Gå til innhold

Barbering nedentil


Gjest florentine

Anbefalte innlegg

Jeg irriterer meg vel ikke, jeg heller. Det er mer en type bekymring. Det at alle bare tenker "slik er det" - og resignerer med et skuldertrekk. Det er jo nettopp derfor det er mulig å "hjenevaske" oss gjennom f.eks. reklame. Vi tenker ikke så mye - bare lar oss rive med :-)

Og det gjør jo egentlig ikke så veldig mye så lenge vi trives med det vi gjør ;-)

Men for all del - jeg skjønner poenget ditt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 248
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Colette

    52

  • Bookworm

    23

  • Mary Poppins

    10

  • Lillemus

    7

Og det gjør jo egentlig ikke så veldig mye så lenge vi trives med det vi gjør ;-)

Men for all del - jeg skjønner poenget ditt ;)

Jeg regnet med det, togli :-) Men jeg kan nok ikke forandre verden, uansett hvor mye jeg skulle ønske det - på enkelte områder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med det, togli :-) Men jeg kan nok ikke forandre verden, uansett hvor mye jeg skulle ønske det - på enkelte områder :-)

Sant nok ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok ;)

:-) Men jeg kan ikke si jeg er så fornøyd med utviklingen. Leste her i går at det nå til og med er forbudt med blomster på de fleste sykehus. Hvor skal det ende....lurer jeg.....Det tilhører jo en av de gledene en pasient kan ha på et sykehus :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Men jeg kan ikke si jeg er så fornøyd med utviklingen. Leste her i går at det nå til og med er forbudt med blomster på de fleste sykehus. Hvor skal det ende....lurer jeg.....Det tilhører jo en av de gledene en pasient kan ha på et sykehus :-(

Blomster er ikke til glede for pasienter som er allergiske/astmatikere, så jeg skjønner svært godt at det ikke er lov å ta med blomster til sykehusene mer. Litt sjokolade og et ukeblad kan være en god erstatning for blomster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

:-) Men jeg kan ikke si jeg er så fornøyd med utviklingen. Leste her i går at det nå til og med er forbudt med blomster på de fleste sykehus. Hvor skal det ende....lurer jeg.....Det tilhører jo en av de gledene en pasient kan ha på et sykehus :-(

''Det tilhører jo en av de gledene en pasient kan ha på et sykehus :-(''

Hvorfor reagerer du så sterkt på det?

Jeg er glad i blomster når jeg er pasient, for all del, men jeg synes synd på både sykepleiere og pasienter som får allergiske reaksjoner når blomstene står i full blomst. Mange har allergier, mange har ekstra følsom allergi når de er syke, som man jo er på sykehus.

Mange andre ting som kan glede pasienter uten at det går ut over andre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1239398437' post='4129652]

''Det tilhører jo en av de gledene en pasient kan ha på et sykehus :-(''

Hvorfor reagerer du så sterkt på det?

Jeg er glad i blomster når jeg er pasient, for all del, men jeg synes synd på både sykepleiere og pasienter som får allergiske reaksjoner når blomstene står i full blomst. Mange har allergier, mange har ekstra følsom allergi når de er syke, som man jo er på sykehus.

Mange andre ting som kan glede pasienter uten at det går ut over andre :o)

Jeg tror ikke jeg orker enda en diskusjon om allergi....Men det er et faktum at de fleste er ikke-allergikere. Og jeg synes da det blir feil å ta fra de som ikke er allergiske - denne gleden. Jeg har selv ligget på sykehus - og blomstene var en stor oppkvikker i hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg orker enda en diskusjon om allergi....Men det er et faktum at de fleste er ikke-allergikere. Og jeg synes da det blir feil å ta fra de som ikke er allergiske - denne gleden. Jeg har selv ligget på sykehus - og blomstene var en stor oppkvikker i hverdagen.

Okei, jeg er dønn uenig med deg ;-P

Selv er jeg ikke allergiker, men vil mye heller unnvære blomster enn å påføre andre ubehag og smerter for selv å bli tilfredsstilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Jeg tror ikke jeg orker enda en diskusjon om allergi....Men det er et faktum at de fleste er ikke-allergikere. Og jeg synes da det blir feil å ta fra de som ikke er allergiske - denne gleden. Jeg har selv ligget på sykehus - og blomstene var en stor oppkvikker i hverdagen.

Jeg har ingen planer om å begi meg ut på en allegidebatt :o)

Jeg er pasient ofte selv. og første gangen tenkte jeg at det var leit uten blomster. Så oppdaget jeg hvor sensitiv jeg selv er når jeg ligger der med en syk kropp.

Og nyse med operasjonsarr, det unner jeg ingen! Dæven, det var en opplevelse jeg helst ikke vil gjenta ;o)

Det er så mange andre ting som kan glede, dermed synes jeg det er en enkel forsakelse å ikke ha blomster på sykehus. Jeg fikk silkeblomster en gang, det var veldig koselig :o)

Så jeg føler deg ikke på denne tankegangen, i den settingen som sykehus er, så er det i mine øyne en enkel regel å følge som ikke direkte går utover noen. Vi må bare bli flinkere til å finne andre oppmerksomheter til å glede pasientene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, jeg er dønn uenig med deg ;-P

Selv er jeg ikke allergiker, men vil mye heller unnvære blomster enn å påføre andre ubehag og smerter for selv å bli tilfredsstilt.

