Gå til innhold

Hvem betaler?


Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    26

  • Colette

    22

  • mil1365380270

    12

  • Katt-ja

    9

Mest aktive i denne tråden

Aha - alltid morsomt å lære noe nytt! :-)

Ja, jeg trodde også det var "eder" før jeg leste Per Egil Hegge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor selv i et rekkehus. Har katt og hund. Ingen barn selv. Utenfor er det en sandkasse på fellesområde. Jeg ser det her som en selvfølge at jeg skal være med å koste utskifting av sand i denne kassen jevnlig. Det samme med kostnad på lokk til kassa. Men dette ser jeg på som et spleiselag der alle skal være med. Både de med dyr, og de som har barn .

Om naboen ønsker egen sandkasse til barn i egen hage. Mener jeg at det ikke er min oppgave å koste sikkerhet på denne.

Skal jeg for eksempel bli sinna for at barna til naboen går opp på min veranda å tømmer askebeger utover bordet ? Selvfølgelig blir jeg lei. , men jeg kan ikke gjøre stort med det. Er det mitt problem at ungene kan finne på å spise sneiper mens de er på min veranda. Jeg ser ikke det som mitt problem !!

Alle ønsker sine barn det beste.

Jeg ønsker ikke at mine dyr skal være til sjenanse for mine naboer. Katten har halsbånd med navnemerke og tlf nr mitt. Gjør han noe galt så erstatter jeg gjærne om de tar med hans bånd å ringer på døra til meg.

Katter tisser i bed og steder til andre. Jeg kan lite gjøre med dette. Jeg har derimot snakket med alle mine naboer om mitt dyrehold og om at jeg vil erstatte de ting som min katt ødelegger.

Jeg kjøper glatt nye tulipanløker og planter om det er ønskelig. Har dog de samme plantene i eget bed. Og katten gjør også fra seg der. Men jeg ser ikke at løkene ikke kommer opp av den grunn.

Jeg har kostet netting som lett legges rundt i blomsterbed. Dette hindrer at katten graver opp løker og div i bed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pontiac

De andre naboene har i grunnen bare vært positive, for ingen har lenger mus i veggene. :-)

Joda, greit nok det. Hvis katteeierne kan vise såpass ansvar at de forhører seg med naboene om hvordan de stiller seg til løse katter og naboene synes det er helt greit fordi det nå ikke er mus igjen så er jo problemet løst.

Poenget er vel heller at svært få katteeiere gidder akkurat det, å forhøre seg med naboene om hva de synes om katten.

Har selv bodd slik til og har satte tider ikke kunnet være på terrassen min fordi det har stinket etter kattene. Jeg har vært vekket til alle døgnets tider pga kattebråk. Jeg vet veldig godt hvordan det kan være å ha naboer med katter.

Det at "katter er ville dyr og må få gå hvor de vil og gjøre det som er naturlig for dem" har jeg ikke minste sansen for altså.

Det er sånn å bo på boligfelt, at vi må finne oss i en del. Men det bør også være slik at vi tar litt hensyn og tenker litt lengre enn nesa rekker noen ganger også.

Har katt selv nå, men vi bor på landet. Så har kan katten gå ute uten å forstyrre noen. Det er en kastrert hannkatt så han går ikke særlig langt heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mora2

''En katt kan ikke styres hvor den går på do.''

Selvfølgelig kan man lære en katt å gjøre sitt fornødne et fast sted. Spør de som har innekatt om dette!

Om det hjelper særlig om nærmeste katteeier lærer katten sin hvor det er ok er en annen sak :-)

Nå tok jeg så klart utgangsunkt i at det var en utekatt da.

Jeg har selv hatt kasse ute til mine, og prøvd å få dem til å kun gå der.Pga klager fra nabokjerring. De gikk noe på der, men ikke alltid. Naboens blomsterbedd fristet vel for mye... Hehe.

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Ganske sikker på jeg har rett, bodd med en katt ;-)

Har hatt katt i alle år, jeg, inntil jeg brått ble allergisk ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

Hele finanskrisa løses pga et sandkasselokk! :-)

Hva koster slike lokk, forresten? 299?

Du kan få sandkasser, hvor lokket kan vippes opp til å bli benk, og da blir hele pengeproblemet løst, for da er det sandkasseeieren, som har glede av lokket som benk til sine små barn, og da slipper barna å få sand på stumpen, når de leker.

http://www.maxbo.no/Produktkatalog/Uterommet/Barn-og-lek/Sandkasse/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig, men antar man kan lære katten å bæsje et fast sted i hagen _om_ det skulle være aktuelt og ønskelig. Men det gidder man selvfølgelig ikke.

''men antar man kan lære katten å bæsje et fast sted i hagen''

Har du kjent noen katter...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt katt i alle år, jeg, inntil jeg brått ble allergisk ;).

Du har hatt katt i alle år - og mener at man kan oppdra katter til å bæsje ett sted i hagen...?

