Gå til innhold

Fredag kveld - hva skjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er masse blåbær i år:-)

Jeg er trist fordi jeg har mistet masse tid. Den er borte. Ellers er det snart natt.

• Svar 86
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

23

• Lotte :o)

17

• Lillemus

4

• waxo

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249078194' post='4185867]

''Orker ikke male kjøkkeninnredningen.''

Latsabb ;-) Spraylakk hele skiten i hvitt helblank, og ha babyrosa vegg! :-D

Rosa kjøkken?????!!! Har du drukket vin du også i kveld?

Nei - det skal jeg i alle fall ikke ha.

Og latsabb - ja det innrømmer jeg glatt at jeg er!

Gjest prust
Skrevet

Det er masse blåbær i år:-)

Jeg er trist fordi jeg har mistet masse tid. Den er borte. Ellers er det snart natt.

gleder meg. N¨er det visst første august sier min mann .- og sommeren går mot slutten. Gresshoppene synger i ett.

Natta!

Skrevet

Da er du god:-) Jeg har begge to i min leilighet, og jeg ser ingen forskjell:-)

Jeg ER god :-) Du har vel aldri tvilt på det??! ;-p

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249078569' post='4185878]

Jeg ER god :-) Du har vel aldri tvilt på det??! ;-p

Nei, jeg har jo ikke det :-) Forklar meg forskjellen da:-)

Skrevet

Rosa kjøkken?????!!! Har du drukket vin du også i kveld?

Nei - det skal jeg i alle fall ikke ha.

Og latsabb - ja det innrømmer jeg glatt at jeg er!

Nei rosa kjøkkenvegg! Hvorfor ha likt som nabo'n? Våg å skille deg litt ut! *hehe*

Jeg har ikke drukket nei. Lat er jeg også! :-)

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249078637' post='4185880]

Nei rosa kjøkkenvegg! Hvorfor ha likt som nabo'n? Våg å skille deg litt ut! *hehe*

Jeg har ikke drukket nei. Lat er jeg også! :-)

Nei - rosa skal det ikke bli. Nå må jeg legge meg, før jeg lover at veggene skal bli rosa!!!!

Natta!

Skrevet

Nei, jeg har jo ikke det :-) Forklar meg forskjellen da:-)

Lys toscana har mere gult i seg/et annet "skinn" jeg ikke liker. Men det er jo øyet som ser, da. Mannen min f.eks. påsto at to farger var like (vi skulle male stua), hvilket de ikke var. Antikkhvitt som eksempel, finnes i ca 30 nyanser.

Skrevet

Nei - rosa skal det ikke bli. Nå må jeg legge meg, før jeg lover at veggene skal bli rosa!!!!

Natta!

Feiger du ut?

Rosa! Rosa! Rosa!

-natta!-

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249078895' post='4185884]

Lys toscana har mere gult i seg/et annet "skinn" jeg ikke liker. Men det er jo øyet som ser, da. Mannen min f.eks. påsto at to farger var like (vi skulle male stua), hvilket de ikke var. Antikkhvitt som eksempel, finnes i ca 30 nyanser.

Jeg hører de sier det:-) Men Lys toscana er bare en liten nyanse dypere enn elfenben, Og elfenben er ikke så gul at det gjør noe i mitt hus, i hvert fall:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg sitter her med et glass pils, etter en dag med maling av vinduer. Jeg bor et hus fra 1865, som har gammeldagse "doble vinduer" og nå maler jeg de flatene som er " i midten", og det ser ut til å være ca. 15-20 år siden sist:-) Ellers har jeg malt stuene i sommer i elfenben/ lys toscana + takene. (Ja, jeg har brystpanel som jeg ikke kan fjerne, og den ble "lys toscana"), og det ble kjempefint:-)

Ikke så mye spennede, mao:-) Men givende allikevel:-)

Apropo attenhundretallshus og doble vinduer.

Jeg kjøpte sommerhuset etter en gammel dame. I midten av vinduet hadde hun lagt bomull (antagelig for å hjlpe mot trekken) Oppi der igjen var det stukket små plastblomster hele veien. Alt dette var innsurret med fluer og innsekter. Bærre lekkert skal jeg si deg:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249077940' post='4185855]

I hvertfall ikke caffe latte. Vi malte soverommet i den fargen. For en kjedelig farge. Jeg syntes den var sååå fin, men det gikk over fort...

