Gå til innhold

Hvem betaler?


Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola

Eieren av sandkassa skal selvfølgelig betale for lokk hvis de ikke ønsker at den skal bli brukt som do.

Samme som hvis noen er et basseng i hagen, det er deres ansvar å sikre dette, ikke de som ikke ønsker at barna skal drukne i det.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    26

  • Colette

    22

  • mil1365380270

    12

  • Katt-ja

    9

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola

Det er selvfølgelig sandkasseieren som skal betale for lokk.

Når det er sagt, ville nok jeg gitt etter for et slikt krav av hensyn til nabofreden, jeg er forholdsvis konfliktsky og har råd til det. (På den annen side kan det vel kanskje straffe seg i det lange løp hvis naboen er så sær som det virker som.)

Tja, man kan jo gjøre endel for nabofreden, men jeg er litt usikker på om det er riktig i dette tilfellet. Hva blir det neste, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Da er det desto viktigere at de får et kontant avslag på lokkravet.

Men for underholdningens del, håper jeg du holder oss oppdatert. ;)

He-he...

Problemet med oppdateringer er at man til slutt blir gjenkjent. Men - vi får se om det kan gjøres i mer anonymiserte former! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Du har rett, dette kan lett bli en "to be continued..."-historie, for dette er selvfølgelig ikke det eneste. Uten å gå i detalj har det vært en episode rundt snøbrøyting i vinter, samt at lydnivået på gatas barn i visse tider har blitt tatt opp. Dog i noe forsiktige former, faktisk.

Vil det ikke være en ide å starte en velforening, hvor alle "nybyggerne" samles og blir enige om forskjellige regler for både det ene og det andre, da tak dere tak i problemene i forkant, i stedet for å la det utvikle seg til nabofeider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Vil det ikke være en ide å starte en velforening, hvor alle "nybyggerne" samles og blir enige om forskjellige regler for både det ene og det andre, da tak dere tak i problemene i forkant, i stedet for å la det utvikle seg til nabofeider.

Det hadde sikkert vært fornuftig, og vi diskuterte dette litt i fjor. Problemet er vel bare at alle synes de har så nok med sin nybygde flekk og små barn, at de ikke orker å ta slike tak. Dessuten er deler av feltet BBL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Herrejemini, er det rart det er krig i verden?

Jeg har både hatt katt, hatt katt i nabolaget og hatt barn som leker i sandkasse.

Det kunne da virkelig ikke falt meg inn å forvente at noen skulle betale for lokk til egen sandkasse. Det får være grenser!

Vi kan vel konkludere med at vi forventer ulikt av omverdenen.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

At katter ikke er noe morsomt å ha i nabolaget når man har unger selv, er vel udiskutabelt. Spesielt de naboene som ikke "gidder" å kastrere hannkatten sin, ingenting i hele verden stinker så ille som monsepiss i barnevogna!

Men vil man skåne sine egne barn, så fikser man lokk på egen kasse. Katter vandrer gjerne flere km, og skal da disse naboene dine få alle katteeiere i noen km omkrets til å spleise på dette lokket??

Å fy, kattepiss på vogna må da være helt umulig å bli kvitt??? Usj!

Forøvrig - enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

De som har sandkassa selvfølgelig. Det er da ikke bare de 4 kattene i nabolaget som kommer til å bruke den som dritekasse.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''(Det er første ungen deres, ja?)''

Men tror du alle dolerne som har svart så entydig i denne tråden har endret oppfatningen om lokk på sandkassa mellom barn nr 1 og barn nr 2? ;-)

Nei - jeg mener at selv de som er mer enn gjennomsnittet navlebeskuende og / eller ivrige til å la andre betale for seg, ofte gjennomgår en slags realitetsorientering etter hvert som de kommer ut av perioden som helt nybakte foreldre.

F.eks. skal man ikke se helt bort fra at barnet en dag vil havne i en sandkasse foreldrene ikke har full kontroll over. Sanda smaker sikkert like godt der som hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At katter ikke er noe morsomt å ha i nabolaget når man har unger selv, er vel udiskutabelt. Spesielt de naboene som ikke "gidder" å kastrere hannkatten sin, ingenting i hele verden stinker så ille som monsepiss i barnevogna!

Men vil man skåne sine egne barn, så fikser man lokk på egen kasse. Katter vandrer gjerne flere km, og skal da disse naboene dine få alle katteeiere i noen km omkrets til å spleise på dette lokket??

''ingenting i hele verden stinker så ille som monsepiss i barnevogna!''

