MP kommer til å bytte nick eller bli borte, men det håper jeg endelig ikke at hun gjør. Og jeg håper at den støtten hun nå får, hjelper henne til å holde ut.

Jeg ønsker ikke at en mobber skal få vinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du svare meg på følgende hypotetiske situasjon:

NB! Du har kun TO svaralternativ, og ikkje noe "om og men" osv.

Situasjonen: Du har punktert på motorvegen!

Det kommer en bil og stopper, sjæføren kommer ut og spør høflig om han skal hjelpe deg å skifte dekk.

Du svarer ja, han hjelper deg og kjører til og med til nærmeste bensisntasjon og får lappet dekket ditt.

Når han er ferdig så drar du kjensel på vedkommende som er David Toska...

Hva gjør du da?

alt. 1. Smiler og sier tusen takk for hjelpen.

alt. 2. Spytter han i trynet og ber han dra til helvete.

Toska ville jeg ha kjent igjen på forhånd.

Jølsen kjenner du nå.

Man smisker ikke med drapsmenn og man smisker ikke med mobbere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av de som mener at du pisser han oppetter ryggen.

I denne tråden dummet du deg kraftig ut. Jeg mener at du og ett par til ikke skjønner hva dere holder på med og det er skremmende når dere er voksne mennesker. Dere opptrer som nyttige idioter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...''

Om det hadde vært avstemming her inne på om Jølsen skulle bli sendt i gasskammer eller ei, så tror eg det faktisk hadde vært eg og mora2 som hadde stemt i mot.

Mange her inne lider av reine lynsjestemningen i forhold til Jølsen, og DET er betenkelig i 2009!

Så den "Mor Theresa" imagen som mange ønsker å kle seg i stikker tydeligvis ikkje så djupt allikevel..:-)

Dette var veldig tåpelig skrevet av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du svarer på min skal eg svare på din.

Jeg synes det spørsmålet ditt har så lite med dette her å gjøre at det bare ble dumt, så jeg lot være å svare. Jeg er så absolutt for å gi folk en sjanse, og hvis jeg ser at folk prøver å forbedre seg er jeg mer enn villig til å strekke ut en hånd. Jeg kan ikke se at det skjer her, tvert imot. Likevel fortsetter dere å støtte ham ved å kameratslig dulte ham i siden når han innimellom sier noe som ikke er ufyslig.

Vet du hva dere er? Dere er de stille mobberne. De som står på sidelinja og flirer litt nervøst mens sjefsbølla denger løs på et offer. Det kan virke mer uskyldig det dere gjør, men hvis det ikke var for deres aksept hadde han neppe kunnet holde på sånn. Det verste er at jeg faktisk tror dere gjør det i god tro, du og mora. Dette er virkelig snillisme på sitt verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også stemt i mot :o) Men ikke for at jeg ikke støtter MP i denne saken.

Jeg syns jo det må gå an å svare Jølsen om han skriver saklige innlegg. Da bør han jo behandles som alle andre her inne.

Men da må du skjønne konsekvensene av hva du gjør og det tror jeg faktisk du ikke skjønner.

Det du da gjør er faktisk å gi en støtte til mobberen, selv om du ikke gjør det i klare ordlag, men mobberen vil se det som en støtte. Jeg skjønner faktisk ikke at voksne mennesker ikke ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jaja, er det rart jøder ble brent i gasskammeret sier nå jeg. ...''

Om det hadde vært avstemming her inne på om Jølsen skulle bli sendt i gasskammer eller ei, så tror eg det faktisk hadde vært eg og mora2 som hadde stemt i mot.

Mange her inne lider av reine lynsjestemningen i forhold til Jølsen, og DET er betenkelig i 2009!

Så den "Mor Theresa" imagen som mange ønsker å kle seg i stikker tydeligvis ikkje så djupt allikevel..:-)

Vet du, nå er du bare tåpelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er av de som mener at du pisser han oppetter ryggen.

I denne tråden dummet du deg kraftig ut. Jeg mener at du og ett par til ikke skjønner hva dere holder på med og det er skremmende når dere er voksne mennesker. Dere opptrer som nyttige idioter.

Ikke bare i denne tråden. Du gikk glipp av en milelang tråd på åpent i går:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det syns jeg også!

:0)

Men dere hyller han jo nærmest og dere gir han jo en inndirekte støtte og at du som voksen person ikke ser det forundrer meg stort.

Den dagen du skulle få et barn som blir mobbet så kom ikke å si at du vil være kamerat med mobbern eller med hans venner, de gangene han oppfører seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...