Du må ha hatt noen velvillige katter - eller du er en stor optimist - eller er veldig iherdig :-)

Jeg har ingen tro på at jeg kan oppdra mine katter - men jeg har jo heller ikke prøvd, da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pontiac

Du har hatt katt i alle år - og mener at man kan oppdra katter til å bæsje ett sted i hagen...?

Du må ha hatt noen velvillige katter - eller du er en stor optimist - eller er veldig iherdig :-)

Jeg har ingen tro på at jeg kan oppdra mine katter - men jeg har jo heller ikke prøvd, da ;-)

"Jeg har ingen tro på at jeg kan oppdra mine katter - men jeg har jo heller ikke prøvd, da ;-)"

Jeg skjønner ikke hvorfor folk undervurderer kattene. De har da hjerner de og er kapable til mer enn å springe rundt og fange mus.

En katt kan meget godt lære seg å ha bæsjekasse. Er det da noe som heter seg at de ikke kan lære å bæsje et spesiellt sted ute f.eks.?

Min katt (og tidligere katter) har skjønt at benker og bord er forbudt her. Han jeg har nå f.eks. holder det med at jeg sier "ehehh" eller "nei" når han holder på å gjøre noe så slutter han med det.

Det er masse han skjønner, uten tvil.

Tingen med katter er at mange folk mener de er "ville" og at det ikke går å lære dem noe. Men de samme folka ser ut til å glemme at de hundene vi nå har klær på og som danser og gir labb for en godbit kommer også fra ville dyr. Det er bare at vi har tatt tak i forandringen på hundenen noe tidligere og anneledes enn kattene.

Det menes ikke at ikke kattene har evnen til å lære, skjønne og forandre væremåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicket er opptatt

Vi tåler det vel, både du og jeg. Og derfor bor vi fortsatt i et sosialt samfunn - vi har da valgmuligheter om det blir for ille. Men det hindrer meg likevel ikke å irritere meg over at folk dytter husdyra sine på meg. Den irritasjonen er kun til plage for meg selv, så den plager ingen. Annet enn at jeg sier det gjerne høyt, også til dyreeiere, sånn at de kan få øynene litt opp for at deres form for dyrehold faktisk kan være til ubehag for andre. Ikke bare irritasjonsmessig, men også helsemessig.

tydeligvis ikke mye å irritere seg over,når du bruker energi på dette!!men men,heldig du er da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nick er opptatt

"Jeg har ingen tro på at jeg kan oppdra mine katter - men jeg har jo heller ikke prøvd, da ;-)"

Jeg skjønner ikke hvorfor folk undervurderer kattene. De har da hjerner de og er kapable til mer enn å springe rundt og fange mus.

En katt kan meget godt lære seg å ha bæsjekasse. Er det da noe som heter seg at de ikke kan lære å bæsje et spesiellt sted ute f.eks.?

Min katt (og tidligere katter) har skjønt at benker og bord er forbudt her. Han jeg har nå f.eks. holder det med at jeg sier "ehehh" eller "nei" når han holder på å gjøre noe så slutter han med det.

Det er masse han skjønner, uten tvil.

Tingen med katter er at mange folk mener de er "ville" og at det ikke går å lære dem noe. Men de samme folka ser ut til å glemme at de hundene vi nå har klær på og som danser og gir labb for en godbit kommer også fra ville dyr. Det er bare at vi har tatt tak i forandringen på hundenen noe tidligere og anneledes enn kattene.

Det menes ikke at ikke kattene har evnen til å lære, skjønne og forandre væremåte.

man kan oppdra katter ja.min har f.eks lært seg at hvis hun må spy,gjøres det på gulvet,som er lett å rengjøre(i motsetning til sofaen).hun har tilbud om kasse inne,men gjør ellers fra seg ute.men det er greit å lage gode vaner fra starten,for katter kan lett bli "vanedyr"(i likhet med mennesker) :P funker ikke alltid å skulle lære en voksen katt noe nytt(får den som voksen,så jo,men det er jo da en del av det nye hjemmet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg har ingen tro på at jeg kan oppdra mine katter - men jeg har jo heller ikke prøvd, da ;-)"

Jeg skjønner ikke hvorfor folk undervurderer kattene. De har da hjerner de og er kapable til mer enn å springe rundt og fange mus.

En katt kan meget godt lære seg å ha bæsjekasse. Er det da noe som heter seg at de ikke kan lære å bæsje et spesiellt sted ute f.eks.?

Min katt (og tidligere katter) har skjønt at benker og bord er forbudt her. Han jeg har nå f.eks. holder det med at jeg sier "ehehh" eller "nei" når han holder på å gjøre noe så slutter han med det.

Det er masse han skjønner, uten tvil.