Men det var ikke antikkhvit jeg tenkte på, det ble feil. Kommer ikke på hva den heter.. dis, dus... dun?! Dun tror jeg. Den er varmere, uten det kvalme gulbrekket. Tør jeg si hva jeg mener om lys toscana...? Nei. ;-)

Vi hadde en gråhvit farge tidligere og den ble jeg fort lei av. Liker Caffe Latte mye bedre.

Skrevet

Apropo attenhundretallshus og doble vinduer.

Jeg kjøpte sommerhuset etter en gammel dame. I midten av vinduet hadde hun lagt bomull (antagelig for å hjlpe mot trekken) Oppi der igjen var det stukket små plastblomster hele veien. Alt dette var innsurret med fluer og innsekter. Bærre lekkert skal jeg si deg:-)

LOL:-) Det hørtes nydelig ut:-) Men jeg skal innrømme at jeg la en hvit klut der i vinter, for å holde trekken unna. Men nå er det nymalt og lekkert:-) Så da får det bare trekke som det vil:-)

Skrevet

Det er ikke anbefalt å vaske over med salmiakk, men med "husvask" som du får kjøpt hos fargehandleren. Den fjerner det meste. Jeg er mer opptatt av at det ikke finnes luftblærer i tapeten - altså små områder hvor tapeten ikke sitter helt inntil veggen. Jeg ser ofte ellers på maling som et alternativ til å vaske:-) Og det går som oftest bra:-)

''Jeg ser ofte ellers på maling som et alternativ til å vaske:-) Og det går som oftest bra:-)''

Gjorde det på hyttepipa innvendig :-) Ble Bærre lækkert :-)

Den var så knudrete og møkkete, og jeg orket ikke tanken på å vaske i alle de knudrene :-) Malinga sitter ennå den etter 4 år :-) Men nå er det snart på tide å male den igjen :-)

Skrevet

''Jeg ser ofte ellers på maling som et alternativ til å vaske:-) Og det går som oftest bra:-)''

Gjorde det på hyttepipa innvendig :-) Ble Bærre lækkert :-)

Den var så knudrete og møkkete, og jeg orket ikke tanken på å vaske i alle de knudrene :-) Malinga sitter ennå den etter 4 år :-) Men nå er det snart på tide å male den igjen :-)

Da skjønner du hva jeg snakker om.-) Heller et malingstrøk eller to, framfor ikke rent/skjoldete:-) Kan ikke tenke meg noe mer frustrerende enn å vaske og skure for så og oppdage at det ikke blir rent uansett :-(

Skrevet

Da skjønner du hva jeg snakker om.-) Heller et malingstrøk eller to, framfor ikke rent/skjoldete:-) Kan ikke tenke meg noe mer frustrerende enn å vaske og skure for så og oppdage at det ikke blir rent uansett :-(

Helt på g vi der :-)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249078935' post='4185887]

Feiger du ut?

Rosa! Rosa! Rosa!

-natta!-

Mente du alvorlig i går at en farge i dus rosa ville være fin? Blir ikke det fryktelig sukkersøtt?

Så en fin farge på en vegg i dag - den var veldig lys, men mer gul enn eggeskall, tror kanskje det kan bli fint mot eikefargen på skapdørene og på golvet.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1249078895' post='4185884]

Jeg fant en uåpnet boks Lys Toscana i kjelleren forleden dag. Tror jeg omsider husker hva det var jeg tenkte å male, men jeg kom aldri så langt. Like bra, den er jo gusjegul!

Skrevet

Jeg fant en uåpnet boks Lys Toscana i kjelleren forleden dag. Tror jeg omsider husker hva det var jeg tenkte å male, men jeg kom aldri så langt. Like bra, den er jo gusjegul!

Er den gusjegul? Rørte du den skikkelig da?

Mener å huske at det ikke var så himla mye forskjell på den og Kaffe latte, men at vi var ganske klare på at vi likte kaffe latte best.

Skrevet

Er den gusjegul? Rørte du den skikkelig da?

Mener å huske at det ikke var så himla mye forskjell på den og Kaffe latte, men at vi var ganske klare på at vi likte kaffe latte best.

Jo, det er stor forskjell på Lys Toscana og Caffe Latte - toscanaen var for gul for meg i alle fall, caffe latte er litt gråere vel. Vet flere som har sistnevnte på veggene og den er nydelig! Ville ikke hatt toscanaen på veggen nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...