Gå til innhold

Hvem betaler?


Gjest ViViola

Anbefalte innlegg

Gjest bikku

''velger å holde dyr i fangenskap''

Katter som irriterer naboen holdes ikke i fangenskap...

''Unger er uproblematisk, dyr er noe helt annet.''

Kommer nok an på hvem du spør ;-)

''Katter som irriterer naboen holdes ikke i fangenskap...''

Husdyr generelt er i fangenskap. Sånne katter har bare fri soning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    26

  • Colette

    22

  • mil1365380270

    12

  • Katt-ja

    9

Mest aktive i denne tråden

''Katter som irriterer naboen holdes ikke i fangenskap...''

Husdyr generelt er i fangenskap. Sånne katter har bare fri soning ;)

Det tror jeg kattene er uenige i :-)

Katter har ikke eiere,- de har vertskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe i mot dyr, men har mye i mot at jeg må forholde meg til dem til tidspunkt da jeg ikke ønsker det selv. Og kattene er de som i størst grad sniker omkring hos naboene, siden hundene står i bånd.

For ordens skyld understreker jeg at det er ikke husdyrene som er mitt irritasjonsobjekt, men eierne som slipper dem ut og lar dem oppsøke meg og mitt når jeg ikke har noe behov eller ønske om det. De som har katter og dyr hjemme og under kontroll må gjerne ha det for min del. Selv om det er en situasjon jeg aldri kunne ha tenkt meg å utsette dyra for.

Og jeg skulle ønske at jeg slapp å forholde meg til mopedkjøring og dundrende musikk fra ungdommene rundt meg. Kunne ikke foreldrene passe litt mer på dem? For ikke å snakke om alle gneldrebikkjene som står rundt omkring.

Men jeg må selvfølgelig finne meg i det, så lenge det ikke verken er forbudt med musikk, mopeder eller hunder. Det er jo bare slik det er å bo i nærheten av andre mennesker. Noen liker ikke ditt, og andre liker ikke datt...:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

De som skal ha sandkasse bør betale for dette lokket selv, dersom de ikke ønsker å stå fram som en gjeng usannsynlig gjerrige særlinger.

Dog kan jeg forstå deres irritasjon over at naboens katt finner det for godt å bruke sandkassa til toalett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikku

Og jeg skulle ønske at jeg slapp å forholde meg til mopedkjøring og dundrende musikk fra ungdommene rundt meg. Kunne ikke foreldrene passe litt mer på dem? For ikke å snakke om alle gneldrebikkjene som står rundt omkring.

Men jeg må selvfølgelig finne meg i det, så lenge det ikke verken er forbudt med musikk, mopeder eller hunder. Det er jo bare slik det er å bo i nærheten av andre mennesker. Noen liker ikke ditt, og andre liker ikke datt...:-(

Lyder fra omgivelsene har jeg ingenting i mot. Sånt må man tåle. Invadering av hus og hage er noe helt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det, men de mener at katter er smittekilder, og at eieren dermed er ansvarlig for å sikre at deres sandkasse ikke blir brukt som do.

Når det snakkes om katten som smittekilde i sandkasser: Hva med fuglemøkk som kan inneholde salmonella, fugleinfluensavirus og andre uhumskheter. Det er det visst ingen som tenker på. Kanskje fordi det ikke er noen irriterende, uansvarlige dyreeiere som står bak og kan lastes for dette....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lyder fra omgivelsene har jeg ingenting i mot. Sånt må man tåle. Invadering av hus og hage er noe helt annet.

Alt er vel en del av det samme systemet, er det ikke? Hva vi tåler og ikke tåler er jo individuelt. Men saken er at vi må tolerere at omgivelsene ikke prioriterer og tenker akkurat som oss selv. Ellers blir det jo ikke mulig for mennesker å leve i samme samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikku

Alt er vel en del av det samme systemet, er det ikke? Hva vi tåler og ikke tåler er jo individuelt. Men saken er at vi må tolerere at omgivelsene ikke prioriterer og tenker akkurat som oss selv. Ellers blir det jo ikke mulig for mennesker å leve i samme samfunn.

Vi tåler det vel, både du og jeg. Og derfor bor vi fortsatt i et sosialt samfunn - vi har da valgmuligheter om det blir for ille. Men det hindrer meg likevel ikke å irritere meg over at folk dytter husdyra sine på meg. Den irritasjonen er kun til plage for meg selv, så den plager ingen. Annet enn at jeg sier det gjerne høyt, også til dyreeiere, sånn at de kan få øynene litt opp for at deres form for dyrehold faktisk kan være til ubehag for andre. Ikke bare irritasjonsmessig, men også helsemessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Løveføtter

Tja, man kan jo gjøre endel for nabofreden, men jeg er litt usikker på om det er riktig i dette tilfellet. Hva blir det neste, liksom?

Det neste blir at katteeier må sørge for at lokket blir lagt på igjen etter at barnet har lekt. Det er jo ikke foreldrenes jobb å sikre sandkassa... ;o)

PS, er det dere som eier katten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det snakkes om katten som smittekilde i sandkasser: Hva med fuglemøkk som kan inneholde salmonella, fugleinfluensavirus og andre uhumskheter. Det er det visst ingen som tenker på. Kanskje fordi det ikke er noen irriterende, uansvarlige dyreeiere som står bak og kan lastes for dette....?