Tingen med katter er at mange folk mener de er "ville" og at det ikke går å lære dem noe. Men de samme folka ser ut til å glemme at de hundene vi nå har klær på og som danser og gir labb for en godbit kommer også fra ville dyr. Det er bare at vi har tatt tak i forandringen på hundenen noe tidligere og anneledes enn kattene.

Det menes ikke at ikke kattene har evnen til å lære, skjønne og forandre væremåte.

Hahaha,- jeg undervurderer absolutt ikke katter. Jeg tror sikkert katter er smarte nok til å trenes - "if it's something in it for them..."

Katter gir stort sett f* i hva vi synes de skal gjøre, men det er ikke av dumskap,- tvert imot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg har ingen tro på at jeg kan oppdra mine katter - men jeg har jo heller ikke prøvd, da ;-)"

Jeg skjønner ikke hvorfor folk undervurderer kattene. De har da hjerner de og er kapable til mer enn å springe rundt og fange mus.

En katt kan meget godt lære seg å ha bæsjekasse. Er det da noe som heter seg at de ikke kan lære å bæsje et spesiellt sted ute f.eks.?

Min katt (og tidligere katter) har skjønt at benker og bord er forbudt her. Han jeg har nå f.eks. holder det med at jeg sier "ehehh" eller "nei" når han holder på å gjøre noe så slutter han med det.

Det er masse han skjønner, uten tvil.

Tingen med katter er at mange folk mener de er "ville" og at det ikke går å lære dem noe. Men de samme folka ser ut til å glemme at de hundene vi nå har klær på og som danser og gir labb for en godbit kommer også fra ville dyr. Det er bare at vi har tatt tak i forandringen på hundenen noe tidligere og anneledes enn kattene.

Det menes ikke at ikke kattene har evnen til å lære, skjønne og forandre væremåte.

''En katt kan meget godt lære seg å ha bæsjekasse. Er det da noe som heter seg at de ikke kan lære å bæsje et spesiellt sted ute f.eks.?''

Naboen der vi bodde før hadde en katt som gikk INN for å bæsje, så ja.

''Det er bare at vi har tatt tak i forandringen på hundenen noe tidligere og anneledes enn kattene.''

I tillegg til at hundene er klart mer intelligente, da...;-)

Jeg så forresten et klipp på internett for en tid tilbake om en katt som var opplært til å hente en ball som eieren kastet;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest høstløv

''En katt kan meget godt lære seg å ha bæsjekasse. Er det da noe som heter seg at de ikke kan lære å bæsje et spesiellt sted ute f.eks.?''

Naboen der vi bodde før hadde en katt som gikk INN for å bæsje, så ja.

''Det er bare at vi har tatt tak i forandringen på hundenen noe tidligere og anneledes enn kattene.''

I tillegg til at hundene er klart mer intelligente, da...;-)

Jeg så forresten et klipp på internett for en tid tilbake om en katt som var opplært til å hente en ball som eieren kastet;-)

Hva med å lære katten til å bruke toalettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En katt kan meget godt lære seg å ha bæsjekasse. Er det da noe som heter seg at de ikke kan lære å bæsje et spesiellt sted ute f.eks.?''

Naboen der vi bodde før hadde en katt som gikk INN for å bæsje, så ja.

''Det er bare at vi har tatt tak i forandringen på hundenen noe tidligere og anneledes enn kattene.''

I tillegg til at hundene er klart mer intelligente, da...;-)

Jeg så forresten et klipp på internett for en tid tilbake om en katt som var opplært til å hente en ball som eieren kastet;-)

Ja,- vår forrige katt gikk helst inne i kassen sin,- det er så. Men jeg hadde ikke forventet meg at jeg skulle kunne være sikker på at han ikke gikk i naboens bed av og til uansett, da.

''I tillegg til at hundene er klart mer intelligente, da...;-)''

Pøh! Langt ifra. Men de er lettere å narre til å gjøre det _vi_ vil.

Jar har både hun og katt - og de minner meg om Garfield og ...hmmm...den dumme hunden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,- vår forrige katt gikk helst inne i kassen sin,- det er så. Men jeg hadde ikke forventet meg at jeg skulle kunne være sikker på at han ikke gikk i naboens bed av og til uansett, da.

''I tillegg til at hundene er klart mer intelligente, da...;-)''

Pøh! Langt ifra. Men de er lettere å narre til å gjøre det _vi_ vil.

Jar har både hun og katt - og de minner meg om Garfield og ...hmmm...den dumme hunden :-)

Men Garfield er jo en _tegneserie_, skjønner du! ;-) FIKSJON!! ;-)

(Regnet med å få reaksjoner på den hundekommentaren i en kattetråd*S*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Garfield er jo en _tegneserie_, skjønner du! ;-) FIKSJON!! ;-)

(Regnet med å få reaksjoner på den hundekommentaren i en kattetråd*S*)

Høh. :-)

Det er bare satt på spissen,- ser du. Akkurat som f.eks. Pondus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...