Gå til innhold

Barbering nedentil


Gjest florentine

Anbefalte innlegg

Da jeg startet tråden var ikke blomster på sykehus i tankene mine. Det gjør meg ingenting at tråder utvikler seg....

Jeg synes dette er interessant, men tror ikke at denne "syke" tilværelsen kommer itl å passe meg i lengden....det må kunne gå an å diskutere vanlig spørsmål uten at de "syke" kommer på banen.

Kan hende at jeg er på feil sted og bør finne meg noen "friske" å diskutere med. Beklager å si det, men etter mange år på nettet så synes jeg at dere syke tar hele plassen i diskusjonen overalt.

Jeg skjønner deg så veldig godt. Jeg er så utrolig lei av at sykdom skal prege alt vi snakker om - hele tiden. Det finnes dessverre de som griper den anledningen så fort den byr seg. Og det har blitt en folkesykdom i dagens Norge. Muligens et tegn på at vi har for godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 248
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    52

  • Bookworm

    23

  • Mary Poppins

    10

  • Lillemus

    7

Gjest florentine

Jeg skjønner deg så veldig godt. Jeg er så utrolig lei av at sykdom skal prege alt vi snakker om - hele tiden. Det finnes dessverre de som griper den anledningen så fort den byr seg. Og det har blitt en folkesykdom i dagens Norge. Muligens et tegn på at vi har for godt?

Vi har det ikke særlig godt når det er slik, men vi er for selvsentrerte. Herlighet , skal jeg kunne ta mot blomster på mitt rom uten å ta hensyn til allergiske sykepleiere...........det får da være grenser...................skal jeg snart måtte slutte å bruke parfyme på barer fordi bartjenerne er allergiske mot slikt.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det ikke særlig godt når det er slik, men vi er for selvsentrerte. Herlighet , skal jeg kunne ta mot blomster på mitt rom uten å ta hensyn til allergiske sykepleiere...........det får da være grenser...................skal jeg snart måtte slutte å bruke parfyme på barer fordi bartjenerne er allergiske mot slikt.......

Det er ikke allergiske sykepleiere det er snakk om- men allergiske pasienter. Nei, du kan ikke forvente å kunne ta i mot blomster på et sykehus i dagens Norge - fordi noen kan være allergiske. Du skjønner da vel det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest florentine

Det er ikke allergiske sykepleiere det er snakk om- men allergiske pasienter. Nei, du kan ikke forvente å kunne ta i mot blomster på et sykehus i dagens Norge - fordi noen kan være allergiske. Du skjønner da vel det?

Nei jeg skjønner det ikke. Hvis jeg ligger på sykehus så skal jeg ikke trenge å tenke på gud og hvermann rundt omkring. Dette er tull for å si det rett ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skjønner det ikke. Hvis jeg ligger på sykehus så skal jeg ikke trenge å tenke på gud og hvermann rundt omkring. Dette er tull for å si det rett ut..

Dette er ikke tull. Men et vanlig krav fra en vanlig nordmann i 2009. Alle skal ta hensyn til MEG - i tilfelle jeg skulle feile et eller annet. Ellers så er man en barbar av en ufølsom person, som ikke bryr seg om noe annet enn seg selv. En egoist, med andre ord:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest florentine

Dette er ikke tull. Men et vanlig krav fra en vanlig nordmann i 2009. Alle skal ta hensyn til MEG - i tilfelle jeg skulle feile et eller annet. Ellers så er man en barbar av en ufølsom person, som ikke bryr seg om noe annet enn seg selv. En egoist, med andre ord:-(

OK hvis jeg ligger på et rom med en allergisk pasient så hadde det ikke vært noe problem å ta hensyn, men hvis jeg ikke gjør det så er dette vanvittig tull for å si det mildt........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK hvis jeg ligger på et rom med en allergisk pasient så hadde det ikke vært noe problem å ta hensyn, men hvis jeg ikke gjør det så er dette vanvittig tull for å si det mildt........

