Gå til innhold

Fredag kveld - hva skjer?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Sitter med glass nr to med rødvin og koser meg :-) Flere uker siden sist vi hadde det nå.... Ser på en film med Sylvester Stallone - lenge siden vi så film sammen, er jo litt koselig da :-)

I morgen blir det blåbærtur med ungene og min mor - gleder meg! Det kan ikke gå dårligere enn i for, da dekket vi så vidt bunnen på ett spann :-(

Ellers går det i overnattinger her og der for ungene - i natt sover eldstemann hos en kamerat, mens vi passer ei lita snuppe på 4 år som sover hos vår 5-åring :-)

Hva skjer hos dere da?

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

23

• Lotte :o)

17

• Lillemus

4

• waxo

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg sitter her med et glass pils, etter en dag med maling av vinduer. Jeg bor et hus fra 1865, som har gammeldagse "doble vinduer" og nå maler jeg de flatene som er " i midten", og det ser ut til å være ca. 15-20 år siden sist:-) Ellers har jeg malt stuene i sommer i elfenben/ lys toscana + takene. (Ja, jeg har brystpanel som jeg ikke kan fjerne, og den ble "lys toscana"), og det ble kjempefint:-)

Ikke så mye spennede, mao:-) Men givende allikevel:-)

Gjest prust
Skrevet

Jeg sitter her med et glass pils, etter en dag med maling av vinduer. Jeg bor et hus fra 1865, som har gammeldagse "doble vinduer" og nå maler jeg de flatene som er " i midten", og det ser ut til å være ca. 15-20 år siden sist:-) Ellers har jeg malt stuene i sommer i elfenben/ lys toscana + takene. (Ja, jeg har brystpanel som jeg ikke kan fjerne, og den ble "lys toscana"), og det ble kjempefint:-)

Ikke så mye spennede, mao:-) Men givende allikevel:-)

Så flink du er! Vi har et kjøkken som skal gjøres noe med, med 12 år gammel vinyltapet på. Jeg var innom fargehandel i dag, og de sa at jeg kunne male med akrylmaling rett på tapeten. Har du noen erfaring med det?

Ellers gleder vi oss til nytt kjøleskap på mandag :-)

Skrevet

Så flink du er! Vi har et kjøkken som skal gjøres noe med, med 12 år gammel vinyltapet på. Jeg var innom fargehandel i dag, og de sa at jeg kunne male med akrylmaling rett på tapeten. Har du noen erfaring med det?

Ellers gleder vi oss til nytt kjøleskap på mandag :-)

Ja, det har jeg erfaring med:-) Det er bare å male rett på tapeten - det har de helt rett i:-) Hvis tapeten sitter godt, vel og merke og ikke er full av sår og "luftlommer" :-)

Gjest prust
Skrevet

Ja, det har jeg erfaring med:-) Det er bare å male rett på tapeten - det har de helt rett i:-) Hvis tapeten sitter godt, vel og merke og ikke er full av sår og "luftlommer" :-)

Sårene kan vi vel sparkle - men det er jo litt struktur i vinyltapeten, så vi bør vel kline på minst mulig, tenker jeg.

Skal vi vaske over med salmiakk først?

Vi skal ha folk her om en måned, det hadde vært utrolig moro å få pusset opp kjøkkenet til da!

Skrevet

Sårene kan vi vel sparkle - men det er jo litt struktur i vinyltapeten, så vi bør vel kline på minst mulig, tenker jeg.

Skal vi vaske over med salmiakk først?

Vi skal ha folk her om en måned, det hadde vært utrolig moro å få pusset opp kjøkkenet til da!

Det er ikke anbefalt å vaske over med salmiakk, men med "husvask" som du får kjøpt hos fargehandleren. Den fjerner det meste. Jeg er mer opptatt av at det ikke finnes luftblærer i tapeten - altså små områder hvor tapeten ikke sitter helt inntil veggen. Jeg ser ofte ellers på maling som et alternativ til å vaske:-) Og det går som oftest bra:-)

Gjest prust
Skrevet

Det er ikke anbefalt å vaske over med salmiakk, men med "husvask" som du får kjøpt hos fargehandleren. Den fjerner det meste. Jeg er mer opptatt av at det ikke finnes luftblærer i tapeten - altså små områder hvor tapeten ikke sitter helt inntil veggen. Jeg ser ofte ellers på maling som et alternativ til å vaske:-) Og det går som oftest bra:-)

Takk for tips!

Har du tips om farge som står til kjøkkeninnredning i lys eik?

Flisene er i lys beige

Nå blir det kjøleskap i børstet stål :-)

Skrevet

Ungene er i seng, og jeg sitter ved pc'n. Har nettopp spist rekesmørbrød *nam* Dårlig med drikkinga i grunnen. Det regner ute nå, og jeg håper på fint vær i morgen. Eller... egentlig kan det bare regne hele formiddagen, for da må jeg være inne og bake to kaker ;-)

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249076638' post='4185818]

Ungene er i seng, og jeg sitter ved pc'n. Har nettopp spist rekesmørbrød *nam* Dårlig med drikkinga i grunnen. Det regner ute nå, og jeg håper på fint vær i morgen. Eller... egentlig kan det bare regne hele formiddagen, for da må jeg være inne og bake to kaker ;-)

Vi ble helt urtrøtte av to glass, så nå går vi snart til sengs. Min kjære må opp 6.15 i morgen, skal på HV-øvelse i fire dager :-(

Skrevet

Takk for tips!