Ja, men...togli:-( Her er vi indirekte inne på den samme diskusjonen igjen. Finnes det ikke lenger noe som heter sunn fornuft- og er snart hver eneste nordmann plaget med en eller annen sykdom- som skal kvele alle tilløp til glede vi måtte ha? Verden kommer til å gå av skaftet snart - hvis det ikke tys til fornuft. Det ene forbudet etter det andre slås i hodene på oss. Og hva er hensikten med dem? Økonomi...og ingenting annet. Og jo mindre vårt helsepersonell har å stri med - jo bedre.

Har du lest eller hørt noe av Per Fuggelli?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-) Men jeg kan ikke si jeg er så fornøyd med utviklingen. Leste her i går at det nå til og med er forbudt med blomster på de fleste sykehus. Hvor skal det ende....lurer jeg.....Det tilhører jo en av de gledene en pasient kan ha på et sykehus :-(

Jeg skjønner godt hvorfor det ikke skal være lov å ha med blomster på sykehuset, allergikere/astmatikere reagerer på det, i tillegg er folk generelt syke på sykehus, og kanskje overfølsomme på lukter.

Da heller sjokolade og et ukeblad - selv har jeg aldri blitt glad for å gå blomster uansett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomster er ikke til glede for pasienter som er allergiske/astmatikere, så jeg skjønner svært godt at det ikke er lov å ta med blomster til sykehusene mer. Litt sjokolade og et ukeblad kan være en god erstatning for blomster :)

'' Litt sjokolade og et ukeblad kan være en god erstatning for blomster :)''

Ville blitt mye mer glad for dette som pasient også jeg da - har aldri likt å få blomster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg orker enda en diskusjon om allergi....Men det er et faktum at de fleste er ikke-allergikere. Og jeg synes da det blir feil å ta fra de som ikke er allergiske - denne gleden. Jeg har selv ligget på sykehus - og blomstene var en stor oppkvikker i hverdagen.

...og kan i verste fall være dødelig for en astmatiker - men du synes altså det er verdt det, for at du ikke skal fratas gleden ved å motta blomster på sykehus...

Nei, takke meg til en konfekteske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei, jeg er dønn uenig med deg ;-P

Selv er jeg ikke allergiker, men vil mye heller unnvære blomster enn å påføre andre ubehag og smerter for selv å bli tilfredsstilt.

Fullstendig enig med deg, togli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og kan i verste fall være dødelig for en astmatiker - men du synes altså det er verdt det, for at du ikke skal fratas gleden ved å motta blomster på sykehus...

Nei, takke meg til en konfekteske!

Herregud...hva er det om foregår blant folk? Jeg har aldri hørt om noen som har dødd av blomster på et rom på sykehuset. Faktisk ikke lest om det i Se og Hør engang....:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud...hva er det om foregår blant folk? Jeg har aldri hørt om noen som har dødd av blomster på et rom på sykehuset. Faktisk ikke lest om det i Se og Hør engang....:-(

Nei, jeg skjønner at dette er fullstendig utenkelig for deg - du vil ikke fratas gleden ved å motta blomster på sykehus - så da får andre bare lide... (dødsfall var selvfølelig å regne med worste case scanerio). Men jeg skjønner virkelig ikke DIN tankegang her jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men...togli:-( Her er vi indirekte inne på den samme diskusjonen igjen. Finnes det ikke lenger noe som heter sunn fornuft- og er snart hver eneste nordmann plaget med en eller annen sykdom- som skal kvele alle tilløp til glede vi måtte ha? Verden kommer til å gå av skaftet snart - hvis det ikke tys til fornuft. Det ene forbudet etter det andre slås i hodene på oss. Og hva er hensikten med dem? Økonomi...og ingenting annet. Og jo mindre vårt helsepersonell har å stri med - jo bedre.

Har du lest eller hørt noe av Per Fuggelli?

For meg er det sunn fornuft å ta hensyn til mennesker rundt seg. Det er viktigere å ta hensyn til folks helse enn til menneskers behov for "ting" som kan skade andre.

Jeg tror aldri vi vil bli enige i dette her uansett. For meg som har vokst opp med søsken med alvorlige astmaplager og som hadde en slektning som døde av astmaanfall, blir det helt håpløst å i det hele tatt forstå at noen mener de må kunne få dekket uvesentlige behov på tross av at andre kan ta skade av det. Beklager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' Litt sjokolade og et ukeblad kan være en god erstatning for blomster :)''

Ville blitt mye mer glad for dette som pasient også jeg da - har aldri likt å få blomster.

Det er hyggelig med blomster, men mye kjekkere å få noe som kan få tiden til å gå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skjønner at dette er fullstendig utenkelig for deg - du vil ikke fratas gleden ved å motta blomster på sykehus - så da får andre bare lide... (dødsfall var selvfølelig å regne med worste case scanerio). Men jeg skjønner virkelig ikke DIN tankegang her jeg...

Ikke jeg heller! *målløs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skjønner at dette er fullstendig utenkelig for deg - du vil ikke fratas gleden ved å motta blomster på sykehus - så da får andre bare lide... (dødsfall var selvfølelig å regne med worste case scanerio). Men jeg skjønner virkelig ikke DIN tankegang her jeg...

Jeg tror kanskje den største trusselen mot god helse i dagens samfunn- er den totale mangelen på glede vi skal føle. Enten det gjelder allergener, mat, kjæledyr - eller hva som helst. Alt har ikke med kjemi å gjøre - men faktisk med følelser. Alt skal dreie seg om frykt og sykdom. Jeg synes det er skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...