Gjest annlovinda Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Ja, da skulle ferien ha startet, og barnet måtte hentes på sfo, med feber. Og nå ser jeg at prikkene har startet å komme, ikke mange foreløpig, men har kommet til flere i løpet av de siste timene. Vi skulle ha reist på camping i morge, det blir så klart ikke noe av det nå. Men uka deretter skal vi til syden. Og da er spørsmålet, hvor lenge tar det før barnet er friskt og ikke smittefarlig lenger? Vet at det er individuelt, men er det stor sjangs for at barnet kan reise om 9 dager??? Endelig skulle vi til syden, vi som aldri reiser sydover, også kommer vannkoppene nå. Ennå barnet har vært i nærheten av smitte så mange ganger tidligere. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 ''Man er smittsom fra 2-3 dager før utslettet bryter ut og inntil alle blærene har sprukket og fått skorpe. Så lenge barnet selv er i fin form, er det ingenting i veien for at det kan leke utendørs.'' 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 ''Man er smittsom fra 2-3 dager før utslettet bryter ut og inntil alle blærene har sprukket og fått skorpe. Så lenge barnet selv er i fin form, er det ingenting i veien for at det kan leke utendørs.'' Men det jeg lurer på er om det er sjangse for at barnet er friskt til å komme om bord i flyet om 9 dager. At barnet ikke er smittefarlig lenger da. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Men det jeg lurer på er om det er sjangse for at barnet er friskt til å komme om bord i flyet om 9 dager. At barnet ikke er smittefarlig lenger da. ''Etter omkring ti dager blir blemmene dekket av skorper, før de forsvinner to til tre uker senere.'' Det ser dessverre dårlig ut;( 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 ''Etter omkring ti dager blir blemmene dekket av skorper, før de forsvinner to til tre uker senere.'' Det ser dessverre dårlig ut;( Da får vi håpe de har fått skorpe innen 9 dager da, håpe på litt flaks i dette Takk for svar 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Da får vi håpe de har fått skorpe innen 9 dager da, håpe på litt flaks i dette Takk for svar Flaks kan dere fint ha;) Masse lykke til med ferien;) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Det kommer sikkert litt an på hvor mange vannkopper barnet ditt får også. Mine tre barn ble relativt lett angrepet og jeg kan ikke huske at det tok mer enn en uke før vannkoppene var tørket inn. Tror det gikk ganske fort... Satser på at barnet ditt ikke blir veldig sykt! Mine fikk ikke feber. 0 Siter
brilleslangen Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Man smitter helt til siste vannkopp har tørket... Tror det varierer litt hvor lang tid det tar. Ønskerdere masse lykke til. det går jo å forhøre seg med flyselskapet om hvor restriktive de er på dette nårdet gjelder utreise. skader ikke å spørre...så vet dere hvadere har å forholdedere til. I følge denne siden varer smitteperioden vanligvis i 5-7 dager http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2860 0 Siter
Mirabell Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Mine fikk vannkopper ganske lett, og da varte det ikke så veldig lenge (ca. en uke kanskje). Jo eldre barnet er, jo værre blir det som oftest. (Voksne kan bli hardt rammet av barnesykdommene.) Min var barnehagebarn. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Som de andre sier det umulig å si. Yngstemann hos oss hadde vankopper da han var knappe to år, og det varte i omtrent tre uker. Han var forferdelig syk :/. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Flaks kan dere fint ha;) Masse lykke til med ferien;) Takk :-) Får håpe på et lett angrep, slik at ikke hele ferien går med på sykdom. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Det kommer sikkert litt an på hvor mange vannkopper barnet ditt får også. Mine tre barn ble relativt lett angrepet og jeg kan ikke huske at det tok mer enn en uke før vannkoppene var tørket inn. Tror det gikk ganske fort... Satser på at barnet ditt ikke blir veldig sykt! Mine fikk ikke feber. Ja, vi får håpe på et lett angrep. Hadde feber og var slapp i stad, men formen nå er mye bedre. Og antall kopper er ikke veldig mange ennå. Så jeg lever i håpet Takk for svar 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Man smitter helt til siste vannkopp har tørket... Tror det varierer litt hvor lang tid det tar. Ønskerdere masse lykke til. det går jo å forhøre seg med flyselskapet om hvor restriktive de er på dette nårdet gjelder utreise. skader ikke å spørre...så vet dere hvadere har å forholdedere til. I følge denne siden varer smitteperioden vanligvis i 5-7 dager http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2860 Takk for svar. Da skal jeg ta en tur til reiseselskapet på mandag morgen, og høre hvordan det er med flyselskapet de bruker. Utbruddet startet i dag, så vi har 9 dager på oss. Så får virkelig håpe det er over til da. Denne ferien har vi gledet oss til i nærmere halvt år. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Mine fikk vannkopper ganske lett, og da varte det ikke så veldig lenge (ca. en uke kanskje). Jo eldre barnet er, jo værre blir det som oftest. (Voksne kan bli hardt rammet av barnesykdommene.) Min var barnehagebarn. Takk for svar. Vi får bare håpe det beste 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Som de andre sier det umulig å si. Yngstemann hos oss hadde vankopper da han var knappe to år, og det varte i omtrent tre uker. Han var forferdelig syk :/. Oj, det var lenge. Vi får håpe på et lett angrep her. Takk for svar 0 Siter
Gjest togli Skrevet 3. juli 2009 Skrevet 3. juli 2009 Ja, vi får håpe på et lett angrep. Hadde feber og var slapp i stad, men formen nå er mye bedre. Og antall kopper er ikke veldig mange ennå. Så jeg lever i håpet Takk for svar Satser på det går bra!! 0 Siter
annegunn Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Begge mine (eldste var 6.5, yngste 1.5) var borte fra skole/barnehage i en uke. Begge hadde ganske mange prikker... Med ni dager hadde jeg ikke bekymret meg så enormt. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Begge mine (eldste var 6.5, yngste 1.5) var borte fra skole/barnehage i en uke. Begge hadde ganske mange prikker... Med ni dager hadde jeg ikke bekymret meg så enormt. Har en noe å bekymre seg for, så gjør en gjerne det. Men jeg må innrømme at jeg også tror han er bra innen den tid. Han fikk de første prikkene igår, og det er fortsatt en uke igjen, så blir nok tur for oss regner jeg med. Men dette er jammen kjedelig i varmen..... 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Har en noe å bekymre seg for, så gjør en gjerne det. Men jeg må innrømme at jeg også tror han er bra innen den tid. Han fikk de første prikkene igår, og det er fortsatt en uke igjen, så blir nok tur for oss regner jeg med. Men dette er jammen kjedelig i varmen..... Fortsatt 8 dager igjen 0 Siter
annegunn Skrevet 4. juli 2009 Skrevet 4. juli 2009 Fortsatt 8 dager igjen Det går nok bra :-) Ihvertfall om dere voksne har hatt vannkopper. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.