I barnevogna? Mener du ærlig og oppriktig at en katt vil hoppe opp i barnevogna og markere inne i den? Dette vil i så fall være en merkelig adferd fra kattens side. De markerer sitt revir, og dette skjer når de går ute. De markerer da mens de er i bevegelse ved å løfte opp det ene beinet, og sende ut en dusj med "markeringsveske" - som er mye sterkere enn urin. Hvis en barnevogn står parkert på et sted som katten regner som sitt revir - så vil den nok kunne få en dusj på hjul/understell f.eks.

For øvrig er jeg enig i at det er en uting at folk ikke kastrerer kattene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, dette kan lett bli en "to be continued..."-historie, for dette er selvfølgelig ikke det eneste. Uten å gå i detalj har det vært en episode rundt snøbrøyting i vinter, samt at lydnivået på gatas barn i visse tider har blitt tatt opp. Dog i noe forsiktige former, faktisk.

Og dette er _nybygd_ boligfelt? Ser for meg hvordan det kommer til å bli når folk virkelig blir varme i trøya ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Og dette er _nybygd_ boligfelt? Ser for meg hvordan det kommer til å bli når folk virkelig blir varme i trøya ...

Sukk, vi får håpe at det roer seg, kanskje? Nå er det bare èn familie som styrer på litt, da, de er veldig unge i forhold til oss andre, så vi sitter litt og rister på hodet og tar ikke alt helt på alvor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette er _nybygd_ boligfelt? Ser for meg hvordan det kommer til å bli når folk virkelig blir varme i trøya ...

*Hehe* Jeg er i grunnen glad jeg flyttet inn i et gammelt og veldrevet borettslag. Selv om en del av de eldste som har bodd der siden borettslaget var nytt er festlig underholdning på generalforsamlingen til tider. ;o) Forandringer skal de jo stort sett ha seg frabedt og det er jo ikke så lett å holde seg oppdatert på kabel-tv, internett og alt sånt. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, vi får håpe at det roer seg, kanskje? Nå er det bare èn familie som styrer på litt, da, de er veldig unge i forhold til oss andre, så vi sitter litt og rister på hodet og tar ikke alt helt på alvor.

''Sukk, vi får håpe at det roer seg, kanskje?''

Det kommer nok veldig an på hvordan dere andre forholder dere til det som skjer. Får de forståelse for at andre mener kravene deres er urimelige kan det jo slå begge veier? Men man kan jo håpe de er såpass fornuftige og oppegående at vern om nabofreden er noe de vil bevare, de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''ingenting i hele verden stinker så ille som monsepiss i barnevogna!''

I barnevogna? Mener du ærlig og oppriktig at en katt vil hoppe opp i barnevogna og markere inne i den? Dette vil i så fall være en merkelig adferd fra kattens side. De markerer sitt revir, og dette skjer når de går ute. De markerer da mens de er i bevegelse ved å løfte opp det ene beinet, og sende ut en dusj med "markeringsveske" - som er mye sterkere enn urin. Hvis en barnevogn står parkert på et sted som katten regner som sitt revir - så vil den nok kunne få en dusj på hjul/understell f.eks.

For øvrig er jeg enig i at det er en uting at folk ikke kastrerer kattene sine.

ja hannkatter kan finne på å gjøre det!! Kom selv ut på trappen hjemme, og der satt "kattfan" og pissa i vogna. Trenger vel ikke si at jeg ble rasende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan ikke noen få katteiere betale for dette. For det første kan hvem som helst katter gjøre fra seg der og det kan være andre dyr også som gjør det.

De som eier sandkassa må ta sine egne forholdsregler hvis de ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, vi får håpe at det roer seg, kanskje? Nå er det bare èn familie som styrer på litt, da, de er veldig unge i forhold til oss andre, så vi sitter litt og rister på hodet og tar ikke alt helt på alvor.

Da er det bare å fortsette å riste å hode og overse dem. Ikke noe å bruke tid på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at disse folka møter seg selv kraftig i døra om noen år.

Hvis de f eks klager på lydnivået fra større barn for de deres sussebass blir forsrtyrret, er det jo bare et tidsspørsmål før sussebassen forstyrrer mindre barn;-)

Hehe, godt poeng, det har jeg faktisk tenkt mange ganger når det er en pode som durer forbi oss med en uregistrert moped som bråker mye. Plutselig kan det være mine barn som gjør noe som ikke er helt bra.

Det er lurt å tenke litt lenger enn nesen av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei - jeg mener at selv de som er mer enn gjennomsnittet navlebeskuende og / eller ivrige til å la andre betale for seg, ofte gjennomgår en slags realitetsorientering etter hvert som de kommer ut av perioden som helt nybakte foreldre.

F.eks. skal man ikke se helt bort fra at barnet en dag vil havne i en sandkasse foreldrene ikke har full kontroll over. Sanda smaker sikkert like godt der som hjemme.

Ja, synes nesten jeg ser for meg folkene legge inn krav til kommunen om daglig rensing av sand i lekeplassen i parken...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...