Har du tips om farge som står til kjøkkeninnredning i lys eik?

Flisene er i lys beige

Nå blir det kjøleskap i børstet stål :-)

Jeg hadde i hvert fall ikke valgt børstet stål. For det første så er det umulig å holde pent mht flekker, og for det andre så synes jeg det er kaldt/upersonlig. Jeg satser selv på sorte hvitevarer.

Til lys eik ville jeg rett og slett ha valgt "cafelatte", hvis du skal følge dagens trend (selv om den begynner å bli litt "ute" nå) , eller muligens helt hvitt. Det rommet jeg sitter på nå har lys eik gulv og cafelatte vegger. Ikke så veldig spennende, men helt ok:-)

Gjest prust
Skrevet

Jeg hadde i hvert fall ikke valgt børstet stål. For det første så er det umulig å holde pent mht flekker, og for det andre så synes jeg det er kaldt/upersonlig. Jeg satser selv på sorte hvitevarer.

Til lys eik ville jeg rett og slett ha valgt "cafelatte", hvis du skal følge dagens trend (selv om den begynner å bli litt "ute" nå) , eller muligens helt hvitt. Det rommet jeg sitter på nå har lys eik gulv og cafelatte vegger. Ikke så veldig spennende, men helt ok:-)

Jeg ville helst hatt sort, men mannen min ville ha børstet stål, så jeg gav meg... Orket ikke vente lenger på kjøleskap.

Blir sikkert fint det og, men en del flekker ja.

Kaffe latte har vi i gangen og på soverommet vårt, og det er en fin farge synes vi. Vi pleier å bli vant til trendene når de er på vei ut, så det er typisk oss.... Stor sjanse for at det blir kaffe latte på kjøkkenet også ja :-)

Skrevet

Vi ble helt urtrøtte av to glass, så nå går vi snart til sengs. Min kjære må opp 6.15 i morgen, skal på HV-øvelse i fire dager :-(

Militærøvelser er veldig ok i finvær! I like! :-)

Skrevet

Jeg ville helst hatt sort, men mannen min ville ha børstet stål, så jeg gav meg... Orket ikke vente lenger på kjøleskap.

Kaffe latte har vi i gangen og på soverommet vårt, og det er en fin farge synes vi. Vi pleier å bli vant til trendene når de er på vei ut, så det er typisk oss.... Stor sjanse for at det blir kaffe latte på kjøkkenet også ja :-)

Ok:-) Jeg skjønner:-) Da er du i hvert fall trygg:-)

Jeg blir nesten gal av mine "børstet stål"-greier på badet. Kun noen småting som dorullholder og håndkleknagger. Men de er stadig fulle av flekker:-(

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er en kjempefin farge. Har den jeg også. Lys, men varm.

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249077080' post='4185826]

Militærøvelser er veldig ok i finvær! I like! :-)

Mjaaaaa - jeg synes nå det er noe stort tull å bruke mannfolk i sin beste alder til å være mannsakp på landskytterstevnet :-((((

4-5 dager (han har ikke fått svar på søknad om fritak på onsdag) av ferien går med til dette tullet.

En vanlig øvelse, der de lærer noe vanlig militærgreier om høsten eller vinteren er helt ok.

Gjest prust
Skrevet

Det er en kjempefin farge. Har den jeg også. Lys, men varm.

Vi bblir ikke helt ut om to år da, hvis vi maler kjøkkenet i kaffe latte?

Skrevet

Vi bblir ikke helt ut om to år da, hvis vi maler kjøkkenet i kaffe latte?

Mulig:-) Det har jo vært in noen år nå:-) Men det er jo en nøytral og grei farge, uansett. Hadde vært verre om det var rødt eller grønt:-)

Skrevet

Mjaaaaa - jeg synes nå det er noe stort tull å bruke mannfolk i sin beste alder til å være mannsakp på landskytterstevnet :-((((

4-5 dager (han har ikke fått svar på søknad om fritak på onsdag) av ferien går med til dette tullet.

En vanlig øvelse, der de lærer noe vanlig militærgreier om høsten eller vinteren er helt ok.

Enig. Dette høres tullete ut.

Gjest prust
Skrevet

Mulig:-) Det har jo vært in noen år nå:-) Men det er jo en nøytral og grei farge, uansett. Hadde vært verre om det var rødt eller grønt:-)

Sant nok!

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249077411' post='4185836]

Enig. Dette høres tullete ut.

Han skal komme hjem og sove, men jeg aner ikke hvor lenge vaktene er - så vi planlegger nå som om han blir borte i fem dager....

Vanvittig så susen jeg ble av de to glassene med vin.... ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...