Dette handler ikke om problemet med allergi - men problemet med at "folk ikke tar hensyn til meg". Beklager - men det er slik jeg ser det. Mange mennesker i dagens samfunn forventer å "bli tatt hensyn til", for all verdens plager og sykdommer. Og de verste symptomene oppstår når det ikke skjer. Det er denne siden av problemstillingen som er absolutt verst for meg å forholde meg til. Det usagte - men allikevel så anklagende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke ting sort/hvitt.Jeg er en person som alltid tar hensyn til andre mennesker- så lenge jeg vet at det er noe som plager dem. Du reagerer kraftig pga av dine søsken og allergi - slik som du også gjorde når vi diskuterte kjæledyr/allergi. Og jeg reagerer muligens i "undermodus" når jeg blir presentert for sykdommer som allergi. Mulig det er slik.

Da jeg satt i vinter/ved juletider og skrev i allergitråden, så var jeg veldig langt nede pga av den ene katten min, som tydeligvis var på vei til å forlate meg. Og akkurat der og da..så var det dette som preget mine svar. Men det kunne jo ingen vite - de trodde at jeg var en totalt ufølsom dyreeier, som ga blaffen i alle allergikere. Det er mer mellom himmel og jord, mange ganger

:-)

Jeg forstår at utenforstående ting kan være med på å bidra til hvordan man ser ting der og da. Jeg er også glad for å høre at du alltid ønsker å ta hensyn til andre mennesker rundt deg :)

Når det er slik, så er jeg ganske sikker på at dersom du lå på sykehusrom med en med blomsterallergi, så ville du fått fjerna blomstene fra nattbordet ditt ;)

Det koster så lite å bidra til at alle mennesker rundt oss får det bedre.

Den ene katten min var forkjøla i ukesvis i vinter. Hun nøs og nøs og viste tydelig ubehag. Jeg begynte faktisk å lure på om hun reagerte på planter jeg hadde innendørs (kanskje helt latterlig å tro det, men ;-)). Heldigvis merka jeg at forkjølelsen var på retur før jeg heiv ut alle plantene mine - for det hadde jeg gjort om det viste seg at katten hadde planteallergi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik klarer jeg ikke å tenke - ikke en gang i min villeste fantasi

:-( Jeg forventer ikke at noen andre enn meg selv skal ta hensyn til - nettopp meg. Kan ikke fordra folk som hele tiden forlanger at andre skal ta hensyn til dem. Klarer jeg meg ikke som jeg er- så er det da gud hjelpe meg ikke opp til andre å ordne opp i det.

Her er jeg kanskje preget av at jeg er døv? Hvis folk ikke tar hensyn til dette, så kan ikke jeg integreres i samfunnet på lik linje med dere som hører. Når jeg studerte, så måtte læreren ta hensyn til at h*n hadde en døv student. Det skulle jo bare mangle....

Jeg synes det er en selvfølge at man skal ta hensyn til at mennesker er en mangfoldig gruppe med ulike behov. Når et menneske har behov som kommer som følge av sykdom, skade eller funksjonshemning, så mener jeg at vi som er funksjonsfriske har plikt til å gjøre vårt for at også disse menneskene skal få et bedre liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.... i går leste jeg nyeste innlegg og kom inn på tråden om barbering nedentlil.... Lurte på hvorfor den fremdeles ble diskutert så mye i dag, men måtte titte litt ekstra på overskriften, da det plutselig var en "krangel" om blomster til pasienter på sykehus eller ikke.... :-) Skjønte ikke helt sammenhengen til å begynne med.... :-)

Sånn er det når man hopper rett inn i en tråd uten å ha les talt annet først. :-)

Hehe, det er snodig hvordan "barbering nedentil" plutselig kan ende opp med å handle om blomster ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sexy følelse uten hår

40.Helt glatt. Barberer ikke hver dag. Har ikke hatt full dott på flere år. Kan spare til noe hvis jeg skal til gyn el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg kanskje preget av at jeg er døv? Hvis folk ikke tar hensyn til dette, så kan ikke jeg integreres i samfunnet på lik linje med dere som hører. Når jeg studerte, så måtte læreren ta hensyn til at h*n hadde en døv student. Det skulle jo bare mangle....

Jeg synes det er en selvfølge at man skal ta hensyn til at mennesker er en mangfoldig gruppe med ulike behov. Når et menneske har behov som kommer som følge av sykdom, skade eller funksjonshemning, så mener jeg at vi som er funksjonsfriske har plikt til å gjøre vårt for at også disse menneskene skal få et bedre liv.

