Gå til innhold

Barbering nedentil


Gjest florentine

Anbefalte innlegg

Mary Poppins

Vi er jo hjernevasket både du og jeg på denne fronten, vet du. :o) At vi selv kan like å ha det glatt nedentil er da ikke mulig?! *Hehe*

Jeg kjenner faktisk til kvinner som synes det grenser til pdofili å barbere leggene også - det er helt sant! *Rister oppgitt på hodet*

Hehe i alle dager.. noen folk altså.... "rister oppgitt på hodet sammen med Lillemus" ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 248
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    52

  • Bookworm

    23

  • Mary Poppins

    10

  • Babette

    7

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna

Tror du det er tilfeldig at vi har hår der nede? Det tror ikke jeg :-) Naturen vet nok hva den gjør- og det er nok ikke meningen at vi skal bekjempe den med nebb og klør. Alt har med salg å gjøre- og i denne sammenheng- hårfjeringsmilder. Eller er det tiilfeldig at det er det jeg ser av mest av i hyllene i matvarebutikken rundt omkring?

Enig med deg.

Tiden har gått- og vi har utviklet oss fra apestadie og til å bli menneske. Pelsen har vi mistet- unntatt noe hår her og der. Tror ikke det ble igjen bare av tilfeldige grunner.

Har også vært mye i basseng. Kan ikke huske å ha sett så mange barberte. I alle fall ikke så mange som forventet etter å ha lest tråder som denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Vi er jo hjernevasket både du og jeg på denne fronten, vet du. :o) At vi selv kan like å ha det glatt nedentil er da ikke mulig?! *Hehe*

Jeg kjenner faktisk til kvinner som synes det grenser til pdofili å barbere leggene også - det er helt sant! *Rister oppgitt på hodet*

''Jeg kjenner faktisk til kvinner som synes det grenser til pdofili å barbere leggene også - det er helt sant! *Rister oppgitt på hodet*''

HÆ?!?

*vantro*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest florentine

Neida jeg synes ikke det er negativt når andre ikke er det.. herlighet jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva andre gjør.

Nå er sikkert du ganske ny her, men hver gang ordet barbering nevnes her inne, ender det med en laaaaang tråd der en haug med bedrevitere legger ut om hvor uhygenisk barbering er, at man ser ut som en 12 åring, at de som barberer seg kun gjør det fordi det er mote osv...

Og om du ser litt nedover tråden så hadde jeg jammen meg rett ;-)

Men det kunne ikke du vite som er ny, og som sagt beklager jeg det første innlegget dersom du følte deg støtt av det.

Jeg har vært her for lenge siden og husker at det var en del tråder om det da. Jeg hadde bare glemt det der og da. Jeg følte meg ikke støtt, men ville bare påpeke at på forum på dette så kan man ikke forvente at alle følger med og vet. Men at det er noen som gjør det er jeg klar over.

Jeg kan skrive anonymt her at jeg barberer meg når jeg har sexual partnere som liker det. Det er helt uavhengig av hva andre gjør. Jeg er enslig og slik som nå når jeg ikke er sammen med noen så gidder jeg ikke. Jeg er godt voksen og du kan godt se meg både barbert og ikke barbert i svømmehallen. Det bekymrer meg ingenting hva andre gjør eller mener.

Det som opptar meg er tenåringsjenter og presset de føler til å være slik som alle andre, og hvordan mødrene påvirker dem. Det er ikke mange år siden nordmenn syntes amerikanere var rare som barberte seg båd under armene og nedentil, men norske mødre i USA hjalp sine døtre slik at de kunne bli som alle andre. Det blir ekstra viktig når du kommer ny fra utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest florentine

Enig. For meg er det frastøtende å være helt fri for hår. Minner meg om en fjern fortid.

Lurer på om det har litt å si hva partneren liker også? Lar kvinner seg overtale til barbering hvis partneren krever dette? Eller er det av egen fri vilje de barberer seg tro?