Og muselort/rottebæsj....

(Vi har faktisk en gang hatt elgskit i hagen vår. Hvem kan vi sende regning til da? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må nok betale selv, men.

Jeg hater løse katter (og hunder - er det ikke båndtvang?). Katter pisser og driter ned hele området, inkl. alle sandkasser (masseødelagte klær parkdresser og liknende), mine blomsterbed og har søkt tilhold under div. terrasser.

En nabo har i tillegg oppdaget at husets lille veranda i 2. etg har blitt forvandlet til kattetoalett i løpet av vinteren (en nyinnflyttet nabo m/katt). Hva synes du om sånt?

Da vi flyttet hit for 8 år siden, var det en katt og to hunder i nabolaget. Nå har vi observert 12 katter og flere har anskaffet hund. Hundedritt er et stort problem. Grisete folk.

Hvordan sikrer vi egen eiendom mot uønskede firbente trespassere?

Det er ikke båndtvang nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Det neste blir at katteeier må sørge for at lokket blir lagt på igjen etter at barnet har lekt. Det er jo ikke foreldrenes jobb å sikre sandkassa... ;o)

PS, er det dere som eier katten?

Vi er en av flere katteeiere i området, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Og muselort/rottebæsj....

(Vi har faktisk en gang hatt elgskit i hagen vår. Hvem kan vi sende regning til da? :-)

''Vi har faktisk en gang hatt elgskit i hagen vår. Hvem kan vi sende regning til da?''

He-he, det har vi også hele tiden - og rådyrbæsj. Hm... Mulig vi har missa en inntektskilde?! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mil1365380270

Og muselort/rottebæsj....

(Vi har faktisk en gang hatt elgskit i hagen vår. Hvem kan vi sende regning til da? :-)

Regningen må gå til de som har elgkvote der, for de får jo kjøtt. Urimelig at dere andre skal ha utgifter på et dyr dere ikke en gang får smake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikku

Når det snakkes om katten som smittekilde i sandkasser: Hva med fuglemøkk som kan inneholde salmonella, fugleinfluensavirus og andre uhumskheter. Det er det visst ingen som tenker på. Kanskje fordi det ikke er noen irriterende, uansvarlige dyreeiere som står bak og kan lastes for dette....?

Ville dyr og fugler er langt sjeldnere i boligstrøk, og de er enklere å holde unna pga at de har bevart skyheten. Det er et privilegium å ha hare og elg innom hagen. Selv om de spiser på busker og trær, bæsjer i sandkassa osv, så er det bare hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og muselort/rottebæsj....

(Vi har faktisk en gang hatt elgskit i hagen vår. Hvem kan vi sende regning til da? :-)

Du sier noe :-) Det er ikke småtteri av ting man kan lage til problemer hvis man bare går inn for det - hardt nok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

De som skal ha sandkasse bør betale for dette lokket selv, dersom de ikke ønsker å stå fram som en gjeng usannsynlig gjerrige særlinger.

Dog kan jeg forstå deres irritasjon over at naboens katt finner det for godt å bruke sandkassa til toalett.

Jeg tror ikke de oppfatter seg som sære, nei, uansett hva de gjør...

Nå vet vi jo ikke _om_ sandkassa deres vil bli brukt som do, da, ei heller hvilke katter som eventuelt måtte finne på å gå dit. De jobber nok ut fra "føre-var"-prinsippet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Det er jo ikke garantert at akkurat den katten går i sandkassa da :)

Og det er ingen garantier for at tyve andre katter ikke gjør det.

Jeg synes det er veldig naturlig at de med sandkassa ordner med slikt, uansett så er det vel i foreldrenens interesse at både katter, hunder og annet holder seg ute av kassa til barnet.

Jeg synes derimot at den hunden som går løs IKKE skal få lov til det, og jeg synes de som har katter løse i boligfelt kanskje kan bidra med noen bokser "kattdegvekk" til diverse naboer til å ha rundt sine huser.

De andre naboene har i grunnen bare vært positive, for ingen har lenger mus i veggene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dyr og fugler er langt sjeldnere i boligstrøk, og de er enklere å holde unna pga at de har bevart skyheten. Det er et privilegium å ha hare og elg innom hagen. Selv om de spiser på busker og trær, bæsjer i sandkassa osv, så er det bare hyggelig.

Det kan nok hende at det lander og annen fulgleskit i sandkassa innimellom. Helt sikker kan man ikke være :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah_Right!

Hva om katten dør eller det kommer til nye katter?

Skal man følge etter kattene å se hvor de hører hjemme? For så å fordele kostnadene mellom katteierne?

Hehe... kan det virkelig falle noen inn å kreve at noen andre skal betale for et slikt lokk?

En annen ting er at jeg hadde krev katta avlivet/innesperret om den gikk rundt og gjorde fra seg på min eiendom støtt og stadig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...