Det har ingenting å gjøre med at du er døv, togli. De fleste mennesker er heldigvis i stand til å kunne sette seg inn i andres situasjon og ta hensyn til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har inegnting med egoisme å gjøre. Jeg er nesten aldri syk - og jeg kan ikke tenke meg noe verre enn å bli overlatt til en tilværelse i sykdom og alle dens begrensninger.

Jeg har ikke vært hos lege på 10 år -fordi det meste går over av seg selv. Jeg hadde kreft i underlivet for 11 år siden- men har ikke vært på en eneste kontroll etterpå. Jeg tar det som det kommer, og orker ikke å bruke livet mitt på tanker om sykdom og plager. Sånn er jeg :-)

Men sånn kan du ikke regne med at alle andre er, og hvorfor ikke bare _prøve_ å sette seg inn i andres situasjon og ta litt hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette handler ikke om problemet med allergi - men problemet med at "folk ikke tar hensyn til meg". Beklager - men det er slik jeg ser det. Mange mennesker i dagens samfunn forventer å "bli tatt hensyn til", for all verdens plager og sykdommer. Og de verste symptomene oppstår når det ikke skjer. Det er denne siden av problemstillingen som er absolutt verst for meg å forholde meg til. Det usagte - men allikevel så anklagende.

Vet du Colette - fram til nå har jeg sett på deg som en ok dame det var fint å diskutere med. Nå ser jeg hvilken usympatisk person du faktisk er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når sant skal sies har jeg ikke sett så mange 40+ år gamle damer nakne, annet enn de på svømmehallen, og der ser jeg mange ubarberte.

Men jeg skjønner ikke hvilken rolle det spiller om det er vanlig eller ikke.. who cares.. man bør gjøre det som får en til å føle seg finest.

''Men jeg skjønner ikke hvilken rolle det spiller om det er vanlig eller ikke.. who cares.. man bør gjøre det som får en til å føle seg finest.''

Ja, hvis det var så enkelt så var det ingen sak.

Men jeg tror ikke et øyeblikk at det er dette hensynet som styrer usikre tenåringsjenter når de kjøper klær, går med ytterjakka åpen i ti minus, går til frisøren eller står foran sin første sexopplevelse. De er redd for å se feil ut, redd for å skille seg ut og redd for at gutta ikke synes de er like fine som jentene i bladene.

Til alle tider har jenter/kvinner vært optatt av å se fine ut. Men hva dette innebærer har sammenheng med moter og trender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å gjøre med at du er døv, togli. De fleste mennesker er heldigvis i stand til å kunne sette seg inn i andres situasjon og ta hensyn til dette.

Det er heldigvis min erfaring også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du Colette - fram til nå har jeg sett på deg som en ok dame det var fint å diskutere med. Nå ser jeg hvilken usympatisk person du faktisk er.

*puh*

Jeg håpet noen svarte, for jeg teller til ti for harde livet her jeg sitter ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*puh*

Jeg håpet noen svarte, for jeg teller til ti for harde livet her jeg sitter ;-)

Jeg klarte bare ikke å la være - å utvise en så liten omtanke for andre mennesker er for meg uforståelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest florentine

Jeg klarte bare ikke å la være - å utvise en så liten omtanke for andre mennesker er for meg uforståelig...

Jeg har problemer med å forstå problemstillingen her. Jeg synes ikke at det er noe problem å ta hensyn til dem som har allergi, men å forby blomster på sykehus eller parfyme når jeg går i butikken er å overdrive mener jeg.

Kan ikke forstå at en allergisk sykepleier ikke kan bli tatt hensyn til uten at alle blomster forbys på alle sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har problemer med å forstå problemstillingen her. Jeg synes ikke at det er noe problem å ta hensyn til dem som har allergi, men å forby blomster på sykehus eller parfyme når jeg går i butikken er å overdrive mener jeg.

Kan ikke forstå at en allergisk sykepleier ikke kan bli tatt hensyn til uten at alle blomster forbys på alle sykehus.

Nei, jeg har skjønt at det er vanskelig å forstå. Nå har vi jo prøvd å forklare problemstillingen mange ganger, men det synker tydeligvis ikke inn - så da ser jeg ingen grunn til å gjenta det til det kjedsommelige...

Bare én ting: Det er ikke snakk om den allergiske _sykepleieren_, det er snakk om de _syke_ pasientene som er innlagt på sykehuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...