Jeg barberer meg når partneren ønsker det. Har aldri tenkt på det som tvang eller overtalelse, men det gir meg litt følelse av å være ung og fersk igjen:-) jeg er godt voksen og ingen tenkte eller snakket om slikt da jeg var ung, og det var ikke før etter at jeg var skilt etter langt ekteskap at jeg tenkte på at dette var mulig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest florentine

''Lurer på om det har litt å si hva partneren liker også? Lar kvinner seg overtale til barbering hvis partneren krever dette? Eller er det av egen fri vilje de barberer seg tro?''

Den der kommer i omtrent hver eneste barberingstråd. Tror dere virkelig at kvinner er så underkuet og hjernevasket av sine partnere at de ikke tør ta standpunkt til sin egen underlivsbehåring!? Og er det for mange helt uaktuelt at kvinner selv faktisk kan synes det er mest behagelig å ha lite hår nedentil? Jeg barberte meg nedentil minst like ofte i den perioden jeg var singel og uten sengepartner som nå når jeg er i et fast forhold.

Det at dette blir så lang tråd (og tilsvarende tråder blir lange) kommer nok av at dette ikke er noe som blir diskutert i lunsjen på jobben eller på kafeer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sjøstjerna

Det at dette blir så lang tråd (og tilsvarende tråder blir lange) kommer nok av at dette ikke er noe som blir diskutert i lunsjen på jobben eller på kafeer:-)

He-he.

Du har et poeng. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1239218386' post='4128722]

Jeg kan ikke svare for andre, men ræva mi er ikke full av ragg, nei ;-)

Hehe, jeg har da heller ikke _rævva_ full av ragg... Er det alternativet til ikke å barbere seg, liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies har jeg ikke sett så mange 40+ år gamle damer nakne, annet enn de på svømmehallen, og der ser jeg mange ubarberte.

Men jeg skjønner ikke hvilken rolle det spiller om det er vanlig eller ikke.. who cares.. man bør gjøre det som får en til å føle seg finest.

''Men jeg skjønner ikke hvilken rolle det spiller om det er vanlig eller ikke.. who cares.. man bør gjøre det som får en til å føle seg finest.''

Det er den beste konklusjonen jeg har lest i hele denne tråden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Poppins

''Men jeg skjønner ikke hvilken rolle det spiller om det er vanlig eller ikke.. who cares.. man bør gjøre det som får en til å føle seg finest.''

Det er den beste konklusjonen jeg har lest i hele denne tråden:-)

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Tror du det er tilfeldig at vi har hår der nede? Det tror ikke jeg :-) Naturen vet nok hva den gjør- og det er nok ikke meningen at vi skal bekjempe den med nebb og klør. Alt har med salg å gjøre- og i denne sammenheng- hårfjeringsmilder. Eller er det tiilfeldig at det er det jeg ser av mest av i hyllene i matvarebutikken rundt omkring?

Det er kanskje like tilfeldig som at noen har masse hår på kroppen og andre lite? ;) Hår under armene har jo neppe noen funksjon? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest qigong

Det er kanskje like tilfeldig som at noen har masse hår på kroppen og andre lite? ;) Hår under armene har jo neppe noen funksjon? ;)

Håret under armene kan jo flettes da hvis det blir for langt. Vakkert hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Når sant skal sies har jeg ikke sett så mange 40+ år gamle damer nakne, annet enn de på svømmehallen, og der ser jeg mange ubarberte.

Men jeg skjønner ikke hvilken rolle det spiller om det er vanlig eller ikke.. who cares.. man bør gjøre det som får en til å føle seg finest.

Enig i det.

Jeg følte meg bare som den gamla når du fikk det til å høres ut som jeg gikk rundt med en diger busk i skrittet ;-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Akkurat:-) Og det selskapet som fant ut at det skulle tjene penger på at "hårløst er in" - har gjort store penger. Pga av vår manglende individualisme - og vår tendens til å følge flokken. Vi er ikke individer lenger - med individuell behov og smak - vi er bare konsumenter.

Trist.

Det er jo en fordel at firmaer gjør det godt. Det påvirker verdensøkonomien positivt.

Jeg klarer ikke å la meg provosere av at noen tjener godt på at vi kjøper "unødvendige" saker og ting. Vi er frie mennesker og kan selv velge om vi vil la oss styre av markedskreftene. Klart vi blir påvirket av reklame osv., men til syvende og sist er det vi som bestemmer om vi skal la reklamen styre oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en fordel at firmaer gjør det godt. Det påvirker verdensøkonomien positivt.

Jeg klarer ikke å la meg provosere av at noen tjener godt på at vi kjøper "unødvendige" saker og ting. Vi er frie mennesker og kan selv velge om vi vil la oss styre av markedskreftene. Klart vi blir påvirket av reklame osv., men til syvende og sist er det vi som bestemmer om vi skal la reklamen styre oss.

Ja, det påvirker økonomien positivt, uten tvil :-) Og jeg irriterer meg heller ikke over at firmaer tjener penger. Men det er vel ingen tvil om at det skapes behov- som vi egentlig ikke har- og den som ikke hiver seg på de siste trendene blir sett på som litt rar :-) Jeg etterlyser flere individualister, rett og slett. Folk som gjør som de selv liker - og ikke bare det som reklamen forteller oss at vi bør like.

Sett fra et miljømessig synspunkt er dette i hvert fall ikke gunstig. Vi har et forbruk som langt overstiger det normale og forsvarlige, mht til våre etterkommere.

Og helt ærlig...jeg synes ikke det er pent når voksne kvinner er helt glattraket. Jeg synes det ser ut som de ønsker å være små jenter. Å frisere og pynte litt må jo til - men glattraket -nei :-) Men nå er jo jeg "kjerringa mot strømmen" her inne da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[quote name=Shira :o)' timestamp='1239270694' post='4129096]

''Jeg kjenner faktisk til kvinner som synes det grenser til pdofili å barbere leggene også - det er helt sant! *Rister oppgitt på hodet*''

HÆ?!?

*vantro*

Jo, det er helt sant. :o) Jeg torte jo ikke fortelle henne at jeg barberer også andre kroppsdeler! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

Ja, det påvirker økonomien positivt, uten tvil :-) Og jeg irriterer meg heller ikke over at firmaer tjener penger. Men det er vel ingen tvil om at det skapes behov- som vi egentlig ikke har- og den som ikke hiver seg på de siste trendene blir sett på som litt rar :-) Jeg etterlyser flere individualister, rett og slett. Folk som gjør som de selv liker - og ikke bare det som reklamen forteller oss at vi bør like.

Sett fra et miljømessig synspunkt er dette i hvert fall ikke gunstig. Vi har et forbruk som langt overstiger det normale og forsvarlige, mht til våre etterkommere.

Og helt ærlig...jeg synes ikke det er pent når voksne kvinner er helt glattraket. Jeg synes det ser ut som de ønsker å være små jenter. Å frisere og pynte litt må jo til - men glattraket -nei :-) Men nå er jo jeg "kjerringa mot strømmen" her inne da :-)

Når det gjelder helt eller delvis glattraket, så må jeg innrømme at jeg aldri har sett noen voksne kvinner _helt_ uten hår der nede, men bra friserte er det mange som er ;-)

Det er helt klart at det skapes behov vi egentlig ikke behøver å ha, men så er det jo slik at man gjør hva man kan for å tjene penger. Jeg klarer ikke å irritere meg over dette iallefall. Jeg bare konstaterer at slik er verden idag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder helt eller delvis glattraket, så må jeg innrømme at jeg aldri har sett noen voksne kvinner _helt_ uten hår der nede, men bra friserte er det mange som er ;-)

Det er helt klart at det skapes behov vi egentlig ikke behøver å ha, men så er det jo slik at man gjør hva man kan for å tjene penger. Jeg klarer ikke å irritere meg over dette iallefall. Jeg bare konstaterer at slik er verden idag ;)

Jeg irriterer meg vel ikke, jeg heller. Det er mer en type bekymring. Det at alle bare tenker "slik er det" - og resignerer med et skuldertrekk. Det er jo nettopp derfor det er mulig å "hjenevaske" oss gjennom f.eks. reklame. Vi tenker ikke så mye - bare lar oss rive med :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...